zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:04

In de vergelijker zouden ze 5 euro duurder zijn dan mijn huidige (interpolis) met de uitgebreidste aanvullende verzekering in de zorgvergelijker die Shadow net poste

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:07

Op de vraag waarom mensen zo uitgebreid aanvullend verzekerd zijn:

Ik wil me niet druk hoeven maken als ik een keer extra zorg nodig heb. Heb ook regelmatig wat bij de tandarts en vind het een prettig gevoel dat alles vergoed wordt. Halfjaarlijkse controle, elke 3 maanden mondhygiënist en bijvoorbeeld laatst een oude ontsteking weggehaald twv 750 euro. Ook 300 euro voor bril of lenzen. Ik betaal liever elke maand wat meer om geen zorgen te hebben.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:09

Met de tandverzekering erbij (die er bij DSW bij in zit) én de collectiviteitskorting er af, kom ik op hetzelfde bedrag uit bij Interpolis..... Vreemd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:16

Waarom vreemd?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:16

Ik ga dit jaar met CZdirect extra naar 132 euro. Gestegen met 7 euro. Valt mee.
Maar mijn vriend en ik hebben zitten berekenen dat het voor mij goedkoper kan bij Delta Loyd. Is 6-10 euro goedkoper. Want zit nog in dubio met de tandarts aanvullend pakket. Mijn tandarts is 2x zo duur als de tandarts van mn vriend.

Net nog 20 minuten met CZ aan de telefoon gehangen omdat ze een rekening niet accepteren. Al de 3x keer dit jaar dat het mis gaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:31

Als ik naar die lijst kijk komen er weinig betaalbare in aanmerking ivm de beperkte fysio therapie. Enige die nog zou kunnen is ditzo. Daar zou ik met maximaal verzekerd en de laagste tand die ik nu niet heb op 137,10 uitkomen. Alleen mensen ervaring met ditzo?

En fbto is voor mijnde gunstigste. Alleen weten jullie dat. Mirena wordt dan niet vergoed maar de plaatsing moet bij gynecoloog gebeuren. Krijg je die wel vergoed dan?
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-11-16 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:32

Sonja_vR schreef:
Waarom vreemd?

Vreemd omdat je zou denken dat je op dezelfde premie uit zou moeten komen. Blijkbaar gebeurt dat niet.

Ditzo ken ik alleen van de autoverzekering van mijn moeder, daarover is ze meer dan tevreden. Lijkt geen slechte verzekeraar te zijn.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:52

Karuna, je moet eens bij UMC kijken. Heb je meer mogelijkheden qua fysio.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:04

karuna schreef:
Als ik naar die lijst kijk komen er weinig betaalbare in aanmerking ivm de beperkte fysio therapie. Enige die nog zou kunnen is ditzo. Daar zou ik met maximaal verzekerd en de laagste tand die ik nu niet heb op 137,10 uitkomen. Alleen mensen ervaring met ditzo?

En fbto is voor mijnde gunstigste. Alleen weten jullie dat. Mirena wordt dan niet vergoed maar de plaatsing moet bij gynecoloog gebeuren. Krijg je die wel vergoed dan?

Valt onder je eigen risico (plaatsing bij de gyn) als de huisarts het doet niet.......

Ben ook naar Ditzo aan het kijken.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:15

Ik ben ook al eens even de verzekeringen ingedoken.
Zit bij De Friesland en ga van 170 naar 190 en dat wordt me toch echt veel te gek. Ben wel compleet aanvullend verzekerd omdat ik veel ziek ben geweest, maar alles mbt daar tot wordt in basis wel vergoed.
Ik ga dus maar eens even flink hakken in wat ik wel en niet nodig heb en ben nu uitgekomen bij Delta Lloyd restitutie zilver. 124,96 via independer.

