Intermittent fasting; wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: Intermittent fasting; wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:55

Volgens mij beginnen de voordelen al na 12 uur, ik mik zelf op 14-16 uur maar laat het echt afhangen van hoe ik me voel. Wil je het echt puur gaan doen om af te vallen?

Ik had voor mijn vakantie denk ik zo'n 3 weken IF erop zitten, in de vakantie 'gewoon' gegeten, het ging me bijzonder makkelijk af om daarna weer om te schakelen naar IF. Afgelopen weekend weekendje weg geweest, zonder IF, en ondanks dat we echt hebben zitten schransen ( :Y) :9 ) had ik enorm veel trek de hele tijd. Ik heb met IF ook duidelijk meer energie in de ochtenden en over de hele dag zo veel minder trek in zoet.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:11

Volgens mij ook na 12 uur, inderdaad. Ik laat het ook afhangen van hoe ik me voel. Op werkdagen eet ik meestal tussen 11 en 12 voor het eerst iets en stop ik rond 20u, in het weekend hangt dat af van de planning. Als ik de hele dag op pad ben ontbijt ik wel eerder. Of als vriendlief samen wil ontbijten. Of eet ik 's avonds wat langer door ipv om 20u te stoppen. Ik ben niet zo goed in me strak aan de regels houden, voor mij werkt het beter om iets flexibeler te zijn.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:55

Sinds gisteren begonnen met IF, ik wilde meer informatie zoeken op google en kwam bij bokt uit....
Gister avond 22.30 dacht ik, laten we gelijk beginnen. Vanmorgen 12.00 begonnen met mijn ontbijt, gestopt vanavond 20.00.
Ik meen echt serieus dat het me meevalt hoe gemakkelijk de 1e dag ging. Ik was heel benieuwd of ik ook extreem drang kreeg, omdat ik dan niks 'mag' eten.
Vandaag had ik totaal geen honger. En toch heb ik mijn avonddienst in de zorg gedraaid waarbij ik de hele avond heb gelopen.
Misschien komt het omdat ik ineens geen drang heb om de hele dag met voedsel bezig te zijn,
want dat heb je met 6 eetmomenten (wat ga ik eten, hoe laat etc.) doodvermoeiend en ik merk dat ik een obsessie krijg. Het begint al 's morgens met je tas volgooien (lunch...snacks...)

Ik drink ook de skintight thee van tastea, met pu ehr
Dat drink ik al een poosje en ik merk dat mijn zin in zoet op de achtergrond komt. Er heerst een verzadigd gevoel.
Tastea heeft nu bulkkorting en ik wilde de detox thee gaan drinken (vooral omdat die heel lekker is) maar ik weet niet of ik mijn lichaam dat moet aandoen; en die thee drinken en vasten (mijn lichaam is het niet gewend, ik heb de laatste tijd er niet goed voor gezorgd)

Ik lees inderdaad heel veel gezondheidsvoordelen. Maar ik lees niet veel resultaten. Voor mij gaat het wel puur om vetverbanding. Ik moet ook nog even door dit topic scrollen.

Ik wil een eettijd instellen van 12.00 tot 20.00. Dus een tijdsbestek van 8 uur wat flexibel is. Dus vast ik 14-16 uur.
Heb uitgeteld wat ik heb gegeten vandaag dan kom ik op zo'n 800 kcal , dat lijkt me niet heel gezond..... Ik ben opzoek naar schema's / overzichten van mensen wat die eten in zo'n periode met als doel vet verliezen. Heeft iemand dat ?
En kan je dus ook gewoon je lunch eten (wat bij mij bestaat uit salade of 3 plakken brood met mager beleg ) en je avond eten ( aardappel / groente (veel groente) / stukje vlees ) ?

Sorry voor het hele verhaal maar ben nieuwsgierig!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:28

Wat vetverbranding betreft is het idee alleen dat het met IF makkelijker is om je calorieën te beperken. 800 is dus veel te weinig. Je moet minimaal je BMR eten (dat wat je in absolute rust in een dag verbrandt, kun je vrij makkelijk uitrekenen als je even Googlet) en dat vermenigvuldigen met je activiteitsniveau (je PAL, ook te vinden als je Googlet :) ). IF helpt daar alleen bij omdat het makkelijker is je daaraan te houden als je niet de hele dag door eet.

Wat de detox thee betreft, je lichaam heeft eigenlijk nooit een detox nodig en zulke soorten thee werken meestal vooral laxerend. Dat is het "detox" idee :+ Niet nodig en ook niet gezond imo. Je zult er vast mee afvallen maar niet blijvend.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:43

Thnx voor je antwoord. Gister nogal hectische dag vandaar de weinige calorieën. Ik ga eens kijken wbt PAL en BMR.

Detox thee is het niet helemaal. Mijn huid knapt er ontzettend van op (acne) en merk dat het vocht afdrijvend is. Ik had de laatste tijd weer zo'n vreselijk opgeblazen kop, gezonde voeding en de thee heeft me een stuk geholpen hierbij.
Maargoed ieder zijn mening daarover :7