Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:27

dieuwertje_ schreef:
dieuwertje_ schreef:
ik heb het hele topic doorgelezen omdat ik benieuwd was naar de ervaringen.
ik werd erg enthousiast over de hoepels todat ik deze link zag: http://www.hooplahoop.nl/#!Waarom-geen- ... el-/c3ip/2
hier staat dat juist de fitnesshoepels niet goed zijn die veel in dit topic voorkomen. en dat het gewicht alleen maar ervoor zorgt dat het minder intensief is. Ook las ik dat je allemaal lichaamsproblemen kan krijgen door die ribbels of golfjes op de hoepels.
Nu ben ik dus erg aan het twijfelen.. :\

hahahah ja precies. maar moet ik dan maar voor die bodyhoop gaan?

Dat je organen aangetast kunnen worden schijnt onzin te zijn. Die zitten goed genoeg verstopt om geen last te ondervinden van zo'n hoepel :) Voor mij was het wel de reden om voor een lichtere hoepel te gaan ipv de bodyhoop. Ik wil intensiever hoepelen namelijk en bij de bodyhoop en andere fitness hoepel zit een maximum van 20min. achter elkaar.. Als ik 40 minuten wil hoepelen vind ik dat dat moet kunnen zonder dat het slecht is voor m'n lichaam. Merk ook echt dat een lichtere hoepel fijner werkt en je inderdaad meer moet doen om 'm omhoog te houden.

Zelf heb ik deze: http://www.hoopityourself.nl maar er zijn wel meer sites met zulke hoepels.
Imo heb je iig echt geen massage hoepel of andere vreemde bobbels nodig!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:30

GJ9 schreef:
Dat een lichtere hoepel je spieren meer zou trainen is natuurlijk onzin. Een zwaardere hoepel valt sneller naar beneden, dus je hebt meer 'rondslingerkracht' nodig om hem hoog te houden. Ga maar met een elastiekje om je vinger zitten draaien en neem een keer een zware armband. Dan voel je wel dat je meer moeite moet doen voor die armband.

Ben ik het niet mee eens. Heb zelf ondervonden dat een lichtere hoepel echt moeilijker hoog te houden is. De lichtere hoepel draait sneller rond dan een zwaardere hoepel. Doordat de zwaardere hoepel langzamere rondjes maakt heb je meer tijd om deze te corrigeren met je lichaam dan de lichte.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:40

Rianne_ schreef:
Dat je organen aangetast kunnen worden schijnt onzin te zijn. Die zitten goed genoeg verstopt om geen last te ondervinden van zo'n hoepel :) Voor mij was het wel de reden om voor een lichtere hoepel te gaan ipv de bodyhoop. Ik wil intensiever hoepelen namelijk en bij de bodyhoop en andere fitness hoepel zit een maximum van 20min. achter elkaar.. Als ik 40 minuten wil hoepelen vind ik dat dat moet kunnen zonder dat het slecht is voor m'n lichaam. Merk ook echt dat een lichtere hoepel fijner werkt en je inderdaad meer moet doen om 'm omhoog te houden.

Zelf heb ik deze: http://www.hoopityourself.nl maar er zijn wel meer sites met zulke hoepels.
Imo heb je iig echt geen massage hoepel of andere vreemde bobbels nodig!

die van hoopityourself had ik ook gezien. Erg leuke hoepels. als ze verder niet veel verschil hebben kies ik gewoon de mooiste :D .
ik wil hem vooral gebruiken voor het versterken van mijn rug, met paardrijden krijg ik snel last van mijn onderrug. Dit vooral nadat ik een hele tijd plat op de bank heb moeten liggen.
oja mijn zwembandjes mogen ook wel wat minder opgeblazen zijn. maar dat is meer een leuke extra

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:43

Rianne_ schreef:
GJ9 schreef:
Dat een lichtere hoepel je spieren meer zou trainen is natuurlijk onzin. Een zwaardere hoepel valt sneller naar beneden, dus je hebt meer 'rondslingerkracht' nodig om hem hoog te houden. Ga maar met een elastiekje om je vinger zitten draaien en neem een keer een zware armband. Dan voel je wel dat je meer moeite moet doen voor die armband.

