Wat te doen met vermoedelijk gebroken teen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wat te doen met vermoedelijk gebroken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:44

Ts, probeer ondanks de pijn wel normaal je voet neer te zetten anders heb je straks nog veel meer klachten van overbelasting, enkel, knie, rug enz.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:15

jasmijn16 schreef:
Ik vind het eigenlijk best raar dat er zo lang gewacht wordt met het maken van een foto? Waarom kan dat niet gewoon nu? Dan weet je meteen of het gebroken is of niet.

Als de teen bij het onderste gewricht gebroken is, dan is gipsen inderdaad een optie. De plaats waar deze teen (heel erg misschien) gebroken is, is gewoon niet te behandelen en zal geen gevolgen hebben wbt scheefgroei. Dus foto's zijn gewoon onnodige kosten en blootstelling aan straling.
Mensen denken vaak dat in de zorg het geld tegen de plinten klotst. Die tijd is voorbij.

Goed dat TS voor oren kwam. Anders was dit bezoekje ook overbodig geweest. TS ziet dat zelf ook wel in volgens mij. Het zijn de bokkers die het hier enorm aandikken en met de meest idiote adviezen komen. Mensen waarmee in het weekend de wachtkamers vol zitten volgens mij..... de de zorgkosten voor iedereen opdrijven....

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 12:28

Ik vind het lief dat iedereen meedenkt, tips geeft en met adviezen komt, maar voor nu kan ik niets anders doen dan wachten tot het geneest. Misschien zit er wel een breuk, maar daar kan dan hoogstwaarschijnlijk toch niets aan gedaan worden.

Ik vind het fijn dat ik vandaag wel serieus genomen ben door de andere HA en voor nu is het gewoon zoveel mogelijk rust en afwachten hoe snel het zal gaan. :)

Nogmaals iedereen bedankt voor alle reacties.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:31

Ik geloof anders dat ts t wel erg fijn vond om serieus te worden genomen. Dat stelt al heel wat meer gerust dan iemand die alles wat lijkt te willen afraffelen en dan ook nog eens zegt dat je je aanstelt.

Heb je nog wat gezegd over de vorige arts of laat je dat rusten ts?

Beterschap

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:32

Bij een breuk krijg je ook wel eens gips ;)
Had mijn teen in het bovenste kootje gebroken, heb toen 2 weken gips gekregen.

Maar hopelijk is het enkel een kneuzing. Doet even wat meer pijn, maar toch beter dan een breuk!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:44

Nou hoop dat het snel beter wordt!

Grote teen kan je trouwens wel tapen. Heb ik ook gedaan en gaf me met m'n gebroken teen best wel steun.
Afbeelding

Ik heb het bovenste kootje van m'n grote teen gebroken en heb geen gips gekregen. En ben er blij om. Met tape en goede schoen en m'n voet een beetje ontlasten ging het best goed. Ben nu 2.5 weken verder en loop weer gewoon rond.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:21

mariska_YeDo schreef:
toen ik mijn grote teen gebroken/uit de kom had, heb ik 4 weken in het gips gezeten tot mijn knie. Ze gipsen dus wel degelijk. mocht ook geen loopgips was echt van dat onbelastbare gips.

Idem bij mijn moeder. Tot haar knie in het gips.
Aangezien ze niet met krukken kon lopen, heeft ze met haar gebroken teen 3 weken all inclusieve in een zorghotel gezeten.
Zo een banketstaaf breukje denk je dan.

İk vind dat je het goed hebt aangepakt, Ts.
Als iedereen met dergelijk letsel naar de seh zou gaan, dan zou het eruit zien.

Beterschap!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:36

Mijn grote teen werd ook getaped. Hangt maar net van de blessure af wat nodig en mogelijk is. Ik had op hetzelfde moment ook mijn pols gebroken, wat niet echt een handige combi was. Voor teen waren krukken een mooie oplossing geweest, maar dat ging dus niet met pols in het gips.
TS goed dat deze huisarts er wel uitgebreid aandacht voor had! Hopelijk gaat het gauw beter!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:54

Ik ben trouwens wel benieuwd of die laatste huisarts nog iets gezegd heeft over de manier van handelen van die eerste. Vond hij/zij het logisch dat er een gaatje geboord was bij je eerste bezoek?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:30

Sorry, ik had examen vandaag dus vandaar mijn late reactie.

Ik heb niets gezegd over het handelen van de andere HA omdat zij ook maar een tijdelijke invaller is en ik het ook niet heel netjes vond om bij haar te klagen.

Ze snapte het gaatje wel, maar ze vond het wel gek dat ze geen verder onderzoek had verricht (kon ze in de computer zien) omdat ik aangaf op een hele andere plaats pijn te hebben en ook klachten had die niet van mijn nagel afkwamen.

Ik vind het inderdaad fijn dat ik nu serieus genomen ben en niet als 'aansteller' neergezet werd.

Het gaat alweer iets beter qua pijn. De stevige schoenen helpen echt enorm. :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:17

Nee, ik snap dat je haar ook niet zwart wilt maken bij die ander. Wel fijn dat ze het gaatje snapte, is dat in ieder geval niet voor niks geweest.
Fijn dat de stevige schoenen zo goed helpen :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:25

Hoe gaat het nu met je?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:51

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat. Net het hele topic doorgelezen aangezien ik met hetzelfde probleem zit momenteel.. Gister ongelukje gehad op stal en twijfel nu ook naar de HAP te gaan, omdat die een paarsig vlekje begint te krijgen op punt waar het pijn doet :+

Had jij een bloeduitstorting alleen onder je nagel en verder was hij alleen gezwollen? (Moet je spoiler foto nog bekijken, lukt niet op telefoon)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 13:12

Het gaat eigenlijk stukken beter. Ik heb alleen last als ik veel loop, maar met stevige schoenen en tussendoor rust is het wel te doen. :)

Mijn nagel was blauw, mijn teen viel verder mee. Het was wel na 2 uur behoorlijk gezwollen.