Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 15:15

Wow heftig! En weken gaan dan langzaam voorbij.

Bij de oma van mijn ex hebben ze toen er wel wat aan kunnen doen. Die had uitstraling naar haar been namelijk. Moet je rust houden of uiteindelijk ook een operatie?

Twijfelde eerst over het zwemmen.. Moet natuurlijk over een gladde vloer. Maar kan nu op beide benen steunen en draag niet al het gewicht op de krukken. En die jongen die mee gaat is wel sterk, heeft reddingszwemmen en EHBO :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:22

Ben serieuze meelezer, maar reageer niet vaak. Nu toch even wel...

Ik zag iemand als advies Fysio geven. Lijkt me niet onverstandig, juist niet voor harde doorbijtende bikkels, zeg maar... :')

Wat betreft medisch sporten/fysiotherapie, dus fysio met allerlei fitness apparatuur, dat is er gelukkig wel degelijk bij jou/ons in de buurt.
Zelf niet per se goede ervaringen mee, maar van ander mensen hoor ik wel positieve dingen. Medi-Sports in Ochten, tegenover de huisarts en apotheek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:27

bij mij ook juist uitstraling naar mijn been, pijn valt mee. Ze hebben nu alleen een pijnblokkade gezet, die ook de zwelling moet doen afnemen; operatie doen ze zeker niet zomaar en daar ben ik wel blij mee. Nu is het rust houden en gericht bewegen en dan moet het vanzelf goed komen. Voorlopig niet rijden dus en crossen ga ik nog helemaal niet over denken. Ennue staat bij Rob voorlopig en Ukkie heeft vakantie.

(voor de rest, ik ken TS van het crossen en ik ben zelf ook fanatiek crossruiter. Ukkie en Ennue zijn mijn wedstrijdpaarden).

Ik zou die jongen jou wel echt laten helpen, als je valt ben je veel verder van huis. Verder ben ik het met Femke eens, fysio is echt een aanrader. Ik ben vanochtend geweest, heb gerichte oefeniningen meegekregen (en was ook doodop daarna).

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 15:39

Femke_Tweety schreef:
Ben serieuze meelezer, maar reageer niet vaak. Nu toch even wel...

Ik zag iemand als advies Fysio geven. Lijkt me niet onverstandig, juist niet voor harde doorbijtende bikkels, zeg maar... :')

Wat betreft medisch sporten/fysiotherapie, dus fysio met allerlei fitness apparatuur, dat is er gelukkig wel degelijk bij jou/ons in de buurt.
Zelf niet per se goede ervaringen mee, maar van ander mensen hoor ik wel positieve dingen. Medi-Sports in Ochten, tegenover de huisarts en apotheek.

Die laatste schijnt inderdaad wel goed te zijn.. Ik kijk het nog een weekje aan en dan moet er toch wel verbetering in zitten namelijk. Maar ik zou nu oefeningen hebben gekregen met knijpen met mijn tenen. Dat doe ik uit mezelf al de halve dag. Heb dan liever straks hulp bij het gaan lopen etc, dat lukt nu toch nog niet.

Lielle schreef:
bij mij ook juist uitstraling naar mijn been, pijn valt mee. Ze hebben nu alleen een pijnblokkade gezet, die ook de zwelling moet doen afnemen; operatie doen ze zeker niet zomaar en daar ben ik wel blij mee. Nu is het rust houden en gericht bewegen en dan moet het vanzelf goed komen. Voorlopig niet rijden dus en crossen ga ik nog helemaal niet over denken. Ennue staat bij Rob voorlopig en Ukkie heeft vakantie.

(voor de rest, ik ken TS van het crossen en ik ben zelf ook fanatiek crossruiter. Ukkie en Ennue zijn mijn wedstrijdpaarden).

Ik zou die jongen jou wel echt laten helpen, als je valt ben je veel verder van huis. Verder ben ik het met Femke eens, fysio is echt een aanrader. Ik ben vanochtend geweest, heb gerichte oefeniningen meegekregen (en was ook doodop daarna).

@lielle
Wel prettig dat je niet heel erg pijn hebt, maar het niets kunnen is vreselijk. Durven ze bij jou een prognose te geven? (En de hele cross'club' zit wel in de ziekenboeg zeg, hoe krijgen we het voor elkaar?)
Vakantie is ook niet altijd verkeerd voor de paarden . Dakar is er erg van opgeknapt, morgen wordt hij weer voor het eerst gereden sinds 4,5 week. Vriendinnetje komt lngs en klimt erop..
Ik durf zelf ook nog niet aan springen te denken. Ben blij als ik straks mijn Z proefje kan gaan oefenen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:55

Zwemmen overleefd!

