sneeuwpop schreef:Ik ook.
Helaas was de zogenaamde veilige inenting tegen de Mexicaanse griep niet zo'n goed idee.
Net als die voor baarmoederhalskanker. Daar ben je ook klaar mee als je die als kind hebt gehad
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:anneliesdj schreef:Waar heb je vandaan dat die enting maar 10 jaar werkt? Als dat zo is heeft dat denk ik 2 redenen; omdat difterie voornamelijk voor kinderen schadelijk is en omdat difterie in nl eigenlijk niet mee voorkomt.
GGD
Mazelen komt ook bijna niet meer voor, polio ook niet, enz enz.... dat is daarvoor toch ook geen argument?
chanel1985 schreef:Hoe goed je ook argumenteerd, ik kan niet mee gaan in je verhaal. Sorry, geloof er niets van.
Ik ben blij bv dat ik ingeënt ben voor rode hond, want als je dit niet bent en je krijgt dit tijdens je zwangerschap, kan dit heel schadelijke gevolgen hebben voor je ongeboren kind.
De ziekte opzich is misschien niet zo schadelijk opzich, maar wel als je zwanger bent.
janderegelaa schreef:Er zijn net 2600 mensen met mazelen geregistreerd...wie weet hoeveel dat er geweest waren als we niet gevaccineerd hadden...
Anoniem schreef:chanel1985 schreef:Ja, dat kan zijn. Maar het is bv niet zo als je één keer de rode hond hebt gehad, dat je dan altijd immuun genoeg daarvoor bent.
Je kan dan eigenlijk nog wel besmet raken door rode hond tijdens je zwangerschap, met de gevolgen voor het kind.
Hoe kom je daarbij?
Anoniem schreef:Daarom lagen er ruim 180 mensen in het ziekenhuis natuurlijk.janderegelaa schreef:Er zijn net 2600 mensen met mazelen geregistreerd...wie weet hoeveel dat er geweest waren als we niet gevaccineerd hadden...
Ik was ook een mazelen geregistreerde, heb ik in een ander topic wel geplaatst toen het gebeurde. Ik liet een titelbepaling doen en voordat ik het wist werd ik door de god beschuldigd van acute mazeleninfectie, wat dus niet zo was. Ik had gewoon antistoffen in mijn bloed van een jeugdinfectie en heb na een tweede onderzoek niets meer van de GGD vernomen. Die uitbraken zijn een wassen neus.
janderegelaa schreef:[naam] schreef:Daarom lagen er ruim 180 mensen in het ziekenhuis natuurlijk.
Ik was ook een mazelen geregistreerde, heb ik in een ander topic wel geplaatst toen het gebeurde. Ik liet een titelbepaling doen en voordat ik het wist werd ik door de god beschuldigd van acute mazeleninfectie, wat dus niet zo was. Ik had gewoon antistoffen in mijn bloed van een jeugdinfectie en heb na een tweede onderzoek niets meer van de GGD vernomen. Die uitbraken zijn een wassen neus.
janderegelaa"
[quote="[naam] schreef:chanel1985 schreef:Ja, dat kan zijn. Maar het is bv niet zo als je één keer de rode hond hebt gehad, dat je dan altijd immuun genoeg daarvoor bent.
Je kan dan eigenlijk nog wel besmet raken door rode hond tijdens je zwangerschap, met de gevolgen voor het kind.
Hoe kom je daarbij?
daffie1986 schreef:sneeuwpop schreef:Ik ook.
Helaas was de zogenaamde veilige inenting tegen de Mexicaanse griep niet zo'n goed idee.
Net als die voor baarmoederhalskanker. Daar ben je ook klaar mee als je die als kind hebt gehad
Catnip schreef:daffie1986 schreef:
Hoezo? Ik heb de drie hpv-prikken gehad en nergens last van, en met mij vele anderen.
Knap dat je zo'n uitspraak kunt doen terwijl er nergens onderzoek staat gepubliceerd dat er ernstige effecten zijn