ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:52

Jammer ts! Ik heb nog een paar dozen pleisters in de aanbieding, mocht je een hulpje willen.

idylle

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 01:19

Zou ik graag willen! Helaas ben ik allergisch voor pleisters, krab m'n hele huid ervan open vd jeuk :(
Ik ga maar eens uitzoeken hoe het met de vergoeding voor champix zit

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 02:13

Betaal je nou serieus 7,50 euro voor een pakje? :=
Allemachtig... Ik zou failliet gaan...

Wat zonde dat je na al die dagen zonder toch weer begonnen bent. Het ging zo goed en je was zoveel positiever in je schrijven als nu.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 06:07

De meeste zorgverzekeraars vergoeden de Champix TS.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 09:28

Ook ik ga er bijna aan failliet hoor :oo
Ik ben zo stom geweest om m'n zelfdragende weg te gooien nadat ik gestopt was. Eerder draaide ik ze zelf namelijk want dat is een heel stuk goedkoper!
Nog 1 dagje werken en dan heb ik vakantie! Mss dan toch eens opschrijven wat de positieve punten van het stoppen zijn. Dan nog een poging wagen en als ik het moeilijk heb die punten doorlezen. Dat zijn namelijk nu de punten ook waar ik van baal dat ik ze weer heb. Zoals naar rook ruiken, benauwd, minder conditie, enzovoort.
Als ik gestopt ben en ik heb zin in een peuk dan denk ik barst maar ik steek er 1 op. Mss als ik dan alle tegens zie dat ik mezelf dan meer in de hand heb.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:05

idylle het boek lezen van Allen Carr heeft mij echt enorm geholpen.
Ik zou zeggen probeer het is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:10

jepsica schreef:
idylle het boek lezen van Allen Carr heeft mij echt enorm geholpen.
Ik zou zeggen probeer het is.

Die heeft ze al 2x gelezen schreef ze eerder. Helpt blijkbaar dus niet iedereen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:15

Ik ga falliet zelfs zonder te roken....
Gister bij de ej en divoza langs geweest :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:21

Ik moet zeggen dat ik meer lucht heb en alles nu lekker fris ruikt!
Bij mij jeukte de pleister als ik hem boven mijn borst, dus beetje zacht weefsel plakte maar gewoon op mijn arm had ik er geen last van. Wel iedere dag de andere arm dan.
Ik heb nog best momenten dat ik trek in een shaggie heb maar het wordt steeds minder en minder lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:04

idylle schreef:
Als ik gestopt ben en ik heb zin in een peuk dan denk ik barst maar ik steek er 1 op. Mss als ik dan alle tegens zie dat ik mezelf dan meer in de hand heb.

Herkenbaar hoor! Dat heb ik precies zo gehad. Daarom denk ik dat het geen zin heeft om steeds impulsieve stoppogingen te doen. Dan heb je steeds weer die teleurstelling over jezelf als het niet lukt. Stoppen is naar mijn ervaring echt iets waar je stapsgewijs naar toe werkt, met een plan en voorbereiding.

Misschien is dit iets voor je? https://www.meandermc.nl/wps/wcm/connec ... OD=AJPERES

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:57

Hoe gaat het nu TS?

Ik heb vorige week na 3 maanden uit boosheid een pakje sigaretten gerookt, en dit 3 dagen vol gehouden. Nu weer over gestapt op m'n Esigaret met laag nicotine gehalte. En het bevalt me toch beter de Esigaret. Misschien een oplossing voor jou? Je mist de handeling niet, maar je kunt wel geleidelijk aan afbouwen met nicotine?!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 00:03

Och.... Vandaag weer een poging gedaan... idd poging.... Heb zo'n pijn aan m'n gebit gehad (dat is erg slecht maar ben per 1 januari pas verzekerd voor de tandarts, dus ff uitzingen) dat ik van de pijn en de combi extreem chaggo van het stoppen en de pijn meteen weer beter begonnen. Was m'n kinderen echt aan het af blaffen als ze een normale vraag stelden.
Dus deze poging ligt in de ijskast.

Edit:
Esigaret is niks voor mij, dan heb je toch een andere manier van vasthouden als een echte peuk (en het is nog vies ook)