Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:07

elenaMM77 schreef:
FirebirdM schreef:
Mensen die nog promoveren als ze 60 zijn zie je daar overigens ook niet, daarvoor gaat de techniek te snel en is het gat met het voorheen geleerde simpelweg te groot geworden.

mensen die in de wetenschappelijke sector werken, stoppen meestal niet met studeren hoor.. via onderszoeken en het bedrijfsleven en vervolgens alsnog onderzoek waar ze op kunnen promoveren zijn er altijd nog die mensen die uiteindelijk op latere leeftijd alsnog promoveren.. Een vriendin van mij overweegt om eventueel alsnog het traject in te gaan, alleen als promovendus verdient ze minder als haar huidige loon (zelfde werk, zelfde onderzoek) en er moet wel brood op de plank komen en een hypotheek betaald worden.. ze is ruim 40

Erg off topic, maar maak ik hieruit dan op dat je vriendin analist is en een promotieplek aangeboden heeft gekregen? Dat komt inderdaad nog wel vaak voor, maar je liet het klinken alsof je op latere leeftijd zonder (recente) ervaring er nog in kon rollen, zoals bijvoorbeeld bij kunstgeschiedenis gebruikelijk is. Als er continuïteit in zit, via bedrijfsleven of bijvoorbeeld een analistenpositie, is het al wat anders. Probleem is dat het hier echt niet alleen om kennis draait, maar dat het stuk praktijkervaring het 'm doet. Daardoor is het simpelweg niet bij te houden als je niet meer in het veld zit, de meeste mensen hebben geen moderne apparatuur in hun schuurtje staan (zo ja, dan wil ik op bezoek komen).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:08

Keet schreef:
Ik vind het vooral jammer dat ze de vaccinaties zetten zonder je eerst de bijsluiters te laten lezen. Deze zijn vaak niet aanwezig.
Kan bij de kruidvat geen doosje paracetemol halen zonder de vraag "weet u hoe het werkt?""heeft u nog vragen?" Maar bij het CB jassen ze zo 2 prikken met 7/8 ziektes tegelijk in je kind zonder bijsluiter of niets.
Daar zou nog een stuk verbetering kunnen zitten.

Je kan alle bijsluiterteksten zo op het internet vinden. Anders de 1B1 tekst zoeken. Krijg je nog meer informatie compleet met alle bekende bijwerkingen in de percentages waarin ze voorkomen.

Bij het RIVM staan alle bijsluiters van de vaccinaties waar ze op dit moment mee werken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:14

Keet schreef:
Maar bijwerkingen die pas na 72 uur ontstaan die registreren ze daar niet heb ik gelezen.

Dan meld je het bij de farmaceut zelf. Die doen er zeker wat mee.(al zullen velen van jullie dat niet geloven)

Ik moet bij het vernemen van een milde bijwerking direct een Lareb-formulier invullen en binnen 3 dagen alles geregeld hebben. Ook al is de bijwerking langer geleden is.

Is het een ernstige bijwerking (dood, acute Z-H opname of blijvende invaliditeit) dan moet binnen 24 uur alles gemeld hebben.

En ja inderdaad ik werk bij zo'n afschuwelijke farmaceut.

Edit: als je de fabrikant van het vaccin niet weet dan meld je het bij diegene die het heeft toegediend.
Die kan zo opzoeken welk vaccin jij of je kind heeft gekregen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 07-11-16 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:14

Keet schreef:
NatasjavE schreef:

Lareb doet niet aan verdoezelen.

http://www.mijnbijwerking.nl

Maar bijwerkingen die pas na 72 uur ontstaan die registreren ze daar niet heb ik gelezen.

Maar er zit een verschil in dingen hebben gelezen en een bron hebben waarin staat dat het waar is. Wil je zekerheid zoek het dan op zodat je weet of het klopt of niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:16

Ik heb respect voor al diegenen die hier de moeite nemen een inhoudelijk onderbouwde reactie te plaatsen. Zo staat er inmiddels al een hoop nuttige informatie. Hopelijk raken twijfelende lezers zo alsnog overtuigd van het belang van vaccineren. Dan heeft dit topic toch nog nut. Een kritische houding ten opzichte van de medische wetenschap is één ding, een van de belangrijkste de verdiensten van de medische wetenschap op de vuilnishoop gooien en daarmee spelen met de levens van anderen is foute boel.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:21

Ik heb de beginposts doorgelezen, de link op de 1e pagina gelezen en de link daarin ook gelezen en het is me nog steeds niet duidelijk wat "ontstoren" nu daadwerkelijk is.
Als ik dit topic lees, is men van mening dat het gaat om het a) "teniet doen van de vaccinatie" tot b) het "verwijderen van metalen uit de vaccinatie".

