Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 11:28

Pipodipo Ja ik houd zeker veel tijd over,zoveel dat ik me vaak verveel.
Ook het koffie drinken is verminderd, eerst dronk ik 4 mokken koffie,nu nog maar 2.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:29

Pipodipo, jaaa voor hun wel schijnt stoer te zijn om gewoon hele nacht niet te slapen {:)-:( .

Gohya wat klint dat ontzettend veel he, zo knap wat doe je nu op de lastige momentjes?

Schuimpje, super hou vol hoor!!! De lolly's heb ik alliggen :o

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:55

Gohya, maf is dat he dat je zoveel tijd overhoudt. Dat van die koffie is ook mooi, maar koffie is lang zo slecht niet als roken ;).

Jobamara, gekkigheid met de jeugd, ik weet dat nog wel van vroeger haahahahaha.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:29

Gohya, ik vind het supersterk van je!! *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 12:51

jobamara In het begin [toen ik stopte met pleisterplakken] twijfelde ik heel erg of ik toch maar pleister moest plakken.Maar ik vond dat ik zo alsnog nicotine binnen bleef krijgen,en toch echt zonder pleister moest gaan.Was effe moeilijk maar heb door gezet. De korte moeilijke momentjes nu,dan denk ik alleen maar aan de fabrikanten! hoe ze mij [en anderen natuurlijk] besodemieterd hebben,dan word ik weer kwaad en is het moeilijke heel snel over.

Mijn grootste motivatie is en blijft mijn boosheid.Ik kan er ook niet over uit dat het allemaal maar mag en kan,het is gewoon mensen langzaam aan vergiftigen! en ja,je neemt het vrijwillig.Maar alcohol b.v. mag geen vergif in zitten van de Wet,maar dat neem je ook vrijwillig, én is ook net zo verslavend.
En NEE dat wist ik niet,er staat niks meer op het pakje w.b.t. de inhoud. Dat is bewust weg gelaten,plus het past er geen eens op.
Pfff word er nu weer hardstikke boos over.
Thnx. Boras.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:33

Pipodipo, ik denk dat je mijn gevoel heel goed beschrijft. Zolang ik het pakje bij me heb is het een bewuste keuze van mij om niet te roken, en dat sterkt mijn wilskracht veel meer dan dat ik iets niet mag/kan! :) Daarbij rookt mijn vriend wel nog, dus er zijn sowieso sigaretten in huis die ik zou kunnen pakken, maar ik doe het niet... Scheelt wel dat wij altijd buiten rookten, dus ik zit niet naast een dampende sigaret op de bank.

Gohya, diep respect voor jou, super knap dat je hebt volgehouden! En 1141 sigaretten?! Jeetje zeg, nog nooit erover nagedacht hoeveel sigaretten ik daadwerkelijk rookte in een maand of jaar, maar hier schrik ik toch wel van! Dat je op die korte tijd dan ook nog 325 euro bespaard hebt is helemaal mooi! Ik geloof niet dat we moeten uitrekenen hoeveel geld we in die jaren hebben verbrand...

Vannacht vreselijk geslapen. De ene nachtmerrie na de andere, halve nacht wakker geweest... En dat terwijl ik normaal iemand ben die het bed maar hoeft te zien om in slaap te vallen en dan ook pas wakker wordt van de wekker. Ik hoop dat het slapen de komende dagen wat beter wordt, heb ook geen idee of dit een ontwenningsverschijnsel is of een bijwerking van de pleister...
Verder gaat het vandaag weer best aardig, enige lastige moment tot nu toe had ik toen ik klaar was met de paardenstallen mesten en achterom in de zon zat met een kopje thee. Daar hoorde altijd een sigaret bij...Thee maar gelaten voor wat het was, en snel in huis begonnen met poetsen zodat ik afleiding had. Vertrek zo meteen naar een cursus van het werk waar ik sowieso tot 21 uur geen mogelijkheid heb om te roken, en in de auto ligt een voorraad lolly's op me te wachten. :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 15:21

Dat slecht slapen had ik ook! en ik had ook hele nare dromen,ging vooral over de dood. Ze verdwijnen na een poosje en het slapen gaat dan ook veel beter.Ik slaap nu veel meer,maar ik weet niet of dat komt doordat ik niet meer rook,of dat het nawerking is van een zware narcose 3 weken terug.

