heb even de tijd genomen om het topic schuin door te lezen.
Ik las dat je meerdere malen gezegd hebt dat een spiraal geen optie is. Heb je het dan ook over de hormoonvrije spiraal? En had je daar een bepaalde reden voor? Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een goede anticonceptie, maar het is echt moeilijk te vinden!
Ben ongeveer 7 maanden geleden gestopt met al die hormonale anticonceptierommel, met een zwangerschap tot gevolg (maar voel me wel weer kiplekker nu

Wat ik me afvraag, waarschijnlijk heb ik er over heen gelezen (11 blz topic is niet niks

Ik las dat je ook 's nachts 5 à 6 x gaat plassen. Ik ben persoonlijk iemand die véél water drinkt, dat in combinatie met 5 maanden zwanger moet ik zelfs nog 'maar' 1 à 2 x 's nachts plassen. Ik vroeg me af of je dit al met je huisarts besproken hebt. Is hier een medische oorzaak van? Ben je al op suikerziekte getest?
Je zei ook iets over dat je een soort van medisch 'experimenteergoed' was en op een gegeven moment 12 verschillende soorten medicatie nam. Je hoeft er geen seconde aan te twijfelen dat dit een aanslag is geweest op je lichaam en ik vind het echt knap dat je dat inziet

Ik krijg het gevoel dat er meer aan de hand is dan alleen de prikpil. Volgens mij is de werking van jouw lichaam zodanig verstoord dat het moeilijk is om gezond te functioneren. De prikpil zal het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt hebben, een soort van katalysator om de balans definitief te verstoren.
Wat ik zou doen is proberen zoveel mogelijk te reinigen. Dat kan misschien wel jaren duren, maar dat is de enige manier om terug gezond te worden. Ik zou op zoek gaan naar een goede basislevensstijl: een met gezonde voeding, beweging en zo veel mogelijk vrij van medicatie.
Je zei dat je reeds 3 diëtistes versleten hebt, zonder resultaat: troost je, je bent heus niet de enige. Helaas houden de traditionele diëtistes er vaak foute ideeën op na. Ik zou zeggen, start zelf een zoektocht naar gezonde voeding en een gezond leven en red jezelf.
Je hoeft van mij niet veel te eten als je dat niet wil, maar wat je eet moet dan wel van kwaliteit zijn. Dus eet minstens toch verse groenten elke dag. Dat zou voor jou eigenlijk basisvoedsel moeten worden (niet makkelijk natuurlijk, ik ben zelf ook geen groenteneter.. maar je hebt het nodig!)
Probeer veel lekker met je paard bezig te blijven en zoek iemand die je bewegingsadvies kan geven. Zodat je op een gezonde manier kan bewegen die bij jou past, elke dag. Ook dat heeft je lichaam nodig.
Ik vind het in elk geval heel dapper dat je zo open bent over je probleem, en vind het ook knap dat je open staat voor alle reacties. Ik wil heus niet met een wijzend vingertje overkomen, integendeel. Ik leef met je mee, omdat ik zelf de gevolgen van chemische troep op je lichaam ken.