Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:22

Nog een weekje en dan gaan we haar ophalen *\o/*!

Ik ben al allemaal dingetjes aan het kopen, bij de Action en de Hema superleuke borden en schaaltjes met/van bamboe gevonden, een fijn dienblad met opstaande rand en een thermoskan. Nu wil ik nog fijne bekers, maar blijkbaar is kunststof/bamboe vinden in winkels lastig :\.

Bij dekbeddiscounter nieuwe lakens besteld, er was een actie, gratis een zomerdekbed en twee kopkussens bij de bestelling. Dat is nog eens leuk :D.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:20

Bamboe is ideaal inderdaad!
Ik heb ook redelijk wat bamboe servies van de Action, maar je zou ook eens kunnen kijken bij Kruidvat/Trekpleister of bij de Prijsmepper (de kruidvat-uitverkoopwinkel). Ik heb daar oa mijn drinkbekers gevonden.
Verder heb je bij de Makro kunststof bierglazen/limonade glazen die lang mooi blijven.
Ik heb ook wat glazen van een kampeerwinkel, maar die zijn wel een stuk duurder.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:59

Wij hebben ook bijna alles van bamboe, ons servies komt van de Blokker! Wel een jaar geleden al gekocht, maar wellicht nog steeds te krijgen. Je zou daar in ieder geval denk ik ook wel terecht kunnen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:05

Ik ga eens bij de Makro kijken, Blokker heeft niks helaas :n. Misschien over een tijdje weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:28

Afbeelding

Nog een foto'tje van it houten hynder in actie :D.

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:29

Mooi schip hoor!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:52

Bij Veepee hebben ze nu spul van Rice. Ook erg leuk vaak. En prachtige foto <3

Onze boot kwam met het retro servies van de vorige eigenaar. Prima en ook geinig
Afbeelding
Mooi geel is niet lelijk {:}

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:39

Prachtig, San!

En dat bord haha, helemaal hip toch, zo’n retro kleurtjes? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:02

Ja, gaaf ding he :D.

Ik vind dat bordje helemaal tof, M_i_R :D.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:33

28 delig, inclusief eierdoppen. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:49

M_i_R schreef:
28 delig, inclusief eierdoppen. :D

28 delig, doe maar luxe _O_.

Ik heb een nieuwe hobby, monkey knots maken :D. De halve familie heeft inmiddels een knot en de knot voor de sleutel van de boot ligt ook al klaar :)).

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:56

Leuk! Kende de naam niet maar de bolletjes wel zie ik nu. Heb je er iets in dat drijft? Wij moeten daarvoor ook nog even wat anders. We hebben nu wel drijvers eraan maar die zijn zwart en donkergroen. Vind je bij enige golfslag dus nooit meer terug.

Wij gaan straks zeilen. Wel forse wind voorspeld 5-7 dus even reven en de kleine fok erop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:00

M_i_R schreef:
Leuk! Kende de naam niet maar de bolletjes wel zie ik nu. Heb je er iets in dat drijft? Wij moeten daarvoor ook nog even wat anders. We hebben nu wel drijvers eraan maar die zijn zwart en donkergroen. Vind je bij enige golfslag dus nooit meer terug.

Wij gaan straks zeilen. Wel forse wind voorspeld 5-7 dus even reven en de kleine fok erop.

Ze zijn verslavend om te maken :j. Er zit niks in dat drijft, ik wil daarvoor zo'n mini boei of zo, eventueel een nieuwe knot om een golfballetje :).

Hopelijk blijft t mooi qua weer, de temperatuur is heerlijk iig :D.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:46

Leuk ja, de apenvuist :D
Er bestaat wel touw dat blijft drijven, maar ik weet niet of je daar ook goed knopen mee kan leggen. En of dat ook nog drijft als er een sleutel aan hangt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:08

Ik heb een nieuwe gemaakt, polypropyleen touw met een pingpongbal erin :7.

Afbeelding

Lekker groot, vriendje raakt z'n zooi nogal makkelijk kwijt :+.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:29

Netjes!

Afbeelding
Hier onderweg

Afbeelding
En later de pogingen om te zeilen gestaakt. Tot twee keer toe de vallen vast om de zalingen waarna manlief er klaar mee was. Daarbij non-stop slagregen en dikke wk 6. Later toen we terug waren in de haven rommelde het boven het meer. Weersvoorspellingen kwamen helaas niet overeen met de werkelijkheid.

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:48

Het is inderdaad wel heftig weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:16

M_i_R schreef:
Netjes!

