Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:58

sneeuwpop schreef:
Ik ook.

Helaas was de zogenaamde veilige inenting tegen de Mexicaanse griep niet zo'n goed idee.

Net als die voor baarmoederhalskanker. Daar ben je ook klaar mee als je die als kind hebt gehad

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:59

Anoniem schreef:
anneliesdj schreef:
Waar heb je vandaan dat die enting maar 10 jaar werkt? Als dat zo is heeft dat denk ik 2 redenen; omdat difterie voornamelijk voor kinderen schadelijk is en omdat difterie in nl eigenlijk niet mee voorkomt.

GGD
Mazelen komt ook bijna niet meer voor, polio ook niet, enz enz.... dat is daarvoor toch ook geen argument?

Er zijn net 2600 mensen met mazelen geregistreerd...wie weet hoeveel dat er geweest waren als we niet gevaccineerd hadden...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:59

Net daarom dat je je moet vaccineren en je ze moet bijhouden. Een ding heb je wel tewerkgesteld, Repelsteel.
Ik ga mijn vaccinaties up to date laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:01

chanel1985 schreef:
Hoe goed je ook argumenteerd, ik kan niet mee gaan in je verhaal. Sorry, geloof er niets van.

Ik ben blij bv dat ik ingeënt ben voor rode hond, want als je dit niet bent en je krijgt dit tijdens je zwangerschap, kan dit heel schadelijke gevolgen hebben voor je ongeboren kind.
De ziekte opzich is misschien niet zo schadelijk opzich, maar wel als je zwanger bent.

Vroeger kreeg je gewoon rode hond (zoals ik) en was je daarna levenslang beschermd en gaf je aan je baby ook veel langer werkende antistoffen mee zodat ook je pasgeboren baby heel lang goed beschermd was. Dat is tegenwoordig door de vaccins compleet verziekt. Die antistoffen zijn veel eerder weg dus baby's van gevaccineerde moeders zijn lang niet zo goed en lang beschermd tegen die ziektes en dus krijg je die drama's waarover velen nu moeilijk doen. Allemaal in de hand gewerkt door vaccineren. (zijn officieel onderzoeken van, links heb ik ooit wel ergens geplaatst dacht ik, maar kan je zelf ook wel googelen op pubmed enzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:03

janderegelaa schreef:
Er zijn net 2600 mensen met mazelen geregistreerd...wie weet hoeveel dat er geweest waren als we niet gevaccineerd hadden...

Ik was ook een mazelen geregistreerde, heb ik in een ander topic wel geplaatst toen het gebeurde. Ik liet een titelbepaling doen en voordat ik het wist werd ik door de god beschuldigd van acute mazeleninfectie, wat dus niet zo was. Ik had gewoon antistoffen in mijn bloed van een jeugdinfectie en heb na een tweede onderzoek niets meer van de GGD vernomen. Die uitbraken zijn een wassen neus.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:04

Ja, dat kan zijn. Maar het is bv niet zo als je één keer de rode hond hebt gehad, dat je dan altijd immuun genoeg daarvoor bent.
Je kan dan eigenlijk nog wel besmet raken door rode hond tijdens je zwangerschap, met de gevolgen voor het kind. En dat risico ben ik niet bereid te nemen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 22-01-16 02:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:04

chanel1985 schreef:
Net daarom dat je je moet vaccineren en je ze moet bijhouden. Een ding heb je wel tewerkgesteld, [naam].

Waarom? Ben je nu ineens bang geworden voor difterie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:05

chanel1985 schreef:
Ja, dat kan zijn. Maar het is bv niet zo als je één keer de rode hond hebt gehad, dat je dan altijd immuun genoeg daarvoor bent.
Je kan dan eigenlijk nog wel besmet raken door rode hond tijdens je zwangerschap, met de gevolgen voor het kind.

Hoe kom je daarbij?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:07

chanel1985 schreef:
Net daarom dat je je moet vaccineren en je ze moet bijhouden. Een ding heb je wel tewerkgesteld, Repelsteel.

Laat je even weten wat je huisarts zegt?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:08

Anoniem schreef:
chanel1985 schreef:
Je kan dan eigenlijk nog wel besmet raken door rode hond tijdens je zwangerschap, met de gevolgen voor het kind.

Hoe kom je daarbij?

Prinses Christina, oogafwijking door rode hond.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:08

Nee, omdat ik geloof in inenten en als ik mijn kind laat inenten, ik zelf ook correct ingeënt moet zijn.
Mijn inentingen zijn redelijk goed in orde, werk in de zorg en daar kom je met veel substanties in contact, dus moet dat wel. Maar het kan nooit geen kwaad om het te laten checken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:09

Anoniem schreef:
janderegelaa schreef:

Ik was ook een mazelen geregistreerde, heb ik in een ander topic wel geplaatst toen het gebeurde. Ik liet een titelbepaling doen en voordat ik het wist werd ik door de god beschuldigd van acute mazeleninfectie, wat dus niet zo was. Ik had gewoon antistoffen in mijn bloed van een jeugdinfectie en heb na een tweede onderzoek niets meer van de GGD vernomen. Die uitbraken zijn een wassen neus.
Daarom lagen er ruim 180 mensen in het ziekenhuis natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:19

janderegelaa schreef:
[naam] schreef:

Daarom lagen er ruim 180 mensen in het ziekenhuis natuurlijk.

