Duikende bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:37

Avelienvd schreef:
Nob idd. Normaal is dinsdag de duikavond. Maar mijn instructeur heeft een baan dat ie niet altijd dinsdag kan en ik ook.

Ja ok, en dan duurt het inderdaad langer. Jammer dan he. Maar de club heeft toch wel meer dan 1 instructeur?
Hoewel ik zelf ook NOB instructeur ben, is het lessysteem zelf niets voor mij, een heel jaar over 1 brevet doen is voor mij persoonlijk te traag. Als mensen er tevreden mee zijn prima hoor. Zeker nu met die nieuwe manier van de NOB is de 2* een gedrocht geworden. Dan kan adviseer ik persoonlijk de gelijkwaardige snellere AOW van een commerciële organisatie. Ik zal zelf ook niemand voor 2* brevetteren die niet dieper dan 20m gedoken heeft. De nieuwe 2* is ook een internationaal brevet tot 40m. En dan ga je iemand accepteren die nooit dieper geweest is dan 20m? Het hoeft geen 30m te zijn, maar 23-25m in donker water is dan toch wel het minimale.

Anoniem

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:05

Ik heb mn IDC/IE gehaald vandaag!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:18

Gefeliciteerd danique.

Ja er zijn wel instructeurs. Maar ook nog andere leerlingen. Nou ja hoor het vanavond.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:44

Avelienvd schreef:
Gefeliciteerd danique.

Ja er zijn wel instructeurs. Maar ook nog andere leerlingen. Nou ja hoor het vanavond.

Succes. Komt vast goed.

Enne, gefeliciteerd danique. Voor welke organisatie?
Ik mag lesgeven voor NOB, IANTD en IART.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:46

Dankje!!! Ik gewoon voor PADI, werk al een jaar bij deze school als DM, maar mag nu als OWSI (en binnenkort MSDT) aan de gang!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 02:11

Uiteindelijk wordt ht woensdag en vrijdag duiken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:12

Lekker Avelien. Met 2 keer per week duiken heb je je brevet ook in 2 weken. Je hoeft maar 5 buitenduiken te doen immers. Als de voorbereiding goed is, dan lukt dat. En daarna kun je ook lekker zonder instructeur op pad.

Danique, Padi en SSI zijn inderdaad de grootsten in het buitenland als het om sportduiken gaat. Dus logisch dat je dan 1 van die 2 kiest. Toen ik instructeur wilde worden heb ik alles afgewogen. Maar mijn hart ligt bij het Technisch duiken. Dus was de stap naar de IANTD de meest logische.
En ik heb nog nooit een open water in z'n geheel gedaan, nog nooit afgetekend, alleen wat losse duiken van de NOB zeg maar. En maar 4 keer een advanced open water. Nooit een rescue (ik vind dat zo'n erge cursus om te geven, vreselijk saai, ik zeg altijd dat iedereen er beter in is dan ik en besteed het dus graag uit. Ik vond het zelf om te volgen ook de ergste cursus die er was (gelukkig kan die van de nob binnen 1 dag). LOL ). Bij de IANTD kon ik direct op basis van 'divers with outstanding skills and performance' instromen voor Adv. nitrox en Adv. recreational trimix instructeur. Die cursus heb ik heel veel gegeven en nu ik verder ben verschuift het naar normoxic trimix en cave. Rebreathers blijft een kleine markt. Die cursuskosten verdien ik nooit terug. Maar ik mag het wel geven en heb dus al een paar vrienden gebrevetteerd.

Overigens help ik op dinsdagavonden mee met een NOB club en dat zijn ook allemaal beginners. En dat vind ik dan wel leuk om te doen. Zijn vaak ook kinderen en de kinderen duiken allemaal erg graag met mij. Ik ben wel wat strenger dan een ander, bij mij komen er geen knietjes op de grond bij het oefenen van een masker leegblazen e.d. Dat gaat meteen zwevend. Ik heb dan daar stokjes voor bijvoorbeeld, en een automaat uit de mond nemen en terugdoen doe ik met de kinderen bij een borstbeeld, die mogen ze dan even kussen. Als je het dan weer zo bekijkt doe ik best veel open waters. Maar aftekenen nooit.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:37

Gefeliciteerd Danique!

Nu met dat lekkere weer beginnen bij mij de duikkriebels wel een beetje hoor.
Is het water al wat opgewarmd? :+

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:48

Ik loop en fiets of rijd steeds langs het water zo helder en denk ik wil duiken, maar temperatuur houd me nog wat tegen. Zie ook duikers onder gaan....
denk dat ik toch snel eens duikje ga maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 05:57

NoeskaMoos schreef:
Gefeliciteerd Danique!

Nu met dat lekkere weer beginnen bij mij de duikkriebels wel een beetje hoor.
Is het water al wat opgewarmd? :+

12 graden oppervlakte, op 3 m 8. En op 10 nog steeds 4. Dus zeker opgewarmd al. Maar nog geen zomerse temperaturen. Ik neem vrijdag een collega mee voor zijn eerste duik. 7 mm natpak.

