Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:38

Ik heb echt een dip, weet niet hoe het komt. Maar eet de laatste dagen niet echt gezond. En heb echt de motivatie niet.. (Zal denk ik ook komen dat ik nu examens heb, en hele lange dagen school en dan ga je uit verveling eten..) Ga maandag op kamp voor 5 dagen. Waarbij we wel de hele dag bezig zijn en heel veel bewegen dus misschien dat ik er dan weer in kom.
Hoe houden jullie die motivatie vast ?

VenoSnorlax

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:46

Spiegel spiegel spiegel en heel veel motivatie zoeken op google tumblr en dat soort dingen :)
En dan zit ik met een zak chips naast me en zie dan die strakke lichamen en heb er spontaan ook geen zin meer in maar voor iesereen werkt wat anders natuulijk

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:49

Niet jezelf straffen voor de dagen die achter je liggen, maar vooruit kijken naar de dagen in je vooruitzicht die je wel kan laten slagen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 10:49

Ik sta op en ga dan voor mijzelf af wat ik vandaag wil doen en ik maak afspraken met mijzelf. Nu heb ik bijvoorbeeld de afspraak dat ik maar 1x per dag iets mag met suiker en dan ga ik heel goed afwegen wat we hebben en dan kies ik iets en geniet daar intens van (werkt heel goed!). Die challenges werken ook motiverend omdat je dan gezegd wordt wat je precies moet doen.
Voor de rest verwen ik mijzelf met gezonde en uitgebreide dingen waar ik ook lekker aan kan knabbelen, zoals stukjes groente dippen in een zelfgemaakt sausje. Groot broodje gezond, lekkere salade. Zodat het echt lekker is en ik er ook echt van kan genieten en het niet zie als "meh, ik moet dit eten want het is gezond maar eigenlijk niet lekker".

Ik probeer het vooral plezierig voor mijzelf te houden en heel erg met de dag te leven, als ik te ver vooruit kijk stress ik en vergeet ik de dag zelf en ga ik eerder de fout in. En als ik achteruit kijk zie ik dingen die beter kunnen. Dus nee, ik focus mij op 1 dag. :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:51

Wat is het gezellig hier!

Fenneeee, geeft niks, gewoon na kamp weer proberen en af en toe cheaten, helemaal niks ergs aan. lees vaak over de 20-80 regel (20 % van je inname minder gezond) en dat bevalt me echt heel prima!

Krissis, ja die zijn dat! Smaakt precies hetzelfde als je ze zelf maakt :D
Ook lekker: komkommer in stukkies, beetje azijn en wat suiker/zoetstof erdoor, klein tipje sambal en voila, lekker komkommerhapje voor tussendoor! Blijft prima een paar dagen goed dus meteen wat te snacken!

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:55

Motivatie is voor mij ook lastig xD meestal helpt het bij mij een doel te stellen die ik echt wil halen. Nadeel is dat zodra ik dat doel heb ik mijn motivatie weer kwijt ben.

Vroeger sportte ik heel veel (3/4x per week atletiek sprinttraining+kracht en 3x paardrijden) en was toen echt verslaafd. Vond het echt super leuk en was een echte uitlaatklep. Als ik niet ging (of dacht dat ik niet kon gaan ivm hw) werd ik saggo, verloor ik mn concentratie en werd ik rusteloos. Nadat ik hele erge pfeiffer kreeg (4 maanden niet langer dan 4 uur per dag wakker) was dat helemaal weg. Mijn conditie is prut en ik heb veel blessures als ik wat probeer op te bouwen. Ik heb nooit de tijd en motivatie meer terug gevonden.

Probeer het nu wel weer langzaamaan. Ben dit lichaam echt zat en wil mij weer fitter en energieker voelen. Een fijn doel wat me op dit moment genoeg motivatie geeft, maar geen idee voor hoelang O:)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:59

Rustig opbouwen is denk ik echt de sleutel voor je en vooral zet er niet teveel druk achter. Je hebt tijd zat en komt er wel weer :)

Wat ik zelf lekker vind is de 500 gram geraspte wortels van de jumbo voor maar een euro met wat vetvrije yogurt met sambal erdoor <3

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:21

Ik ben vandaag jarig dat betekend vanavond lekker uiteten en net taartjes gegeten. <3

Wel hele gave sportschoenen gekregen de Adidas Pureboost x!! Dus ik ga er morgen weer lekker tegenaan vandaag even genieten :D

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:50

Gisteravond weer naar bootcamp geweest.
Dinsdag viel de spierpijn mee, ik had erger verwacht. Maar woensdag was het echt heftig, ik had die dag ook stage en voelde mij in de ochtend net een oud vrouwtje :') Gelukkig ging het na een tijdje beter. Gister voelde ik er niks meer van dus ik ging weer. En nu weer spierpijn. Maar het voelt goed, lekker sportief bezig geweest! :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:53

Bente12 gefeliciteerd en geniet van al dat lekkers mag best op je verjaardag!! Heb je een foto van je schoenen?

