"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:48

Joolien schreef:
Wat nu als ik:

...Niet tegen de spiraal kan, heb ik al gehad en kwam er na een week vanzelf weer uit.
...Geen implanon in mijn lijf wil, omdat ik als de dood ben dat dat ding gaat zwerven in mijn lijf.
...Niet tegen tampons kan, dus vraag ik me af of ik de nuvaring kan hebben.
...Condooms ook maar rotzooi vind...

Wat dan? Gewoon geen seks tot ik kinderen wil? :')

Ik kan ook niet tegen tampons, maar wel goed tegen de nuvaring. Bij tampons heb ik er last van dat het veel te droog is en dat wordt pijnlijk. Nuvaring is gewoon glad en absorbeert natuurlijk geen vocht, dus daar helemaal geen last van! Misschien dus wel wat voor jou :)

Barbulet

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:49

Maar merk je verschil tussen de nuvaring en de pil? De bijwerkingen qua hormonen dus?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:50

Cezarette is een pil met alleen progestageen, welke je altijd doorslikt. Let wel op dat je doorbraakbloedingein kan krijgen omdat het zorgt voor atrofie (dunner worden) van je endometrium in je baarmoeder. Juist de toevoeging van oestrogeen aan de anticonceptiepil zorgt voor stabilisatie van je cyclus zegmaar.

De prikpil zou ik sowieso niet aanraden bij mensen die nog kinderwens hebben. Het kan soms een jaar duren voordat je weer een normale cyclus hebt en dus zwanger kan worden.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:51

dewilderoos schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar geldt dit dan ook voor de prikpil?

Prikpil en het staafje zou ik ook nooit aan beginnen. Vriendinnetje van mij is schijnzwanger geraakt van de prikpil. Die is echt een jaar bezig geweest om haar lijf weer op orde te krijgen.

@Joolien
Je toch over het feit heen zetten hoe vervelend condooms zijn. Lees je eens in over Wingmans condooms. Veilig in omdoen en nog wat dunner. Of het vrouwencondoom. Er zijn mogelijkheden zat met jouw lijstje. Er bestaan ook cupjes voor ongesteldheid.

Maar of het allemaal wetenschappelijk bewezen is... Dat mag je zelf even uitzoeken. Zelf vind ik 11 pagina's aan bekentenissen wel aardig aan het formaat. Het is en blijft gewoon rotzooi wat je in je lijf stopt. Je bent aan het klooien met hormonen, dat is toch niet zo gek dat je erop gaat reageren?

Barbulet schreef:
Maar merk je verschil tussen de nuvaring en de pil? De bijwerkingen qua hormonen dus?

Ik kom van de nuvaring af. Heb ook echt libido problemen gehad. Is nu echt als sneeuw voor de zon verdwenen ;)
Laatst bijgewerkt door Kala op 26-04-15 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:52

Maar bij een "gewone" pil heb je toch geen echte cyclus, als in een eisprong?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:53

Barbulet schreef:

Ja, zeker, die zijn met de Nuvaring véél minder. In eerste instantie werd mijn menstruatie er wel mégapijnlijk van, maar dat was met een paar maanden vrijwel over. Nu heb ik van alle (hormoongerelateerde) klachten veel minder last dan met de pil. Moet alleen wel zeggen dat ik nog niet klachtenvrij ben en overweeg om toch eens een keertje helemaal te stoppen...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:56

Kala schreef:
Barbulet schreef:

Ik kom van de nuvaring af. Heb ook echt libido problemen gehad. Is nu echt als sneeuw voor de zon verdwenen ;)

Dank voor je antwoord... Interessant. Misschien de nuvaring dan maar eens proberen. Misschien stomme vraag, maar deze kun je zo bij de apotheek kopen?
Sterretje90 schreef:
Barbulet schreef:

Ja, zeker, die zijn met de Nuvaring véél minder. In eerste instantie werd mijn menstruatie er wel mégapijnlijk van, maar dat was met een paar maanden vrijwel over. Nu heb ik van alle (hormoongerelateerde) klachten veel minder last dan met de pil. Moet alleen wel zeggen dat ik nog niet klachtenvrij ben en overweeg om toch eens een keertje helemaal te stoppen...

