antje_vip schreef:Een gevoelig onderwerp: ivf. Het kunstmatig maken van een baby. Hoe denk jij hierover?
Mijn mening: niet doen. Ik vind het jammer dat ivf bestaat. Berust je erin dat je geen kind kan krijgen. Je lichaam is er blijkbaar niet geschikt voor. Waarom koste wat kost op een niet normale manier zwanger worden?
Ik ben benieuwd of meer mensen dit zo zien, en naar andere meningen.
Discussies zijn leuk, maar respecteer elkaars mening!
Jammer dat je er zo over denkt.. ik denk dat als je voor de keuze gesteld wordt je er wat meer genuanceerd over na gaat denken.
mijn lichaam was namelijk wel geschikt om kinderen te krijgen. Maar door borstkanker en de bijbehorende chemo's is er een grote kans dat ik onvruchtbaar zou gaan worden. Dus in de hectische periode van kanker wordt je gevraagd of je in de toekomst kinderen wil ja of nee..
Aangezien het toch wel fijn is om die optie nog te hebben in de toekomst heb ik ivf laten doen. Gelukkig zeer succesvol aangezien ik maar 1 poging had tussen mijn operaties en chemo in.
wie zijn anderen dan om te beslissen dat ik maar geen kinderen meer mag krijgen in de toekomst omdat ik de pech had om borstkanker te krijgen?

...
want anders betalen wij namelijk mee aan je opleidingskosten