Pattypaard schreef:Houdt er rekening mee dat VGZ apart is met hun alternatieve vergoedingen.
Zo hebben ze alternatieve zorg a vergoeding € 800,- bij aanvullend best.
En alternatieve bewegingstherapie a € 600,- bij aanvullend best, maar bedrag is het bedrag voor beweegzorg, tezamen met de fysio.
Hier ben ik dus mee 'genaaid'. Cranio sacraal therapie wat onder alternatief valt hebben ze dus onder alternatieve bewegingstherapie gegooid bijv. terwijl dit volgens mijn fysio niet zo is.
Bij andere verzekeraars vind ik deze therapie dan ook terug in het normale alternatieve budget.
Dit terwijl bijv acupunctuur wel weer onder alternatieve zorg valt.
De vergoeding ligt dus aan wat voor alternatieve zorg je gebruik wilt maken.
Zeker waar!! Dit is dus ook verneukeratief met zoeken.
Zo heeft UMC zorgverzekering hetzelfde als VGZ, een potje voor alternatief en een potje voor beweegzorg waar zowel de fysio, de de osteopaat en de chiropractor onder vallen. Voordeel van UMC is dat je voor minder premie meer vergoed krijgt. Zij doen namelijk niet aan maximale bedragen per behandeling... want wat heb je nu aan max 45 euro per dag als een osteopaat al gauw 90 euro kost?
Hannanas schreef:
Dankjewel!
Onvz 1250€
Loont het volgends jouw berekeningen?
Hananas, let je wel op dat ONVZ juist niet alle alternatieve zorg vergoedt? Ze claimen wel leuk 1250 euro, maar dat is alleen als je naar een alternatieve arts gaat! En ik ken nog geen enkele alternatieve therapeut die ook arts is (en dus BIG geregistreerd onder de noemer arts). Als dat dus niet het geval is krijg je maar maximaal 250 euro vergoed...
Bij arts max. € 85 per behandeling, max. 1 behandeling per dag en max. € 750
Bij door ONVZ erkende behandelaar* max. € 65 per behandeling, max. 1 behandeling per dag en max. € 250 - (Optifit)
Bij Topfit krijg je dan maximaal 500 euro (en 1000 euro voor arts). De vergoeding 1250 hoort bij Superfit en die kun je niet meer afsluiten.
Hannanas schreef:Morgens eens kijken.
Weet jij of de bedragen opgeteld worden alternatief?
Dus 1000€ arts, 500€ therapeut en 500€ medicijnen = 2000€ in totaal alternatief.
? Dat klinkt te mooi om waar te zijn..
Plus fysio 100% (hoeveel keer maximaal?)
Apart ook nog eens Osteopatie 1000€
[ [url=m/3iwGw5.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ln9XHb.png]Afbeelding[/url] ]
Het lijkt erop dat ONVZ echt die bedragen apart vergoed. Dus inderdaad 1000 door arts + 500 door niet arts + 500 medicijnen. Dat haal ik uit de voorwaarden: http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=p ... it#Artikel 5 Alternatieve geneeswijzen
Maar dat zou ik voor de zekerheid even navragen bij de verzekeraar.
Fysio:
Optifit : 100%, max. 35 behandelingen, waarvan max. 18 behandelingen manuele therapie (ook online via http://HelloFysio.nl)
Topfit : 100%, waarvan max. 18 behandelingen manuele therapie (ook online via http://HelloFysio.nl)
Het lijkt erop of de 100% bij Topfit ook daadwerkelijk 100% is. Zie niets afwijkends in de voorwaarden: http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=p ... it#Artikel 2 Beweegzorg
Daarnaast dus ook nog eens 1000 euro extra (in potje beweegzorg) voor chiropractie en osteopathie.
De premie van Topfit is 56,73 per maand. Doe dit keer 12 en je komt uit op 680,76 euro. Als je dat minimaal kwijt bent aan al die zorgkosten tezamen, dan loont het dus om over te stappen.
Voor mij loont het niet omdat ik naar de acupunctuur ga en dan maar 250 of 500 euro vergoed krijg.
Voor mij loont het wel bij
-De Friesland (122 euro premie / 500 euro vergoed max 45pd)
-OZF Achmea (124 euro premie / 500 euro vergoed max 50pd)
-UMC zorgverzekering (127 euro premie / 500 euro vergoed 100%)
Andere verzekeringen met een aardige dekking alternatief (rond 500 euro, minimaal 40pd):
-PNOzorg (wel duur)
-Salland ZorgDirect
-Menzis via PMAzorg
-VGZ
-Unive
-Zilveren Kruis Achmea
-OHRA
-Delta Lloyd
Wil je alternatief en geen maximum per behandeling, dan kom je het best uit bij:
-PNOzorg (600 euro 100%)
-UMC zorgverzekering (500 euro 100%)
-Menzis via PMAzorg (600 euro 80%)
Wie weet heeft iemand anders hier ook wat aan