Dankje, ik ben benieuwd. :j

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:00

Barbulet schreef:
Dank voor je antwoord... Interessant. Misschien de nuvaring dan maar eens proberen. Misschien stomme vraag, maar deze kun je zo bij de apotheek kopen?

Gaat op recept. Dus de eerste keer moet je dat bij je huisarts halen en daarna kun je gewoon bij je apotheek naar binnen open en nieuwe halen als je er doorheen bent.

Je krijgt voor 3 maanden mee en als je ze in de koelkast zet, kun je eventueel vragen of je voor 6 maanden mee mag nemen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:06

Oh joepie, ik heb zon huisarts die over alles moeilijk doet en veranderen van huisarts is knap lastig hier. Maar bedankt :)
Over de 3 maanden las ik ja, ze gaan blijkbaar vrij snel over de datum.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:09

Barbulet schreef:
Oh joepie, ik heb zon huisarts die over alles moeilijk doet en veranderen van huisarts is knap lastig hier. Maar bedankt :)
Over de 3 maanden las ik ja, ze gaan blijkbaar vrij snel over de datum.

Ik heb ze altijd in de koelkast gehad. Dan kan het prima. Kerel van de apotheek was zo droog om op te merken dat mijn koelkast net zo werkt als die van hun, waar ze hem zelf in hebben staan. *lol*

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:25

Joolien schreef:
Wat nu als ik:

...Niet tegen de spiraal kan, heb ik al gehad en kwam er na een week vanzelf weer uit.
...Geen implanon in mijn lijf wil, omdat ik als de dood ben dat dat ding gaat zwerven in mijn lijf.
...Niet tegen tampons kan, dus vraag ik me af of ik de nuvaring kan hebben.
...Condooms ook maar rotzooi vind...

Wat dan? Gewoon geen seks tot ik kinderen wil? :')

Ja als de pil voor jou wel werkt dan kun je hem toch gewoon blijven slikken? Of kan je daar ook niet tegen?

Als je echt nergens tegen kan zou ik toch maar condooms doen. Ik vind dat voor de zingen de kerk uit echt te eng. En dat waarbij je je cyclus in de gaten houd en het niet doet in je vruchtbare periode vind ik ook nogal eng. (En je kan het dus ook niet doen in je vruchtbare periode, of alsnog met condoom.) Zelf vind ik condooms trouwens wel om te janken hoor. Mijn huidige project krijgt ook zowat een slappe piel als er zo'n rubber ding omheen moet, en dat kan ik best begrijpen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:40

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:15

muntdrop schreef:
Ja als de pil voor jou wel werkt dan kun je hem toch gewoon blijven slikken? Of kan je daar ook niet tegen?

Als je echt nergens tegen kan zou ik toch maar condooms doen. Ik vind dat voor de zingen de kerk uit echt te eng. En dat waarbij je je cyclus in de gaten houd en het niet doet in je vruchtbare periode vind ik ook nogal eng. (En je kan het dus ook niet doen in je vruchtbare periode, of alsnog met condoom.) Zelf vind ik condooms trouwens wel om te janken hoor. Mijn huidige project krijgt ook zowat een slappe piel als er zo'n rubber ding omheen moet, en dat kan ik best begrijpen haha.

