Kickbike

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:40

Allemaal zieken, bah!
En dan nog beweren dat steppen zo gezond is :D

Beterschap!!

Dat klinkt vervelend, JesdaJinn -O-
En ook niet helemaal de bedoeling van iets wat een sportief gebeuren zou moeten zijn...
Als je er behoefte aan hebt, mag je me gerust een pb sturen!

En oh, mijn step is nu verlaagd van 10 naar 7,5 cm boven de grond, Eilish :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:58

Shirley schreef:
Allemaal zieken, bah!
En dan nog beweren dat steppen zo gezond is :D

Haha ja dat zou je zeggen he :+

En 7,5 cm is wel beter dan 10 wss idd :) Ik had al een vermoeden dat mijne laag was trouwens, was vanavond nog te hard over een bruggetje gegaan :7 Dus goed opletten met hoogteverschillen, maar is wel makkelijk steppen. Die van Deniseqn is wss even laag :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:03

Dat is te verwachten bij dezelfde step ;)

En oh jee, heb je wat aluminium op de brug achtergelaten? :=

Eilish

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:17

Haha ja :P

Een beetje turqouise verf denk ik :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:19

Kan 'ie alleen maar mooier van worden!
De brug dan ;)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:54

Ja de brug wel, ik wil niet weten hoe de onderkant van mijn step eruit ziet :+ Die is inmiddels wel een paar keer ergens langs geschraapt.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:26

Daarom heb ik maar een donkergrijze genomen, dat laat niet zulke opvallende sporen achter :+
Vandaag in de regen gestept, en weer voornamelijk mountainbike pad en natuurroute want tussen de bomen heb je minder last van de regen. Was wel lastig want mijn bril werd natuurlijk nat en dan zie je die boomwortels wat minder goed. Toch redelijk soepeltjes kunnen rijden en weer bijna 10 kilometer gestept. En dat nog met een wat pijnlijke knie dus al met al ben ik best tevreden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:30

Ik moet even vertellen dat ik een hele leuke middag bij de voetbal wedstrijd heb gehad.
Niet echt relevant voor dit topic maar wel leuk om te melden :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:38

Haha Billy :D
Stoer in de regen. In het bos is wel beter idd. Ik ben al twee keer met de hond in het park natgeregend dit weekend (zonder step). Wel lastig van je bril, gelukkig toch goed gegaan. En flinke afstand, 10 km, zeker met een pijnlijke knie.

Dat is leuk om te horen JesdaJinn!

Ik heb vandaag niet gestept, ik was bij mijn ouders.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:56

Ik vandaag ook niet....arme ding komt niet boven de plassen uit en het geeft zo'n gespetter dat afzetten _O-

Hebben jullie trouwens iets van een (fiets)slot of iets dergelijks op je step?
Bedacht ineens dat hij wel heel gemakkelijk is mee te nemen als je hem eens zou achterlaten bij een winkel ofzo :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:42

Hallo allemaal,
Ik meld mij ook voorzichtig ik heb nog geen step maar het lijkt mij heel leuk.
Eventueel met de hond maar dit is een jachthond die de beweging goed kan gebruiken maar wel is bananen in z’n oren heeft dus misschien is steppen ook wel niet zo geschikt. Dus moet ik het hier ook niet op uit zoeken.
Ik lees dus ingeval even met jullie mee.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:12

Welkom!

Ik heb wel een slot met sleuteltje .aar heb ik niet standaard bij me. Alleen als ik even naar winkel stel maar wanneer Jinn mee is dan ga ik toch alleen naar bos en dan is het niet nodig

Welkom!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:23

Ik was ook wel benieuwd naar hoe jullie je step op slot zetten. Zelf heb ik zo'n kabel slot aan het stuur hangen en als ik dan de step ergens parkeer frummel ik de kabel door het voorwiel, de voorvork en de kabels op het stuur. Een heel gedoe en niet ideaal, maar ik ben een beetje bang dat ze anders heel makkelijk het slot van de step af kunnen schuiven en weg is je mooie step. Ben dus wel erg benieuwd hoe jullie dit doen.

Verder kwam ik er vorige week achter dat boodschappen doen met de step niet ideaal is: mijn tas kwam tussen voorvork en spaken en toen zaten dus al mijn boodschappen onder de shampoo... ach ja...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 00:03

Haha Shirley :P

Ik heb vandaag weer niet gestept (gaat lekker :Y) ). Ik dacht dat het beter ging, maar ik ben nog niet helemaal beter helaas. Heb besloten om morgen geen 10 km te steppen.

