Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:37

En daarnaast, ookal zou het het stoppen zijn? Je gaat niet dood en het gaat vanzelf weer over. Geen enkele reden om er niet doorheen te beuken.

Maar ik weet vrijwel zeker dat je die vreselijke griep te pakken hebt. Lekker uitzieken!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 17:37

De ha kent alleen de synthetische vorm: Champix en durft derhalve niets te zeggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:39

Ik heb afgelopen zaterdag een valkparkiet nummer 25 *kuch :o :o * opgehaald.
Deze kwam uit een huis waar fanatiek gerookt werd. Eenmaal in de auto moesten we nog een eindje naar huis (wij wonen in Den Bosch en de vogel komt uit Kampen, Overijssel, dus 1.5 uur rijden). Maar het arme dier stonk een uur in de wind naar rook :r We hebben met een raampje open naar huis gereden, want de stank was niet te harden. Zijn verenkleed is ook helemaal dof door die troep. Nu maar voorzichtig af en toe met eucalyptuswater douchen en hopen dat het er snel uit is, want dit is echt ranzig :r En die rooklucht is ook nog eens enorm schadelijk voor hun longetjes.. Arm ding.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:59

Is wat jij slikt hetzelfde idee als Champix? Ik heb 2 jaar geleden champix geslikt en ben er van ellende mee gestopt halverwege het proces. Duizelig, hartkloppingen, kwam niet meer uit m'n woorden en vreselijke dromen. Het kan natuurlijk zijn dat je alleen hartstikke griep hebt, maar ik moest er aan denken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:12

Mijn vader is na een lange lijdensweg eergisteren gestorven. Na meer als 10 jaar copd te hebben waarvan hij de laatste jaren behoorlijk heeft afgezien.
En dit allemaal door sigaretten...

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:41

Mijn moeder rookt als een ketter. Ik ben gek op het ouwe mensje, en kom er altijd graag, maar ik vind het zo stinken in huis...alles is geel en verrookt. De afstandsbediening is gewoon bruin gerookt! Dat zit ook in je longen, dat wil je toch niet..En het zit dan ook in mijn longen, want ze stoomt vrolijk door, terwijl ik longpufjes gebruik voor mijn pieplongen. DAT vind ik dus echt aso...maar ja...ik ben in haar huis. Toch vind ik rokers soms wel erg aso.
Ze doet ook nog geeneens moeite om eraf te komen. Heeft ze ooit wel gedaan, maar nu dus allang niet meer. En dan te bedenken dat ze nog maar een nier heeft (niertumor gehad)om die troep te filteren..en die werkt ook nog niet goed...hoe dom kun je dan zijn! :(
Als ik thuiskom kan alles wat ik aan heb in de was, en ga ik douchen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 23:30

Gestopt met de Tabex. Ik weet niet of het de klachten veroorzaakte. Ook m'n lenzen weer in gedaan (m'n bril is -1 sterker dan m'n lenzen, lang verhaal, ga morgen nieuwe bril kopen). De hele dag en avond op de bank gelegen.

En niet gerookt. En ik voel me wel al wat beter. Ik krijg geen hogere koorts dan 38 graden, dus t lijkt niet door te zetten. Wel zwelt er een lymfeklier in m'n keel op.

Geen idee wat ik nu met de Tabex moet doen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:33

Met dat laatste kan ik je helaas niet helpen want ik weet niet precies wat het is, maar wel een virtuele schouderklop omdat je nog steeds in de race zit. Hopelijk voel je je gauw wat beter. Sterkte en beterschap, en niet afhaken he!

Dromertje2, gecondoleerd en ontzettend veel sterkte met dit grote verlies.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 23:35

dromertje2 schreef:
Mijn vader is na een lange lijdensweg eergisteren gestorven. Na meer als 10 jaar copd te hebben waarvan hij de laatste jaren behoorlijk heeft afgezien.

Sterkte.. :(:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:35

Even overleggen met je apotheker :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:37

Dat was toch een middel om je te helpen met stoppen?
Ik denk dat je het nu wel lukt om het zelf verder vol te houden.
Een kwestie van jezelf houden aan je eigen afspraak.
Goed voor jou én je kind.
Op moeilijke momenten pak je dit topic er weer bij.
Je kunt het! +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:42

dromertje2 schreef:

Gecondoleerd en sterkte......

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:10

Na aanleiding van dit topic heb ik ook besloten dat ik stop. Ik heb ongeveer 5 jaar gerookt. Het stinkt, mijn kleding stinkt, het kost bulten geld en je koopt gewoon je dood. Slaat gewoon nergens op om nog te roken.
Ik heb mijn sigaretten weggegooid en ben ondertussen al 5 dagen gestopt. De eerste dagen gingen wel echt goed. Nu merkte ik gister dat ik echt zin had in een sigaret, het was zo erg dat ik er vannacht over gedroomd heb haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:36

sharon488 schreef:
Na aanleiding van dit topic heb ik ook besloten dat ik stop. Ik heb ongeveer 5 jaar gerookt. Het stinkt, mijn kleding stinkt, het kost bulten geld en je koopt gewoon je dood. Slaat gewoon nergens op om nog te roken.
Ik heb mijn sigaretten weggegooid en ben ondertussen al 5 dagen gestopt. De eerste dagen gingen wel echt goed. Nu merkte ik gister dat ik echt zin had in een sigaret, het was zo erg dat ik er vannacht over gedroomd heb haha.

