Maar ik heb geen idee of er iets aan te doen is? Voor sommige fobieën kan je volgens mij maar in therapie gaan, maar voor dit?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Damned schreef:Eindelijk iemand die me begrijptIk word er eigenlijk ook benauwd van, zo'n soort van paniekaanval soms zelfs. En inderdaad, ik vrees dat ik langzaam ook steeds meer naar hypochondrie ga beginnen leunen; steeds banger ga worden dat ik iets ga krijgen waaraan ik doodga....
Maar ik heb geen idee of er iets aan te doen is? Voor sommige fobieën kan je volgens mij maar in therapie gaan, maar voor dit?
Damned schreef:Dat is ook het meest logische; de mensen die het minst last van het doodgaan hebben zijn de doden zelf![]()
Helaas moet het wel een foutje in mijn hersenen zijn ofzo, het is redelijk idioot om zo verschrikkelijk bang te zijn van iets dat onvermijdelijk is...
Janneke2 schreef:Ik ben geneigd drawerlover gelijk te geven: "angst stand alone" kan makkelijker te *genezen* zijn dan angst als gevolg van een of meerdere trauma's. - Maar och: het is allebei goed mogelijk.
drawerlover schreef:Ik heb een ballonnenfobie. Gisteren nog last van gehad. Ik vind het al eng als ik er een vast heb. En dan gaan ze allemaal met die ballonnen spelen en dan raak ik al lichtelijk in paniek. En uiteindelijk gingen ze er op springen en weet ik veel wat en natuurlijk knappen ze dus ik ben gewoon weg gevlucht