Het wordt bij mij zelf na twee seconden zo ongeveer de sahara daar beneden, jongens heb ik er nog nooit echt substantieel over horen klagen als er wel een jasje omheen zat :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:26

Ik vraag mij af, is het mogelijk dat de pil libido problemen veroorzaakt, ook als je deze al een aantal jaar hebt? Bij mij is het libido al een hele tijd laag maar nog niet zo lang als dat ik de pil stap. Nu weet ik we dat ik een of twee keer heb gehad dat het doosje veranderd was en zelfs de pil wat kleur betreft, maar mijn HA zei tegen mij dat het in principe dezelfde pil was.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:20

Dit is de zoveelste keer dat ik zoveel negatieve dingen over de pil lees.

Mijn partner en ik gaan erover in gesprek om te stoppen. Ik zit momenteel in mijn stopweek (na 10 jaar aan de pil heb ik die nog standaard iedere maand) dus zou mooi zijn als we hem daarna direct door kunnen trekken. Áls we besluiten te stoppen. Het is idd mijn lijf dus uiteindelijk is het mijn keus, maar ik heb zelf zoveel twijfelpunten dat ik zijn mening graag meeneem. Het kan me net over de streep trekken, of toch niet.

Vind het heel lastig, maar vooral heel spannend. :=

Overig al 10 jaar aan de Diane 35

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:32

Ik ga hier even bijlezen en meelezen.. Had het hier gister en vanmiddag (ook wel is vaker) nog met vriendlief over. Ik open bokt en bijna het eerste wat ik zie is dit topic, dus ik zei al, het achtervolgd me :=
Echt letterlijk ga ik het niet zeggen hier zo openbaar, maar ik heb ook wat probleempjes met de pil. Nu denk ik al 5 jaar aan de pil en begonnen omdat ik altijd een heftige menstruatie heb + veel pijn, maar nu dus wel een relatie..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:37

Emmaa_ schreef:
Word jij nog ongesteld door je spiraal heen Klijntje? En in wat voor mate? Ik las dat 1 op de 5 vrouwen helemaal niet meer ongesteld wordt, en het bij sommigen zelfs heviger wordt dan voor de spiraal..

Heftig is eigenlijk alleen bij een koperspiraal. Ik heb nu mn 3e spiraaltje en ik word heel wisselend ongesteld. Vaak 1 dag, 2 dagen niet, 2 dagen licht, 2 dagen niet, 2 dagen oud bloed. En dan weer een wisselende tijd niet. Meer niet dan wel. Ik werd bij mijn 1e en 2e spiraaltje echt maanden niet ongesteld maar deze werkt niet helemaal mee. Het is wel echt heel erg weinig. Zo van: als je zou willen zou je er met 1 minitampon een hele dag en nacht uithouden. (niet dat je dat zou willen maar even om de hoeveelheid te illustreren)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:08

tante_trien schreef:
Dit is de zoveelste keer dat ik zoveel negatieve dingen over de pil lees.

Ik snap eigenlijk nooit zo goed dat bijwerkingen als een verrassing gezien wodt.
Je stopt doelbewust een medicijn in je mik waarbij de eerste bijwerking (contraceptive) toevoellig in het voordeel werkt. Maar het is toch meer dan logisch dat daar nog weer uitwerkingen van zijn? Je gooit immes je hormoonhuishouding in de war. Het is zelfs bekend dat het je partnerkeuze beinvlooed.
De bijsluiter staat er vol mee. Voor zover ik weet staat potentiele verandering in libido daar ook gewoon bij.

Sommige mensen hier doen net of anticonceptie een soort recht is. Zo werkt het nou eenmaal niet. Anticonceptie is een keuze en zoals met elk medicijn hoor je die keuze weloverwend te nemen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 21:33

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:47

Sizzle: wat dat betreft zijn er vaak hele tegenstrijdige signalen. Enerzijds: ja, natuurlijk is dat logisch, en ja, je had het kunnen weten want het staat in de bijsuiter.
Maar anderzijds wordt de anticonceptiepil als zeer laagdrempelig en onschuldig middel voorgesteld, en is de houding (ook vanuit medische hoek) toch vaak 'bijsluiters moet je niet lezen en op internet moet je zeker niet zoeken'. De ene keer ben je lastig als patient als je op zoek gaat naar informatie en daar kritische vragen over stelt, en moet je er maar gewoon op vertrouwen dat het goed gaat, de andere keer had je zelf moeten weten dat [...]

