Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:rainbow8 schreef:Nee.. Lover en ik hebben dezelfde bloedgroep.. Maar hij mag voedingsstoffen die ik niet mag en andersom.. Dit is heel individueel..
Heeft die persoon een website?
IsaCalixa schreef:Kayleigh_ schreef:Ja maar Isa, er is jou al meer dan 25x de tip gegeven dat je niet de app van het voedingscentrum moet gebruiken, maar liever MFP (die is veel accurater), je eten moet afwegen, etc. om een beeld te krijgen wat je binnenkrijgt. Als je het blijft doen op je eigen manier (die dus niet werkt), dan ga je geen vooruitgang boeken... Je krijgt echt enorm veel tips maar volgens mij doe je er weinig tot niks mee?
Deze dingen hoef je niet voor altijd te doen, maar een maandje dit volhouden kan in jouw geval helemaal geen kwaad.
Ik heb al uitgelegd dat als ik er zodanig op ga letten, dat het juist verkeerd gaat bij mij. Dan raak ik alleen maar gestrest en ga er obsessief veel op letten. Ik wil ook dat het leuk blijft.. Bovendien heb ik niet eens tijd om elk grammetje eten af te wegen..
Kayleigh_ schreef:Geen tijd is een kulsmoesTijd kan je maken. Het ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen.
Ook nu hoor ik alleen maar 'ja, maar' en dat werkt niet. Als je iets wil, moet je er hard voor werken. Hulp zoals Amanda voorstelt, is misschien niet verkeerd inderdaad.
xNavatu schreef:Bij het voedingscentrum staan er vaak dingen niet goed in, en daarbij staan er VEEL minder producten in als bij MFP. Plus ik vind MFP ook nog eens veel makkelijker en vooral sneller werken, dus daarom ben ik pro MFP
IsaCalixa schreef:Nou ja, ik zal wel een andere manier vinden om af te vallen maar zo wil ik het niet gaan doen. Ook erg flauw weer dat er wordt gezegd dat mijn manier (helemaal) niet werkt. Ik ben namelijk al wel afgevallen. Alleen niet zo snel als gewenst, nee.
Firefly4 schreef:Maar de regel:onder je BMR gaan eten klopt wel... als die 1400 is, ga dan geen 1300 eten... je doet jezelf tekort!
Awwijk24 schreef:Maak je niet zo druk. Het verschilt ook heel erg hoe zwaar jij bent. Iemand met 20 kilo overgewicht valt de eerste 3 weken veel meer af dan iemand met 7 kilo overgewicht. Daarbij reageert elk lichaam anders op een leefstijl omslag. Ik heb niet het hele topic gelezen ofzo dus weet niet of je sport in de week (hardlopen/fitness). Een kantoor baan is zowiso niet motiverend voor je lichaam natuurlijk dus dan is sporten wel belangrijk. Eten halen is ook een gevaarlijke, wat haal je dan? Je zou ook savonds voor het slapen gaan een salade met ei en 2 of 3 crackers en een bakje yoghurt klaar kunnen zetten om mee te nemen naar het werk. Als je fulltime werkt dus 5x in de week eten haalt hoop ik maar dat het geen Subway of snackbar is.
Hoe dan ook heb je geen reden om niet gemotiveerd te zijn. Eigenlijk zou je je omvang moeten meten en dat vergelijken. Misschien ben je al wel een cm kwijt maar vind je dat in kilo's niet terug.