[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:14

Zo, ik ben terug van Rising Bastarts. En helemaal tevreden! :D

Ik weet natuurlijk niets van de vaste piercers daar, maar mijn indruk was goed.
Eerst nog even met mijn buurmeisje het erover gehad wat ik eigenlijk wou haha. We zijn toch voor de rook gegaan, dan is mijn linkeroor nu af. Ik weet nu ook wat ik in mijn rechteroor wil (vertical tragus + 2x inner conch onder elkaar) en zij wou wel direct 2 inner conch zetten (of eerst 1, maar net wat handig is) maar dan zou ik niet meer op mijn zij kunnen slapen dus dat bewaar ik voor als mijn linkeroor geheeld is. :+

Ze werd begeleid door een jongen, die gaf eerst uitleg, hielp met het tekenen. En het piercen deed ze echt heel netjes, snel en soepeltjes. Ik was er eerst bang voor dat ze het langzaam zou doen, aangezien het natuurlijk nieuw voor haar is, maar het ging juist echt perfect. :)
Daarna nog lang nagekletst en wanneer ik terug kan komen voor een korter staafje en dat als de rook niet meer pijn deed ik terug kon komen voor mijn linkeroor (de vertical tragus ga ik wel ergens anders laten zetten, omdat dat gewoon echt een moeilijke is).

Ik was de 13e die ze piercte.

Foto post ik zo!

goldenarrow

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:19

Fijn dat het goed is gegaan. Ik ga voor mijn piercings echter ook niet terug naar RB. Heb daar toen mijn navelpiercing laten zetten, maar die was toen scheef gezet.

Skin-a-matic heb ik dan wel weer goede ervaringen mee. Daar heb ik mijn lippiercings laten zetten en ik vond haar juist heel vriendelijk en geduldig met alles uitleggen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:30

Normaal lees ik mij ook in over een shop. En als ik veel slechte verhalen hoor ga ik er ook niet zo snel heen.

Maar zoals ik al zei, ik ging niet voor de shop maar voor mijn buurmeisje. Nu is zij daar natuurlijk leerling, maar ik had er gewoon vertrouwen in dat het goed zou gaan.
En dit was gratis, ik vind het 100x k*ttiger als ik een smak geld neerleg voor iets wat fout gaat haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:38

Fijn dat t zo goed gegaan is!

En in er conch is tof! T is bij mezelf echt mn favoriete piercing :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:41

Jaa ik vind een inner conch zo vet, en vooral als het uiteindelijk 2 ringetjes worden die precies mijn oor omsluiten. <3

Vooral omdat het dan heel erg in harmonie is met mijn andere oor, daar heb ik 2 helix best hoog zitten en dan 3 gaatjes in mijn oorlel. Die inner conches zouden dan rechts precies daar vallen, waar links een lege ruimte zit.

Ik ben een beetje neurotisch als het gaat om aantal piercings en wanneer het in harmonie is := Maar ik hou wel heel erg van a-symmetrie haha.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:42

Gefeliciteerd met je nieuwe piercing en happy healing!

Ik ben helemaal verliefd geworden op deze combi piercing + sieraad, echt wauw <3
Afbeelding

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:44

ik heb een vraagje he.. vind een rook echt heel gaaf! is deze met zetten pijnlijker als bijv een helix? imdat deze door een flink stuk kraakbeen heen moet etc. ik zou ooit in mn rechter oor een rook willen, maar eerst mn tragus rechts haha

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:47

Thanks!

Die is inderdaad echt super tof, met name met de driehoek erin.
Ik heb ook eventjes nagedacht over die plek, tot ik er achter kwam dat dat stuk van mijn oor super kort is en haast onmogelijk om daar een piercing door te krijgen haha.

De rook daar aan tegen past precies, ik heb daar echt zo'n kuiltje boven in zitten (beetje zelfde als op de foto) dus daar zag ik al helemaal een piercing zitten.

its_daantjee schreef:
ik heb een vraagje he.. vind een rook echt heel gaaf! is deze met zetten pijnlijker als bijv een helix? imdat deze door een flink stuk kraakbeen heen moet etc. ik zou ooit in mn rechter oor een rook willen, maar eerst mn tragus rechts haha

Het was toevallig mijn eerste kraakbeen piercing (mijn helixen zijn ooit geschoten) en ik vond het zeer meevallen! Ik had verwacht dat het vrij langzaam zou gaan omdat het inderdaad door een flink stuk heen moet, dat was namelijk bij mijn wenkbrauw zo. Maar mijn wenkbrauw is natuurlijk zacht vel, dus dat gaat langzamer dan kraakbeen wat hard is. Het was echt wel even een stomme steek, maar het was zo snel gedaan! Ik schold even snel en toen was het alweer voorbij. :)
Daarna lang in de kou moeten lopen, dat was klote, maar nu ik thuis zit voel ik er niets van.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:51

Drunksheep schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe piercing en happy healing!

