Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 19:25

Tja, het voelt over de dag veel soepeler aan dan als ik arganolie als dagcrème gebruik. Vooral nu het natuurlijk warm en zonnig is, droogt mijn huid niet uit.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:26

magda_90 schreef:
Tja, het voelt over de dag veel soepeler aan dan als ik arganolie als dagcrème gebruik. Vooral nu het natuurlijk warm en zonnig is, droogt mijn huid niet uit.

Is het niet zo dat arganolie een meer drogende olie is als amandelolie ? Misschien zit daar het verschil in ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:16

Vraag hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar weten jullie een fijne rijk schuimende volle zeep voor je lichaam zonder veel troep erin ? Ik heb er nu een aantal gekocht, maar vind er vaak een chemisch luchtje aanzitten.....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 19:42

Ja! Maar het merk is onderhand niet meer zichtbaar. Volgens mij had ik het hier eens verteld. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 19:44

magda_90 schreef:
Het is overigens niet de originele, maar gezien de neus soms ook wat wilt. O:)

[ Afbeelding ]

Check!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:39

Verilis Aleppo zeep :)
Of zelf maken, dat heb ik laatst gedaan!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:52

WillBokkers schreef:

Daar was ik mijn haren mee. Maar die vind ik niet " vol" en romig aanvoelen hoor. En ook niet lekker ruiken , jij wel ?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:02

Ik gebruik nu een hele tijd een samenstelling van essentiële oliën (Frankincense, Melaleuca (Tee Tree) en Lavendel. Geen enkel pukkeltje meer, mijn huid glanst en ziet er super gezond uit... Zuiver en puur natuur, heerlijk... Om mijn gezicht te ontdoen van het e.e.a. aan het eind van de dag voeg ik de oliën toe aan een zeevrije wasgel en was daar mijn gezicht mee...

In de zomer voeg ik was Lemongrassolie toe aan de zeepvrije wasgel; ruikt heerlijk, is fris en zorgt heel goed voor mijn cellen en zenuwen :D...

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:30

Maris schreef:
WillBokkers schreef:

Daar was ik mijn haren mee. Maar die vind ik niet " vol" en romig aanvoelen hoor. En ook niet lekker ruiken , jij wel ?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Kwam hem tegen en hij stond op m'n lijstje met goede zepen.
Heb daarna besloten om toch zelf zeep te gaan maken, dit was lekker goedkoop en leek mij gaaf om te doen.
Mijn zelfgemaakte zeep is bijna klaar met uitharden dus dan kan ik hem echt gaan gebruiken (nog paar dagen).
Deze zeep stond bekent om zijn schuim ed dus ben benieuwd!
Zal laten weten hoe hij bevalt.
En evt iets van Marseille zeep? Ookal zijn die qua stoffen volgensmij ook niet allemaal even goed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 08:07

Aleppo heb ik als shampoo en voor mijn gezicht bij mijn vriend thuis liggen. Ik ben er erg tevreden over, maar is inderdaad niet zo rijkelijk schuimend als de Marseille dat doet (zie mijn vorige bericht die heb ik nu ook namelijk).
Welk Home Made recept heb jij?

Bij Marseille moet je goed kijken welke je pakt. De originele is goed en natuurlijk, die van mij zit nog wat vol met kleur- en geurstoffen. Maar vind ik niet storend en al veel zachter dan andere zepen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:53

Marseille zeep is vaak met palmolie en wordt ook anders gemaakt geloof ik ??? Iemand hier die werf zeep gebruikt toevallig ?
Zelf maken klinkt super leuk, maar dat is toch helemaal niet eenvoudig ? Of heb je het met kant en klare zeep gemaakt en niet met loog etc ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 10:37

Gebruik even de zoekfunctie binnen dit topic, daar hebben we het over gehad.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:14

Maris schreef:
Marseille zeep is vaak met palmolie en wordt ook anders gemaakt geloof ik ??? Iemand hier die werf zeep gebruikt toevallig ?
Zelf maken klinkt super leuk, maar dat is toch helemaal niet eenvoudig ? Of heb je het met kant en klare zeep gemaakt en niet met loog etc ?

Nee niet kant en klaar.
Met loog inderdaad en olijfolie, meer niet.
Het is hartstikke simpel, een kind kan de was doen om het zo maar te zeggen! :)
Het uitharden is wel iets, bij ons was de oven net kapot toen ik het maakte, dat was een beetje jammer. Had ik die toen gehad dan had ik geen 6 weken hoeven te wachten.
Normaal gesproken doe je hem ca 40 minuutjes in de oven na het maken en dan is hij klaar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:15

Huh, zeep in de oven ?! Hihi :+

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:52

Maris schreef:
Huh, zeep in de oven ?! Hihi :+

Het vocht moet uit het mengsel om de zeel hard te krijgen.
Je kan dus een aantal weken wachten dan verdampt het (neem ik aan) of even in de oven, dan versnel je dit proces.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 17:01

Heb je een recept als voorbeeld?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:05

En/ of een stukje zeep om eens uit te proberen misschien ?!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:14

magda_90 schreef:
Heb je een recept als voorbeeld?

Ik heb dit recept gebruikt;
230 ml water
650 gram olijfolie
82 gram gootsteenontstopper van de kruidvat, deze is 2 euro. Deze bevat natriumhydroxide in een zeer hoge mate en dat gaat dan reageren met de olie.

