Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Gisteravond kwam hij ermee dat hij niet dúrft te eten.
Resistance schreef:Brainless schreef:Jij vindt dat elk kind moet leren eten wat de pot schaft, maar dat is absoluut geen regel.
Zo ging en gaat dat lang niet bij alle mensen thuis.
Dat vind ik dus slecht. Bij ons ging het altijd zo thuis (ik ben nu 18) en ik lust alles. Zo ook mijn broer en zus. Veel ouders van vrienden van mij waren zo niet op het gebied van eten eten, en guess what? Ze lusten hélemaal niets. Leuk uitgaan naar een restaurant is er bij veel niet bij, want alles is "vies". Dan ben ik toch echt blij met mijn goede opvoeding op het gebied van eten.
_Nelleke_ schreef:Als jij bovenstaande quotes als kwetsend opvat dan is het misschien verstandig om het even naast je neer te leggen en op een ander moment nogmaals te lezen. Ik lees namelijk niks kwetsends. Dat bedoel ik niet vervelend maar je komt zo ontzettend defensief over en met een defensieve houding ga je nergens komen en sta je ook niet open voor de meningen van anderen.
Ik begrijp dat je had gehoopt op een soort gouden tip, maar die is er helaas niet. Ik denk dat er een hele hoop nuttige dingen in dit topic zijn gezegd en dat het echt waardevol is om er wellicht op een ander moment nog eens naar te kijken.
_Nelleke_ schreef:Als jij bovenstaande quotes als kwetsend opvat dan is het misschien verstandig om het even naast je neer te leggen en op een ander moment nogmaals te lezen. Ik lees namelijk niks kwetsends. Dat bedoel ik niet vervelend maar je komt zo ontzettend defensief over en met een defensieve houding ga je nergens komen en sta je ook niet open voor de meningen van anderen.
Kahawa schreef:_Nelleke_ schreef:Als jij bovenstaande quotes als kwetsend opvat dan is het misschien verstandig om het even naast je neer te leggen en op een ander moment nogmaals te lezen. Ik lees namelijk niks kwetsends. Dat bedoel ik niet vervelend maar je komt zo ontzettend defensief over en met een defensieve houding ga je nergens komen en sta je ook niet open voor de meningen van anderen.
Dit. Als je een advies om de psycholoog te bezoeken al als kwetsend ervaart.. Die kan juist helpen met patronen te herkennen en op een goede manier te doorbreken. Het is gewoon onmogelijk om zelf als (professionele) buitenstaander naar je eigen situatie te kijken.
@benangelique: waarom dan niet gewoon je schouders ophalen bij die adviezen in plaats van alle adviezen zo makkelijk naast je neer leggen? Dit is een internetforum en TS zit al heel lang op Bokt, dan ga ik er vanuit dat je op een bepaalde manier hebt leren filteren.
benangelique schreef:Maar om dan gelijk te zeggen dat zij degene is die psychische hulp nodig heeft?
Kahawa schreef:@benangelique: waarom dan niet gewoon je schouders ophalen bij die adviezen in plaats van alle adviezen zo makkelijk naast je neer leggen? Dit is een internetforum en TS zit al heel lang op Bokt, dan ga ik er vanuit dat je op een bepaalde manier hebt leren filteren.
Cowboy55 schreef:Dat werkt natuurlijk ook andersom: waarom dan niet gewoon je schouders ophalen als iemand je adviezen naast zich neerlegt in plaats van maar te blijven doorduwen? Dit is een internetforum en je zit al heel lang op Bokt, dan ga ik er vanuit dat je op een bepaalde manier hebt leren filteren
Quellian schreef:xyzutu2, dan heb je mijn eerste post niet goed gelezen, probeer het nog eens.
Maar goed, de afspraak met de huisarts is gemaakt, dus dat wachten we vooralsnog even afWellicht dat de dokter tot hem doordringt. Ik geloof niet in allerlei stempels die hier voorbij komen en bezoek graag een goede arts voor eventuele diagnoses (waar ik overigens niet van overtuigd ben).
Iedereen bedankt voor de tips, ook via pb!