[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:12

Ohh maya, 2 oren tegelijk! Hoe moet je nu slapen!! :(:)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:13

Oh ja, dat zou ik ook denken. Zal sowieso moeten wachten tot ik terug ben van vakantie maar aaah ik wil ook een snug <3

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:13

Door de andere piercings ben ik al gewend om ermee te slapen , komt nu ook wel goed. Meestal doe ik mijn hand tussen mijn hoofd en kussen en of ik lig tussen twee kussens in.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:36

Helix is echt zo rot met genezen, puur omdat het onvermijdelijk is er niet aan te zitten/geen druk op te hebben met slapen. Koptelefoon is ook echt funest voor het genezen. Nu, na 3 jaar en er gewone witgouden ringetjes in te hebben heb ik er geen last meer van. Maar wanneer ik er weer een knopje in deed, had ik er na een nachtje slapen gelijk weer last van. -O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:34

De meeste helixen gaan dan ook beter met een ringetetje, aangezien je kraakbeen ook gebogen is op de plaats van een helix.

Ik heb ook een anderhalf jaar met de mijne geklopt, en na een ringetje in te zetten is ie gelijk genezen en heb er nu alweer meer dan een jaar geen last meer van :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:41

Dat is dan weer niet helemaal waar snollygoster. Een ringetje is te beweeglijk voor een/iedere verse piercing. Dat het bij jou/jullie daarmee beter gaat betekent niet dat een ringetje dan ook direct beter is voor iedereen. Het kan ook aan het materiaal van het ringetje/staafje liggen en zo zijn er nog wel meer factoren die mee spelen.. :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:55

Een ringetje is inderdaad ook niet altijd goed, dat ging fout bij mijn wenkbrauwpiercing omdat het veel te veel bewoog. En ik heb in beide helix pas een ringetje gedaan, toen het genezen was. Als ik daarna er weer eens een knopje in deed, was het toch altijd weer pijnlijk en rood na het slapen, vanwege meer druk. Want een ringetje drukt er dan wel weer minder in tijdens het slapen dan een knopje.

Ik denk dat er over het algemeen ook heel veel mensen zijn, die toch te veel aan de piercing zitten tijdens het helingsproces, ik betrapte mezelf daar ook telkens op toen ik net mijn wenkbrauwpiercing had. :o Dat heb ik nu wel afgeleerd, maar ik heb wel de tic om aan alle piercings in mijn oor te zitten als ik wegdroom, :') Maar die zijn nu ook al lang genezen, en ik wil er na de zomer toch echt weer wat bij. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:26

Nou, ik ben net naar de shop geweest om mijn double forward helix te laten wisselen, en dat deed ZEER... Mijn helix verwisselen heb ik zelf gedaan en deed niet echt zeer, maar deze.. :oo Piercer zei zelf ook dat de onderste echt vastzat, en hij heeft echt met tangetjes moeten werken om hem eruit te krijgen, en hij zat zo vast dat dat niet zomaar ging, maar uiteindelijk is het gelukt. Het is gaan bloeden en voelde daarna ook nog echt heel pijnlijk aan. Nu voel ik ze niet echt meer, alleen mijn oor is nog een beetje rood. Straks even zeezouten, en dan laat ik ze gewoon even met rust.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:54

[***] schreef:
Nou, ik ben net naar de shop geweest om mijn double forward helix te laten wisselen, en dat deed ZEER... Mijn helix verwisselen heb ik zelf gedaan en deed niet echt zeer, maar deze.. :oo Piercer zei zelf ook dat de onderste echt vastzat, en hij heeft echt met tangetjes moeten werken om hem eruit te krijgen, en hij zat zo vast dat dat niet zomaar ging, maar uiteindelijk is het gelukt. Het is gaan bloeden en voelde daarna ook nog echt heel pijnlijk aan. Nu voel ik ze niet echt meer, alleen mijn oor is nog een beetje rood. Straks even zeezouten, en dan laat ik ze gewoon even met rust.

en hij heeft het niet eventjes laten weken? zodat het zacht werd?
klinkt namelijk zeer pijnlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:15

Weken zodat het kraakbeen zacht werd o.i.d? Nee, niet dat ik weet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:15

Nou schiet mij maar lek... Ik heb een helix sinds 11 maanden en het ding is altijd braaf geweest. Ik heb een ringetje.

