bij de 2e hebben er helemaal geen klossen onder gezeten. ik had wel een paar"eisen" voor de kraamverzorging en dat was dat ze zo kort mogelijk zouden komen en geen stagiare. bij de eerste had ik 48 uur omdat ik alleenstaand ben. wat een verschrikking vond ik dat zeg

ik heb het helemaal niet op (vreemde) mensen in mn huis die aan mn spullen komen. ze zat alleen maar te babbelen over haar konijntjes,vriend enz.
werd gewoon dol van het geklets. ik had op het geboortekaartje geen rusttijden gezet omdat ik dat onzin vond maar ik heb ze ter plekke ingevoerd

heerlijk, deur 2 uur dicht met aan de ene kant ik, baby en laptop/tv en aan de andere kant de kletsende kraam. doos van een meid trouwens. had een hond in de bench die niet te vertrouwen was en ze bleef maar zeuren of hij eruit mocht en of ze hem uit mocht laten. op een gegeven moment kwam ze blij vertellen dat ze vriendjes met hem geworden omdat ze hem stukjes kaas en worst had gegeven. en dat terwijl ik nog zo gezegt had dat hij niks mocht ivm voedselallergie. dus daar stond ik midden in de nacht met mn totaal ruptuur, de stront op te ruimen

en vond het gedram om BV te geven erg irritant. kleine was in een suikerdip gekomen. had dus te weinig bbinnen gekregen, ondanks dat ze zeiden dat ze goed dronk. was ook teveel afgevallen. en maar drammen dat ik moest gaan kolven en dat naast het voeden moest gaan geven. daaag. dat had ik gezien bij mn zusje. een uur aan de tiet, kolven en daarna nog een half uur of langer de fles. en een uur later begon het gedonder weer. en dan had zij nog een vent die kind de fles kon geven. en ik was alleen. dan moest ik maar een uur gaan voeden en daarnaast een flesje kunstvoeding als extra geven. maar liever niet. nou, ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoelt toen ik kind de flesje gaf. ben ook per direkt gestopt met de BV-ellende. kind elk uur aan de borst en ze bleef huilen. ik was zo kapot, kon kind wel uit het raam flikkeren en het enigste wat ze zei : "ja maar BV is toch echt de richtlijn en het beste voor je kindje. jij wilt toch ook het beste?" Ja, liever een flesgevoed kind met een rustige moeder dan een gestresste bv-mama (en kind).
toen droop ze af. kind kwam ineens om de 3 uur en gaf geen kik meer...
ik heb haar ook steeds vroeger weg gestuurd. mw deed alles zo snel en had daarna niks te doen dus ze zat op het balkon. doe dat maar thuis. laatste dagen kwam ze 3 uurtjes in de ochtend en de laatste 2 dagen heb ik afgezegt. redde me prima alleen met mn kleine.
bij de 2e ben ik thuis bevallen. en kraam had ik maar 3 uur per dag. heerlijk. hoognodige en naar huis.