Enige wat ik wil is 100% vergoeding voor de anticonceptie, tandartskosten kunnen redelijk basic blijven en vrije zorgkeuze.
Fysio en chiropractor ga ik ook wel naartoe, maar niet zo vaak dat ik dat voor zoveel moet verzekeren. Wordt bij bovenstaande verzekering ook wel deels vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:27

Welke anticonceptie gebruiken jullie dat je er een vergoeding voor wil? Volgens mij is de pil niet zo duur toch?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:31

Pil die ik heb zou per maand meer kosten dan wat het extra kost aan verzekeren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 17:38

Lalidan schreef:
Keet schreef:
DSW zou voor mij niet goedkoper zijn dan andere verzekeringen met dezelfde dekking

Over welke dekking heb je het dan? Want als ik naar dekking fysio kijk, is hij echt goedkoper dan de anderen die 36 keer fysio vergoeden. En flink goedkoper ook. Ik heb nog geen andere verzekering gevonden die er bij in de buurt kwam (ja, StadHolland, maar dat is DSW), dus daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik vind zelf dsw wel aantrekkelijk. Zou er 4x fysio op achteruit gaan. Maar bespaar me wel een kneiter dure tandartsverzekering. Moet van het weekend er maar eens voor gaan zitten en gaan rekenen allemaal.

Dit jaar betaal ik 8x fysio uit eigen zak, dat zou dan 12x zijn. Eens kijken of het voordeel echt 120 euro is.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:42

ik blijf dit jaar weer bij zilvere kruis, ben collectief verzekerd via de knhs ( ledencollectief) en kom dan toch het goedkoopste uit.
(130 euro met 27 fysio,tandarts 100% tm 250€) en dan de budget polis. en de prikpil vergoed)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:51

Wat een astronomische bedragen zie ik hier langs komen!
Ikzelf ben vandaag overgestapt naar ditzo. Jarenlang bij DSW gezeten en geen klachten alleen nu val ik buiten de studentenverzekering en wordt alles behoorlijk duurder. Ook stad holland (dochterbedrijf) had niet het jusite pakket aanvullend voor mij.
Ik wil een goede tandartsverzekering (want daar komen mijn enige zorgkosten vandaan) en ik wilde graag een vergoeding voor anticonceptie maar die pil kost me 11 euro voor een jaar..
Dus dat kan ik best lijden.
Verder nu europadekking, 9x fysio, 30 euro vergoeding anticonceptie en verder tot 250 euro verzekerd voor tandartskosten. Ik heb even gekeken. een gewoon consult + gebitsreiniging kost me 33 euro. met rontgenfoto 61 euro.

Overigens even een waarschuwing voor fysiotherapie.. Het is namelijk zo dat zorgverzekeraars veel te veel macht hebben en nog meer krijgen. Zij mogen namelijk bepalen hoeveel welke zorgverlener behandeld per aandoening. Als jij bv een routine behandeling hebt, dus elke 2 weken naar fysio voor onderhoud, dat mag niet meer. Fysio heeft te maken met een behandelplafond (behandelindex) en die bepaald de zorgverzekeraar. Dus als jouw fysiotherapeut veel mensen behandeld die chronische aandoeningen hebben, kan eht zij dat ze jouw behandelingen niet meer willen vergoeden omdat die fysiotherapeut er dan te lang over doet ten opzichte van collega's. Ook ben jij verzekerd voor 35 fysiobehandelingen, dan kan het voorkomen dat je fysiotherapeut je door moet verwijzen ivm die behandelindex.

