Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NikkiDeKerf schreef:chanel1985 schreef:Als ik bij iemand op bezoek ga die geen vlees eet, zal ik ook niet mijn rede opvoeren waarom ik wel vlees eet. Ik zal zelfs van het gerecht zonder vlees gewoon eten.
Nou nou, wat een respect en opoffering! Dat je zélfs, als duidelijk omnivoor-dieet-aanhanger, die dus zowel plantaardig als dierlijk eet, óók van een gerecht zonder vlees zou eten.![]()
(Het lijkt mij vanzelfsprekend, je eet tenslotte toch niet alléén maar vlees? )
Damned schreef:Ik denk dat als iemand te weten komt dat een vrouw constant babies fokt, om ze daarna te doden en op te eten, dit op heel veel weerstand zal stuiten.
Is een baby niet te vergelijken met een dier? Even hulpeloos, klein en geen besef van wat er gebeurt.
Dan moet je je toch kunnen voorstellen dat er mensen zijn die hier heel erg tegen zijn, en het soms wat moeilijk vinden om zich in te houden?
Misschien bestaan er wel mensen die zich oprecht bekommeren om leed en koste wat koste de wereld willen zien veranderen
Goof schreef:8nnemiek schreef:Klopt helemaal dat er gewoon te veel mensen zijn. Ik zou zelf ook geen kinderen willen. Maar als alle slimme mensen die om de natuur geven ineens geen kinderen meer zouden krijgen dan heb je heel zwart-wit twee generaties later een wereld vol domme mensen die er maar op los fokken en helemaal niet meer aan natuurbehoud doen. Voor een goed evenwicht moet er idd gewoon aan geboortebeperking worden gedaan. De 1-kind-wet in China heeft wonderen verricht, dat land heeft nooit zo veel welvaart en werkgelegenheid gekend als tegenwoordig. Als dat in de hele wereld werd ingevoerd, dan pas zou de wereld er echt beter op worden.
Ja, met als resultaat dat meisjes baby's te vondeling gelegd of gedood worden want die zijn niet welkom. Als ze het al overleven komen ze in een weeshuis. Ik weet niet of jij wel eens docu's hebt gezien over Chinese weeshuizen, maar dat is janken. Meisjes zijn zelfs daar eigenlijk niet gewenst, er komt toch niemand om ze ooit op te halen. Er is nauwelijks verzorging en in sommige gevallen worden de baby's in donkere kamertjes gelegd waar ze een week later dood uitgehaald worden. Hoppa, weer 1 opgeruimd.
Oh ja, en met als resultaat dat er een zeer ernstig overschot aan mannen is nu, die geen partners kunnen vinden en helemaal niet kunnen voortplanten.
Maar hee, gelukkig gaat het goed met de welvaart
Damned schreef:sorry maar, een mens is een dier. daar is niets aan te ontkennen, of wat denk je dan dat we zijn? Aliens?
Damned schreef:sorry maar, een mens is een dier. daar is niets aan te ontkennen, of wat denk je dan dat we zijn? Aliens?
chanel1985 schreef:Maar wie zegt hetgeen dat die persoon, met een bepaalde overtuiging, gelijk heeft? Wie zegt dat de andere schade aanricht of niet?
Naar mijn weten is vlees eten niet verboden bij wet, waarom heeft dan iemand het recht om mij daar op terrecht te wijzen?
En iets van zeggen is iets anders dan het opdringen en iemands anders andere opvatting als verkeerd beschouwen.
Deoiridh schreef:chanel1985 schreef:Maar wie zegt hetgeen dat die persoon, met een bepaalde overtuiging, gelijk heeft? Wie zegt dat de andere schade aanricht of niet?
Naar mijn weten is vlees eten niet verboden bij wet, waarom heeft dan iemand het recht om mij daar op terrecht te wijzen?
En iets van zeggen is iets anders dan het opdringen en iemands anders andere opvatting als verkeerd beschouwen.
Slavernij werd eerst ook niet verboden bij de wet. Toch zijn we allen denk ik blij dat dit nu verboden is.
Een wet is door de mens gemaakt en niet altijd perfect. Ze zijn er om te veranderen en om veranderingen door te voeren heb je aanhang en gehoor nodig.
Ik denk dat iedereen die goed nadenkt wel inziet dat het gebruik van dierlijke producten schade aanricht. Het milieu lijd eronder en dieren ook.
Waarom moeten we allen maar accepteren dat dieren pijn hebben en gedood mogen worden omdat mem vlees wil eten? De een ziet een dier misschien als ondergeschikte, maak het lijkt me logisch dat iemand die hen ziet als gelijkwaardige of als mede levende aardbewoner voor hun rechten en voor het milieu opstaat.
Dat is ook het humane aan ons toch? Opstaan voor de zwakkere en de stemlozen.
Ayasha schreef:Bak jij een stuk worst als je een vlees-eter op bezoek krijgt?
NoorW schreef:Ik als vegetariër maak geen vlees klaar voor anderen. Net als dat ik niet mensen ga slaan als ik iemand over de vloer krijgt die dat wel doet. Of bevolkingsgroepen ga discrimineren als ik met iemand praat die dat wel doet.
269_life schreef:Damned schreef:sorry maar, een mens is een dier. daar is niets aan te ontkennen, of wat denk je dan dat we zijn? Aliens?
Je vergeet deze vraag [naam]. Ben ook erg benieuwd naar je antwoord!
En Ayasha: als je terugkijkt in het topic schrijft Nikki de netste en meest onderbouwde berichten uit dit topic, met bronnen en al. Of bedoel je met 'dat type reacties' dat je er geen goed weerwoord op hebt en vind je het daarom een vervelende toon?