Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:58

Ik zou eigenlijk niet eens weten bij welke winkels ik zou moeten kijken :o?

Sterre98

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:16

Nou ik heb het even berekend haha
Zit nu of op 70F of 75E passen super.
Volgens het filmpje zou ik op 65G zitten. Dat zei de vrouw die mij op had gemeten ook al. Maar dacht het mooi niet dat ik 65G ga halen :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:18

Rintah schreef:
Geryon schreef:
*knip*
Je centimeters staan nou eenmaal niet gelijk aan welke band je moet hebben. :P

raar eigenlijk, het zou veel consumentenvriendelijker zijn als de maat die je moet hebben bij een omvang van 70 70 genoemd zou worden in plaats van het aantal centimeter wat de band van de bh eigenlijk is.
dan is het simpelweg een kwestie van opmeten van je onderwijdte, en daar dan de goede cup bij zoeken. in plaats van moeten kijken welke omvangsmaat je nodig hebt bij je onderwijdte, en dat dat voor je gevoel totaal niet klopt.

friendly, als 65D te smal is zou je moeten kijken naar 70C (omvang omhoog=cup omlaag en omgekeerd)

Ja maar dat kan dus denk ik niet want een 70A zal altijd kleiner zijn dan een 70D. Bij de 70D zijn de cups groter en krijg je vermoed ik toch een grotere omvang dan bij de 70D.

En voor iedereen die denkt dat ie niet in een 10cm kleinere omvang kan, als ik heel, heel strak meet kom ik op 81 cm (iets minder strak maar nog steeds strak 83/84cm) uit en draag nu 80B. Heb een paar oude BHs van mn broertjes vriendin liggen maat 70D/E en de 70E zat het beste en kon nog met gemak op het middelste gaatje.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:33

Ik heb het ook berekend en ga het denk wel een keertje uitproberen :)

Snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over het kopen van een grote maat bh .... :=
Als je thuis komt knip je gewoon de labeltjes/kaartjes eruit en niemand die meer ziet dat je zon grote maat hebt toch ? :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:38

Mij maakt het niet uit hoe groot de BH is. Maar bij mij ligt het aan de prijs. Ik kan gewoon geen BH van 80 euro betalen, en de maat is erg lastig te vinden helaas

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:01

Blacky94 schreef:
Rintah schreef:
*knip*
raar eigenlijk, het zou veel consumentenvriendelijker zijn als de maat die je moet hebben bij een omvang van 70 70 genoemd zou worden in plaats van het aantal centimeter wat de band van de bh eigenlijk is.
dan is het simpelweg een kwestie van opmeten van je onderwijdte, en daar dan de goede cup bij zoeken. in plaats van moeten kijken welke omvangsmaat je nodig hebt bij je onderwijdte, en dat dat voor je gevoel totaal niet klopt.

friendly, als 65D te smal is zou je moeten kijken naar 70C (omvang omhoog=cup omlaag en omgekeerd)

Ja maar dat kan dus denk ik niet want een 70A zal altijd kleiner zijn dan een 70D. Bij de 70D zijn de cups groter en krijg je vermoed ik toch een grotere omvang dan bij de 70D.

En voor iedereen die denkt dat ie niet in een 10cm kleinere omvang kan, als ik heel, heel strak meet kom ik op 81 cm (iets minder strak maar nog steeds strak 83/84cm) uit en draag nu 80B. Heb een paar oude BHs van mn broertjes vriendin liggen maat 70D/E en de 70E zat het beste en kon nog met gemak op het middelste gaatje.