Toen mij tweede pas geboren was lag er een kindje met waterpokken in het ziekenhuis, moeten we daar nu ook voor gaan vaccineren dan?
Als we het dan toch weer over ziektes en schades gaan hebben, ga eens kijken hoeveel kindjes er dat jaar in het ziekenhuis lagen door bijwerkingen van vaccinaties.

edit:
volgens Lareb " maar" 4 doden in 2013

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-16 02:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:27

janderegelaa"
[quote="[naam] schreef:
chanel1985 schreef:

Hoe kom je daarbij?

Prinses Christina, oogafwijking door rode hond.[/quote]

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/R/Rodeho ... angerschap

Mensen die in hun jeugd niet zijn gevaccineerd of die de ziekte niet doorgemaakt hebben kunnen besmet worden.

Als je zwanger wilt raken en nog steeds de ziekte niet gehad hebt en bang bent kun je je altijd nog laten vaccineren voordat je zwanger wordt. Ik bleek de ziekte al gehad te hebben toen ik de titelbepaling liet doen.
Als je hem gehad hebt dan ben je tijdens je zwangerschap gewoon beschermd hoor, 1x de ziekte doormaken is wel genoeg om beschermd te zijn. je maakt hem ook maar 1x door omdat je daarna levenslang beschermd bent

Seltje

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:42

Ik heb op mijn 12 bij de (in België) verplichtte en gratis vaccinatie voor tetanus en Hepatitis B een allergische reactie gehad. Anafylactische shock... Heeft dit mij een angst voor enten gegeven? Nee, wel een angst voor allergische reacties.

Nu 13 jaar verder werk ik in een labo dat vaccins ontwikkeld en uittest. Ik heb een variatie van het hepatitis B vaccin ontwikkeld waardoor ik wel gewoon geënt kan worden en dus mijn werk mag voort zetten. Deze variant is gewoon verkrijgbaar, maar iets duurder en zit niet bij de gratis mix van de Belgische overheid.

Zal ik later mijn kinderen enten? Zeker, maar wel op de moment dat ik het wil. Verkouden? Dan wacht dat vaccin maar een weekje.

Voor wie echte wetenschappelijke onderzoeken over bepaalde vaccins wilt reageerde morgen als ik op de laptop zit,zoeken via mobiel gaat moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:48

Welk vaccin heb je ontwikkeld en wat is het verschil met het HBVAXPRO vaccin?
Heb jij die helemaal zelf ontwikkeld?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 03:02

Uiteraard niet helemaal zelf. Wij hebben in 2014 een vernieuwde versie van Fendrix ontwikkeld, uitgetest en goedgekeurd voor mensen met allergenen. Fendrix bevat qua allergenen aluminium en gist,net zoals Engerix-b. Maar Engerix-b is minder efficiënt bij mensen met nierproblemen.

In Hbvaxpro zit latex, laat ik daar nu net allergisch aan zijn(waar ik uiteraard als 12-jarige geen besef van had) en ook aluminium en gist.

Qua allergische reacties zijn er van bijna elk vaccin varianten, maar dan moet je wel bewust zijn van de allergieën van de patiënt, bij kleine kinderen en babies zijn veel allergenen nog niet gekend, waardoor vaccineren gevaarlijk kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 03:14

Waarvoor zit die latex eigenlijk in dat vaccin? Wat is de functie ervan?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 03:17

Betere bewaring. Langer stabiel, dus gemakkelijker in grote hoeveelheden aan te kopen en te bewaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 03:22

En wat is daarvoor in het nieuwe vaccin gebruikt? Of is dat minder lang houdbaar?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 03:33

In Fendrix zit een adjuvans om het stabiel te houden, nummer weet ik niet vanbuiten. Het is niet nieuw, maar wel verbeterd. Elk jaar worden er nieuwe versies van vaccins uitgetest, sommige afgekeurd, sommige goedgekeurd. Dat de overheid achter loopt met het op punt stellen van het vaccinnatieschema ligt niet aan de farmaci...

Engerix-b heeft zelfs geen adjuvans, maar moet na productie binnen de 3 dagen aan de patiënt gegeven worden, is dus qua stabiliteit veel minder interessant.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 04:04

daffie1986 schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik ook.

Helaas was de zogenaamde veilige inenting tegen de Mexicaanse griep niet zo'n goed idee.

Net als die voor baarmoederhalskanker. Daar ben je ook klaar mee als je die als kind hebt gehad

Hoezo? Ik heb de drie hpv-prikken gehad en nergens last van, en met mij vele anderen.

Knap dat je zo'n uitspraak kunt doen terwijl er nergens onderzoek staat gepubliceerd dat er ernstige effecten zijn :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 04:35

Catnip schreef:
daffie1986 schreef:

Hoezo? Ik heb de drie hpv-prikken gehad en nergens last van, en met mij vele anderen.

Knap dat je zo'n uitspraak kunt doen terwijl er nergens onderzoek staat gepubliceerd dat er ernstige effecten zijn :D

Ik kan mezelf niet meer herinneren of ik m gehad heb, kwam een paar dagen terug een meisje voorbij die door die inenting nooit meer kinderen kan krijgen.

Edit: zal eens kijken of ik m terug kan vinden dat artikel

Edit 2: zoek maar eens op Google naar "vrouw onvruchtbaar enting" dan vindt je er zelfs nog meerdere.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 04:40

Gaat om het Gardasil vaccin en het probleem doet zich wereldwijd voor

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 05:38

Daar is geen causaliteit aangetoond. Dit is dus hetzelfde als zeggen dat je kind autisme heeft door de BMR prik.