Maar als ik die site lees en de link daarin, dan kom ik dit tegen:
Citaat:
As er reacties optreden dan wil dat zeggen dat het lichaam afvalstoffen aan het verwerken is. Het vaccin blijft overigens goed werken, zelfs beter dan wanneer je niet ontstoort want je verbetert het immuunsysteem.
Dus daaruit begrijp ik dan dat je zorgt dat de vaccinatie juist beter zijn werk kan doen.

Dus.... ik ben nog steeds op zoek naar een definitie voor het word ontstoren. Wat is het, wat doet het en hoe doet het dit?
Als iemand die drie vragen nu eens duidelijk zou kunnen beantwoorden, want zelfs met internet kom je hier blijkbaar niet uit. En het lijken me wel ERG relevante vragen die je beantwoord zou moeten hebben, voordat je met je gezondheid gaat rommelen door je hieraan te wagen.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:23

Ik heb een begin gemaakt om iets te laten ontstoren en ik ben er 100% zeker van dat het mij geholpen heeft. Ik voel me nu een stuk beter, dus ik snap niet waarom mensen meteen denken dat het bs is. :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:36

zippora schreef:
Ik heb de beginposts doorgelezen, de link op de 1e pagina gelezen en de link daarin ook gelezen en het is me nog steeds niet duidelijk wat "ontstoren" nu daadwerkelijk is.
Als ik dit topic lees, is men van mening dat het gaat om het a) "teniet doen van de vaccinatie" tot b) het "verwijderen van metalen uit de vaccinatie".

Maar als ik die site lees en de link daarin, dan kom ik dit tegen:
Citaat:
As er reacties optreden dan wil dat zeggen dat het lichaam afvalstoffen aan het verwerken is. Het vaccin blijft overigens goed werken, zelfs beter dan wanneer je niet ontstoort want je verbetert het immuunsysteem.
Dus daaruit begrijp ik dan dat je zorgt dat de vaccinatie juist beter zijn werk kan doen.

Dus.... ik ben nog steeds op zoek naar een definitie voor het word ontstoren. Wat is het, wat doet het en hoe doet het dit?
Als iemand die drie vragen nu eens duidelijk zou kunnen beantwoorden, want zelfs met internet kom je hier blijkbaar niet uit. En het lijken me wel ERG relevante vragen die je beantwoord zou moeten hebben, voordat je met je gezondheid gaat rommelen door je hieraan te wagen.

die site vind ik ook niet echt een duidelijk opgestelde site; weinig nuttige info

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:39

zippora schreef:
Dus.... ik ben nog steeds op zoek naar een definitie voor het word ontstoren. [i]Wat is het, wat doet het en hoe doet het dit?

Als het je echt interesseert, kun je natuurlijk altijd contact opnemen met een homeopaat en je van daaruit verder (laten) informeren :)
De mensen die laten ontstoren (of niet laten vaccineren) zullen zich wellicht ook verder (laten) informeren. Kan me niet voorstellen dat mensen klakkeloos en zonder onderbouwing naar zichzelf toe hun kinderen niet laten vaccineren of laten ontstoren. Wij hebben besloten te laten ontstoren en nummer 2 wordt uitgesteld gevaccineerd of niet gevaccineerd, dat bekijken we tegen die tijd wel, maar bepaalde vaccinaties dingen vinden wij onzin. Maar wij doen zoiets niet zonder erover na te denken, erover te lezen, informatie in te winnen, etc.. Ik denk persoonlijk dat mensen die niet vaccineren meer onderzoek doen dan mensen die wel vaccineren. Wij liepen ook achter de meute aan en weet niet eens waartegen mijn zoon wel of niet is geënt, wij volgden braaf de instructies.

