Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:58

bellehorses schreef:
Ik heb mijn haar ook jaren elke dag gestylt. Nu doe ik het af en toe nog eens, maar ook mijn haar vind ik er persoonlijk niet raar uit zien :+

Ik heb van de week nog ergens een artikel gelezen over je haar fohnen of natuurlijk laten opdrogen. Het blijkt dus dat het beter is om je haar voor 70% aan de lucht te laten afdrogen en daarna fohnen. Ik zal eens zien of ik dat artikel kan terugvinden.

edit; artikel gevonden: http://fashionlab.nl/beauty/tips-en-tru ... et-zo-goed

Dank je wel!

Anoniem

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 01:40

Ik ben wel heel benieuwd naar foto's van mensen die hun haar alleen nog maar met water wassen, van de achterkant. Ben wel benieuwd naar de valling en het volume en of daar veel verschil in zit.
Mijn zoontje heeft echt veel volume maar dat is nog maar een kortgeknipt kinderkoppie van 2,5 jaar oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:21

pimaude schreef:
shampoo:

klik

no-poo:

klik

Ik vind er niet een heel groot verschil in zitten eigenlijk. Behalve in lengte dan. Ik vind die foto waar je met shampoo hebt gewassen gewoon verzorgd eruit zien hoor. Niets speciaals. Zonder is misschien een beetje hangerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:57

kon ook echt geen duidelijke foto's vinden. die ander had ik echt nèt mijn haar er helemaal af geknipt, dus misschien dat het verschil daarom niet echt lijkt, maar ik voel dat het veel voller is en er nu slag inz zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:15

Ik vind het zonder shampoo natuurlijker vallen, bovenop het hoofd niet meer zo plat en zwaar.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:23

Hoe zorgen jullie dat het niet zo vet wordt zonder shampoo? Of moet je gewoon door een ''vette periode'' heen? Toen ik begon met conditioner only wassen is het nooit vetter geweest, maar als ik het met alleen water was wel. Dan zit het echt op m'n hoofd geplakt. Of moet je het ook op een speciale manier wassen of iets dergelijks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:40

Ik heb daar hierboven antwoord op gegeven :-) koud water afspoelen helpt erg goed!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:59

Ik probeer mijn haar zo weinig mogelijk te wassen. Ik was het nu ongeveer om de 3 dagen. Langer gaat niet echt, omdat ik elke dag bij de paarden ben en je dat op een gegeven moment wel gaat ruiken en omdat ik elke dag wat olie gebruik voor in de onderste helft van mijn haar. Naast dat ik shampoo en conditioner gebruik spoel ik mijn haar sinds kort ook na met appelazijn gemengd met water. Mijn haar wordt daar echt zachter en mooier van. Als ik mijn haar gewoon even lekker wil laten ruiken maar het niet wil wassen spoel ik het ook wel eens met rozenwater.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:08

Voor en na foto's. Ik gebruik heel af en toe shampoo waar geen troep in zit, meestal alleen water. Ik was 2x in de week. Dit die ik nu een maand of 9.

Voor en na ik het doneerde (vorig jaar maart), m'n haar kwam hier net uit een vlecht.
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren
Afbeelding

Na het doneren werd m'n haar ongelofelijk snel vet. Nu valt het uit zichzelf zo mooi golvend, vooral als ik het 's nachts vlecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:48

Staat leuk Eskegirl!

Mijn haar voelt zo vies en droog aan! Zaterdag avond heb ik het een keer gestyld met de stijltang (doe ik anders nooit) wel met beschermings spray van andrelon, maar ik gok niet genoeg. Daarvoor eerst gewassen en de dag er na en gisteren. Wat te doen? Vrijdag moet het goed zitten. Ik ben ook ziekig, heel erg verkouden en griepig.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:52

LindyH schreef:
Ik heb er gewoon een hekel aan. Het wassen zelf niet, maar de tijd erna, dat je met zo'n natte kledder op je hoofd en rug rondloopt. Dat duurt bij mij 3 a 4 uur, en in die tijd kan/wil ik niet de deur uit of gaan slapen, dus ik moet dat wel echt plannen. En dat doe ik dus het liefst zo min mogelijk. :D

Dit :j Voor sommige mensen is het niet 'even snel je haar wassen'. Ik was mijn haar ook maar 1 keer per week en ik moet dat echt inplannen zodat ik een paar uur de tijd heb om het na het wassen ook deftig droog te krijgen. Op zich zou ik nog langer kunnen wachten want ook na een week is mijn haar nog niet vettig. Maar dan wordt het ingewikkeld om in te plannen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:52

History_ schreef:
LindyH schreef:
Ik heb er gewoon een hekel aan. Het wassen zelf niet, maar de tijd erna, dat je met zo'n natte kledder op je hoofd en rug rondloopt. Dat duurt bij mij 3 a 4 uur, en in die tijd kan/wil ik niet de deur uit of gaan slapen, dus ik moet dat wel echt plannen. En dat doe ik dus het liefst zo min mogelijk. :D

Dit :j Voor sommige mensen is het niet 'even snel je haar wassen'. Ik was mijn haar ook maar 1 keer per week en ik moet dat echt inplannen zodat ik een paar uur de tijd heb om het na het wassen ook deftig droog te krijgen. Op zich zou ik nog langer kunnen wachten want ook na een week is mijn haar nog niet vettig. Maar dan wordt het ingewikkeld om in te plannen :P

Als je het föhnt op de koudste/langzaamste stand?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:54

AmoorM schreef:
Staat leuk Eskegirl!