Ik rookte ruim 1 pakje er dag [pakje van 26 sigaretten] maar reken maar op 30 per dag,ik haalde het net niet met 1 pakje.
En via de stop smoking App,kan je bijhouden hoeveel je nu niet gerookt hebt en hoeveel je bespaart hebt enz.Deze App. is ook best wel een motivatie.

schuimpie je moet de pleister eraf halen als je gaat slapen! en s'morgens pas een pleister plakken. Grote kans dat je dan ook beter slaapt.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:45

Dank voor de tip gohya, ik ga vanavond de pleister eraf halen voor het slapen en hoop dat dat al een beetje helpt...
De app heb ik ook, alleen staat mijn teller nog ietsjes lager dan die van jou: 36 sigaretten en bijna 12 euro.
Cursus was iets eerder klaar, en automatisch zat ik in de auto te bedenken of ik dan nog voor sluitingstijd bij het tankstation was, tot me inviel dat ik daar alleen nog hoef te stoppen om te tanken! :)*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:15

schuimpie en? was er verschil w.b.t. slapen?

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:51

Ja echt een enorm verschil! Ben een keer of 3 wakker geweest en de dromen waren nog wel aanwezig maar lang niet zo heftig. Super tip van jou!

Merk wel dat ik vandaag iets onrustiger ben op de momenten waarop ik eerder een sigaret zou hebben genomen... Na het werk had ik het echt even moeilijk! Met mijn pakje in de hand gestaan, maar gelukkig nog weg kunnen leggen voor ik eentje aangestoken heb.

Verder begin ik vandaag laat te krijgen van mijn keel en hoesten, weet niet of dat aan het stoppen ligt of dat ik een simpele verkoudheid opgelopen heb. Ook ruik ik steeds beter, maar of ik daar zo blij mee moet zijn?? Ik weet wel zeker dat ik niet iemand ga zijn die sigaretten lekker vind ruiken, moest vanmiddag bij het werk langs de rokers naar binnen: wat stinkt dat ineens zeg! :wow:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 10:44

Fijn dat het werkt. Mijn H.A zei me dat,ik sliep ook met een pleister.
Er zullen momenten komen die zeer moeilijk zijn, als je die weerstaat,worden ze alleen maar makkelijker,hier moet je ff doorheen.Op deze heftige momenten gaat het bij veel mensen mis,ze zijn dan niet sterk genoeg en geven toe.[zelf ook gehad paar jaar geleden].

Je neus en keelholte's worden geruimd,alle troep word eruit gegooid en dat merk je zeker.
Zijn allemaal verschijnselen dat je lichaam bezig is met puin ruimen.
Dat beter ruiken vind ik het enige nadeel,hahaha sommige dingen ruik ik liever wat minder sterk.
Houd vol he!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:14

Fijn dat je een huisarts hebt die je goed ondersteunt... Ik ben het zonder arts aan't doen, wat helaas wel betekent dat ik de pleisters zelf moet betalen.
Hoeveel weken ben jij nu gestopt? Gaat echt goed geloof ik, toch? +:)+

Ik heb vanmiddag na het werk mijn pakje sigaretten met die laatste 5 stuks aan mijn vriend gegeven! *\o/* Ik ga ze hoe dan ook niet meer oproken, dus dan hebben ze ook niks meer in mijn tas te zoeken.
Merk dat ik tot nu toe vooral na het werk een momentje heb waar ik moeite mee heb, de rest van de dag gaat het best aardig.

Dat beter ruiken had van mij ook niet zo gehoeven nee, vond het wel prima dat ik niet alles (en vooral sommige personen niet := ) kon ruiken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 20:23

Ik ben nu ruim 5 weken gestopt en het gaat zó goed.Ik voel me ook zoveel beter,de huid is ook niet meer grauw,de rimpels [ja,ja die heb ik aardig wat] liggen veel minder diep en zijn niet meer zowat zwart.
Ik heb nog wel mijn doosje pleisters bewaart,je weet nooit of je een terugval krijgt? mocht er iets gebeuren,kan ik altijd snel een pleister plakken.Maar ik denk niet dat ik ze nog nodig heb.