Overigens, wat betreft bijwerkingen.
Ik heb met 28 weken vroegtijdige weeën gekregen door Microlax, dit staat op de website van Micolax:
Citaat:
Door de lokale werking, het midden van de endeldarm, oefent het geen invloed op de baby in de baarmoeder uit. Een geval van voortijdige opwekking van weeën door dit middel is niet gemeld.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:41

RianneEnzo schreef:
Ik heb een begin gemaakt om iets te laten ontstoren en ik ben er 100% zeker van dat het mij geholpen heeft. Ik voel me nu een stuk beter, dus ik snap niet waarom mensen meteen denken dat het bs is. :')

Omdat de kans nogal groot is dat jouw positieve ervaring een placebo effect was.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:42

NatasjavE schreef:
Keet schreef:
Ik vind het vooral jammer dat ze de vaccinaties zetten zonder je eerst de bijsluiters te laten lezen. Deze zijn vaak niet aanwezig.
Kan bij de kruidvat geen doosje paracetemol halen zonder de vraag "weet u hoe het werkt?""heeft u nog vragen?" Maar bij het CB jassen ze zo 2 prikken met 7/8 ziektes tegelijk in je kind zonder bijsluiter of niets.
Daar zou nog een stuk verbetering kunnen zitten.

Je kan alle bijsluiterteksten zo op het internet vinden. Anders de 1B1 tekst zoeken. Krijg je nog meer informatie compleet met alle bekende bijwerkingen in de percentages waarin ze voorkomen.

Bij het RIVM staan alle bijsluiters van de vaccinaties waar ze op dit moment mee werken.

Als je zelf handig genoeg bent met internet wel. Maar vind dat ze bij het CB gewoon beschikbaar moeten zijn :) Of stuur ze per post naar de ouders op. RIVM is erg goed in brieven met hoop papier sturen, dus stuur dan gelijk de bijsluiters mee :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:46

maava schreef:
Keet schreef:

Maar er zit een verschil in dingen hebben gelezen en een bron hebben waarin staat dat het waar is. Wil je zekerheid zoek het dan op zodat je weet of het klopt of niet.

Dit heb ik te horen gekregen na een melding ivm bijwerkingen bij een middel. Omdat ze ontstonden rond de 72 uur werd het niet opgenomen omdat het dan niet gezien wordt als bijwerking.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:47

Dat ben ik wel met je eens. Kleine moeite om het even mee te sturen.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:50

RianneEnzo schreef:

Het gaat mij er niet om dat mensen niet mogen ontstoren - het is zelfs heel fijn dat je beter voelt, en zoals gezegd ken ik meerdere familieleden die zich door homeopathie een stuk beter voelen. :) Het gaat mij er om dat achter het idee van "ontstoren" het idee ligt dat vaccinaties inherent gevaarlijk zijn , hoewel dit voor 99,999% van de mensen dus niet zo is, en dat onjuiste informatie geven over het "gevaar" van vaccinatie kan leiden tot mensen die onterecht bang worden voor vaccinaties en zo levens in gevaar brengen.

Dat je je nu beter voelt kan overigens ook verschillende oorzaken hebben dan de oorzaak die de behandeling noemt. Omdat er geen grootschalige betrouwbare statistische studie gedaan is naar ontstoren, kan ik niet met zekerheid zeggen of het werkelijk "werkt" zoals het zegt te werken - hoewel ik dus wel weet dat die aanname van schadelijkheid van vaccinaties al niet klopt. Tevens kloppen vele aannames die de theorie doet over het immuunsysteem en hoe "schadelijke dingen" hierin worden "opgeslagen" niet: het lichaam leert slechts van de dode ziekteverwekker hoe die een virus op moet ruimen en slaat geen stoffen op of iets dergelijks.

Een andere mogelijke oorzaak dat een behandeling werkt zijn o.a. placebo-effecten. Dit zijn wel degelijk grote effecten (als je gelooft dat je lichaam een boost of medicijn heeft gekregen dan krijgt je lichaam ook een boost), maar ook dingen als extra aandacht, of zelfs je bevinden in een "medische" setting kan zorgen voor verbetering van de klachten. Dat wil niet zeggen dat je "gek" bent of dat het medicijn minder goed helpt, maar wel dat het op een andere manier werkt dan de theorie (die dus niet klopt) je doet geloven. Het kan zelfs dat een derde variabele van invloed is op herstel.