Ben ik het niet mee eens. Heb zelf ondervonden dat een lichtere hoepel echt moeilijker hoog te houden is. De lichtere hoepel draait sneller rond dan een zwaardere hoepel. Doordat de zwaardere hoepel langzamere rondjes maakt heb je meer tijd om deze te corrigeren met je lichaam dan de lichte.

Een hele lichte moet je snel draaien ja, maar ik ga er wel vanuit dat een hoepel van 1,2 kg makkelijker hoog te houden is dan een hoepel van 1,9 kg, bij beiden hoef je niet heel snel te draaien maar die van 1,9 kg drukt veel harder op je buikspieren en daar heb je echt meer kracht voor nodig. Dus train je je spieren harder (op kracht).

Ik denk dus dat er bij zwaardere hoepels meer kracht en bij lichtere hoepels meer behendigheid/snel kunnen draaien nodig is. Dan ga ik er wel vanuit dat je je spieren meer op kracht traint bij zwaardere hoepels. Lichte hoepel is dan meer cardio training.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:53

Met een zware hoepel kan je ook wel snel hoepelen. Je moet er alleen wat meer je best voor doen. }>

Rianne_

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:58

Dieuwertje, ze verschillen op het uiterlijk inderdaad niks van elkaar :)
Mijn rugpijn is er iig een stuk minder van geworden en mijn lovehandles zijn zo goed als weg! Haha.

GJ9, mijn ervaring is echt anders. Je buikspieren moeten meer bewegen/doen om de hoepel omhoog te houden. Daarnaast kun je met een lichtere hoepel langer trainen, lijkt me wel zo effectief :) een zware hoepel zorgt imo alleen maar voor pijn en ik werd misselijk van de druk tegen mijn buik..

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:06

Ik heb het over trainen op kracht.
Bij hardlopen train je je beenspieren ook en dat houd je ook langer dan 20 minuten vol. Ga je je beenspieren specifiek op kracht trainen, dan kan je beter op een fitness apparaat met zware gewichten gaan zitten. Dat houd je idd geen 20 minuten vol, dan sloop je jezelf.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:25

Ik denk er net zo over al Rianne. Ik ben expres voor deze van 1.2 kg gegaan omdat een zwaardere mij denk ik meer pijn had gekost dan deze en ik train liever straks langer door.

Ik hoepel ook niet op mijn ribben maar hij komt er wel eens tegenaan als ik dat ding probeer te corrigeren naar boven toe, als hij af wilt zakken naar beneden. Dan gaat hij opeens te ver naar boven.

Maar net weer 10 minuten aan het hoepelen geweest. Ben weer trots op mezelf. Zo een doorzetter ben ik vaak niet :=

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:36

Hahaha GJ ook aan de hoepel?
Ik zit nog in mijn stop. M'n blauwe (ehm paarse) plekken worden eindelijk minder. Draag speciaal lage rijbroeken op dit moment.

Denk erover om morgen weer te beginnen. Mét waistband. Die is na een wasbeurt en 4 dagen uitwapperen in de wind eindelijk het merendeel van de stank kwijt. Het zal mij benieuwen!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:18

Ik wilde eigenlijk nog even wachten met eentje kopen, maar ik liep er in de Makro bijna letterlijk tegen aan!
Heb nu eentje van Rucanor van 1,2 kg.. Ik dacht dat dat makkelijk binnen kon, maar hij is echt een stuk groter dan gedacht := oeps..

Net eventjes geprobeerd en linksom gaat redelijk, rechtsom gaat absoluut niet.. En heb van die 3x proberen in de regen al enorm rode striemen op m'n buik..