Spaar dat geld op en beloof jezelf iets leuks. Moet je opletten hoe vlug je daar bent :j
Bedenk dat je van dat geld een dikke trailertrekauto kunt betalen, die met drie vingers in z'n uitlaat je trailer overal naar toe sleurt.
Dat je gewoon elk jaar een nieuw, luxe en duur, zadel voor je paard zou kunnen kopen.
Als je veel rookt: daar kun je zelfs een tweede paard van houden!

Nog meer leuke ideeën nodig?

Je kunt van dat geld ook je C-rijbewijs halen en er vervolgens een leuke vrachtwagen van rijden:
http://www.trucks.nl/nl/tweedehands-sca ... 3837908-vd

Ja, echt, veel mensen roken meer op dan het hebben van zo'n grote bak kost!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:39

ikke schreef:
sharon488 schreef:

Spaar dat geld op en beloof jezelf iets leuks. Moet je opletten hoe vlug je daar bent :j
Bedenk dat je van dat geld een dikke trailertrekauto kunt betalen, die met drie vingers in z'n uitlaat je trailer overal naar toe sleurt.
Dat je gewoon elk jaar een nieuw, luxe en duur, zadel voor je paard zou kunnen kopen.

Je kunt van dat geld ook je C-rijbewijs halen en er vervolgens een leuke vrachtwagen van rijden:

Precies! Ik heb mezelf beloofd dat als ik een maand geen sigaret heb aangeraakt ik nieuwe parfum koop!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:41

sharon488 schreef:
ikke schreef:

Precies! Ik heb mezelf beloofd dat als ik een maand geen sigaret heb aangeraakt ik nieuwe parfum koop!

Doe dan wel een dure, die je anders niet zou kopen. Kun je dan prima betalen :j

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:44

ikke schreef:
sharon488 schreef:

Doe dan wel een dure, die je anders niet zou kopen. Kun je dan prima betalen :j

Jaa precies, ik weet al welke ik wil, Black opium <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:46

Dromertje2 gecondoleerd met je verlies.

TS balen van de griep. Helaas een kwestie van uitzieken.
Door te gaan roken word je niet sneller beter.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:43

Wat goed dat je hebt doorgezet!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:11

Iris82 schreef:
Gestopt met de Tabex. Ik weet niet of het de klachten veroorzaakte. Ook m'n lenzen weer in gedaan (m'n bril is -1 sterker dan m'n lenzen, lang verhaal, ga morgen nieuwe bril kopen). De hele dag en avond op de bank gelegen.

En niet gerookt. En ik voel me wel al wat beter. Ik krijg geen hogere koorts dan 38 graden, dus t lijkt niet door te zetten. Wel zwelt er een lymfeklier in m'n keel op.

Geen idee wat ik nu met de Tabex moet doen.

Ik zou eerst maar een beetje opknappen.
Dan kan je altijd bedenken of je alsnog Tabex gaat gebruiken.
Er heerst iets heel naars. Dikke kans dat het jou ook te pakken heeft.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 16:09

Ik weet al wat het is. Een combinatie van erg verkouden zijn met stiekem nog heel erg veel stress van een traumatische gebeurtenis van een maand geleden.

Ik heb vandaag met slachtofferhulp gesproken en korrelatie en ze vermoeden dat ik me zo vaag en benauwd en trillerig voel door spanning en daardoor lichte hyperventilatie.

Alleen het uitspreken dat ik daar mogelijk last van heb zorgde voor een huilbui en daarna weer het gevoel dat ik weer wat meer op aarde ben.

Ik moet op zoek naar ademhalingsoefeningen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:22

Iris82 schreef:
Ik weet al wat het is. Een combinatie van erg verkouden zijn met stiekem nog heel erg veel stress van een traumatische gebeurtenis van een maand geleden.

Ik heb vandaag met slachtofferhulp gesproken en korrelatie en ze vermoeden dat ik me zo vaag en benauwd en trillerig voel door spanning en daardoor lichte hyperventilatie.

Alleen het uitspreken dat ik daar mogelijk last van heb zorgde voor een huilbui en daarna weer het gevoel dat ik weer wat meer op aarde ben.

Ik moet op zoek naar ademhalingsoefeningen.

En wellicht toch wat hulp bij het verwerken van die gebeurtenis? Geeft niet, maar ken jezelf niet te groot, anders bijt je jezelf in je staart. Succes, je kunt het!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:37

Misschien is het een goed idee om even wat meditatie oefeningen te doen?
Ik heb een tijdje de app headspace gebruikt, de eerste 10 oefeningen zijn gratis en geven enorm veel rust. Dat is dus begeleid rustig worden met een fijne stem in je oren die zegt hoe en wat.

Ook ademhalen zit in zo'n oefeningetje.
Wat trouwens veel beter zal gaan nu je niet meer rookt!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:37

Stille meelezer zegt even chapeau tegen TS, je flikt het toch maar mooi even! +:)+ Je kunt 't!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 16:56

Thnx. Voel mezelf al een stukje beter. :)

Nog wel echt een 'stopper' in plaats van een niet roker. Totaal geen behoefte aan nicotine hoor. Maar wel aan mn e-smoker. :o Denk dat Oscar wel gelijk heeft. Moet dat ding ook af gaan bouwen. Niet dat ik t 'langdurig' gebruik maar wel heel vaak in de auto of als ik ergens naar toe moet lopen.