Er zijn bepaalde momenten die erg lastig blijven,ik heb ze nog héél af en toe,ze verdwijnen langzaam aan. Ook bij jou gaan ze alleen maar minder en minder worden.
Je zal straks zo blij zijn dat je gestopt bent en zoveel voordelen merken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 15:05

Vandaag 2 maanden gestopt. Blijf nog steeds momenten hebben dat ik zin heb in een peuk.
Ik wil echt dat dit verdwijnt,veronderstel dat ik een zwak moment heb? dat ik dan een peuk opsteek?
Dat wil ik echt niet meer,maar ik wil ook niet de rest van me leven blijven vechten tegen een peuk. ;(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:41

Deze momenten worden echt minder

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:43

Die worden zeker minder. Nee blijven zeggen tegen jezelf. Dan gaan die momenten snel voorbij.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:25

Zo herkenbaar.. ik ben ook een goede 2 maanden gestopt & ik ervaar hetzelfde :\

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 17:38

Ik hoop echt dat ze voorbij gaan,want het is echt niet leuk.
Ik hoorde dat het soms wel jaren duurt voor zoiets voorbij is en soms gaat het nooit meer over.
Kan me dat niet voorstellen en hoop dat ik dat niet meemaak.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:40

Het wordt echt heel erg veel minder. Het klopt wel dat de verslaving nooit helemaal weg gaat, maar ik zie mijzelf nooit meer roken. Sterker nog, ik kan me er helemaal geen voorstelling meer bij maken dat ik ooit zoveel gerookt heb.

Sterk blijven!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 05:25

Hoor van een collega die ook al weer even gestopt is dat dat gevoel best wel even kan blijven.
Gewoon NEE blijven zeggen. Als je toegeeft is het hek van de dam.
De moeilijkste fase ben je allang gepasseerd!
Ook niet even een trekje proeven met kerst of o&n... Want voor je het weet sta je weer te vernikkelen met zo'n stinkstok!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:16

Ze worden minder en er zullen lange periodes zijn dat je er niet aan denkt. Maar ook periodes dat je er wel aan denkt.
Ik ben nu vier jaar gestopt en dacht er nooit aan maar de laatste twee maanden wil ik af en toe wel roken. Ik doe het niet omdat ik weet wat ik heb gewonnen door te stoppen en ik herinner mezelf aan de voordelen. Maar dat betekent niet dat ik roken geen fijne bezigheid meer zou vinden :))

Maar goed, daar moet je je weg in zien te vinden :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 09:39

Gelukkig zijn die momenten nog goed te doen,maar leuk is het niet.Ik houd het er maar op dat ze echt helemaal over gaan bij mij.
Een trekje nemen doe ik niet,daar heb ik van geleerd.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:22

Herkenbaar Gohya!
Ik moet zeggen dat ik de eerste 2 weken goed vond meevallen, en nu een beetje gefrustreerd raak omdat ik gehoopt had dat de zin in een sigaret na 3 weken toch wel verdwenen zou zijn...
Hoop echt dat het uiteindelijk verdwijnt, want ik ben verdorie niet gestopt met roken om vervolgens nog steeds dagelijks tegen de sigaret te moeten vechten! _-:(
Ik blijf mezelf maar motiveren met de app: 346 sigaretten niet gerookt en 138 euro bespaard is toch ook wel iets waard. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 12:42

Nou idd. schuimpie,dat bedoel ik dus. Je stopt met roken, wat een heel gevecht is,maar dan is het niet de bedoeling dat je de rest van je leven moet blijven vechten,hahaha.
Maar miss. ist over een paar mnd. wel helemaal over.
Ik heb nu 1804 sigaretten niet gerookt en 513,- euro bespaard. Ik merk het lichamelijk heel erg goed dat ik niet meer rook,de huid is zoveel meer zuiver en ik heb er eindelijk 5 kilo bij.Al ben ik ook zo weer 1 kilo kwijt als ik een dag iets te weinig eet.

Volgens de App. moet ik nu van de Geestelijke verslaving af zijn,staat nu op 100%. Maar nog maar 16% een Niet Roker.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:24

Tja dat is wel een beetje de consequentie van beginnen met iets dat verslavend is. Dat is met elke verslaving wel zo. Het wordt veel minder en is met periodes ook echt weg. Maar helemaal weg gaat het nooit.