Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MerleSimone schreef:Zijn er hier dames die ervaringen hebben met een jumpers knee? Ik heb al een tijdje last van mijn knieën na een legday, vooral nu de squats en lunges zwaarder worden + springen. Aan de voorkant net onder mijn knieschijf 'knapt' er dan soms wat, je kan het ook horen en er is dan even een scherpe pijn. Kan daarna wel verder maar heb dan hele vermoeide knieën en het gevoel dat het zo weer gebeurd.
Komt mede door mijn verkeerde houding denk ik, mn voeten zakken naar binnen, weke enkels en een klein beetje X benen icm overstrekken..
Heb wat ervaring met tapen en probeer dat nu dus, maar vraag me af of er hier ervaringen zijn.
secricible schreef:Ik heb geen jumpersknie, maar wel andere knieproblemen. Aanhakend op het verhaaltje van Desty: ik draaide ook mijn knieën altijd naar binnen tijdens squats e.d. en daardoor bleef mijn blessure in stand. Nu doe ik squats, deadlifts en alle andere oefeningen met veel kracht op mijn benen met een elastiek om mijn bovenbenen en dat helpt echt heel goed.
Desty schreef:Ik bedoel niet de knie boven de voet houden, maar de knie en de voet moeten verticaal boven elkaar staan. Niet dat de knie naar voren of achter beweegt qua houding, maar naar links/rechts oftewel naar buiten duwt in verticaal opzicht tegenover je voet.
MerleSimone schreef:secricible schreef:Ik heb geen jumpersknie, maar wel andere knieproblemen. Aanhakend op het verhaaltje van Desty: ik draaide ook mijn knieën altijd naar binnen tijdens squats e.d. en daardoor bleef mijn blessure in stand. Nu doe ik squats, deadlifts en alle andere oefeningen met veel kracht op mijn benen met een elastiek om mijn bovenbenen en dat helpt echt heel goed.
En dan druk je dus je knieën naar buiten? Het risico is gewoon dat ik thuis sport en niemand mij ziet. Zal eens vragen of mn vriend foto's maakt deze weekThanks voor de tips in ieder geval. Dat elastiek, waar aan te schaffen?
Zooltjes heb ik. Sport ook vaak op blote voeten ivm slecht evenwicht, behoud ik makkelijker dan met schoenen aan..
karuna schreef:... of te diep doorbuigen met squats. Daarme verkloot je je knie zo gemakkelijk...
...Maar nooit te ver doorbuigen, bij voorkeur nooit dieper dan 90 graden buigen.
Dreamy schreef:Ik moet met squatten van mijn coach ook echt zo diep mogelijk, daar een tel vasthouden en dan weer omhoog.
Ik doe ook de romanian deadlift, maar ik zie sommige die het gewicht steeds op de grond laten stuiteren en hun benen ook buigen. Bij mij raken mijn gewichten de grond (net) niet hoor + ik moet mijn kont naar achteren doen en juist niet door mijn knieeen? Is dat dan een andere deadlift?
Dreamy schreef:Nee, ik buig ze wel iets. Maar die anderen zakken bijna helemaal door de knieeen, niet helemaal maar ook niet een beetje.. vandaar dat ik het verwarrend vind wat die nou weer aan 't doen zijn.