Maar ja, aangezien er geen onderzoek gedaan is naar ontstoren kan ik daar niets met zekerheid over zeggen (terwijl er naar vaccinaties wél wetenschappelijk langdurig onderzoek gedaan is). Zo'n onderzoek is overigens juist un-biased en gaat er vanaf het begin niet van uit dat één hypothese onzin is, voordat mensen denken dat al het wetenschappelijke onderzoek bij voorbaat al een bepaalde uitslag heeft en dat alle wetenschappers "samenspannen" voor een bepaalde uitslag ofzo. Ik zou mijn mening dan ook wel degelijk veranderen als er een betrouwbare studie uitkomt over ontstoren die een uitkomst vindt waaruit blijkt dat ontstoren heel effectief is en werkt zoals het claimt te werken. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:58

Ygritte schreef:
Het gaat mij er niet om dat mensen niet mogen ontstoren - het is zelfs heel fijn dat je beter voelt, en zoals gezegd ken ik meerdere familieleden die zich door homeopathie een stuk beter voelen. :) Het gaat mij er om dat achter het idee van "ontstoren" het idee ligt dat vaccinaties inherent gevaarlijk zijn

Maar dit is dus een misvatting. Het idee van ontstoren is bedoeld om de negatieve bijeffecten van een vaccinatie te verminderen en het lichaam te helpen sneller te herstellen van de "aanslag" van het vaccin.
Als mensen die ontstoren tegen vaccinaties zouden zijn zouden ze gewoon niet vaccineren en niet eerst een prik halen om hem later weer ongedaan te maken.

Het is jammer vind ik, dat de mensen die twijfelen over de zin van vaccineren of die niet zoveel vertrouwen hebben in de medische wetenschap, vaak afgeschilderd worden als onwetend of kwakzalvers of wat dan ook (ook in dit topic) waardoor je die mensen juist fanatieker maakt. Als je iemands bedenkingen en slechte ervaringen serieus neemt, kom je tot een beter gesprek en hoeven er niet zo twee kampen te ontstaan. Door steeds maar te smijten met cijfers en wetenschappelijk bewijs worden mensen die het anders hebben ervaren gediskwalificeerd.
Ik bedoel dit niet naar jou persoonlijk Ygritte, ik vind jouw posts vaak waardevol.
Maar doordat Pmarena hier nogal in een hoek wordt gedrukt denk ik dat ze steeds verder gaat in haar tegen uitspraken terwijl ze ook niet over alles al een uitgekristalliseerdeigen mening heeft.

Het fanatieke anti-alternatieve geneeswijzen geeft mij toch altijd te denken. Waarom niet verder willen kijken dan je neus lang is? Ik heb bijvoorbeeld goede (en ook onder goede) ervaringen met holistische behandelingen bij mijn paard. Maar als ik dat zeggen dan krijg ik reacties als "dat je daar in gelooft" en "daar ben ik te nuchter voor" terwijl mensen geen idee hebben wat mijn ervaring was of wat de behandeling inhield. Ze willen er gewoon niks mee te maken hebben want jee als je niet meer op je eigen zekerheden kunt afgaan wordt het leven wel heel eng. Dat ligt voor mij in het verlengde van dogmatische religie: als je je maar aan deen normen van zo'n stroming houdt weet je tenminste waar je aan toe bent en kan je niks gebeuren. Maar dat is een starre denkwijze. Het leven wordt eel interessanter als je openstaat voor andere zienswijzen.

Ik geloof niet dat mensen zomaar opeens, zonder aanleiding, tegen vaccinaties zijn, alleen om het tegen zijn. Ja een enkeling misschien.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:23

Keet schreef:
Ik heb ook voor alle keuzes gestaan met onze kleine dit jaar.
Wikken en wegen.

Hoop gelezen, vooral alle bijsluiters van de gebruikte vaccins op de website van het RIVM.
Wat mij opviel was dat de bijsluiters niet geheel strookten met het vaccinatie schema van het RIVM qua hoeveelheid en tempo.

Wij hebben na het lezen van alle bijsluiters besloten om WEL te vaccineren, maar niet op het schema van het RIVM maar op het schema waarop je uitkomt als je alle bijsluiters naast elkaar legt.
Dat betekende dus niet 2 prikken tegelijk, maar een voor een met een aantal weken ertussen. En wij zijn op iets latere leeftijd begonnen. Inmiddels heeft hij voor de DKTP-Pneu de gewenste dekkingsgraad behaalt.