Nu heb ik er eergisteren een diamantje ingestopt met een draaiballetje. Hij is niet te kort of te dik en ook geen materiaal waar ik niet tegen kan (zelfde spul als het ringetje). Echter kan ik er niet op slapen en de hele dag doet het pijn.

Ik heb dus gisteren mijn ringetje er weer in gedaan en vanaf het moment dat hij er in zit; geen pijn! Kan er op slapen en aan draaien etc. Heel gek.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:26

[***] schreef:

nee het wondje waar hij in vast zat haha ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:36

JamieShanin schreef:
[***] schreef:

nee het wondje waar hij in vast zat haha ;)

Oh :') Volgens mij werd het daarna alleen even met wat alcohol schoongemaakt(van dat gele spul)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:38

alcohol is niet geel ;) alcohol is doorzichtig :) jodium is geel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:40

Dan was het dus jodium :o

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:41

hihi maakt niet uit toch ;)
maar ik vind het wel vreemd want het lijkt mij dat hij je kraakbeen zo wel had kunnen beschadigen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:55

Kan het kloppen dat mijn oren de laatste tijd vaker dicht zitten, sinds ik mijn oren heb gepierced? Ik ga maandag weer naar de HA voor uitspuiten..

edit: heb laten piercen :+

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:26

Volgens mij kan dat kloppen ja,
Piercen maakt een wondje dat moet helen dus dat kan misschien dat veroorzaken?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:42

JamieShanin schreef:
Volgens mij kan dat kloppen ja,
Piercen maakt een wondje dat moet helen dus dat kan misschien dat veroorzaken?

Ook bij een helix?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:40

Danique schreef:
Nou schiet mij maar lek... Ik heb een helix sinds 11 maanden en het ding is altijd braaf geweest. Ik heb een ringetje.

Nu heb ik er eergisteren een diamantje ingestopt met een draaiballetje. Hij is niet te kort of te dik en ook geen materiaal waar ik niet tegen kan (zelfde spul als het ringetje). Echter kan ik er niet op slapen en de hele dag doet het pijn.

Ik heb dus gisteren mijn ringetje er weer in gedaan en vanaf het moment dat hij er in zit; geen pijn! Kan er op slapen en aan draaien etc. Heel gek.

Ik heb dus exact hetzelfde. :') Komt echt doordat er dan te veel druk op staat als je slaapt. :\
Maar je kan wel slapen met een ringetje, en dan in de ochtend er iets van een knopje in doen, dan heb je er als het goed is geen last van. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:29

Is dat zo? Pff wat een gedoe dan iedere ochtend :') Ik laat het ringetje er wel mooi in zitten!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:50

Suliko schreef:
Danique schreef:

Ik heb dus exact hetzelfde. :') Komt echt doordat er dan te veel druk op staat als je slaapt. :\
Maar je kan wel slapen met een ringetje, en dan in de ochtend er iets van een knopje in doen, dan heb je er als het goed is geen last van. :D

Is het ringetje wel dezelfde dikte? Want anders ben je ip gewoon aan het stretchen :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:05

Blacky94 schreef:
Suliko schreef:

Is het ringetje wel dezelfde dikte? Want anders ben je ip gewoon aan het stretchen :')

Mijn ringetje is wel ietsjes dunner dan de rest van mijn knopjes en dergelijke, maar ik heb er nooit een probleem mee als ik het er in stop, ja misschien ietsjes doordouwen, maar dan heb ik er daarna geen last van. Pas na het slapen doet het pijn. :n

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:08

Zou laten piercen met een mini spiral kunnen..? O:) Ik vind 't nog steeds zo leuk maar een knopje staat gewoon niet bij mij, en dat helen duurt geloof ik wel 1,5 jaar.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:32

Alles kan als je naar een minder goede piercer gaat.
En waarom staat een knopje niet en een spiraal wel? Dat heb ik nog nooit gehoord. :')