En lekker man die spierpijn een beloning voor je goede werken

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:13

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:17

Super gaaf!!! ik ben ook zwaar opzoek naar schoenen voor zowel zumba als fitness als hardlopen dus tips zijn welkom!

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:59

Van harte gefeliciteerd Bente! *\o/* Hele gave schoenen! Ga je vast veel plezier van hebben.

Ik ben de koning van motivatie en kan hier ook in doorslaan :o
Ik stel altijd doelen voor mezelf maar die maak ik wel klein en haalbaar. (10 kg afvallen is bijvoorbeeld een heel groot doel wat je niet in een week tijd kunt behalen)
Ik heb nu dan geen afval doelstelling maar ik wil wel sterker worden, aan het einde van 2016 wil ik 100 kg kunnen squaten en 60 kg kunnen clean & jerken. Dan ga ik kijken wat ik daarvoor nodig heb: kracht training en misschien zelfs wel een kleine bulk. Hier pas ik mijn schema op aan, dus 4 keer kracht training, 2 keer cardio, meer energie innemen dan dat ik nodig heb waarvan een groot deel eiwitten zijn. Aan het einde van maart wil ik van 1 herhaling op 52,5 kg naar 2 herhalingen gaan. Ik werk dus heel specifiek naar mijn (kleine) doelen toe en iedere dag word ik daaraan herinnert door mijn agenda waarin ik letterlijk afspraken plan om te gaan sporten etc. en houd ik bij hoeveel ik getild heb.
Motivatie houden is ook een groot deel focus en wilskracht: hoe graag wil je je doelen behalen? (en waarom wil je die überhaupt halen. Stel je doelen voor jezelf of omdat anderen dat van je verwachten?)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:03

Ik ben ook vaak om op jou in te haken jeany ervan overtuigt dat doelen die je voor jezelf stelt omdat je t zelf wilt eerder haalbaar zijn en je betere motivatie geeft dan als je t voor andere doet.
En dat van jou klinkt echt super goed een haalbaar maar ook eerijk tegenover jezelf

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:24

Supergoed als je dat kunt. Ik heb mijn doelen vooral helder met paardrijden, al maakt de factor paard het soms wat lastiger haha.
Zo wil ik heel graag in mei in de L starten, dus dan pas ik daar ook een schema op aan. Om dat zelf fysiek makkelijk te kunnen wil ik zelf wat fitter zijn, maar das niet zo moeilijk als je na n verbouwing ineens weer tijd hebt om goed te koken en te sporten :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:33

Ik heb niet echt hele specifieke doelen zoals hierboven.
Met paardrijden al helemaal niet omdat de factor paard inderdaad toch altijd alles overhoop gooit :+ Heb wel trainingsdoelen waar we naartoe werken, maar wanneer en waar is een beetje een kwestie van waar het schip strand.

Maar wat mij motiveert is ten eerste dat het (meestal) gewoon ontzettend lekker voelt tijdens en vooral na een workout. En vorig jaar heb ik een periode vrij intensief geroeid en ervaren wat dat doet voor je energie en allerlei kwaaltjes die verdwenen! Paardrijden was ook een hele andere ervaring met veel meer buik en rug spieren.
Daarnaast vind ik het gewoon belangrijk om mijn figuur te behouden en daarin daag ik mezelf wel uit om te kijken of ik dat nog strakker kan krijgen.
Mijn wedstrijdbroek motiveert daarbij wel, want als ik een paar kilo aankom kan ik die eigenlijk al niet meer aan. :D

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:50

Dat weet ik wel zeker Anke, intrinsieke motivatie is zo veel sterker dan extrinsieke!

Lioony, dat is ook een mooie motivatie! Zo zie je ook dat waar de een van gemotiveerd van raakt anders is dan waar de ander van gemotiveerd raakt. Ik denk trouwens dat resultaat zien bij iedereen enorm motiveert! :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:51

bente gefeliciteerd.
Hier even bij moeten lezen. Zo'n dipdag heeft iedereen inderdaad wel eens en is niet heel erg.
Hier gaat het hardlopen best lekker , straks als ik in mijn nieuwe woning zit weer tijd voor de sportschool en daar zeker zin in.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:51

Lioony, die wedstrijdbroek vind ik wel een hele mooie motivatie mwhoehahaha. Groot gelijk hoor, stiekem ben ik blij dat mijn rijjasje net te groot is geworden :D
Wat voor kwaaltjes was je ineens kwijt?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:08

danoesje schreef:
Lioony, die wedstrijdbroek vind ik wel een hele mooie motivatie mwhoehahaha. Groot gelijk hoor, stiekem ben ik blij dat mijn rijjasje net te groot is geworden :D
Wat voor kwaaltjes was je ineens kwijt?