[ [url=m/wBA7eK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier onderweg

[ [url=m/czNKRR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En later de pogingen om te zeilen gestaakt. Tot twee keer toe de vallen vast om de zalingen waarna manlief er klaar mee was. Daarbij non-stop slagregen en dikke wk 6. Later toen we terug waren in de haven rommelde het boven het meer. Weersvoorspellingen kwamen helaas niet overeen met de werkelijkheid.

Het is raar weer idd :\. Jammer dat jullie tochtje in t water viel. Toch nog een beetje kunnen genieten?

Het weekend dat wij de boot op gaan halen is t ook schijtweer zoals t er nu uit ziet :').

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:22

Ja hoor op zich wel, alleen wel echt nat tot op mijn ondergoed dus wat verkleumd aan het einde. Had graag nog even gezeild maar zonder 1e matroos kom ik niet ver en sommige dingen moet je ook maar niet verder onder druk zetten O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:32

M_i_R schreef:
Ja hoor op zich wel, alleen wel echt nat tot op mijn ondergoed dus wat verkleumd aan het einde. Had graag nog even gezeild maar zonder 1e matroos kom ik niet ver en sommige dingen moet je ook maar niet verder onder druk zetten O:)

:))!

Geen regenkleding bij?

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:14

Mijn zeilbroek die opzich spatwaterdicht is, hield hier niks aan. Dus totaal doorweekt.
Afbeelding
Regenjack staat nu op de planning. Heb een softshell maar ja dat is ook kansloos met dit weer. Mijn man heeft niks onder zijn motto “ik ben een mooi weer zeiler”. Hij is nu op zoek :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:37

M_i_R schreef:
Mijn zeilbroek die opzich spatwaterdicht is, hield hier niks aan. Dus totaal doorweekt.
[ [url=m/OLA3kR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Regenjack staat nu op de planning. Heb een softshell maar ja dat is ook kansloos met dit weer. Mijn man heeft niks onder zijn motto “ik ben een mooi weer zeiler”. Hij is nu op zoek :+

Whahaha, eerste dat m'n vriend zei, shoppen voor goede regenkleding. Niks vervelender dan nat op een zeilboot :P.

Ik leen komend weekend de kleding van schoonmams, en dan zelf maar eens goed kijken wat ik wil.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:28

Toch maar hier vragen. Welke kleding raden jullie aan? Ik had voor het paardrijden/buiten werken altijd zeiljassen van de Decathlon, perfect waterdicht, ook na een halve dag achtereen in stromende regen koeien vangen.

Mijn vriend is er dan weer skeptisch over en vindt dat ik voor een echt officieel (reteduur) zeilmerk moet gaan (jassen van 200 euro en meer...). Ik ben benieuwd naar jullie ervaring :).

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:17

Afbeelding
Ik heb net deze besteld. Want wat ik wel merkte is dat zo’n broek al veel warmte geeft. Dus ga ik nu liever voor een degelijke broek met een wat dunner ademend waterdicht jack, dan een ‘zware’ jas en een mindere broek. Alles nu in een keer vind ik wel een dure grap worden. Deze broek vind ik ook wel prima betaalbaar.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:41

Dat ligt erg aan je zeilgebied en in welke omstandigheden jullie gaan zeilen. Voor elk weertype en gebied is aparte kleding. Decathlon is volgens vrienden overigens prima spul, zij hebben er meerdere dingen van en zijn er tevreden over. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb het niet. Wij zeilen zelf op zee en in eigenlijk (bijna) alle weersomstandigheden en hebben dus voor het peperdure Musto gekozen. Dit houdt ons onder alle weersomstandigheden droog en warm. Rib uit het lijf.

Maar dat heb je niet echt nodig als je en net begint en toch op (in het begin?) kleinere wateren zeilt en bij wat beter weer. Dus kun je denk ik prima beginnen met Decathlon en als het zeilen goed bevalt en je denkt toch: ik ben net niet helemaal blij met m’n pak, dan kun je altijd verder kijken naar bijvoorbeeld Helly Hansen, Zhik, Musto, etc.

Verder belangrijk: lagen! Met als buitenste laag een die waterdicht is (en het liefst ook ademt). Daaronder kun je een fleecetrui/vest doen voor warmte. Liefst geen katoen, neemt teveel vocht op en dan heb je het alsnog koud.

En zorg voor warmte aan handen, hoofd en voeten. Heb je koude voeten, dan heb je het overal koud is mijn ervaring. Vele jaren geleden ooit begonnen met rubberen regenlaarzen. ijskoud gehad, ook met dikke sokken en uiteindelijk toch maar geïnvesteerd in goede zeillaarzen. Was wederom een rib maar heb met dat paar 12 jaar gedaan en nooit koude voeten gehad. Denk dat dat misschien nog het belangrijkste is, dat je voeten warm en droog blijven. Succes in ieder geval en als je meer wilt weten, stuur gerust een pb!