Ik ben helemaal verliefd geworden op deze combi piercing + sieraad, echt wauw <3
[ [url=m/W8Di2M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Das een daith, wil ik ook graag maar ik twijfel nog of dat niet te druk gaat worden. Jammer eigenlijk dat een mens maar twee oortjes heeft :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:54

Ja, dat weet ik :D maar ik ben eigenlijk nooit heel geïnteresseerd geweest in piercings in mijn oren, heb heel wat jaren terug een helix gehad en nu stretch ik mijn oren, maar dit plaatje gaat maar niet uit mijn hoofd.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:56

Suliko schreef:
Thanks!

Die is inderdaad echt super tof, met name met de driehoek erin.
Ik heb ook eventjes nagedacht over die plek, tot ik er achter kwam dat dat stuk van mijn oor super kort is en haast onmogelijk om daar een piercing door te krijgen haha.

De rook daar aan tegen past precies, ik heb daar echt zo'n kuiltje boven in zitten (beetje zelfde als op de foto) dus daar zag ik al helemaal een piercing zitten.

its_daantjee schreef:

Het was toevallig mijn eerste kraakbeen piercing (mijn helixen zijn ooit geschoten) en ik vond het zeer meevallen! Ik had verwacht dat het vrij langzaam zou gaan omdat het inderdaad door een flink stuk heen moet, dat was namelijk bij mijn wenkbrauw zo. Maar mijn wenkbrauw is natuurlijk zacht vel, dus dat gaat langzamer dan kraakbeen wat hard is. Het was echt wel even een stomme steek, maar het was zo snel gedaan! Ik schold even snel en toen was het alweer voorbij. :)
Daarna lang in de kou moeten lopen, dat was klote, maar nu ik thuis zit voel ik er niets van.

ik heb nu idd ook in de wind dat her koud is met mijn helix (in januari gezet) dan gaat het even flink steken.. maar is ook zo weer over.

ik vind de rook heel mooi.. maar twijfel toch echt wegens de pijn. lijkt me toch echt veel pijnlijker dan mn helixen.

ik vond mn eerste helix het fijnst met zetten. piercer legde alles netjes uit. bij de lage helix was ik bij een andere shop en die piercte hem er zo doorheen zonder wat uit te leggen.. vond het geen fijne ervaring... maar de lage helix geneest beter dan nijn eerste helix.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:58

drunksheep! over oren stretchen.. ik heb een taper van 2.0 mm en tunnels ook van 2.0 mm maar ik krijg de tunnel niet door mn oor heen, de taper wel dus het gat zou groot genoeg moeten zijn.. maar de tunnel blijft hangen en het uiteinde wil er niet doorheen en ik kan hem dus niet dichtdraaien. misschien is een kleinere tunnel nemen een optie? maar het is toch gek dat hij er niet doorheen kan? heb jij misschien enig idee hoe dit op te lossen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:00

Naja, ik vond de pijn dus echt flink meevallen. Natuurlijk blijft het een rotsteek, maar dat is iedere piercing wel.

Maar ik vond het niet zo pijnlijk dat ik het niet nog eens zou doen laat maar zeggen. Stel ik zou nog 3 van dit soort piercings moeten laten zetten met dezelfde pijn, zou dat mij absoluut niet tegen houden.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:06

Suliko schreef:
Naja, ik vond de pijn dus echt flink meevallen. Natuurlijk blijft het een rotsteek, maar dat is iedere piercing wel.

Maar ik vond het niet zo pijnlijk dat ik het niet nog eens zou doen laat maar zeggen. Stel ik zou nog 3 van dit soort piercings moeten laten zetten met dezelfde pijn, zou dat mij absoluut niet tegen houden.

dat klinkt goed. misschien toch maar eens moed verzamelen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:10

Maar ik moet zeggen, ik vind piercings eigenlijk altijd wel meevallen. :')
In het begin ben ik best wel trillerig en licht in mijn hoofd, als ik in de stoel zit ga ik heel erg op mijn adem focussen en maak ik mijzelf lekker rustig in mijn hoofd. Als het gebeurt scheld ik eventjes, dan komt het moment dat de piercing zelf er nog in moet dat het zo lekker drukt, dan blijf ik gewoon kalm en als het zit denk ik: "oké". Dan sta ik op, bekijk ik mijn piercing en voel ik het heus wel, maar vind ik het allemaal wel prima. :Y)