Mijn wedstrijdjasje past ook alleen goed als die broek past :') mijn wedstrijdpaard is ook niet zo groot en ik zelf lang dus voor haar is het ook belangrijk dat ik in shape blijf.

Ik heb redelijk snel last van rug en nek pijn als ik papers moet schrijven of tijdens tentamenweken. Toen mijn buik en rug spieren sterker waren kon ik echt uren in de meest onmogelijke houdingen blijven zitten/hangen zonder last te krijgen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:01

Ik val echt door de mand bij mezelf vandaag, vanochtend wat krachtoefeningen gedaan.
Voor mijn doen, gezonder gegeten als normaal. (In plaats van alleen maar zoet beleg, een broodje kaas. En de lunch yogurt met granola, wel daarbij nog beschuitje met chocopasta omdat ik anders echt geen vol gevoel heb)

Nu had ik net weer een beetje trek, dus heb mezelf een eitje gekookt.. En dan heb ik dus nog honger totdat ik een koekje of snoepje neem. Mijn lichaam is echt keihard verslaafd aan suikers :Y)

Maar ik ga gewoon langzaam afbouwen met suikers, zou goed moeten komen.

Kwa lichaam heb ik niet echt een doel, ik ben 1.70 maar wel zo'n 64kg. Toch ben ik best slank. Wel vrij grote bovenbenen, daar zou ik wel graag wat vanaf zien gaan -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:51

Ik voel me nu eigenlijk prima, dus ik denk dat ik zo weer even een stukje ga proberen. :j Heb alleen wel honger, en het is weekend dus ben ik echt bang dat ik weer ga snaaien :') Morgen weet ik sowieso al dat ik een taartje ga eten in het dorp, aangezien ik dat afgesproken had met mijn moeder. Maarja, dat kan ook niet kwaad voor een keer. Voor de rest ga ik dit weekend écht proberen op te letten dat ik niet alles wat los en vast zit opeet aangezien ik die neiging in het weekend vaak heb haha.

En een doel: ik heb niet echt een concreet doel. Ik weeg nu 58,5 kg('s ochtends gewogen) en ben ongeveer 1.75 meter. Mijn gewicht is dus 'oke', maar ik wil wel graag die vetjes op mijn buik, heupen en bovenbenen wat kwijt raken en wat meer spieren en conditie opbouwen. En daarnaast is het natuurlijk gezonder als ik regelmatig beweeg en gezond eet, dus een gezond lichaam is zeker een goede motivatie voor mij. Ik hou nu ook bij wat ik op een dag aan beweging doe, hoeveel calorieën ik daarmee kwijt raak ect. Dat motiveert mij ook.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:03

Kwii,
Goed bezig met je 21 km!! :D
Mandarijntjes zijn lekker he? Neem er elke avond ook 1 !

Maliejane,
Wat vervelend van je knieschijven !
Kan je zo veel last hebben van x-benen? Ik heb o-benen maar heb er vrijwel geen last van..

Waren de muffins lekker Suliko? :D mij spraken ze niet echt aan haha :))

Linda, heel verstandig om naar je lichaam te luisteren!!

Wat moeten jullie allemaal ver fietsen met je verzorg pony! Kom ik aan met mijn 4km :D

Balen Fenne :(
Inderdaad veel plaatjes op zoeken op internet, dat motiveert mij altijd heel erg :)

Gefeliciteerd Bente :D

Kwii, zo'n dag mag soms best! Had ik vandaag ook. Heerlijk ongezond gegeten. Morgen weer een andere dag :)

_______
Ik heb dus vandaag weer heel erg ongezond gedaan, Mac donalds, kaasbroodjes en chips. Maar het was lekker :D
Morgen weer een andere dag!
Ik merk zelf wel dat ik meer wil gaan bewegen dus ik wil weer gaan hardlopen.
Ik heb nog best een goede conditie maar omdat ik geen blessures wil oplopen begin ik lekker bij het begin :)

Verder wel tevreden zo, de ab challenge gaat mij makkelijk af, dus ik heb de arm en tight challenge er bij gedaan. Dat viel toch best zwaar!
Maar alles voor een summerfit body :D

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:28

Dankjewel allemaal! Ik heb een hele leuke dag gehad met iets te veel eten hahah, naar het was het waard :D
Vandaag nog even de hele dag werken en morgen mn schoenen uittesten en back to business!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:14

Ik moet vandaag de hele dag werken, en ik moet hier dan ook middag eten. Het mag uit de supermarkt gehaald worden, iemand enig idee wat een gied kant en klaar ontbijt is?