[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:01

Emmaa_ schreef:
En Viktor ik herken het heeeeel erg. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik echt maandenlang ontzettend slecht gegeten. Fruit en groente zit er hier ondertussen wel in, het probleem is vooral dat ik blijf snoepen en snacken. In plaats van avondeten een zak chips en een pak koekjes wegwerken, dooreten tot ik misselijk ben. Baal echt van mezelf :=

:( . Ik heb er niet veel op te zeggen ;(

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:05

Dit is het topic dat ik net nodig heb! Ook ik wil niet alleen voor de zomer, maar gewoon in het algemeen wat fitter worden. Het belangrijkste om in mijn levensstijl te veranderen is mijn eetgewoonte. Ik wil dus gezonder eten, meer water drinken, minder tussendoortjes en gewoon wat gezonder. Ook wil ik mijn conditie opbouwen (ook weer handig voor crosswedstrijden met de pony, hou je het zelf ook lang(er) vol :D ) en meer fitness oefeningen te doen om sommige spieren wat meer te trainen.

Maar ik zie hier al goede motivatie teksten/quotes voorbij komen!

_Mellanie schreef:
Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont :+
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten
Viktor238 - X - een gezonde levensstijl
_mellanie- Afvallen, fitter worden en gezonder leven
elselianta- elsehoix-afvallen
xDebora - gezonder eten, meer bewegen, conditie opbouwen

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:10

Citaat:
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Marrie_L - fitter worden
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
Francinee - strakker worden, beter in m'n vel zitten
DjobliLover - 6 kilo afvallen, gezondere levensstijl, strakkere buik.
Jasmijnz- zo door blijven gaan en inspiratie/motivatie opdoen :)
Beau_myrthe - myrthe1402 - afvallen en strakker lichaam

Hallo allemaal,

Ook ik meld me graag! Heb net de app gedownload en vanaf morgen serieus bezig. Water drinken gaat al aardig maar vergeet het vaak. Dus de app even downloaden zodat ik daar ook aan wordt herinnert.

Lijkt me heerlijk om hier wat motivatie vandaan te halen en tips te ontvangen en uit te delen! :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:10

Emmaa_ schreef:
En Viktor ik herken het heeeeel erg. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik echt maandenlang ontzettend slecht gegeten. Fruit en groente zit er hier ondertussen wel in, het probleem is vooral dat ik blijf snoepen en snacken. In plaats van avondeten een zak chips en een pak koekjes wegwerken, dooreten tot ik misselijk ben. Baal echt van mezelf :=

Dit heb ik dus ook inderdaad.
Sinds ik het huis uit ben, ben ik dus ook aangekomen.

Maar die (slechte) gewoontes zijn er in gekomen, dus ze kunnen er ook weer uit. :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:19

Citaat:

s
Marrie_L - fitter worden
Cabelona - - 12 kilo afvallen, fijner in het lichaam zitten, nieuwe sport vinden en gezonder eten

jasmijnz

Re: De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:21

De gedachte die mij heel erg helpt: als ik op een pizza kan wachten die 20 min in de oven moet kan ik net zo goed in die 20 min een gezonde maaltijd klaar maken! ;)
Dacht altijd dat het veel tijd scheelde maar dat is niet altijd zo!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:23

Jeetje wat gaat dit topic hard! Leuk :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:23

Trouwens, ik weet niet of jullie het weten, maar met 5 km hardlopen verbrand je net zoveel als 5 km wandelen :) je doet er alleen langer over. Dus mocht je (net als ik) niet willen hardlopen, wandelen is minstens zo goed!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:27

Dat is wel een fijne tip _sharonnn! Ik hardloop nu niet, ik heb het een aantal geleden wel gedaan. Toen merkte ik dat ik soms niet zin had in hardlopen, dus dan dacht ik 'laat maar weer'. Maar dan is wandelen wel veel fijner, kan ik de hond ook gezellig meenemen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:29

Citaat:

s
Marrie_L - fitter worden
Secricible - secricible - laatste 5kg, daarna strakker en gespierder worden!