Zaterdag sidemount gedoken. Gisteren 2 keer ccr. Alle duiken al weer 65-75 minuten. Het zicht in Vinkeveen was slecht, te veel beginnende duikers op 1 plek. Nu weet ik ook wel dat iedereen het ooit heeft moeten leren, maar ook veel gevorderde duikers die wat afstoffen. Wij hebben caveskills gedaan als werken met reel. Erg lachen dat een sportduiker tussen ons inkwam en met zijn reel ook nog een lijntje kriskras over de onze ging leggen. Hij zijn lol en wij de onze.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:07

Temperatuur klimt dan iig wel iets. Gelukkig. Waar ga je vrijdag heen dan germie? Wij s avonds veenmeer

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:43

Avelienvd schreef:
Temperatuur klimt dan iig wel iets. Gelukkig. Waar ga je vrijdag heen dan germie? Wij s avonds veenmeer

Ook het Veenmeer. Tijdstip onbekend. Zaterdag ook weer denk ik. Zondag Geeste? Als je eens een buddy zoekt laat maar weten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:16

Lief aangeboden germie!!

Jij kent misschien mijn instructeur en mentor dan ook wel. Iig mijn mentor wist wel wie jij was :)

Geeste even opgezoht. Klinkt wel leuk!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:05

Wij komen net thuis van een duik bij Todi in Beringen. We hadden een Scuba skill update. Erg fijne instructrice en goed om na 5 jaar (ik dacht dat het er ‘maar’ 3 waren) weer het duiken op deze manier op te pakken.

Eerst in het gewone bad skills herhaalt en daarna mochten we het basin in met de vissen.

We hadden het ‘geluk’ dat er een zeemeerminnenconventie plaats vond vandaag. Hele bad gevuld met vrouwen (en een enkele man’ in zeemeerminnenpakjes.. helaas niet heel flatterend bij de meeste. :Y)

Overall leuk om eens te doen, maar te druk en te klein om heel ontspannen rond te zwemmen..

Maar ik ben klaar voor Cyprus! *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:27

Weer terug van bijna 19 uur grotduiken in 1 week.
Het was uiteraard weer leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:17

-Namiro- schreef:
Wij komen net thuis van een duik bij Todi in Beringen. We hadden een Scuba skill update. Erg fijne instructrice en goed om na 5 jaar (ik dacht dat het er ‘maar’ 3 waren) weer het duiken op deze manier op te pakken.

Eerst in het gewone bad skills herhaalt en daarna mochten we het basin in met de vissen.

We hadden het ‘geluk’ dat er een zeemeerminnenconventie plaats vond vandaag. Hele bad gevuld met vrouwen (en een enkele man’ in zeemeerminnenpakjes.. helaas niet heel flatterend bij de meeste. :Y)

Overall leuk om eens te doen, maar te druk en te klein om heel ontspannen rond te zwemmen..

Maar ik ben klaar voor Cyprus! *\o/*

Wat grappig, ik was een zeemeermin bij die conventie. Fijn dat je je skills hebt kunnen ophalen.

Ik en mijn buddy hebben afgelopen zondag weer gedoken in de Grevelingen. Helaas hebben we de eerste duik weinig gezien.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:11

Wat toevallig Adamootje!! Ik heb ff naar je profielfoto gekeken maar volgens mij heb ik je niet gespot.
Wij waren echt verbaasd hoeveel zeemeerminnen er waren en hoe zeer dat leeft!!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:50

@Germie, prachtige foto's!

Namiro, ik lag die dag vrij laat in het water. Ik had een gouden staart aan, zie foto. "Mermaiden" wordt steeds groter in Nederland, maar we zijn momenteel nog maar een groep van een paar honderd man. Vooral in Amerika leeft het echt. Daar zitten dan ook de beste professionele staartenmakers.
Hier in Nederland zijn we nogal nuchter. De reacties die ik krijg als ik vertel dat ik aan "mermaiden" doe zijn dan ook zeer wisselend. Uiteindelijk gaat het erom dat ik en anderen er plezier aan beleven, hoe gek onze hobby dan mag zijn. :D

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:48

Dan heb ik jou niet gezien. Wij waren er al vrij vroeg..

Ieder zijn hobby indd en je ziet er prachtig uit! Mijn eerste reactie kwam misschien niet zo over nu ik het teruglees.. wij waren op dat moment echt heel verrast om in zo’n setting terecht te komen! :o

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:03

Snap ik. Is ook gek als je het niet verwacht. :D Bedankt voor je compliment. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:46

Ik zwem wel met flessen en een frogkick onder water :D
De zeemeerminvariant zie je inderdaad meer en meer. Het ziet er wel mooi uit zo. Maar ik ben graag gewoon uren onder water. LOL. En dan heb je flessen of een rebreather nodig. De foto is wel erg gaaf.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:59

germie schreef:
De zeemeerminvariant zie je inderdaad meer en meer. Het ziet er wel mooi uit zo. Maar ik ben graag gewoon uren onder water. LOL. En dan heb je flessen of een rebreather nodig. De foto is wel erg gaaf.

Ik zwem zo nu en dan ook met een fles op mijn rug, hoor! Natuurlijk heb ik dan niet mijn zeemeerminnenstaart aan. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:11

Adamootje schreef:
germie schreef:

Ik zwem zo nu en dan ook met een fles op mijn rug, hoor! Natuurlijk heb ik dan niet mijn zeemeerminnenstaart aan. ;)

haha, dat had ik wel willen zien dan. LOL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:27

Ga ik proberen te regelen voor je Germie, hier geven ze ook les in mermaid zwemmen :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:28

Kijk! Kan je het zelf eens uittesten! :D