Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_R

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:22

Bij mij ligt het wandelen inderdaad ook wat stilletjes de laatste tijd. Afgelopen zondag wel een lekker stuk gelopen in het natuurgebied rondom Sint Oedenrode, de Moerkuilen als ik me niet vergis. Erg afwisselende route!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:44

Ik zal ergens komende week ook wat foto's plaatsen, ben afgelopen week in de buurt van Hadrians Wall geweest. Maar moet eerst hier thuis de nodige dingen organiseren, want vanmiddag ben ik meteen weer aan het werk. Even geduld dus, maar het was er zéér geslaagd!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:10

Sorry voor de fotobom, met de boktupload lukt het me niet de foto's in een linkje te plaatsen.... Maar zoals beloofd hier wat foto's van engeland. Om de hoeveelheid foto's niet te overdrijven, alleen foto's van het wandelen langs Hadrians wall. Was erg gaaf om te doen, ik wil zéker een keer naar Engeland terug om te wandelen. Want allemachtig, wat zijn daar veel schitterende wandelpaden! Weiland? Trappetje erbij, klim maar over het hek, 'Public footpath'. Echt geweldig.

Nou vanmiddag mezelf maar een schop onder de kont geven en hier ook weer gaan wandelen, want ik wil steeds maar het komt er steeds niet van.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:13

Wat mooi daar.
En wat lekker rustig.

Mauzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:16

Hoi!

Volgend jaar ga ik rond juni naar IJsland toe om daar samen met mijn vriend en een aantal andere mensen daar een aantal dagen een tocht te lopen.
Om mij goed voor te bereiden wil ik graag trainen.
Zijn er meer mensen die zich aan het voorbereiden zijn voor lange wandeltochten?
Wellicht dat er bijvoorbeeld routes samen gelopen kunnen worden in de omgeving Rijssen=

Groetjes
Mauzzz

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:42

Wow, wat een schitterende foto's Lalidan!
Ik ben me nu aan het opmaken voor de NS-wandeling vanuit Oosterbeek, o.a. over Hemelse Berg. Alleen die naam al :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:19

wow dat ziet er gaf uit lalidan!!

ik ga morgen 10km lopen in gulpen. Niet heel ver, maar volgend jaar gaan we weer voor de 15km. Dit jaar hebben we besloten iets minder te gaan lopen (verschillende mensen met blessures die niet door het wandelen komen, en het vaak slechtere weerXD )Ik hoop wel dat het een beetje droog blijft, als het 's morgens al regent gaan we niet. Dan ga ik in de buurt wel wat lopen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:32

Grit schreef:
Klompenpaden, die ga ik onthouden voor als we weer een tochtje zoeken :D
En maar meteen daad bij woord, vandaag even op bezoek geweest bij de open dag van De Paardenkamp in Soest en welke route loopt daaromheen :D Juistem, was een leuke klompenroute, bos, zand, langs het water en fijn door weilanden met koeien en over het koeienlooppad, dus doe niet je beste schoenen aan :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:44

Ik moet wel zeggen, dit schijnt wel het mooiste en hoogste stuk van Hadrianns wall te zijn. Maar ik was sowieso aangenaam verrast door engeland, het land is vele malen mooier dan ik gedacht had.
Het is er nu redelijk rustig, omdat het buiten het seizoen was. Zomers schijnen hier busladingen vol toeristen en wandelaars leeg getrokken te worden, dusdanig dat er stemmen opgaan om delen van het pad weer af te sluiten omdat zowel het landschap als de natuur er te veel onder te lijden heeft.

Was de tocht leuk Dorien66? Ik zit er steeds over te denken zo'n NS tocht te lopen, ik hou van lijnwandelingen, maar ik baal een beetje van het treinvervoer. Of je hebt zo'n idiote toeslag op een los kaartje (1 euro is niet veel op een lang traject, maar op een traject van 2 of 3 euro vind ik het echt een forse toeslag), of ik moet dat basisbedrag op mijn OVkaart zetten. Maar die wordt verder niet gebruikt, dus dan ben ik het geld ook kwijt. Maar als ik nou weet dat de tochten wel de moeite waard zijn, ga ik er misschien nog anders over denken.

Nog mensen meegedaan met de pegasustocht? Ik heb vannacht in Ede overnacht, was van plan mee te lopen maar werd met zo'n hoofdpijn wakker dat ik zonder te wandelen naar huis gegaan ben.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:14

Wat een ontzettend gave foto's Lalidan! Kan me voorstellen dat je daar ontzettend fijn hebt gewandeld, doe je dat alleen? Of ben je samen met iemand?
Vervelend dat je met zo'n hoofdpijn wakker werd. :(:) Volgende keer beter.

