Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:41

Daar zou ik niet het weekend mee doorlopen. Morgen toch even een bezoek aan de tandarts is aan te raden. Het hoeft niet, maar kan gevaarlijk zijn, kaakontsteking.
Hopelijk kun je wel slapen.

poetser

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 07:24

Straks in elk geval naar de apotheek.
Pijnstiller van de buurvrouw op, hielp niet, toen een kalmeringspil gepakt in de hoop te kunnen slapen, hielp ook niet. Nog een pil gepakt, maar ondanks alles heb ik ieder kwartier van de nacht gezien.

Voordeel is wel dat ik geen ongezonde rommel binnen kan krijgen, kan enkel drinken met een rietje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:30

redbull met een rietje is niet lekker he? ;)
Balen van die abces, zou ook maar even een tandarts bezoeken.
De pijn van een abces is vaak zenuwpijn en er zijn maar bitter weinig pijnstillers die daar tegen helpen...

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:36

Afgelopen zomer had ik enorme pijn door mn verstandskiezen in Amerika, heb daar bij de apotheek een vloeibare pijnstiller gekregen dieje er op kon smeren, werd het gelijk helemaal doof van. Misschien hebben ze dat hier in Nederland ook wel. Hielp beter dan pijnstillers in pil vorm.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:47

poetser schreef:
Straks in elk geval naar de apotheek.
Pijnstiller van de buurvrouw op, hielp niet, toen een kalmeringspil gepakt in de hoop te kunnen slapen, hielp ook niet. Nog een pil gepakt, maar ondanks alles heb ik ieder kwartier van de nacht gezien.

Voordeel is wel dat ik geen ongezonde rommel binnen kan krijgen, kan enkel drinken met een rietje.

Kijk je wel uit met die de kalmeringstabletten. Ik wil je niet bang maken maar je bent verslavingsgevoelig. Je hebt schijnbaar dat soort tabletten in huis en kan die in nemen wanneer je wilt?!
Als er iets verslavend is en moeilijk van af te kicken is, zijn het kalmeringstabletten... dus snel afspraak maken met de tandarts

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 12:48

Nee redbull Door een rietje smaakt niet haha. 1 blikje staat mij dan ook open te verleiden.

Die abcessen (die heb ik trouwens regelmatig ) zijn omdat mijn gebit eruit moet. Een gewone tandarts kan hier niet veel aan doen. Heb nu weer dalfagan forte van 1 mg en die haalt de ergste pijn weg gelukkig. Toch in zoverre dat ik weer verstaanbaar kan praten en mijn mond weer een paar centimeter open kan doen.

Die kalmeringspillen, temeer expidet 1,0 mg moet ik in huis hebben vanwege mijn fobie. Die neem ik alleen als het echt nodig is en gisteravond omdat ik gewend ben om binnen een kwartier te slapen. Maar aangezien de pijn er dwars doorheen ging ga ik dat ook niet meer proberen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:03

_O- Laatst viel er eentje en ik dacht "ik giet het in een glas en drink 'm zo wel uit" (ik drink eentje per maand ofzo gemiddeld. :') ) maar ik moest concluderen dat de metaalsmaak 't 'm doet... ^)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:18

Oh wat erg. Je bent nog zo jong. Komt dat door de red bull of is dat een samenloop van omstandigheden?'

Ja stom is dat. Wij hadden in onze puberjaren een rode wodka/red bull tijd (slechter kun je t niet treffen maar goed dat daargelaten). Toen kochten we wel ns een fles energy drink. Meeennnn dat ziet er ook gewoon vies uit.

De laatste x voor mij red bull was op een festival waar ik een beetje aangeschoten en moe was. 2 red bull (light) en ik was er wil. Heb je geen xtc voor nodig. :Y) :')

Hoe gaat het nu?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 09:52

Ayasha schreef:
_O- Laatst viel er eentje en ik dacht "ik giet het in een glas en drink 'm zo wel uit" (ik drink eentje per maand ofzo gemiddeld. :') ) maar ik moest concluderen dat de metaalsmaak 't 'm doet... ^)

Tot ze gedeukt zijn, dan krijgen ze een roest smaak en zijn ze niet lekker meer :')

Roos_M schreef:
Oh wat erg. Je bent nog zo jong. Komt dat door de red bull of is dat een samenloop van omstandigheden?'

Ja stom is dat. Wij hadden in onze puberjaren een rode wodka/red bull tijd (slechter kun je t niet treffen maar goed dat daargelaten). Toen kochten we wel ns een fles energy drink. Meeennnn dat ziet er ook gewoon vies uit.

De laatste x voor mij red bull was op een festival waar ik een beetje aangeschoten en moe was. 2 red bull (light) en ik was er wil. Heb je geen xtc voor nodig. :Y) :')

Hoe gaat het nu?

Komt door een samenloop van omstandigheden. Medicatie, redbull en slecht onderhoud toen ik jong was.

Gisteren maar 1 redbull op *\o/* Ik had er geen trek in en het beviel goed. Nu wel weer hoofdpijn, maar voel me redelijk goed. Mijn mond doet gelukkig ook weer wat minder pijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:55

Wat goed zeg, en die hoofdpijn is vervelend maar niet erg.
Het is "gewoon" een roep van je lichaam om meer suikers, daar wen je wel aan en dan is de hoofdpijn ook weg.
Ik vind echt dat je goed bezig bent!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 10:16

Dank je :) Moet ook eerlijk bekennen dat de trek er nog steeds niet is, maar er wel "iets" mist volgens mijn lichaam.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:09

Na een wandeling van bijna anderhalf uur met zoontje, heb ik toch toegegeven aan blikje 1. En eigenlijk smaakt hij totaal niet ondanks dat hij goed binnen gaat.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:34

Respect hoor!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:14

Wat grappig dat het je niet eens meer smaakt. Het toch opdrinken is dan denk ik de gewoonte ergens. Maargoed, 1 blikje is toch geweldig. Enne erg balen van je abces...komt dat echt van binnenuit of ergens uit je mond? In dat laatste geval kunnen hele zoute dropjes helpen (of spoelen met zout warm water).
Dat vloeibare spul uit Amerika is echt geweldig maar weet niet of het hier ook is. Vast wel zoiets...heb voor mijn kind ook iets gehad wat met handschoenen opgesmeerd moest worden als er kiezen doorkwamen. Nooit gebruikt uiteindelijk...hihi.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:55

Die abcessen komen echt van binnenuit helaas, maar dat gaat al een stuk beter gelukkig.

Heb nu toch mijn 2e blikje open. 3e zal niet gaan, ik kom er net achter dat ik ze gisteren vergeten ben te halen en ik heb geen zin om een heel stuk te voet te gaan om er te gaan halen in de nachtwinkel. Gisteren van mijn lieve vriendinnetje een paar zakjes cappuchino met chocolade gekregen, die zullen straks wel smaken haha

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:26

Hehe...het feit dat je niet te voet die blikjes wil gaan halen zegt echt wel wat hoor :)
Hoe was het vandaag gegaan? Gelukkig dat het beter gaat met de abcessen!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:44

Afgelopen weekend ging het inderdaad heel goed. Wel keek ik er raar van op toen ik zag dat er geen blikjes meer stonden en dat ik ze volgens het kassabonnetje ook niet meegenomen had. Dat is mij nog nooit gebeurd, gewoon vergeten.

Vandaag helaas toch weer terug gevallen op 3 blikjes. Stond om 5 over half 9 al in de winkel. Had het wel erg moeilijk.

Ook weer bij de huisarts geweest en deze vindt ook dat het eigenlijk heel goed gaat, ondanks die terugval vorige week na de psych, maar dat ik mezelf eigenlijk dezelfde dag alweer onder controle had door af te sluiten met een kop thee vond hij bewonderingwaardig. Ik had nu zelf ook een veel beter gevoel bij ons gesprek.

Afgesproken om nog een weekje langer op maximaal 3 blikjes te blijven, als ik er minder drink is dat heel goed en dat moedigt hij ook zeker aan, maar ook is hij bang dat het anders psychisch te snel gaat voor mij. Dat de druk te hoog wordt, als ik mezelf ga verplichten het verder af te bouwen.

Verder niet veel kunnen bespreken omdat het hier herfstvakantie is en zoontje er dus bij was.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:36

Wat goed zeg! 3 blikjes zijn nog steeds een stuk minder dan wat je voorheen dronk :)!!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:24

poetser schreef:
Vandaag helaas toch weer terug gevallen op 3 blikjes.

Ik vind dat je het te negatief ziet, ik vind namelijk niet dat je bent teruggevallen. Je hebt een of meer dagen gehad dat je er minder nam, maar dat was niet stabiel en daarom zie ik drie blikjes ook niet als terugvallen. Je moet kijken naar de dalende lijn! Ja, hij daalt weleens wat scherper en ja, hij stijgt dan ook af en toe even, maar over het geheel blijft hij dalend en daar gaat het om! Je doet het hartstikke goed, dus maak het jezelf niet moeilijker door dat niet te onderkennen :(:) .

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:35

En daar ben ik het helemaal mee eens!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:03

Vind ik ook. Het weekend ging gewoon heel goed en gisteren ging goed. Prima toch. Je moet je bedenken hoe veel beter dit al is voor je lichaam!!!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 08:10

Jullie hebben gelijk dames, maar het was/is gewoon enorm frustrerend om na een paar goede dagen toch weer op mijn nieuwe gewoonte terug te vallen. Vooral als je jezelf afjaagt om rond openingstijd aan de winkel te staan om ze toch maar in huis te hebben(zonder dat te willen, maar het was sterker als mezelf). Nadeel gisteren was ook dat ze weer heel goed smaken.

Ach ja, het zijn nog steeds 7 blikjes minder als 2 weken geleden. De frustratie is weg ook nu. Deze pauze in het afbouwen heb ik psychisch wel nodig, volgens dokter en psych dus daar houd ik mij braaf aan en uiteindelijk zal ik volledig zonder kunnen. Dat is het doel en dat doel zal ik halen :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:30

Ja dat je ze in huis wil hebben is denk ik ook een gewoonte geworden in al die jaren. Dat moet even slijten. Eerste stappen zijn gemaakt dus toppie!!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:37

Vandaag weer een goede dag gehad. Vanmorgen alleen het restant van blikje 3 van gisteren opgedronken en daarna naar mijn moeder gegaan. Daar lekker heel de dag in het zonnetje in de tuin gewerkt en heb nu pas weer een blikje open gedaan, die waarschijnlijk ook niet leeg raakt omdat hij niet smaakt.

Verder goed nieuws gehad na hier continu problemen te hebben gehad de laatste 2 jaar, dus dat is ook weer een opkikker.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:47

Wow super! Vind het echt heel knap hoe je het doet!