Ik heb dit slot:
https://www.slotenspeciaalzaak.nl/vinz- ... 4-245.html

Daarmee zou ik hem niet op het station of dag en nacht voor mijn deur durven zetten, maar wel in een fietsenstalling. Hij weegt wel 1,6 kg. Ik hang hem aan het stuur of die hem in een (rug)tas als ik ergens heen step. Als het goed is kunnen ze het slot er niet af frommelen, al moet ik zeggen dat ik dat het wel een angst van mij is. Ik doe de beugeluiteindes aan beide kanten van het frame en dan het slot dicht. Dus door een fietsenrek en dan het slot dicht aan de andere kant van mijn step. Klinkt niet echt duidelijk.. Misschien kan ik beter een keer een foto maken. Deze beugel is wel kort trouwens, had toch beter de iets langere kunnen nemen :+ Maar hij kan vast aan een fietsenrek.

Welkom lenaa_tje! Ik heb ook een jachthond :) Nu doe ik mijn hond naast de step ipv ervoor, maar dat gaat prima. Ik moet alleen opletten dat ik niet met de heupgordel van de step af wordt getrokken als ze een kat of vogel oid ziet :+ Maar dat gaat op zich best goed, ze is meer gefocust met steppen dan met wandelen of fietsen.
Misschien kan je het een keer uitproberen met je hond? Er worden weleens workshops gegeven bijv.

Wat voor slot heb jij JesdaJinn?

Oeh pjer, dat klinkt niet fijn. Ik heb zelf ook weleens dingen uit de stad meegenomen, pakketjes enz en dat was ook niet zo handig inderdaad.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 03:21

Welkom, lenaa_tje!
Al een step op het oog of ben je nog in de oriëntatiefase?

Zelf dacht ik aan zo'n spiraalslot, dan kun je de step dus inderdaad gemakkelijk vastleggen aan een boom of lantaarnpaal.
Gewoon simpel op slot zetten zal niet volstaan, je gooit hem immers zo over je schouder -O-

Ben er hier thuus ook niet bang voor, hoor, maar het kwam zo in me op ineens, stel je gaat eens verder weg...

Als je vaak iets meeneemt, is een voordrager misschien wel handig.
Kickbike heeft een eigen model, maar mogelijk past een standaard fietsding ook gewoon?

Hopelijk had je niks eetbaars in je tas, pjer, lijkt me niet lekker met een schuimlaag erop :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 08:56

Ik heb idd zo'n spiraalslotje.
Tot nog toe een simpele van de action hoor

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:04

Eilish schreef:
Haha Shirley :P

Ik heb vandaag weer niet gestept (gaat lekker :Y) ). Ik dacht dat het beter ging, maar ik ben nog niet helemaal beter helaas. Heb besloten om morgen geen 10 km te steppen.

Ik heb dit slot:
https://www.slotenspeciaalzaak.nl/vinz- ... 4-245.html

Daarmee zou ik hem niet op het station of dag en nacht voor mijn deur durven zetten, maar wel in een fietsenstalling. Hij weegt wel 1,6 kg. Ik hang hem aan het stuur of die hem in een (rug)tas als ik ergens heen step. Als het goed is kunnen ze het slot er niet af frommelen, al moet ik zeggen dat ik dat het wel een angst van mij is. Ik doe de beugeluiteindes aan beide kanten van het frame en dan het slot dicht. Dus door een fietsenrek en dan het slot dicht aan de andere kant van mijn step. Klinkt niet echt duidelijk.. Misschien kan ik beter een keer een foto maken. Deze beugel is wel kort trouwens, had toch beter de iets langere kunnen nemen :+ Maar hij kan vast aan een fietsenrek.

Welkom lenaa_tje! Ik heb ook een jachthond :) Nu doe ik mijn hond naast de step ipv ervoor, maar dat gaat prima. Ik moet alleen opletten dat ik niet met de heupgordel van de step af wordt getrokken als ze een kat of vogel oid ziet :+ Maar dat gaat op zich best goed, ze is meer gefocust met steppen dan met wandelen of fietsen.
Misschien kan je het een keer uitproberen met je hond? Er worden weleens workshops gegeven bijv.

Wat voor slot heb jij JesdaJinn?

Oeh pjer, dat klinkt niet fijn. Ik heb zelf ook weleens dingen uit de stad meegenomen, pakketjes enz en dat was ook niet zo handig inderdaad.

Aan een heupgordel had ik nog niet eens gedacht! Op die fiets heb ik gewoon de lijn vast en dat gaat best oké. Hij let dan meer op mij maar ik vind het toch spannend ik ben er niet zomaar af als hij toch in eens iets opvangt.
Ik wil hem inderdaad ook naast de step. Er voor heb je toch ook een vergunning nodig? Hij houdt van trekken maar dat is is met een hond die dat gewend is anders denk ik :’)
Hier in de provincie niet echt de mogelijkheid om het uit te proberen. Worden wel dingen georganiseerd alleen moet je dan met minimaal 10 personen zijn.

@shirley ik zat te denken aan de kickbike sport of city. Sport lijkt meer geschikt voor de hond maar bij de city lijkt het stuur mij prettiger. Dit wegens een zere hand/pols.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:18

Ik heb juist gekozen voor de city omdat hij wat compacter en daardoor wendbaarder is.
Nu ben ik zelf ook niet zo groot, dus voor mij is hij ideaal.

Als je toch graag de sport hebt, kun je er heel eenvoudig een ander stuur op (laten) zetten :j

Voordeel is wel dat je meer kleuren hebt om uit te kiezen, de city is er alleen in wit en zwart.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:48

Ik heb gewoon een spiraalslot van de action aan het stuur geclipt zitten, niet zo zwaar ook. Maar gebruik het eigenlijk nooit omdat ik als ik ga steppen vaak alleen het bos in ga, en in sportkleding vanwege zweten en zo. Dus dan ga ik ook niet zo gauw naar een winkel :D

Welkom Lenaa_tje, meelezen is niets mis mee :+ Is er in jouw regio geen winkel waar ze steps verkopen zodat je eens wat kunt proberen?

Ik had zelf ook de kickbike in mijn hoofd, omdat je die ook op Marktplaats wel redelijk makkelijk tweedehands kunt vinden, maar ben toen toch naar de stepwinkel in Zwolle gereden om eens wat te testen. En ik ben niet heel lang maar ook niet klein, en heb bovendien migraine en een verkalkte schouder pees en moet daarom ook wel een beetje op mijn houding letten dus dan is zomaar iets kopen niet heel fijn.
Bij het proefsteppen kwam ik er al snel achter dat de kickbike voor mij net niet helemaal lekker stepte maar de Kostka wel dus die heb ik ook uiteindelijk gekocht. Was even een uitgave, maar nu na ruim een jaar kan ik zeggen dat ik hem regelmatig gebruik en nog steeds met plezier, dus was het wat mij betreft geen miskoop in elk geval!

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:03

Welkom lenaa_tje!

Ik heb afgelopen zondag zo'n 11,5km gedaan. Route om naar stal van zon 9km. Toen pony verzorgd en daarna de snelste route a 2,5km naar huis, door de regen. Heb (nog) geen spatborden, dus was mezelf behoorlijk aan het natspetteren. Ach ja maakt niet uit. Thuis lekker gedoucht :D...

Ik heb ook zo'n spiraalslot. Heb hem wel eens door het wiel vast gezet, maar dat is helemaal niet zo slim. De wielen kun je er heel makkelijk afhalen bij die van mij. Maar in het frame onderaan zit een stukje waar het slot doorheen kan, op de plek waar de voetplaat en het stuur samenkomt, dus daar zet ik hem via vast. En als het ff kan ook nog door het voorwiel heen. Maar heb hem nog niet vaak op slot hoeven zetten.
Gebruik dat slot overigens ook voor de vouwfiets.
En thuis staat hij altijd in de berging, dus daar kan niemand bij.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:06

Ik ben overigens wel blij dat ik niet voor de Kickbike gekozen heb toentertijd. Die voetplaat is een stuk korter dan wat ik nu heb en het is ook wat zwaarder. Met de langere afstanden denk ik dat je dat verschil wel merkt. Al vond ik het in het begin wel eng hoe licht deze is. En deze die ik nu heb is ook wel duurder natuurlijk. Maar mijn vriend gebruikt hem ook af en toe.

(Meekletsen op mobiel is moeilijk)

Hoe nemen jullie overigens drinken mee? Heb nu een soort stuurtasje op m'n verlanglijstje staan. Dan kan daar ook wat eten in en bv een jasje. Neem nu telkens een rugtasje mee.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:36

Ik heb er een bidonhouder op zitten en neem dan water mee. Alleen heb ik geen voorspatbord dus op dagen zoals afgelopen zondag, is drinken dan eigenlijk geen strak plan tenzij je het op afstand in je mond kunt gieten :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 22:38

Ik ben heel blij met mijn kickbike hoor!
Niets mis met het voetenplankje echt ruimte zat. Ook voor mijn vriend met maat 46

IK heb een bidonhouder

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:42

Boktnaam | Naam | Woonplaats | Welke step
deniseqn - Denise - Soest - Yedoo Trexx
marley93 - Marlies - Westzaan - /
Billy1970 - Mariëlle - Lelystad - Kostka Tour maxx
Eilish - Tara - Almere - Yedoo Trexx
Pjer - Maca - Almere - Kostka Tour Maxx
JesdaJinn - Mariska - Nijverdal - Footfighter dog classic ;-) xD
x_Rebecca - Rebecca - dorp in Achterhoek - Kickbike G4 sport

Ik dacht, ik plaats hem maar weer even voor als iemand nog wil aanvullen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:46

IMJ schreef:
Ik ben heel blij met mijn kickbike hoor!
Niets mis met het voetenplankje echt ruimte zat. Ook voor mijn vriend met maat 46

IK heb een bidonhouder

Scheelt welgeteld 2 cm, zou je dat merken?

Ik step nooit grote afstanden, dus neem niks mee -O-