Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amoj schreef:Hier ook, ik wil opzich wel een uitdaging, maar dan wel met een klas waar ik niet getreiterd/buitengesloten wordt.
Ik heb nu een baan voor 6 uur in de week en mijn stufi, maar als ik stop valt mijn stufi dus weg. Zou ik wel opzoek moeten naar een baan erbij voor 12 uur per week om mn huis te betalen etc. Woon op mezelf dus is niet zo makkelijk.
Ik voel me echt poedersuiker. Ik heb ook niemand om er mee over te praten/discussieren, dat is gewoon helemaal sht.
amoj schreef:Hier ook prut.
Eeuwige twijfels over mn studie.
Liefst stop ik er per direct mee...
Klasgenoten negeren mij, sluiten mij buiten van excursies. Leraren zijn negatief, heb bijna geen enkele toets gedaan of verslag gemaakt.
Ik zie t echt niet meer zitten.
SDAI schreef:Wat een ontzettend heftige verhalen komen hier langs, dapper dat jullie dit hier neerzetten
Ikzelf (19) heb geen klachten maar mijn vriend (20) is sinds begin december overspannen/licht depressief en dit kwakkelt tot nu. Hij gaat naar de psycholoog en naar een masseur voor zijn lichamelijke klachten door de spanning. Hij is een perfectionist en zijn zelfbeeld is te laag. Hij kijkt te veel door een zwarte en roze bril en probeert nu een middenweg te vinden. Ook is depressie vaker in zijn familie voorgekomen.
De reden dat ik hier post is omdat ik in mijn omgeving verder geen ervaring heb met depressie etc. Het is fijn dat mensen hier steun kunnen zoeken en hulp kunnen krijgen met het beantwoorden van vragenHier dus mijn verhaal en vraag naar jullie toe.
Sinds vorige week hebben mijn vriend en ik besloten om het contact te verbreken, want hij krijgt (meestal) geen positieve prikkels van mij en voelt op dit moment niks voor mij (geen verliefdheid, wel houden van). Die twijfel heeft ons de afgelopen maanden veel bezig gehouden en elkaar blijven zien hielp hem niet. Daarom moet hij zich nu 100% op zichzelf richten en hoeft hij zichzelf die vragen de komende tijd niet te stellen om stress en negatieve spanningen te voorkomen. Ik (en hij ook) hoop eigenlijk dat hij door zijn depressie niet het verliefde gevoel kan bereiken maar in mijn achterhoofd hou ik natuurlijk altijd de optie dat hij het verliefde gevoel nooit meer bij mij gaat bereiken..
Hebben jullie een partner en zo ja, is je gevoel voor hem/haar veranderd? Ik weet dat jullie verhalen niet hetzelfde zullen zijn als bij ons maar toch hoop ik nog op een positief verhaal waar ik wat hoop uit kan halen