Edit: ik hoef ook eigenlijk nooit echt moed te verzamelen voor een piercing, ik heb vaak al lang wat ik wil in mijn hoofd, dan wacht ik tot ik centjes heb en zeg ik tegen mijzelf wanneer de piercing komt en doe ik het ook gewoon. :+ Nu heb ik tegen mijzelf gezegd dat ik mijn rechtoor ga doen als mijn linker genezen is en in de herfst komen er 2 tepelpiercings (daar schijt ik overigens wel voor in mijn broek, maar ik ga het wel gewoon doen!). Ik heb altijd de gedachte in mijn hoofd dat het echt maar zo kort duurt het piercen zelf, de genezing vind ik vervelender omdat dat op de lange termijn zit, vandaar dat ik het piercen plan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:22

Ik ben ook nooit bang, tegenwoordig ga ik zo zitten en pijn oid interesseert me weinig. Op tepel na is er geen enkele die ik niet zo opnieuw zou laten zetten.

Soms val ik wel flauw overigens, maar dat is gewoon omdat mn lichaam stom doet op sommige momenten :+
Laatst bijgewerkt door Mars op 18-02-16 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:22

helemaal mee eens! toen ik mn lage helix kreeg wist ik 5 minuten voordat hij gezet werd nog niet eens dat ik hem zou gaan laten zetten. ik wilde hen al heel lang, maar het laten zetten was echt een last minute idee.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:28

Ik was ook eventjes bang dat ik zou kunnen flauw vallen. Sinds ik voor de eerste keer ben flauw gevallen ziet mijn lichaam dat als een handige vlucht waardoor ik opeens wel heel snel bijna flauw val...

Tot nu toe voel ik het wel telkens aankomen en ebt het weg als ik rustig ga zitten, water drink en wat eet.

Maar ik vind het echt belabberd dat mijn lichaam het flauw vallen 'ontdekt' heeft. :')
Ben blij dat er vandaag niets op kwam wat leek op flauw vallen, dat stelt me in ieder geval weer gerust voor komende piercings. Ik vind flauw vallen zo rot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:35

Ik ben op zoek naar mooie ringetjes voor in m'n double helix. Helaas zijn veel mooie ringetjes die ik vind 'gewone' oorbellen, waarbij het gedeelte dat door je gaatje gaat super dun is. Ik wil dat dat stuk 1,2mm dik is. En bovendien moet het van een materiaal zijn waar je niet op gaat reageren, dus cs, titanium of zilver. Iemand suggesties? Ik ben dus opzoek naar zoiets.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:36

haha ja lijkt me ook! ik ben gelukkig nog nooit flauw gevallen *afkloppen* maar ala je licha zo iets "ontdekt" lijkt me dat erg vervelend!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:38

eefj33 schreef:
Ik ben op zoek naar mooie ringetjes voor in m'n double helix. Helaas zijn veel mooie ringetjes die ik vind 'gewone' oorbellen, waarbij het gedeelte dat door je gaatje gaat super dun is. Ik wil dat dat stuk 1,2mm dik is. En bovendien moet het van een materiaal zijn waar je niet op gaat reageren, dus cs, titanium of zilver. Iemand suggesties? Ik ben dus opzoek naar zoiets.

kijk eens bij een piercing shop zelf.. op internet kon ik vrij weinig vinden. ik heb deze bij de shop van l'extremiste gekocht.

Afbeelding

volgensmij is het een click ring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:40

Ooh die is mooi! Ik ga eens rondshoppen inderdaad :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:43

thanks! het enige nadeel is dat hij draait in mn oor.. dus de ribbeltjes zitten in mn oor en het gladde stuk niet.. gezien mijn gaatje nog niet mooi hersteld is deed dat dus soms even flink zeer. heb er nu weer een knopje in om hem te laten rusten.(dat wisselen was ook nog even een heel gedoe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:50

Ik heb een vraagje! Ik heb de gaatjes in mijn oren echt al heel lang geleden laten uitgroeien (gewoon de normale eerste gaatjes in je lel zeg maar), maar zit er nu toch weer over te dubben om ze door te laten prikken. Eigenlijk wil ik gelijk ringetjes omdat ik niet zo'n fan ben van knopjes, maar schieten kan zeker niet met ringetjes he? Piercen vond ik zo'n hell dat ik dat eigenlijk niet nog een keer wil :')

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:57

Waarom schieten? Piercen is gewoonweg echt wel beter.
En schieten doen ze overal alleen maar met knopjes. Studexen in ieder geval wel.

Als je laat piercen heb je nog kans dat ze eventueel het wel met een ringetje doen. Maar ik vind een nieuwe piercing met een staafje een stuk fijner. Ook met genezen. Een staafje beweegt nou eenmaal niet zo veel als een ringetje dus is een stuk beter voor het genezingsproces.

Vind dit linkje wel het duidelijk uitleggen waarom piercen gewoonweg beter is dan "schieten".
http://vidaloca-veenendaal.nl/piercing- ... f-piercen/
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 19-02-16 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt