Haha Shirley
Ik heb vandaag weer niet gestept (gaat lekker

). Ik dacht dat het beter ging, maar ik ben nog niet helemaal beter helaas. Heb besloten om morgen geen 10 km te steppen.
Ik heb dit slot:
https://www.slotenspeciaalzaak.nl/vinz- ... 4-245.htmlDaarmee zou ik hem niet op het station of dag en nacht voor mijn deur durven zetten, maar wel in een fietsenstalling. Hij weegt wel 1,6 kg. Ik hang hem aan het stuur of die hem in een (rug)tas als ik ergens heen step. Als het goed is kunnen ze het slot er niet af frommelen, al moet ik zeggen dat ik dat het wel een angst van mij is. Ik doe de beugeluiteindes aan beide kanten van het frame en dan het slot dicht. Dus door een fietsenrek en dan het slot dicht aan de andere kant van mijn step. Klinkt niet echt duidelijk.. Misschien kan ik beter een keer een foto maken. Deze beugel is wel kort trouwens, had toch beter de iets langere kunnen nemen

Maar hij kan vast aan een fietsenrek.
Welkom lenaa_tje! Ik heb ook een jachthond

Nu doe ik mijn hond naast de step ipv ervoor, maar dat gaat prima. Ik moet alleen opletten dat ik niet met de heupgordel van de step af wordt getrokken als ze een kat of vogel oid ziet

Maar dat gaat op zich best goed, ze is meer gefocust met steppen dan met wandelen of fietsen.
Misschien kan je het een keer uitproberen met je hond? Er worden weleens workshops gegeven bijv.
Wat voor slot heb jij JesdaJinn?
Oeh pjer, dat klinkt niet fijn. Ik heb zelf ook weleens dingen uit de stad meegenomen, pakketjes enz en dat was ook niet zo handig inderdaad.