Lees dit artikel maar: http://nos.nl/artikel/2144404-patienten ... raars.html

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:44

Ik heb het ook gelezen maar heb er nog geen last van gehad, zit nu bijna aan het eind van mijn vergoeding daarvoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:53

Enige waarik over blijf twijfelen. Zilveren kruis vergoed al mijn medicatie zonder gemor. Ook de medisch noodzakelijke dure variant. Verdraag werkelijk geen enkel generiek middel. Moet je ook kunnen :+ ook de pijnstilling wordt vergoed, idem b12 injecties enz. In hoeverre vergoed bv ditzo het ook?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:58

Karuna word al jouw medicatie vergoed? Heb je dan je eigen risico al op gemaakt of gaat het helemaal niet van je eigen risico af?
Ik slik jaarlijks voor ruim 1.000 aan medicatie, maar betaal altijd eerst mm eigen risico voordat het vergoed word.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 19:03

RoyceMack schreef:
Wat een astronomische bedragen zie ik hier langs komen!
Ikzelf ben vandaag overgestapt naar ditzo. Jarenlang bij DSW gezeten en geen klachten alleen nu val ik buiten de studentenverzekering en wordt alles behoorlijk duurder. Ook stad holland (dochterbedrijf) had niet het jusite pakket aanvullend voor mij.
Ik wil een goede tandartsverzekering (want daar komen mijn enige zorgkosten vandaan) en ik wilde graag een vergoeding voor anticonceptie maar die pil kost me 11 euro voor een jaar..
Dus dat kan ik best lijden.
Verder nu europadekking, 9x fysio, 30 euro vergoeding anticonceptie en verder tot 250 euro verzekerd voor tandartskosten. Ik heb even gekeken. een gewoon consult + gebitsreiniging kost me 33 euro. met rontgenfoto 61 euro.

Overigens even een waarschuwing voor fysiotherapie.. Het is namelijk zo dat zorgverzekeraars veel te veel macht hebben en nog meer krijgen. Zij mogen namelijk bepalen hoeveel welke zorgverlener behandeld per aandoening. Als jij bv een routine behandeling hebt, dus elke 2 weken naar fysio voor onderhoud, dat mag niet meer. Fysio heeft te maken met een behandelplafond (behandelindex) en die bepaald de zorgverzekeraar. Dus als jouw fysiotherapeut veel mensen behandeld die chronische aandoeningen hebben, kan eht zij dat ze jouw behandelingen niet meer willen vergoeden omdat die fysiotherapeut er dan te lang over doet ten opzichte van collega's. Ook ben jij verzekerd voor 35 fysiobehandelingen, dan kan het voorkomen dat je fysiotherapeut je door moet verwijzen ivm die behandelindex.

Lees dit artikel maar: http://nos.nl/artikel/2144404-patienten ... raars.html

Het is een ding om rekening mee te houden. Maar ik zit voor het tweede jaar aan 1 op wekelijkse fysio. Daarvoor 2x in de week. Heb nog niks gehoord erover. Maar misschien is dat bij een a ndere verzekering anders. Zal de fysio er eens naar vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:16

Djeradalover schreef:
Karuna word al jouw medicatie vergoed? Heb je dan je eigen risico al op gemaakt of gaat het helemaal niet van je eigen risico af?
Ik slik jaarlijks voor ruim 1.000 aan medicatie, maar betaal altijd eerst mm eigen risico voordat het vergoed word.

Natuurlijk gaat dit eerst van er eigen risico af, waarom zou daar verschil in zitten bij jullie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:19

Eigen risico is op ergens in februari meestal. Alleen hoor steeds meer om me heen dat een deel van wat ik nu vergoed krijg bij sommigen helemaal op eigen rekening komt. Ipv vergoed na opgebruiken van eigen risico

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:27

Besured heeft echt een goedkope tandarts verzekering!
100% €350 voor €12,90 Pm!
En dan ook nog echt een hele lage basispremie €96,60

:D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:26

Inderdaad goedkoop! Alleen geen vrije zorgkeuze, das jammer

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:31

Wel alle ziekenhuizen, huisartsen en apotheken zijn gecontracteerd. Net als alle tandartsen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:43

hm, besured is voor mij ook interessant zeg. ben ik met maximale vergoedingen nog steeds slechts 119 kwijt ipv 129 (fbto). zit alleen met de fysio. is zo lastig vergelijken; bij fbto krijg ik 500 euro vergoed, bij besured 8 behandelingen...