Peppel01 schreef:Hoi hoi,
Helaas is het hier ook het geval.
Ik heb ptss opgelopen door (mentaal) huishoudelijk geweld.
Hierna had ik veel hechtingsproblemen en voelde ik me vooral waardeloos, leeg en moe.
Maar wat me destijds het meest beangstigde was dat ik gewoon "niks" kon voelen.
Er was geen emotie meer, ik sliep niet, voelde me niet boos maar ook niet blij, alsof niks me meer kon schelen.
Tijdens de emdr sessies voelde ik me vooral machteloos, intens moe en zo alleen.
Heden daags gaat het al wel een stuk beter met me, ik heb een ontzettend lieve partner (die ook ptss heeft). Hij kan mijn emoties goed begrijpen. Dat is toch voor de mensen om me heen veel lastiger.
Maar wanneer ik in een dal zit, ben ik weer even alleen en onbegrepen, slaap ik slecht en heb ik nachtmerries. Gelukkig duren de dalen steeds een beetje korter en kan ik er steeds beter en sneller uit kruipen.
Van mijn lichaam heb ik ook meer last wanneer ik in een dal zit. Dan zitten mijn nek, rug en schouders vast en krijg ik last van spanningshoofdpijn. Gelukkig helpt sporten hier erg goed bij.
Wat ik aan de emdr sessies heb overgehouden is dat er bijna geen rem meer zit op mijn emoties. Ik zeg nu bijna direct wat ik denk. Maar denk er wel over na hoe ik iets over breng. Ik krop weinig meer op.
Wat ik nog steeds ervaar van de ptss is wanneer het te druk is klap ik dicht of wordt ik bang, dan moet ik er weg. Ik ga eigenlijk overal nog steeds met eigen vervoer naartoe zodat ik weg kan wanneer ik dat wil. Ik schroom me ook niet om na 30 minuten alweer op te staan om vervolgens naar huis te gaan.
Ook heb ik vermoeidheids- "aanvallen", dan voel ik me opeens zo moe dan ben ik niks meer waard en kan je me van de grond oprapen. Alsof mijn hersens me dan een seintje geven, ho nu is het genoeg. Hebben jullie hier ook ervaring mee?
xx
Ik heb die aanvallen ook. Dan kan ik eens niet echt veel meer, of het kost me 10 keer zoveel moeite.
Begrijp me niet verkeerd, maar ik moest wel even Grinniken bij je typfout/autocorrectie over huishoudelijk 
Ik vind het mooi om te zien dat je al zover bent gekomen 
Ik begin dinsdag met emdr. Niet perse ptss maar wel lichte trauma.