Maar daar zit het hem nou juist in, of er nou een a of d of voor mijn part q cup aan zit, de omvangsmaat die je met omtrek van je lichaam moet hebben veranderd niet. Vandaar ook eerst op zoek naar de correcte omvang voor de breedte van je lijf, en dan bij die omvang op zoek naar een goed passende cupmaat.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:05

sterreke98 schreef:
Mij maakt het niet uit hoe groot de BH is. Maar bij mij ligt het aan de prijs. Ik kan gewoon geen BH van 80 euro betalen, en de maat is erg lastig te vinden helaas

Als ik google op jou maat 65G dan vind ik ze al vanaf €45 :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:12

nouja ach :')
Heb net een nieuwe bh, en pas eigenlijk alleen Prima Donna goed. De rest zit niet fijn.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:13

Nou jongens! Had hier al eerder wat geplaatst. Volgens het filmpje had ik namelijk 70E. Droeg zelf een 80B dus had er niet veel vertrouwen in dat ik het zo erg fout zou hebben :+ Ben vanmiddag naar de hunkemoller geweest en daar heeft een vrouw me ook geholpen. Kwam uiteindelijk uit op 75E... Dus zat er echt dichtbij! Een 70 is echt te strak voor me. Ben er wel van geschrokken dat ik zo’n foute maat droeg. De vrouw die me hielp schrok er ook van! Heb nu 2 75E’s gekocht. Binnenkort nog maar wat extra bijkopen maar eerst even sparen :+ Ben wel blij dat ik dit topic tegengekomen ben zeg! Raad het iedereen aan! Hoe onwaarschijnlijk het getal ook is dat er uitkomt :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:54

Bij Bonprix.nl zie ik wel leuke bh's in grote maten vanaf €17 ...maar ik vraag me dan weer af..hoe zou de kwaliteit zijn voor die prijs? :o :=

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:47

@Narita: Grappig he!

Ik had altijd 80C, maar n.a.v. dit topic vanmorgen in de stad een 75 E aangetrokken (advies volgens filmpje was 75 DD/E). Die was echt te ruim van Sapph, maar toen nog een paar geprobeerd van 75 D en die zitten echt wel fijn! Dus heb er 1 meegenomen voor een tientje :).
Voor de noorderlingen met 'rare' maten: er zit tegenover de HEMA/naast de oude Sting, op de plek van Skooter een lingerieoutlet met ook echt gróte maten! Anders even vragen ;). Heb speciaal voor dit topic gevraagd en ze hebben ook 65 D (hangt tussen de 70D omdat het er niet zoveel zijn). Ook voor 10 euro, maar ook wat luxere en merkspullen. Dus wel de moeite waard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 16:18

Fantabulouss schreef:
Bij Bonprix.nl zie ik wel leuke bh's in grote maten vanaf €17 ...maar ik vraag me dan weer af..hoe zou de kwaliteit zijn voor die prijs? :o :=

Toevallig net m'n bestelling binnen gehad van bonprix. Had vanalles aan maten besteld. := Stof ziet er gewoon mooi uit en het zijn mooie beha's, goed stevig. Ziet er goed uit! Vallen wel érg klein. Dus omvang PLUS de cup moeten zeker een maat groter! Denk dat ik ze in nog wat maten groter ga bestellen om weer uit te proberen.

Met de beugelloze beha's ben ik wel erg blij!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:37

Whut. Volgens de tabellen zou ik nu een 70E moeten, terwijl ik gewoon van een mini maatje af kom. Geloof er geen hol van, maar ik loop binnenkort toch eens de hunkemoller in. Kan het me gewoon niet voorstellen :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:53

Bij hunkemoller raden ze mij ook nog steeds een a aan hoor. De 70C zit echter al de hele dag heerlijk. Sluit mooi aan, ook als ik onder uit gezakt ga zitten. En ik heb de hele dag nog niet een keer mijn bh recht hoeven trekken!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:25

Wow! Dat probleem heb ik namelijk ook altijd, de boel schuift en doet.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:32

Wauw super zeg Snadrem!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:00

Niet helemaal naar aanleiding van het filmpje, maar wel geinspireerd toch eens opnieuw gepast in de winkel.
Ik draag een 80E en nu was een 70F nog te klein, groter hadden ze alleen niet daar dus ik ga morgen even verder zoeken, het liefst een voedingsbeha, maar dat wordt moeilijk en duur heb ik al gezien.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:11

Ik heb nu online het een en ander gezien in kleine maten met grote cups, maar dan wordt het inderdaad wel rond de 50 euro. Dus ik moet nog een maand wachten op mijn loon van februari en dan ga ik eens wat dingen bestellen en kijken hoe het zit. Maar veel keuze kom ik nog niet tegen :Y)

