heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:48

Hoe gaat het nu met jullie, mensen? De griepepidemie is namelijk officieel afgelopen. Hopelijk doen jullie daar ook aan mee. :)

Anoniem

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:54

Ik gebruik sinds 2 dagen geen neusspray meer s'nachts, dus denk dat ik er wel vanaf ben. Al blijf ik nog wat last van mn oren houden.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:56

Ik kan vertellen dat ik van paasweekend tot vandaag ziek was. Yay. :(
Voel me wel beter alleen enorme hoofdpijn. Koorts is sinds 6 dagen weg.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:57

Nou ik heb 'm sinds vrijdag te pakken.. Dacht eerst dat ik 'gewoon' erge last van mijn hooikoorts had want dat geeft mij bij sommige boompollen soortgelijke klachten (moe, niezen, hoofdpijn, dikke droge keel, misselijk en natuurlijk snot). Daarom hooikoorts tabletjes genomen, daarmee trokken de keelklachten en het niezen weg maar de rest bleef.. Daar kwam hoesten bij, toen wist ik dat het niet (alleen) hooikoorts was.
Ook zitten mijn oren dicht en 'klikken' ze vaak bij het slikken.

Hele weekend als een dweil op de bank gehangen.
Inmiddels weer redelijk ter been. Vooral veel slijm ophoesten, af en toe misselijk en natuurlijk een snotkop. Vandaag weer wat beroerder dan gisteren helaas, maar ik ehb goede hoop dat ik er over een paar dagen vanaf ben.

ik vind het altijd zooo vervelend dat ik niet normaal kan slapen.. moet echt half rechtop omdat ik anders helemaal vol loop.. en ja dan rust je ook niet optimaal uit.

Beterschap voor iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:12

Ja hoor. Gisteravond al zere keel, nu nog steeds en wordt erger, ook weer gekleurd slijm. T is niet te geloven. Zou de 4e keer sinds december zijn dat ik verkouden wordt :( :n

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:34

Joolien schreef:
Ja hoor. Gisteravond al zere keel, nu nog steeds en wordt erger, ook weer gekleurd slijm. T is niet te geloven. Zou de 4e keer sinds december zijn dat ik verkouden wordt :( :n

Jemig. Wat ruk.. -O-
Heb je geen allergie toevallig? Dan ben je ook extra vatbaar voor verkoudheden en gedoe met je slijmvliezen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:05

Hier ben ik er bijna vanaf na 4 weken. Want wat duurde het lang voordat ik naast de ergste griepverschijnselen (ruime week) weer normaal voelde. Nog niet snotvrij... Maar ach ik sport weer.

Al heb ik wel enorm ingeleverd op conditie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:19

Majabeestje schreef:
Joolien schreef:

Jemig. Wat ruk.. -O-
Heb je geen allergie toevallig? Dan ben je ook extra vatbaar voor verkoudheden en gedoe met je slijmvliezen.

Nee ben ik op getest. Gok dat ik door m'n depressie wat gevoeliger ben voor virussen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:39

@Joolien, ja dat zal absoluut meespelen. Heeft een flinke invloed op je weerstand. Beterschap!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:39

Bloed wel eens laten testen Joolien?
Ik had extreem weinig vitamine D. Nu een 6 weken kuur. Mijn weerstand was slecht, en had nergens zin in! Dit was voor mij de verklaring, inmiddels zit ik in mijn 4e week medicatie en heb het weekend 1/4 marathon van Rotterdam gelopen!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:49

jeetje dat is wel erg vaak Joolien!

Bij mij is het nu meer hooikoorts dan verkouden.. Dus meer niezen dan hoesten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:09

Hier ook de hooikoorts. Krijg daar altijd zo'n smerige loopneus van, enorme pijn aan mijn hoofd en ben ook flink aan het hoesten. Baal er echt enorm van dat het alweer feest is, weet dat ik er sowieso tot juli nog mee bezig ben -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:40

Hier in huis ligt manlief ziek op de bank.
De huisarts meldde dat er momenteel een virus rondwaart waar je als mens erg duizelig van wordt.... (Inclusief misselijk, overgeven en koorts.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:16

Udo2001 schreef:
Bloed wel eens laten testen Joolien?
Ik had extreem weinig vitamine D. Nu een 6 weken kuur. Mijn weerstand was slecht, en had nergens zin in! Dit was voor mij de verklaring, inmiddels zit ik in mijn 4e week medicatie en heb het weekend 1/4 marathon van Rotterdam gelopen!

Ik ben in 20 jaar tijd wel 10 keer getest, als t neit meer is :P Gevalletje somatische klachten.

Verkoudheid zet nog niet helemaal door. Wel verstopte neus en merk wat druk op mn oren, waardoor ik dus weer aan de neusspray kan(op aanraden van mijn KNO-arts en huisarts)