Klinkt als een leuk pad Grit! Wij gaan volgende week een klompenpad lopen. Voor dit weekend al genoeg gewandeld, heb er vandaag 25 km opzitten. Hebben in de buurt van Havelte/Havelterberg gelopen, wat een prachtige omgeving is het daar.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:36

Ik vind die ns-tochten hartstikke mooi/leuk. Ik heb er nu een stuk of vijf gelopen en ze vielen geen van allen tegen. De tocht van vandaag, vanaf Oosterbeek dus, was bijzonder mooi. De bossen zijn zo fraai nu, in herfsttooi. Ik zal morgen een paar foto's uploaden.
En ja, ik raad je aan om toch dat basisbedrag op je kaart te zetten. Of eerst een keer een tocht te lopen (en de extra toeslag te slikken), om te zien of je het wat vindt.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:46

Hemelse Berg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onze lunchplek, met uitzicht over de uiterwaarden.
Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:41

Oeh, dat ziet er inderdaad wel super mooi uit!!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:31

Lalidan ziet er echt super mooi uit, ik heb wel de Cumbria Way gelopen maar Hadrian's wall staat zeker nog hoog op mijn verlanglijstje.
Dorien 66 die NS wandeltocht ziet er ook mooi uit, meestal vind ik de NS tochten net iets te kort om er zo ver voor te reizen.
Zelf vorig weekeinde naar de Hoge Veluwe geweest, erg veel paddenstoelen gezien en herten.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:52

Ik heb gister gewandeld bij Utrecht, deel van de kromme rijn route naar amelisweerd en rhijnauwen, lekker thee gedronken bij het theehuis en weer via aan andere route weer terug, totaal 10,5km. Is een leuke route, vooral met die herfstkleuren! Je kunt hem nog verder lopen (totale kromme rijn route is 29km, maar er is ook een NS route van gemaakt van Utrecht naar Bunnik)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Koetjes stonden nog buiten!

Afbeelding

Edit, en die Engeland foto's zijn echt prachtig <3

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:56

Ostra schreef:
Dorien 66 die NS wandeltocht ziet er ook mooi uit, meestal vind ik de NS tochten net iets te kort om er zo ver voor te reizen.

Snap ik wel. Ik pak ook alleen wandelingen die binnen een uur reizen afstand beginnen hoor. Ik ga niet eerst drie uur reizen om vervolgens anderhalf uur te lopen en weer drie uur terug te moeten reizen.
Oosterbeek kostte mij een uur met de auto (en makkelijk en gratis parkeren daar). De wandeling was volgens de wandelsite 15 km, mijn Garmin stond aan het eind op 16,5 en we zijn niet verdwaald. Door het vele treuzelen hebben we er 3,5 uur over gedaan :+

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:42

Dat ziet er zeker mooi uit Dorien66!

Lopen jullie trouwens met een GPS, of niet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:16

Ik ben momenteel flink aan de wandel op vakantie. Qua kilometers valt het mee, maar het is veel klimmen en we hebben op behoorlijke hoogte gezeten (3500 tot 4000 meter) dus was het wel pittig.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:53

Ik loop eigenlijk altijd op combi kaart/routebeschrijving. De garmin heeft wel alle wandel- en fietskaarten van de Benelux, maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor tijden en afstanden meten. En noodgevallen (vertrekpunt vastleggen), maar dat heb ik gelukkig nog nooit hoeven gebruiken. IPhone gebruik ik niet, loopt veel te snel leeg dan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:20

Ik wandel eigenlijk altijd met GPS, maar heb daar dan wel een speciale wandelkaart op zitten. Meestal download ik ook ergens tracks van een wandeling, heerlijk dom lopen en niet over de weg na hoeven denken. Hoewwl ik in het verleden ook veel op kaart liep en dat toen ook prima vond.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:41

Wat een geweldige foto's.
Ik ga ook maar eens kijken hoe dat NS-wandelen werkt. Altijd leuk om nieuwe routes uit te zoeken.

Wij wandelen eigenlijk nooit met GPS en lopen voor nu meestal uitgestippelde routes doormiddel van paaltjes. Bevalt ons voorlopig wel.

Afgelopen zaterdag hebben wij ook weer gewandeld. Dit keer weer een klompenpad in de buurt.
zie de link voor de blog die ik geschreven heb over deze route.
https://bertenilona.wordpress.com/2015/ ... um-wiesel/

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:46

Klompenmakerspad is leuk om te lopen! Kom je vlak langs mijn paard. :D

Geniet ervan!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:17

Vandaag weer lekker naar paardlief gelopen, en terug natuurlijk. Het weer was zoooo mooi!
8 km totaal.

Afbeelding

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:28

Hallo Allemaal!

Hoe gaat het wandelen hier? :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:33

Euh, niet..... Helaas. Iets met een vicieuze cirkel tussen geen conditie hebben en wel/niet wandelen. Misschien toch maar op zoek naar een wandelmaatje....