Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:renskep schreef:Hoi!
Mag ik me ook melden hier?
Ik ben vorig jaar op en af best actief geweest met suikervrij eten. Of in ieder geval zo goed mogelijk. Maar sinds kerst is het spoor een beetje bijster. O.a. door kerst en mijn verjaardag en ik ben een aantal keer niet fit geweest, waardoor ik toch iets meer suikers at dan eigenlijk de bedoeling.
Maar nu ik dit allemaal lees, heb ik besloten toch weer te beginnen! Ik heb de laatste dagen ook weer erg veel last van hoofdpijn (eigen schuld...), dus reden te meer om het weer even recht te trekken.
Na het weekend begin ik weer! (Eerst een weekendje weg met collega's.)
Ik eet overigens wel fruit, spelt brood waar verder niks in zit en pasta. Bij voorkeur de volkoren variant natuurlijk.
Hoi Renske, jouw aanwezigheid hier in is combinatie met je avatar wel grappig...
Maar even serieus: ik weet niet of die hoofdpijn door de suiker komt. Hoofdpijn kan talloze verschillende oorzaken hebben. En verder: mag ik je vragen waarom je per se speltbrood eet? Dat heeft geen zin als je geen glutenallergie hebt - en aangezien je wel pasta eet, heb je die duidelijk niet. Speltbrood is, net zoals eerder quinoa en gojibessen, echt een modegril waarvan mensen elkaar aanpraten dat het zoveel gezonder is dan ons traditionele voedsel, maar dat is allemaal onzin.
Als je op je eten gaat letten, is het heel belangrijk om feit en fictie, harde wetenschap en bijgeloof, klinische observaties en zweverigheid van elkaar te scheiden. Dit is geen aanval op jou, maar een bericht aan iedereen hier.
denice schreef:Ik heb een heerlijke voor twee personen:
1 avocado
5 bevroren stukken boerenkool
Twee flinke handen spinazie
Half pakje bevroren mangostukjes, of aardbeien of bramen. Koop je bij de ah.
450 ml vers sinaasappelsap. Kan ook minder en met water aanvullen.
Dit is altijd mijn ontbijt. Soms vervang ik de avocado voor banaan.
Suusje1986 schreef:denice schreef:Ik heb een heerlijke voor twee personen:
1 avocado
5 bevroren stukken boerenkool
Twee flinke handen spinazie
Half pakje bevroren mangostukjes, of aardbeien of bramen. Koop je bij de ah.
450 ml vers sinaasappelsap. Kan ook minder en met water aanvullen.
Dit is altijd mijn ontbijt. Soms vervang ik de avocado voor banaan.
Wow over suiker gesproken.. Dit is dus al 50 gram suiker alleen al als ontbijt!
WillBokkers schreef:Welkom!
Essiesilly, heb je recepten van jouw sapjes?
Ik maak nog wel eens zo'n spinaziesmoothie maar die vult niet heel erg.
Vanavond wil ik ook pizza gaan maken, die begint steeds beter te smaken!
Laatste keer was hij echt overheerlijk
essiesilly schreef:WillBokkers schreef:Welkom!
Essiesilly, heb je recepten van jouw sapjes?
Ik maak nog wel eens zo'n spinaziesmoothie maar die vult niet heel erg.
Vanavond wil ik ook pizza gaan maken, die begint steeds beter te smaken!
Laatste keer was hij echt overheerlijk
Bedankt!
Ja hoor genoeg, ik werk met de sapcentrifuge omdat ik dik sap of stukjes echt vreselijk vind.
Voorbeelden zijn: 1/4 rode kool, halve komkommer, kopje blauwe bessen en 1 appel
Of 3 handen spinazie, 1 steel bleekselderij, 2 blaadjes basilicum, een peer en een appel
Of 2 wortels, 1 appel, 1 ongekookte rode biet, handje spinazie, en voor extra pit kan je een stukje gember mee juicen
Of een iets dikkere: 3 handen spinazie, halve avocado, 150 gram ananas, beetje biologische kokos.
Je kunt vanalles uitproberen, sommige vind ik echt smerig en sommige lekker, je merkt al snel wat voor jou het lekkerst is, bijv dun of dikker sap, zoeter of frisser etc
denice schreef:Leuk, allemaal goedgezinde nieuwelingen. Hier gaat het nu weer goed, maar had even een slippertje. Bizar hoe je je kunt laten gaan soms he. Ik kies momenten met suiker nu wel zorgvuldiger uit. Het moet echt lekker en de moeite waard zijn om wat te nemen.
Air schreef:Diëten is imo sowieso overrated. Ik denk dat je eetgewoontes aanpassen veel meer nut heeft en dat je dat ook veel beter kan volhouden.
Citaat:Goede vetten geven ook gewoon energie, een betere energie dan suiker.
Air schreef:Ja, want het maakt ons uit of iets chemische energie is of kinetische energie. Dat zijn vaktermen en hebben we hier niets aan.