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:05

Ik ben net weer eventjes bezig geweest en merk echt dat ik dit vaker per week moet doen. De eerste paar keer gingen echt voor geen meter. Overigens hoop ik met een filmpje. (dan vliegt de tijd zo voorbij) Deze vrouw heeft meerdere work outs die jullie misschien ook wel leuk vinden!
https://www.youtube.com/watch?v=6y5ZLpu2zkI

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:20

Wauw ik zou willen dat ik zo stil stond :') ziet er wel leuk uit!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:36

Olympia96 schreef:
Hahaha GJ ook aan de hoepel?
Ik zit nog in mijn stop. M'n blauwe (ehm paarse) plekken worden eindelijk minder. Draag speciaal lage rijbroeken op dit moment.

Denk erover om morgen weer te beginnen. Mét waistband. Die is na een wasbeurt en 4 dagen uitwapperen in de wind eindelijk het merendeel van de stank kwijt. Het zal mij benieuwen!

Jep! Hij lag al ff klaar maar ben nu fit genoeg om ook te trainen. Heb er nu 3 dagen op zitten en begin ook wat beurs te raken.

Haha stopweek krijgt wel een extra betekenis zo!

Heeft iedereen dat, uit de running liggen vanwege blauwe plekken?

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:20

Dat filmpje ziet er leuk uit! Maar zou toch eerst zelf die hoelahoep goed hoog moeten houden voor ik meerdere oefeningen tegelijkertijd kan doen haha!
Op de site van Hoop it Yourself staan ook korte video's met oefeningen.

En volgens mij wel, althans ik heb er ook 3 dagen uitgelegen omdat ik echt heel erg last had van blauweplekken. En bij mij blijven ze ook gewoon serieus terug komen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:19

Hoe gaat t vandaag bij jullie?

Man wat een martelwerktuig %) gister voor het eerst gedaan maar al meteen erna erg gevoelig. Vandaag bleef de gevoeligheid en een mooie blauwe plek. Eventjes geprobeerd vandaa maar na een paar minuten te veel pijn... Morgen maar weer proberen ;)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:31

De ene keer word ik er beetje misselijk/niet helemaal lekker van. Beetje moeilijk uit te leggen. Andere keer gaat het super nergens last van. :+

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:11

Bij mij ging 'ie wel goed! Ondanks de blauweplekken. Heb m'n record zonder te laten vallen verbroken (linksom). Rechtsom lukt me nogsteeds niet goed.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:40

Ik lees net dat Jennie & Robin van hoop it yourself, elke woensdag gaan hoepelen in Rotterdam, zij zorgen voor muziek etc. Iemand die in de buurt woont en mee wil gaan? Lijkt me wel leuk! :))

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:09

Ik ben nu ook op marktplaats aan het kijken voor een hoepel, maar wat hebben jullie er voor betaald? Ik krijg het idee dat ze soms via sportbay ofzo goedkoper zijn te krijgen dan ze op martkplaats vragen?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:52

Net geen 30 euro via sportbay incl verzendkosten, band en dvd :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:47

Oh pfff, op mp staan ze voor 25 ex, of iets mer dan 20 euro, dan koop ik m gewoon daar!

Edit: Heb er een besteld, ik ben benieuwd! Overigens geldt er nu een kortingscode, Lente 2015, 5 euro korting!
Laatst bijgewerkt door WowAmigo op 23-05-15 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:12

Ik was 4 a 5 dagen gestopt i.v.m blauwe plekken. Ben ik gister weer gaan hoelahoepen, heb ik gewoon weer blauwe plekken. Ze blijven serieus terug komen. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:29

De mijne ligt al 2 week achterin de auto :') zal m vanmiddag weer es meenemen haha.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:37

die blauwe plekken.... hou op :') Bij mij doet het gewoon echt heel veel pijn _O-
Dus heb ook moeite om me ertoe te zetten ondanks dat ik het wel aardig kan en dat ik ook merk dat ik er "moe" van word....

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:27

Ik ga vandaag weer beginnen! haha
Doei lovehandles en vetjes en hallo blauwe plekken :')