Ik meld me ook, zit ook wel al in andere motivatietopics, maar alles is fijn :)
Ik ben sins juli nu 13kg kwijt en wil er nog 5 af hebben, dan ben ik tevreden. Wil nu als experimentje om te zien hoe mijn lichaam reageert een paar weken pasta, brood en aardappelen lozen omdat ik heel moe ben. Bewerkte suikers eet ik al niet meer en ik heb het idee dat ik op brood reageer, dus even mezelf als proefkonijn gebruiken.
Ik doe 2-3x per week crossfit en als het beter weer is wil ik ook weer 1x per week hardlopen. Nu doe ik het echt sporadisch.
Jullie hebben al veel gepraat, ga even bijlezen :)

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:34

Vanmiddag op de markt bij de groenten en notenkraam geshopt. Heerlijk! Ik denk dat dat mijn favoriete kramen op de markt zijn.

ongebrande en ongezouten noten gekocht en wat rozijnen. Ik weet dat rozijnen veel suikers bevatten, maar een paar mixen door het handje noten vind ik niet erg.
ik koop 3x 100 gram cashew, pecan en (bruine) amandelen. Ik vind namelijk de hazelnoten en pecannoten in de mixen niet zo lekker. Macadamia vind ik wel lekker, maar alleen gebakken en gezouten.

Bij de groente kraam 2 rode paprika's om te snacken, 2 mango's en een ananas die schoongemaakt is. Ik vind dat zo een naar werkje om een ananas schoon te maken.
De mango's zijn nog wel een beetje hard dus misschien dat deze morgen wel rijp zijn.

Zometeen lekker en stuk ananas bij Door het oog van de naald!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor iedereen die de motivatie even kwijt is :D
Let's rock this summer girls *\o/*

edit: Ik heb 3 30daychallanges geïnstalleerd op de app.
1. Bridges challenge - dag 1: 20 & dag 30: 213 (level hard)
2. Leg raises challenge - dag 1: 15 & dag 30: 87 (level medium)
3. Squat challenge - dag 1: 50 & dag 30: 243 (level hard)
Nog meer meiden die zulke challenges doen? En hoe zwaar doen jullie ze? :o

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:47

_sharonnn schreef:
Mouzs_engel schreef:
Sorry maar ik ga geen 10 pagina's doorlezen :x maar ik wil mijzelf graag melden. Ik ben zelf al best dun maar ben deze winter elke dag met de bus geweest en ook helemaal niet gesport dus wil het weer oppakken. Ik ga vanaf nu weer elke dag op de fiets naar school, dat is alleen heel al 14 km en 's middags dus 14 km terug. Ik wil ook nu 3x in de week gaan hardlopen en de andere 4 dagen een work-out thuis doen. Ook wil ik op een dag sws 2 liter drinken en niet elke dag als ik thuis ben wat ongezonds eten. Ik wil graag weer een goede conditie hebben en mooi lichaam waar ik trots op kan zijn. Ook hoop ik door het vele drinken en minder ongezonde dingen te eten mij puistjes iets minder worden :+

Ik gebruik trouwens de app seven en runkeeper en heb net die drinking app gedownload

En dan na een tijdje lekker verzuurde spieren hebben.. :+

Je kan niet patsboem 7 dagen in de week intensief gaan sporten, dat moet je opbouwen, anders gaan je spieren eraan..

Ik bouw dit ook rustig op. De work-out doe ik via seven en die is er voor om op te bouwen net zoals die andere app. Maar bedankt. Ik zou er wel rekening mee houden

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:54

Wel een beetje onrealistische plaatjes :=

Ik doe de 30 day ab challenge
Dag 1
- 15 sit ups
- 5 crunches
- 5 leg raise
- 25 sec plank

Dag 30
- 125 sit ups
- 200 crunches
- 65 leg raise
- 120 plank

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:54

pffff wat gaan jullie snel! :wow: vrees dat ik dat tempo niet bij ga houden :')

Net wel m'n eerste dag van de 30 day ab challenge voltooid, vorige keer dat ik met deze challenge begon kwam ik tot dag 16... ben benieuwd tot hoever ik deze keer kom. Voor morgen ochtend staat ook de eerste hardloop sessie weer in de planning, weer gezellig zo'n opbouw schema volgen +:)+

@_sharonnn bij mij is op dag 1 de plank maar 10 sec? Ik gebruik de 30 day challenge app