Je moet eerst de korrelontstopper bij het water doen (niet andersom!) dit wordt dan warm en gaat reageren.
Olijfolie opwarmen, dit gaat sneller dan dat het andere afkoelt en dan als het allebei ca 40 graden is bij elkaar doen.
Ik heb geen thermometer dus gewoon gegokt qua temperatuur.
Dan een paar minuten mixen met de mixer en dan wordt het goed dik en in de mal doen. 24 uur laten harden dan kan je het uit de mal halen - duurde bij mij wat langer had iets te veel olie er in gedaan.
Dan kan je het uit laten harden.
Of meteen na het in de mal te hebben gedaan in de oven dan is hij meteen klaar voor gebruik als het goed is.
Op internet staat nog super veel info over zelf zeep maken dus ik zou zeggen lees je vooral even in dat maakt het allemaal een stuk makkelijker!
Maar zoals je dus ziet is het niet lastig.
Heb je een wit laagje op je zeep heb je iets te veel korrelontstopper, maakt niet uit dat kan je er zo af kloppen of spoelen. Houd je olie over te veel olie.
Ik heb geen pan gebruikt waar wij ook eten in koken maar even een oude. Zelfde geld voor het bestek.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:58

En, hoe gaat het met de zelf gemaakte zeep ? Is hij al in gebruik ?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:08

Maris schreef:
En, hoe gaat het met de zelf gemaakte zeep ? Is hij al in gebruik ?

Ja! Vandaag voor het eerst.
Ik vond hem zelf fijn, hoefde er verbazend weinig van te gebruiken.
Hij was niet fijn schuimend helaas.
Kwam deze eerder nog wel tegen: http://www.zelfzeepmaken.nl/basis-zeep/
Dus misschien dat ik die de volgende keer probeer.
Ik denk dat je met deze aardig hetzelfde hebt als bij de Aleppo zeep.
Maar kan nu eerst nog even vooruit met deze en deze is ook prima.
Het is altijd even recepten testen met dat soort dingen, dat merk ik met alle DIY dingen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 07:26

Goedemorgen, vraagje mbt opslag van blokken zeep. Op mijn werk moet ik wel eens douchen en daarvoor heb ik Aleppo zeep, handig voor haar, gezicht én lichaam. Maar waar ik thuis een handig luchtig rekje heb waar ie kan drogen, is dat op het werk moeilijker. Ik heb nu een bakje met deksel die ik open kan laten in mijn kluisje en sluit zodra het blok droog is. Maar dat duurt wel lang ondanks dat ik al een klein stukje daar heb liggen. Weet iemand wellicht nog iets om het luchtiger te kunnen laten drogen? Of een handiger bakje?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:32

magda_90 schreef:
Goedemorgen, vraagje mbt opslag van blokken zeep. Op mijn werk moet ik wel eens douchen en daarvoor heb ik Aleppo zeep, handig voor haar, gezicht én lichaam. Maar waar ik thuis een handig luchtig rekje heb waar ie kan drogen, is dat op het werk moeilijker. Ik heb nu een bakje met deksel die ik open kan laten in mijn kluisje en sluit zodra het blok droog is. Maar dat duurt wel lang ondanks dat ik al een klein stukje daar heb liggen. Weet iemand wellicht nog iets om het luchtiger te kunnen laten drogen? Of een handiger bakje?

Kan je hem niet ergens aan ophangen in een luchtig zakje?
Ik heb nu een heel fijnmazig zakje en die hang ik aan een haakje. De zeep droogt snel op en ligt niet op vieze ondergrond.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 12:14

Dat is een goed idee. Direct zal dat niet lukken maar wellicht wel met zo'n haakje aan een zuignap. Even puzzelen. :j
Wat voor een zakje heb jij?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:42

magda_90 schreef:
Dat is een goed idee. Direct zal dat niet lukken maar wellicht wel met zo'n haakje aan een zuignap. Even puzzelen. :j
Wat voor een zakje heb jij?

Ik heb het zakje gekregen als cadeauverpakking.
Als je Googled op 'zakje trekkoord' dan krijg je bij de afbeelding het type zakje wat ik bedoel.
Alleen is mijne dan niet van dichte stof maar kan het water eruit lopen :)

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:46

Hoi allemaal, via de zoekfunctie kwam ik op dit topic.

Ik heb zojuist via de gezondheidswinkel nieuwe gezichtsverzorging aangeschaft. Ik gebruikte altijd Dr. Hauschka, maar ik vond het te duur worden, en wil eigenlijk wel naar wat 'simpelers' overstappen.

Ik heb een zeer moeilijke en gevoelige huid. Een combinatie van acne en eczeem, heerlijk dus.. :') Voeding doet een hoop met mijn huid, maar zeker ook gezichtsverzorging. Ik merk aan mijn huid: hoe simpeler hoe beter. Maar het heeft ook zeker wel wat nodig.

Na veel inlezen ga ik de volgende routine proberen:

Ochtend
- Gezicht wassen met Aleppo zeep
- Droge/geirriteerde huid deppen met rozenwater, en de stukjes met vette/acne huid deppen met Hamameliswater
- Als dagverzorging Arganolie

Avond
- Make-up verwijderen met jojoba olie
- Gezicht wassen met Aleppo zeep
- Droge/geirriteerde huid deppen met rozenwater, en de stukjes met vette/acne huid deppen met Hamameliswater
- Als nachtverzorging amandelolie

Mijn haren en lijf ga ik wassen met de Aleppo zeep. De arganolie gebruik ik dan na het douchen voor mijn haarlengtes.
Make-up gebruik ik wel nog van Dr.Hauschka. Deodorant heb ik nog niet een natuurlijke variant van, nog tips? Ik maak eerst m'n Dove spuitbus op. ;)

Hebben jullie nog tips?