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:24

Ik ben net terug van de hunkemoller outlet. Ben eerst bij een gewone hunkemoller gaan passen. En 70C paste toch wat beter dan 70D. Heb nu dus 70C gekocht terwijl ik eerst met 75A/B liep. Dit zit zo veel beter. Helaas mag je daar niet passen. Heb nu wel 2 bh's die toch 70D zouden moeten zijn. Maar ik ben heel tevreden. Ben blij dat ik nu de goede maat heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:00

Nou, ik ga online maar een paar BH's bestellen want ik was vanmiddag in een lingeriezaak (een speciaalzaak) en die vrouw keek me aan of ze water zag branden toen ik naar 75G vroeg. -O- Ze hadden het niet, maar ik 'leek haar ook geen 75G'.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:02

RedPassion schreef:
Nou, ik ga online maar een paar BH's bestellen want ik was vanmiddag in een lingeriezaak (een speciaalzaak) en die vrouw keek me aan of ze water zag branden toen ik naar 75G vroeg. -O- Ze hadden het niet, maar ik 'leek haar ook geen 75G'.

-O- Nou lekker dan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:07

Annoya schreef:
@Zwerte en goede BH moet te niet op besparen, tenzij je financieel echt niet kan. 3 BH's is op zich voldoende als je geregeld wast zodat je altijd een schone klaar hebt liggen. Ik wil het wel proberen maar ik ga niet online bestellen ik duik wel met heel wat cupmaten en paskamertje in bij de lingerie zaak.

3 vind ik dus zat, heb zelden meer dan dat gehad. Ik heb wellicht "makkelijk praten" omdat ik mn hele leven al hiermee zit en dus ook al vanaf begin puberteit zelf flink moet sparen voor mn bh's. Ik kan ook zeker niet zomaar 100 euro missen, ben ook arme student geweest.... Maar hiervoor heb ik gewoon altijd dus geld apart moeten zetten, had weinig keus.

Voor iedereen die zich afvraagt waar je zulke grotere maten haalt, daarvoor moet je dus naar de betere zaken toe. Niet bang voor zijn, niet aarzelen maar echt gewoon eens doen! Een goede zaak kan je zo prettig helpen, ik vind zelf juist zoiets als de hunkemoller heel onprettig, totaal andere ervaring dan een speciaalzaak iig.

Zo'n opmerking vind ik dus echt niet kunnen. Dan vraag je als medewerker toch gewoon of je even moet opmeten voor de juiste maat? Komt ze er vanzelf achter dat het meer is dan ze denkt.... Dat is dus niet mijn ervaring met speciaalzaken, maarook daar zal je wel het kaf van het koren moeten scheiden ben ik bang...

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:09

Geryon schreef:
Fantabulouss schreef:

Toevallig net m'n bestelling binnen gehad van bonprix. Had vanalles aan maten besteld. := Stof ziet er gewoon mooi uit en het zijn mooie beha's, goed stevig. Ziet er goed uit! Vallen wel érg klein. Dus omvang PLUS de cup moeten zeker een maat groter! Denk dat ik ze in nog wat maten groter ga bestellen om weer uit te proberen.

Met de beugelloze beha's ben ik wel erg blij!
Dankje :) goed om te weten, hoe zit het daar met verzendkosten en retourkosten? :o

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:11

RedPassion schreef:

Jeetje lekker lomp zeg :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:15

Zwerte schreef:
Zo'n opmerking vind ik dus echt niet kunnen. Dan vraag je als medewerker toch gewoon of je even moet opmeten voor de juiste maat? Komt ze er vanzelf achter dat het meer is dan ze denkt.... Dat is dus niet mijn ervaring met speciaalzaken, maarook daar zal je wel het kaf van het koren moeten scheiden ben ik bang...

Ja, ik had het ook niet verwacht. Juist speciaal naar die zaak gereden omdat ik bij bv Hunkemoller niet zag gebeuren dat ik er zou slagen. Schijnbaar heb ik net de verkeerde gekozen. :+
Maar ik heb nu bij Wehkamp wat BH's besteld, ik ben benieuwd!