Ik wil het later inderdaad ook een voor een doen. Precies om de reden die jij noemt. Prikken zullen ze krijgen, maar iets rustiger aan

Ik ben erg pro vaccinatie, haal zelf de herhalingen waar mogelijk, krijg jaarlijks de griepprik en haal alle prikken (die ik nog niet afdoende heb) als ik op reis ga.
Ik heb zeer weinig afweer, en mijn lichaam kan er ook tijdens ziekte niet goed tegen vechten, wat betekend dat ik dus een risicogroep ben waar ik me zeer bewust van ben. Bij ook maar 1% twijfel kom ik dus niet bij kleine kinderen in de buurt, en ontloop ik zelf zieke mensen, ik moet wel.
Dit betekend echter niet dat ik dom ben, me niet ingelezen heb of wat dan ook, want dat heb ik zeer zeker wel. Ik zie echter 0% reden om niet te vaccineren, niet alleen om mijn eigen gezondheid, maar zeker ook voor die van mijn kind (later) en kwetsbare mensen er omheen.

Dat mensen die vroeger niet gevaccineerd zijn (en dan zijn ze echt wel oud gezien ons programma al 60 jaar bestaat), hebben deze ziektes vroeger doorstaan en overleefd. Vele hebben het niet overleefd ;) Een buurtbewoner van mij heeft 30 jaar geleden polio gehad, biblebelt kind. Kan hem wel vragen wat hij liever had hoor, vaccinatie met een bijna nihil risico, of dit. Ik weet zijn antwoord wel, al kan hij het niet zeggen. Hij is namelijk compleet verlamd, kan niet eens zelf ademen. Leeft met een tracheacanule aangesloten op zuurstof, zit in een elektrische rolstoel die hij met de 2 vingers die het nog doen bestuurd, en als hij wil praten wijst hij de letters op een bord aan met een stok die hij tussen zijn tanden houdt.

Hoeveel mensen in 3e wereld landen zouden veel hogere risico's nog voor lief nemen als hun kind maar gewoon gevaccineerd kan worden... In het westen zijn we gewoon te verwend en beschermd geworden. Wij zien de ziektes niet meer en dus ontstaat het idee dat die 'risico's' hoger zijn dan de gevolgen van de ziekte

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:07

Quellian schreef:
zippora schreef:
Dus.... ik ben nog steeds op zoek naar een definitie voor het word ontstoren. [i]Wat is het, wat doet het en hoe doet het dit?

Als het je echt interesseert, kun je natuurlijk altijd contact opnemen met een homeopaat en je van daaruit verder (laten) informeren :)
De mensen die laten ontstoren (of niet laten vaccineren) zullen zich wellicht ook verder (laten) informeren. Kan me niet voorstellen dat mensen klakkeloos en zonder onderbouwing naar zichzelf toe hun kinderen niet laten vaccineren of laten ontstoren. Wij hebben besloten te laten ontstoren en nummer 2 wordt uitgesteld gevaccineerd of niet gevaccineerd, dat bekijken we tegen die tijd wel, maar bepaalde vaccinaties dingen vinden wij onzin. Maar wij doen zoiets niet zonder erover na te denken, erover te lezen, informatie in te winnen, etc.. Ik denk persoonlijk dat mensen die niet vaccineren meer onderzoek doen dan mensen die wel vaccineren. Wij liepen ook achter de meute aan en weet niet eens waartegen mijn zoon wel of niet is geënt, wij volgden braaf de instructies.

Overigens, wat betreft bijwerkingen.
Ik heb met 28 weken vroegtijdige weeën gekregen door Microlax, dit staat op de website van Micolax:
Citaat:
Door de lokale werking, het midden van de endeldarm, oefent het geen invloed op de baby in de baarmoeder uit. Een geval van voortijdige opwekking van weeën door dit middel is niet gemeld.

Maar je weet dan toch niet zeker of het door de microlax komt? Het is blijkbaar nog nooit als bijwerking gemeld :)
Een medicijn wordt wel heel goed getest wil het als veilig voor zwangeren te boek staan. Als iets niet onderzocht voor zwangeren is, staat er nooit in de bijsluiter dat het geschikt voor zwangeren is.
Ik heb helaas veel medicatie moeten nemen tijdens mijn zwangerschap en veel mocht ik van de gynaecoloog al niet nemen omdat die medicijnen niet onderzocht waren bij zwangerschap.