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:56

Voor mensen die willen beginnen met hardlopen, ik heb een schema gevonden met interval tussen (stevig) wandelen en hardlopen. Hierbij wordt opgebouwd naar 60 minuten hardlopen (28 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen en dat 2x). Hij staat op site van de hartstichting: https://www.hartstichting.nl/downloads/hardloopschema

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:56

_sharonnn schreef:
Wel een beetje onrealistische plaatjes :=

Ik doe de 30 day ab challenge
Dag 1
- 15 sit ups
- 5 crunches
- 5 leg raise
- 25 sec plank

Dag 30
- 125 sit ups
- 200 crunches
- 65 leg raise
- 120 plank

Valt mee :D Ik heb gezien dat dit resultaat wel echt mogelijk is; bij 4/5 keer per week krachttraining en heel veel cardio. Natuurlijk kan er het een en ander aan gefotoshopt zijn, maar onrealistisch is het niet.
Ik zal zo'n figuurtje ook niet bereiken (en de meeste vrouwen niet, denk ik :+ ) maar het geeft mij wel motivatie om naar goed resultaat te streven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:11

*\o/* We kunnen dit!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:17

Hoihoi! Hopelijk ben ik nog niet te laat om te volgen! Ik ben vanaf deze week ook bezig.

Ik train kracht met mijn vriend mee, en loop meerdere malen per week +/- 20 minuten hard. (Oké, dat is het plan dus :') )

Ik heb myfitnesspall gedownload, maar ik zie alleen vier korte info blokjes? Het is geen gratis app toch?

In ieder geval, mijn doel:

* +/- 10 kilo kwijt. (Waarschijnlijk zal dit geen 10 kilo worden, aangezien ik heel snel spieren creëer. Maar, ik ga er wel voor!
Ik ben 1.65 en weeg, tot mijn grote schaamte, momenteel 73 kilo. Heb altijd gezegd dat ik nooooit boven de 70 wilde. Mislukt dus.

* Strakkere boven benen en billen.
Ik heb vrij forse bovenbenen en billen, dit is mijn bouw dus ik zal nooit dunne, lange benen krijgen haha. Maar strak kan natuurlijk wel!! Geen reden om dat te verwaarlozen natuurlijk. Weg met de drilpudding benen en billen :D

* Rugspieren trainen.

* Strakkere armen

* Buikspieren (zichtbaar?)

* En het allerbelangrijkste, fitter worden over het algemeen!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:18

iEmmaaa schreef:
pffff wat gaan jullie snel! :wow: vrees dat ik dat tempo niet bij ga houden :')

Net wel m'n eerste dag van de 30 day ab challenge voltooid, vorige keer dat ik met deze challenge begon kwam ik tot dag 16... ben benieuwd tot hoever ik deze keer kom. Voor morgen ochtend staat ook de eerste hardloop sessie weer in de planning, weer gezellig zo'n opbouw schema volgen +:)+

@_sharonnn bij mij is op dag 1 de plank maar 10 sec? Ik gebruik de 30 day challenge app

Ik heb de 30 day ab challenge, misschien is dat het verschil :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:22

De 30 day ab challenge, kun je die gewoon naast je gewone schema erbij doen? Ik train met mijn vriend mee met alle spiergroepen met (lichte, 5 kilo per dumbel. Zijn bezig met opbouwen)
plus daarnaast al wat buikspieroefeningen ed. natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:27

Dames! Ik heb net een pb'tje van een mod ontvangen, het topic zal een HK tag krijgen maar houd het bij voorkeur wel on topic! Kletsen mag altijd maar geen one liners etc... Is dat goed?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:28

BAM!
Ik heb 6 kilometer hard gelopen!
Ik heb er een klein uurtje over gedaan( -O- )
Maar ik heb het gedaan!
Ik heb er ook even 2 lunches per been en 20 sqauds in de mix gegooid!

:j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:30

Waarom huiskamer? Nouja, zolang we on-topic blijven! :D

Netjes Wendybrian! Ik heb net de helft gedaan in 18 minuten. Vind een uur wel erg knap hoor!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:31

Danique schreef:
Dames! Ik heb net een pb'tje van een mod ontvangen, het topic zal een HK tag krijgen maar houd het bij voorkeur wel on topic! Kletsen mag altijd maar geen one liners etc... Is dat goed?

Prima!