Mijn haar voelt zo vies en droog aan! Zaterdag avond heb ik het een keer gestyld met de stijltang (doe ik anders nooit) wel met beschermings spray van andrelon, maar ik gok niet genoeg. Daarvoor eerst gewassen en de dag er na en gisteren. Wat te doen? Vrijdag moet het goed zitten. Ik ben ook ziekig, heel erg verkouden en griepig.

Stoppen met zo vaak wassen , beter 1 keer in de drie dagen,en als je ziek bent word je haar meestal erg vettig inderdaad

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:31

AmoorM schreef:
History_ schreef:

Als je het föhnt op de koudste/langzaamste stand?

Dan 'ontploft' mijn haar :P ik heb veel, dik en weerbarstig haar, dus ik moet het echt wel goed brushen/föhnen en dat duurt toch wel een uurtje

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:52

Van de week naar de kapper geweest en het met haar er over gehad . Ik waste voorheen ongeveer 1 X in de week m'n haar .

Mij werd aangeraden het toch 2 keer te doen , dit ook zodat het goed kon "repairen " :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:21

Ik was mijn haar wanneer het vettig wordt. Nu moet ik zeggen dat ik echt veel aan mijn haar zit te plukken. Dit als ik moe ben, als ik me verveel en uit gewoonte. Hierdoor wordt het natuurlijk 10 keer zo snel vet! Ik heb het nu woensdag ochtend gewassen en ga dit proberen uit te stellen tot vrijdag avond. Tenzij ik er echt voor schut mee loop en niet op mijn werk aan kan komen met vies vet haar.

Vroeger kon ik makkelijk mijn haar een keer in de 5 tot 7 dagen wassen zonder dat het vet werd. Toen een tijdje wat intensiever gesport waardoor ik mijn haar eigenlijk iedere dag moest wassen. Ook had ik toen mijn haar lang was echt super droog haar aan de onderkant dus smeerde ik er ook nog een dikke laag cremespoeling in. Nu was ik dat droge zat en heb ik het af geknipt en nu voelt mijn haar zoveel gezonder. Als ik het was met een klein beetje shampoo van andrelon en een heel klein beetje cremespoeling in de punten (anders gaat het heel snel pluizen en heb ik moeite met doorkammen, ik heb super dik haar)

Ik was mijn haar nu dus ongeveer om de dag, ik probeer dit vaak zo lang mogelijk uit te stellen, dus soms zitten er in eens 3 of 4 dagen tussen als ik niet hoef te werken.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:30

Nou ik heb het 1 week geprobeerd zonder shampoo te wassen maar het werd zo goor.. Water hielp niks.. Ik kon er echt niet tegen dus ik ben maar weer begonnen, heb niet zo veel doorzettingsvermogen. :o Ik was het nu 1 x per 4 dagen met een beetje andrelon zuiver en zen shampoo.. Wil eigenlijk nog iets natuurlijkers zonder sls e.d. Maar moet nog even zoeken welke..

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:56

Ik heb een week ziek in bed gelegen en heb tussendoor toch maar mn haar een keer met shampoo gewassen ipv conditioner only omdat dat laatste meer gedoe is. Maar ik merk meteen verschil.. Pluis, futloos.. Shampoo is echt slecht :n

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:05

MDJ schreef:
Nou ik heb het 1 week geprobeerd zonder shampoo te wassen maar het werd zo goor.. Water hielp niks.. Ik kon er echt niet tegen dus ik ben maar weer begonnen, heb niet zo veel doorzettingsvermogen. :o Ik was het nu 1 x per 4 dagen met een beetje andrelon zuiver en zen shampoo.. Wil eigenlijk nog iets natuurlijkers zonder sls e.d. Maar moet nog even zoeken welke..

Stap 1: loop naar de dichtstbijzijnde natuurwinkel of Ekoplaza
Stap 2: zoek het cosmeticaschap
Stap 3: kies een shampoo die bij je haartype past

Moeilijker dan dit is het niet.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 00:14

MDJ schreef:

Heb je al op lush.nl gekeken bij de shampoo bars?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 00:15

LadyKim schreef:
Van de week naar de kapper geweest en het met haar er over gehad . Ik waste voorheen ongeveer 1 X in de week m'n haar .

Mij werd aangeraden het toch 2 keer te doen , dit ook zodat het goed kon "repairen " :')

Nee want veel wassen is goed :p sorry wat een raar advies! Je kan beter eens een masker kopen of zelf maken van honing en olijf olie want dat repareerd het wel gewoon een half uur in laten zitten en dan uit wassen en dat paar keer herhalen eens in de week

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:49

Maskertjes van kokosolie zijn ook fijn.

En wat betreft die shampoo, ik vind yestocarrots heel fijn en dr. Organic ook.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 05:52

hackny schreef:
MDJ schreef:

Heb je al op lush.nl gekeken bij de shampoo bars?

Dat is geen natuurlijk spul. :\

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 09:19

Oh ik dacht zelf van wel omdat het met veel normale producten word gemaakt zoals verse avocado's