Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Als ik naar die lijst kijk komen er weinig betaalbare in aanmerking ivm de beperkte fysio therapie. Enige die nog zou kunnen is ditzo. Daar zou ik met maximaal verzekerd en de laagste tand die ik nu niet heb op 137,10 uitkomen. Alleen mensen ervaring met ditzo?
En fbto is voor mijnde gunstigste. Alleen weten jullie dat. Mirena wordt dan niet vergoed maar de plaatsing moet bij gynecoloog gebeuren. Krijg je die wel vergoed dan?
Lalidan schreef:Keet schreef:DSW zou voor mij niet goedkoper zijn dan andere verzekeringen met dezelfde dekking
Over welke dekking heb je het dan? Want als ik naar dekking fysio kijk, is hij echt goedkoper dan de anderen die 36 keer fysio vergoeden. En flink goedkoper ook. Ik heb nog geen andere verzekering gevonden die er bij in de buurt kwam (ja, StadHolland, maar dat is DSW), dus daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
RoyceMack schreef:Wat een astronomische bedragen zie ik hier langs komen!
Ikzelf ben vandaag overgestapt naar ditzo. Jarenlang bij DSW gezeten en geen klachten alleen nu val ik buiten de studentenverzekering en wordt alles behoorlijk duurder. Ook stad holland (dochterbedrijf) had niet het jusite pakket aanvullend voor mij.
Ik wil een goede tandartsverzekering (want daar komen mijn enige zorgkosten vandaan) en ik wilde graag een vergoeding voor anticonceptie maar die pil kost me 11 euro voor een jaar..
Dus dat kan ik best lijden.
Verder nu europadekking, 9x fysio, 30 euro vergoeding anticonceptie en verder tot 250 euro verzekerd voor tandartskosten. Ik heb even gekeken. een gewoon consult + gebitsreiniging kost me 33 euro. met rontgenfoto 61 euro.
Overigens even een waarschuwing voor fysiotherapie.. Het is namelijk zo dat zorgverzekeraars veel te veel macht hebben en nog meer krijgen. Zij mogen namelijk bepalen hoeveel welke zorgverlener behandeld per aandoening. Als jij bv een routine behandeling hebt, dus elke 2 weken naar fysio voor onderhoud, dat mag niet meer. Fysio heeft te maken met een behandelplafond (behandelindex) en die bepaald de zorgverzekeraar. Dus als jouw fysiotherapeut veel mensen behandeld die chronische aandoeningen hebben, kan eht zij dat ze jouw behandelingen niet meer willen vergoeden omdat die fysiotherapeut er dan te lang over doet ten opzichte van collega's. Ook ben jij verzekerd voor 35 fysiobehandelingen, dan kan het voorkomen dat je fysiotherapeut je door moet verwijzen ivm die behandelindex.
Lees dit artikel maar: http://nos.nl/artikel/2144404-patienten ... raars.html
Djeradalover schreef:Karuna word al jouw medicatie vergoed? Heb je dan je eigen risico al op gemaakt of gaat het helemaal niet van je eigen risico af?
Ik slik jaarlijks voor ruim 1.000 aan medicatie, maar betaal altijd eerst mm eigen risico voordat het vergoed word.