In gesprekken worden de gevolgen in elk geval vaak onderbelicht, niet alleen strict de bijwerkingen, maar vooral ook de impact die dat op je leven kan hebben. Dat kan een bijsluiter ook niet doen, maar ik denk dat we daar als maatschappij best wat meer ruimte voor kunnen en moeten maken, en dat ook de geneeskunde dat moet doen.

Ook wordt er in dat artikel ergens gezegd dat het bv bij de mannenpil als groot, onoverkomelijk groot probleem wordt gezien dat een eventueel middel invloed heeft op de lustbeleving van mannen. Maar bij vrouwen wordt het, zelfs al is het wel een erkende bijwerking, vaak gewoon niet echt als probleem beschouwd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:52

Volgens mij kan het bij mannen vaak wel een beetje minder, dus laat die mannenpil er maar door komen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:00

Maar even om te relativeren. Stel je bent 18 en stapelverlieft en de arts zegt daadwerkelijk: let op, het kan tot libido problemen leiden, dat de meeste mensen dan toch maar geen pil nemen?
Welnee, de meeste schudden een beetje oor in oor uit ja ja en staan dezelfde dag nog bij de apotheek.
Als er gevraagd wordt naar trombose risico door de arts zijn de meeste mensen ook niet eerlijk want ze willen niet dat de arts zegt: sorry voor u geen pil.

Informatie is goed, maar ik neem aan dat je ook niet steeds op een preek van de apotheek bij elk pakje paracetamol zit te wachten terwijl dat ook bepaald niet onschuldig is.
Inmiddels zijn er goede voorlichtingssites die ieder kan lezen. Ik neem aan dat een arts er ook vanuit gaat dat de gemiddelde mens tegenwoordig dit soort informatie opzoekt.

Als een arts je klachten niet serieues neemt dan gaat er iets mis. Maar ik heb nog nooit het gevoel gehad bij mijn huisartsen en gyn dat er niet over gepraak kon worden. Ik heb dan ook wat uitgeprbeerd maar uiteindelijk zelf besloten dat mijn pil het beste bij mij past.
Voel je je niet serieus genomen, dat wordt het imo ogen tijd voor een nieuwe huisarts.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:26

ik heb het er vanmorgen met mijn vriend over gehad en hij vond het heel dapper dat ik er echt iets aan wou gaan doen zodat onze relatie en sex beter word en gewoon zoals van ouds.
met de gewone pil heb ik nooit ergens last van gehad en met de prikpil is echt echt drama.

weet iemand wanneer je weer ongesteld word als je van de prikpil overstapt naar de gewone pil.
6 mei zou ik de prikpil weer moeten gaan halen maar wil dan al overgestapt zijn naar de gewone pil anders moet ik weer 3 maanden wachten..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:45

Ik geloof eigenlijk niet dat het stoppen met de pil het wondermiddel is voor jaaaarenlang goede onophoudelijke seks (om het zo even te noemen). Het is toch logisch dat iedereen aan het begin van de relatie meer en vaker zin in seks heeft dan als je al 3 jaar wat hebt bijv?
Het klinkt wel heel rooskleurig dat zo'n probleem opeens opgelost is door het stoppen met de pil... Ben wel benieuwd of dat daadwerkelijk zo is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:54

Thesserd, mijn ervaring is dat wel. Stoppen met de pil was een zegen :j Was minder emotioneel afgevlakt dus dat speelde uiteraard ook mee. T is niet dat het opeens garant staat voor een torenhoge libido, maar kan zeker verschil maken. Dan neem ik die extra puist maar voor lief die ik er een enkele keer ervoor terug krijg :')