Was een behoorlijke inspanning nog. Daarna super misselijk! Maar het was wel fijn om weer te kunnen bewegen. Conditie viel me alles mee.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:08

Pas wel op dat je niet te veel doet. Behalve je been heeft ook je lichaam een hele klap gehad, geef het de rust om te herstellen (look who's talking :D )

Wie ligt er dan nog meer uit van de crossers (behalve Rosemarie)? Ik ben niet meer zo op de hoogte ;) Wb rust, dat hebben ze al te veel gehad het afgelopen jaar, dus dit komt heel slecht uit. Maar Ennue krijgt bij Rob iig een prima opleiding, en voor Ukkie heb ik niemand, dus dat moet dan maar zo.
Prognose geven ze niet echt, maar ik moet toch wel aan maanden denken ;-(

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:48

Verschrikkelijk zeg dat je zo lang plat moet. Wel fijn dan Ennue een goede opleiding verder krijgt natuurlijk maar balen van Ukkie.

Realiseerde me ook later pas dat je dat niet mee krijgt. PB wel eventjes :P

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:13

Afbeelding

Zo ziet mijn been er nu uit :D

Het fijn dat zwemmen goed ging. Jammer dat je misselijk was na die tijd,denk je dat dat ergens door kwam?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 15:39

Ook mooi dun geworden zeg!

Ik denk dat ik misselijk was door de iinspanning. Net 10 minuten op de hometrainer gezeten en daarna kwam datzelfde gevoel weer opzetten.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:31

Onweer bah....das naar...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:00

Hmm, een teken dat t een beetje teveel is ;), luister naar je lichaam hoor!
Dus volgende keer maar 5 minuten. En dan als dat goed gaat heel langzaam opbouwen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:17

Ja blijkbaar wel idd. Anders straks nog meer stappen terug

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:50

Brave... :+ Je moet rekenen dat dit extra belasting is he.. naast je gewone lopen en doen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:17

Mijn telefoon maakt mooie woorden zie ik. Ik wilde ipv onweer ojee schrijven.Ik zou idd even een stapje terug doen dan...misschien net even teveel allemaal. Idd 5 min eerst ipv gelijk 10.
Wel balen...mag je aan dr slag en dan dit.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:37

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ik mag volledig belasten, lopen.
Over 6 weken terug komen. De verwachting is dat ik binnen 3 maand zonder krukken kan lopen.
Ik had nog geen zichtbaar bot aangroei maar gezien mijn breuken kon dat ook wel 3 maand duren. Gehele revalidatie moest ik wel rekening houden met een jaar.
Dus ik hup schoenen aan hahahaha, ik loop, maar nog niet heel goed. Kan nog niet goed afwikkelen.
Wel al op twee benen gestaan onder krukken.
Ik moet zeggen ik ben nu niet pijn vrij maar pijn was goed zei de chirurg. Mijn littekens waren super, niet hard wat hij veel zag.
We gaan oefenen, ik ben blij, nu kan ik straks weer zelf met mijn hondje lopen. Gevoel naar vrijheid komt dichterbij. En ik mag naar de fysio.
Koud been moet overgaan nu ik weer mag lopen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:22

hee fijn! Maar ook jij rustig opbouwen he haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:29

Fijn lonan! Rustig aan doen he!

Hier af en toe al stukjes zonder krukken :D

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:15

Ja ik ga snel over mijn grenzen merk ik.
Moet ik dan later afzien, probleem is dat het best gaat maar dat je later enorm gestraft word als het te laat is zeg maar. Ik heb zelfs spierpijn in mijn kuit.
Hoe gaat het suikermeisje?
Al stukjes zonder krukken geweldig zeg.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 11:55

Hier gaat aardig goed. Kleine 20 minuten op de hometrainer en ook zelfs al auto kunnen rijden.

Dat teveel doen herken ik wel ja.. Maar heb nog geen spierpijn gelukkig.
Wel iets meer last van mijn onderbeen maar het is dragelijk zolang je wakker bent.

Ben nu wel bezig om zonder morfine op te gaan slapen. Afgelopen nacht lukte het aardig. Dus beetje afkicken denk ik.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:58

jaaaa, ik loop in huis nu grotendeels zonder krukken! Okee...echt "lopen" mogen we het niet noemen, maar toch! Nog nooit zo blij geweest met spierpijn in mijn bovenbeen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 12:02

Wat goed dems!
Ik loop veel met 1 kruk en dat gaat aardig goed. Kan dan zelf ook weer spullen meenemen enzo.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:04

ja ideaal is dat he? gewoon met je kopje koffie of thee kunnen lopen ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 12:06

Haha ja idd. Al liep ik eergisteren met 1 kruk en mijn bordje met brood erop. Dat ging bijna fout.

Wel weer te paard gezeten ook. Zowel singeltje als zadel. Zadel is nog lastig met lichtrijden enzo maar gaat al een stuk beter :=
Zit er maar kort op steeds hoor.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:07

noh echt? ik durf dat dus nog niet. Moet er wel bij zeggen dat ik een schieterig paard heb, dus als ik mijn been er tegenaanleg, gaan we al in een rotgang naar voren hahaha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 12:22

Haha ga ook niet op m'n eigen paard al is die ook erg braaf.
Maar fjord van mijn zus doet geen stap harder dan hoeft en ik zeg ho en hij stapt weer.

En lekker laag om op te stappen haha.