Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:42

Wat ik me dan wel afvraag, zijn jullie dan ook nog nooit op soa's getest of hebben jullie dan nog nooit iets vreemd aan je vagina gehad dat je voor je 30ste nog geen uitstrijkje hebt laten maken? :+

Hier heeft de dokter mij zojuist voorgesteld om om de 3 jaar eentje te laten maken en ik ben 19 ik hoop dat ze op zoveel mogelijk testen, want beter safe than sorry toch?
Brr ik zou echt geen baarmoederhalskanker willen krijgen, dus dat ze maar genoeg keer testen :') (al zal ik daar misschien anders over denken als het veel pijn doet haha)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:57

Voor een SOA test krijg je geen uitstrijkje xD dan krijg je alleen een wattenstaafje in je doos haha. Je hebt trouwens ook van die zelftest SOA testen tegenwoordig. Dus op zich hoef je dan niet met de benen wijd voor de dokter, als je dat niet wil :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:58

Ik heb nooit een soa test nodig gehad en ook niks anders aan de doos waarvoor ik een uitstrijkje moest nee :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:35

Oh volgens mijn dokter was daar een uitstrijkje voor nodig..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:35

...hangt er vanaf.
Het virus dat in uiterste gevallen bmhk veroorzaakt, hpv, kan sexueel worden overgedragen dus een uitstrijkje kan zin hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:47

Fijn dat de uitslag ok was.

hier helaas al vanaf 12 ervaring met gynacoloog ivm menstruatie problemen. Niet echt fijn daardoor al heel erg jong met speculum kennis gemaakt. Brrr maar ja als het moet moet het.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:57

karuna schreef:
Fijn dat de uitslag ok was.

hier helaas al vanaf 12 ervaring met gynacoloog ivm menstruatie problemen. Niet echt fijn daardoor al heel erg jong met speculum kennis gemaakt. Brrr maar ja als het moet moet het.

Jeetje!!! Al vanaf 12 jaar! Dat is behoorlijk jong en lijkt mij een heftige ervaring zo op die leeftijd.

Ik ben heel erg blij met de uitslag :)
Sowieso deze hele ervaring in z'n totaliteit is mij in alles 100% meegevallen.
En dat ook grotendeels door al jullie ervaringen en tips.
Echt een mooi voorbeeld waarvoor bokt.nl al niet goed voor kan zijn! :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:00

Voor dit soort dingen is bokt idd heel erg nuttig. Zoveel mensen met zoveel ervaringen en tips. :j

Was op mij tiende al ongesteld en vanaf dag een er heel veel last van. Dan moet je op een gegeven moment iets, maar ervaring was niet leuk maar te doen. Geduldige man die voorzichtig was. En omdat ik er zoveel last van had en wist dat hij mogelijk kon helpen onderga je het toch anders.

Uiteindelijk zonder enig resultaat behalve de pil gaan slikken om de boel nog enigszins te reguleren. En op mijn 26 e keus gekregen baarmoeder eruit of mirena. Maar ja als gevolg daarvan zit ik al jaren in de overgang. :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:11

Damned schreef:
Wat ik me dan wel afvraag, zijn jullie dan ook nog nooit op soa's getest of hebben jullie dan nog nooit iets vreemd aan je vagina gehad dat je voor je 30ste nog geen uitstrijkje hebt laten maken? :+

Hier heeft de dokter mij zojuist voorgesteld om om de 3 jaar eentje te laten maken en ik ben 19 ik hoop dat ze op zoveel mogelijk testen, want beter safe than sorry toch?
Brr ik zou echt geen baarmoederhalskanker willen krijgen, dus dat ze maar genoeg keer testen :') (al zal ik daar misschien anders over denken als het veel pijn doet haha)

Dat is omdat het verschilt tussen België en Nederland. Nederland is vanaf je 30ste (en om de 5 jaar meen ik te verstaan?) , hier is dat al eerder (meen 25, ik was zelf vroeger ivm pilproblemen), en om de drie jaar krijg je het terugbetaald van de ziekenkas dus raden ze het ook aan om het zo te doen. Vroeger werd het zelfs om de 2 jaar terugbetaald, dat is pas vorig jaar veranderd.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:14

Nou, ik ben vandaag dus geweest.

Ik kwam binnen en de gyn vertelde gelijk dat hij het niet eens was met de gyn waar ik hiervoor was, die mij doorverwees naar Zwolle voor de behandeling die volgens hem nodig was :+

Dus dat was een en wtf-momentje. Moraal van het verhaal was dat het probleem wat ik heb (hij noemde het een heel dun slijmvlies op de baarmoedermond wat dus héél gemakkelijk voor contactbloedingen zorgt), veroorzaakt wordt door de pil. Hormonaal probleem dus :+ die zorgt er voor dat de baarmoedermond iniemini wordt en dat dat slijmvlies heel dun wordt. Hij wilde niet zomaar wat weg gaan branden terwijl het misschien anders opgelost kan worden. Dus ik ga nu stoppen met de pil voor een paar maanden, mocht dat niet helpen dan moet ik terug komen en kunnen we nog medicijnen proberen die ik dan tijdens de stopweek moet gebruiken om het effect van de pil wat tegen te werken oid. Zodat dat slijmvlies dus niet zo dun wordt :+

Verder hebben ze wel alles bekeken en zelfs echo gedaan etc. Was allemaal goed, uitstrijkje was ook goed dus toch wel fijn om te weten dat alles verder in orde is daaronder :D

