Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rintah schreef:Geryon schreef:*knip*
Je centimeters staan nou eenmaal niet gelijk aan welke band je moet hebben.
raar eigenlijk, het zou veel consumentenvriendelijker zijn als de maat die je moet hebben bij een omvang van 70 70 genoemd zou worden in plaats van het aantal centimeter wat de band van de bh eigenlijk is.
dan is het simpelweg een kwestie van opmeten van je onderwijdte, en daar dan de goede cup bij zoeken. in plaats van moeten kijken welke omvangsmaat je nodig hebt bij je onderwijdte, en dat dat voor je gevoel totaal niet klopt.
friendly, als 65D te smal is zou je moeten kijken naar 70C (omvang omhoog=cup omlaag en omgekeerd)
Blacky94 schreef:Rintah schreef:*knip*
raar eigenlijk, het zou veel consumentenvriendelijker zijn als de maat die je moet hebben bij een omvang van 70 70 genoemd zou worden in plaats van het aantal centimeter wat de band van de bh eigenlijk is.
dan is het simpelweg een kwestie van opmeten van je onderwijdte, en daar dan de goede cup bij zoeken. in plaats van moeten kijken welke omvangsmaat je nodig hebt bij je onderwijdte, en dat dat voor je gevoel totaal niet klopt.
friendly, als 65D te smal is zou je moeten kijken naar 70C (omvang omhoog=cup omlaag en omgekeerd)
Ja maar dat kan dus denk ik niet want een 70A zal altijd kleiner zijn dan een 70D. Bij de 70D zijn de cups groter en krijg je vermoed ik toch een grotere omvang dan bij de 70D.
En voor iedereen die denkt dat ie niet in een 10cm kleinere omvang kan, als ik heel, heel strak meet kom ik op 81 cm (iets minder strak maar nog steeds strak 83/84cm) uit en draag nu 80B. Heb een paar oude BHs van mn broertjes vriendin liggen maat 70D/E en de 70E zat het beste en kon nog met gemak op het middelste gaatje.
Fantabulouss schreef:Bij Bonprix.nl zie ik wel leuke bh's in grote maten vanaf €17 ...maar ik vraag me dan weer af..hoe zou de kwaliteit zijn voor die prijs?![]()
Annoya schreef:@Zwerte en goede BH moet te niet op besparen, tenzij je financieel echt niet kan. 3 BH's is op zich voldoende als je geregeld wast zodat je altijd een schone klaar hebt liggen. Ik wil het wel proberen maar ik ga niet online bestellen ik duik wel met heel wat cupmaten en paskamertje in bij de lingerie zaak.
Geryon schreef:DankjeFantabulouss schreef:Bij Bonprix.nl zie ik wel leuke bh's in grote maten vanaf €17 ...maar ik vraag me dan weer af..hoe zou de kwaliteit zijn voor die prijs?![]()
Toevallig net m'n bestelling binnen gehad van bonprix. Had vanalles aan maten besteld.Stof ziet er gewoon mooi uit en het zijn mooie beha's, goed stevig. Ziet er goed uit! Vallen wel érg klein. Dus omvang PLUS de cup moeten zeker een maat groter! Denk dat ik ze in nog wat maten groter ga bestellen om weer uit te proberen.
Met de beugelloze beha's ben ik wel erg blij!
Zwerte schreef:Zo'n opmerking vind ik dus echt niet kunnen. Dan vraag je als medewerker toch gewoon of je even moet opmeten voor de juiste maat? Komt ze er vanzelf achter dat het meer is dan ze denkt.... Dat is dus niet mijn ervaring met speciaalzaken, maarook daar zal je wel het kaf van het koren moeten scheiden ben ik bang...