Esplendido

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:19

Het is vaak lastig te achterhalen waardoor vroegtijdige weeën ontstaan. Mijn derde is ruim twee maanden te vroeg geboren doordat ik een hardnekkige blaasontsteking had. Maar dat dit de oorzaak was zijn ze ook pas later achtergekomen.

Qua enten vind ik het heel prettig dat je hier als ouders zelf kunt beslissen. Er zijn ook landen waar bepaalde entingen verplicht zijn. Ik ben niet tegen enten, maar ik ben wel kritisch en onze kinderen hebben niet het rijksvaccinatieschema gevolgd en hebben ook niet alle vaccinaties gehad. Ook ons te vroeg geboren kindje niet. De eerste tijd was zij wel kwetsbaarder en ze is wel geënt tegen ziektes waarbij ze een extra grote kans op ernstig verloop had (kinkhoest en RS) maar al snel was zij gewoon een gezonde baby en niet kwetsbaarder dan andere kinderen van haar leeftijd.

Het aparte van het rijksvaccinatieschema vind ik dat het in ieder land weer anders is. Andere momenten van enten, andere hoeveelheid prikken. Terwijl het menselijk lichaam toch hetzelfde werkt en de bijsluiters ook niet van elkaar zouden moeten verschillen. Ik vraag me dan dus echt af waarom er voor dit schema is gekozen waarbij hele jonge baby's al geënt worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:25

Maar die voor het RS virus voor prematuren is geen vaccinatie maar een profylaxe ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:26

Kuggur schreef:
Resistance schreef:
Ik ben oprecht toch wel heel benieuwd of het Placebo effect iets toe zou kunnen voegen aan gezondheid.

Ze hebben het laatst namelijk ergens een test gedaan: op een school was een antenne geplaatst waarvan toen door een aantal ouders werd beweerd dat de straling ervan slecht voor de kinderen was. Al snel waren er een paar kinderen ziek, en dat groeide heel snel aan. Er ging echt dat verhaal rond dat dat door die straling kwam. Echter was de antenne helemaal niet aangesloten. :+ Maar, de kinderen waren wel echt ziek.

Ik zal zo kijken of ik het artikel nog ergens kan vinden.

Je beschrijft hier een nocebo.
En de ziekteverschijnselen die veroorzaakt worden door het nocebo effect (bv geloven dat vaccinatie je ziek maakt) zijn per definitie perfect te behandelen met een placebo (bv magische ontstoringskorreltjes).

_O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:41

Het is een enting. Tenminste onze dochter werd maandelijks geënt met de antistof tegen RS met bijkomende hulpstoffen. De eerste maanden was het een prik per vier weken, daarna werden het steeds twee prikken per keer vanwege de hoeveelheid entstof die gegeven moest worden. Ik sta nog steeds achter ons besluit om die entingen te geven, maar het was voor haar echt niet prettig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:44

Esplendido schreef:
Het is een enting. Tenminste onze dochter werd maandelijks geënt met de antistof tegen RS met bijkomende hulpstoffen. De eerste maanden was het een prik per vier weken, daarna werden het steeds twee prikken per keer vanwege de hoeveelheid entstof die gegeven moest worden. Ik sta nog steeds achter ons besluit om die entingen te geven, maar het was voor haar echt niet prettig.

Ja de antistof idd :) maar dat is dus geen enting :P je lichaam gaat dan niet actief aan het werk om antistoffen te maken, die worden kant en klaar ingespoten.

Bij een enting/vaccinatie worden verzwakte ziektecellen ingespoten :)

Mijn baby krijgt die ook idd :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:49

De definitie van inenten is gewoon een medicijn (of virus) via een naald in het lichaam brengen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:50

Esplendido schreef:
De definitie van inenten is gewoon een medicijn (of virus) via een naald in het lichaam brengen.

Van Dale:
in·en·ten (entte in, heeft ingeënt)
1
immuun maken door verzwakte smetstof in het bloed te brengen; vaccineren

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:56

Azmay schreef:
Esplendido schreef:

Van Dale:
in·en·ten (entte in, heeft ingeënt)
1
immuun maken door verzwakte smetstof in het bloed te brengen; vaccineren

Precies :P ik dacht ik zeg het maar even, want het zijn echt twee verschillende dingen :) net als dat je vlak na een wond geen tetanus vaccinatie krijgt maar een injectie met antistoffen :)