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 18:43

Ja hoor! Zeker een WTF momentje ja! Gelukkig dan dat deze gyn waarschijnlijk de "simpele" oplossing heeft. Zou wel heel fijn zijn als het met het stoppen van de pil opgelost is.
Fijn om te horen dat er verder ook geen gekke dingen zijn gevonden! Komende 5jaar geen onderzoekjes meer +:)+ gefeliciteerd +:)+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:38

Ik ben vanmorgen ook geweest voor het eerst. Ik moet eerlijk zeggen dat het reuze mee viel. De volgende keer zal ik het niet zo lang uitstellen :D

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:45

Fijn Druif!
Ik kreeg gisteren toevallig de brief op de mat, maar ben pas in september 30 dus vind dat ik nu nog niet hoef te gaan :x

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 22:05

Druif_01 schreef:
Ik ben vanmorgen ook geweest voor het eerst. Ik moet eerlijk zeggen dat het reuze mee viel. De volgende keer zal ik het niet zo lang uitstellen :D

Ja die aanloop naar het onderzoek toe is het ergste van het hele verhaal. Haha
Achteraf loop je naar buiten toe terwijl je denkt: was dit het nou waar ik mij zoo druk om heb gemaakt! :))

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 00:53

ik ben ook geweest, helaas verkeerde cellen. Verder onderzoek gehad. Helaas ook foute boel. Cin 2. Maar sta goed onder controle en misschien wordt het nog cin1, opereren en weghalen kan altijd nog.
Wel even schrikken

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:44

Naomi schreef:
ik ben ook geweest, helaas verkeerde cellen. Verder onderzoek gehad. Helaas ook foute boel. Cin 2. Maar sta goed onder controle en misschien wordt het nog cin1, opereren en weghalen kan altijd nog.
Wel even schrikken

Hey Naomi, sterkte! Ik zit helaas net in hetzelfde schuitje. 't Is te zeggen: twee foute uitsrijkjes na elkaar, dus nu de medische mallemolen in. :( Als je behoefte hebt om er gevoelens, gedachten, ervaringen over uit te wisselen staat mijn PB-box voor je open. :(:)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:25

Wow dat is schrikken zeg, voor jullie allebei :(

Sterkte!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:06

Oh dames, dat is schrikken!

Beiden veel sterkte!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 16:04

Jeetje wat schrikken voor jullie zeg!
Ik hoop voor jullie allebei dat het uiteindelijk goed afloopt en het blijft bij een eventuele kleine ingreep. Y;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:42

Hopelijk loopt het met een sisser af soesita en Naomi, sterkte!
(ben eigenlijk wel benieuwd wat de dames die hier zo anti uitstrijkje zijn er nu van denken)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:59

Liep al jaren te klieren met onrustige cellen. Zelf eens op onderzoek uitgegaan, en in Amerika zijn ze bezig met een onderzoek naar AHCC Immunomax sinds 2 jaar. Dit zijn pillen gebaseerd op een Japanse paddenstoel die zorgen dat je lichaam zelf alles wat er niet hoort uitgooit. De testen waren behoorlijk positief. Dus ik ben het gaan slikken. En nu net uitslag uitstrijkje gehad: voor het eerst sinds 5 jaar pap1 *\o/*

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:51

Hoi!
Ik wil me ook even melden...
Heb baarmoederuitstrijkje gehad,en had afwijkende cellen.Wist verder niet van hoe en wat,maar toen ik hoorde dat dat een voorstadium van kanker kan zijn, schrok ik wel even...
Moest toen naar het ziekenhuis voor een coloscopie, en daaruit kwam dat ik cin2 heb, maar verder zag het er wel goed uit, maar ze willen de cellen wel weghalen, voor 't geval het later wel uitbreekt.
Dus moet aankomende maandag weer naar het ziekenhuis voor een lisexcisie.Zie er best tegenop...
Ben er een tijdje uitgeweest qua werk en sport wegens andere omstandigheden,en ben net weer wat aan het hardlopen en weer een weekje aan het werk geweest, en nu dit weer...
Even een vraagje nog; kan je na een lisexcisie weer gauw dingen oppakken?Ik werk bij de thuiszorg als huishoudelijk hulp, en hoop dat ik na een weekje rust weer kan werken.
En nemen ze bij een lisexcisie óok weer een hapje weg en zetten ze dat op kweek, of verschilt dat per persoon?
Natuurlijk kan ik ook zelf even contact opnemen met het ziekenhuis,maar lees ook graag hier even wat ervaringen ;)
En ik wou het even kwijt...
Laatst bijgewerkt door Durante op 13-07-16 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:54

Naomi schreef:
Wel even schrikken

Dus bij jou wachten ze af of je lichaam het zelf nog kan oplossen?
En nu moet je zeker om het half jaar voor controle heen?
Ik moet dat straks ook.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:59

Durante, waarom kreeg jij een coloscopie? Da's toch het "andere gat"?

Wel balen van je onrustige cellen en hetgeen je moet ondergaan. Sterkte, want lijkt me een enge en stressvolle tijd.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:08

Shipss haha ik bedoel colposcopie :o
Je hebt gelijk dat andere is voor het ''andere'' gat.

Maar ze hebben al gezegt dat het nu nog geen kanker was, en dat maakte me al een beetje rustiger...