zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:26

Welkom! Wat een heftige operatie! Ik heb daar wel ervaring mee, niet bij mij maar iemand die dichtbij staat. Als je info wilt dan PB je maar even.

En qua ADHD. Bij mij hebben ze het tijdens het revalidatie traject ontdekt en ik overleef het stil liggen ook goed. :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:28

Welkom!

Heftig zeg, en dat stilliggen wordt dan wel heel lastig ja :(:) Kun je je armen wel gewoon goed bewegen? Dan kun je misschien gaan haken, tekenen of loomen ( :+ ) ofzo, het is maar dat je iets te doen hebt..

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:27

Wat een warm welkom!

Tazzey, ik heb je een PB gestuurd!

Als t goed is kan ik mn armen wel bewegen. Maar zal wel vermoeiend zijn.
Tekenen en loomen doe ik ook nu al veel :) Maar weet uit ervaring van vorige operatie dat ik er op moment na operatie met pijn niet zo veel zin in heb.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:40

Gooeeedemorgen!

Er ligt sneeuw -O-

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:43

Goedemorgen hier niet meer in ieder geval. Kom net uit bed. Begreep wel dat er gelegen heeft.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 11:30

goedemorgen!
hier ligt ook sneeuw.. durf niet zo goed met mn krukken naar buiten, maar zullen toch boodschappen moeten doen..

welkom Assile, dat klinkt ook heftig! ondervind je er nu ok veel pijn/hinder van?

Cerilene, wat fijn dat je even naar huis mag! heerlijk maar ik denk ook vermoeiend.

Ik heb gisteren op de hometrainer gezeten bij de fysio. was in het begin niet heel prettig maar ik heb t gedaan!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:57

Ik heb alles bijgelezen, had een enorme lap tekst getypt en vervolgen trek ik op de één of andere manier (don't ask ^) ) de stekker van mijn laptop eruit en was alles weg. Nouja, ik ga nu maar even verder waar we hier ongeveer gebleven zijn: Sneeuw.
Hier ligt gelukkig niet veel, want vroeger vond ik sneeuw wel leuk, maar sinds ik wielen gebruik vind ik het maar onhandig.

Wat betreft verveling vind ik het heel bijzonder dat ik nog niet dwars door het plafond gevlogen ben. Ik houd van lezen, maar door de morfine (denk ik) heb ik een concentratievermogen van niets, dus dat schiet niet zo op. En toch kom ik de dagen nog steeds best redelijk door. Plan in wat ik moet doen, zodat ik daar ook energie voor heb en daaromheen rommel ik wat met de laptop, schrijf wat, kleur wat, doe een computerspel of kijk wat tv. Al heb ik eigenlijk voor mezelf de regel dat ik pas vanaf 15.00, maar liefst later, de televisie aan mag zetten. Anders ben ik bang dat ik er nog een verslaving bij krijg.

Heb trouwens echt respect voor de mensen die regelmatig in het ziekenhuis te vinden zijn, kan nu al stress hebben voor mijn afspraak van 10 februari.. Neem altijd al mijn slechte ervaringen met artsen mee in mijn hoofd en houd er ook niet van als mensen aan me zitten en op de één of andere manier moeten artsen dat toch altijd. Ik snap wel dat als je moet, het nou eenmaal niet anders is en ik weet ook dat mijn stress het alleen maar lastiger maakt voor mezelf, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat knopje om kan zetten. :\

Sinds deze week mag ik wat zwaardere oefeningen doen voor mijn elleboog, dus ik doe braaf mijn oefeningen en voel dan achteraf dat ik toch weer te fanatiek was. Vraag me af of dat ik ooit ga afleren.. Trainen binnen de grenzen vind ik echt heel lastig.
Susanne, heb je nu vandaag meer last van die hometrainer of valt dat mee? Ik leef altijd zo op van de mijlpalen van weer iets kunnen, dat is, hoe moeilijk en zwaar het soms ook is, toch weer en stukje verbetering.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:13

Hier geen sneeuw -O- Ik wil ook sneeuw, het is hier zo prachtig als het wit is.

Wat goed dat je op de hometrainer gezeten hebt Susanne!! +:)+

Qua verveling gaat het redelijk hier. Ik heb mijn studie waar ik mee bezig ben en nu mijn nieuwe website. Kleuren doe ik 's avonds onder de film. TV kijk ik vrijwel nooit. A.s. zondag voor het eerst sinds kerst (Top 2000 a Gogo) weer een uurtje de TV aan voor TopGear. Verder kijken wij veel films en series.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:38

Ik kan het geen verveling noemen maar als ik het ritme wat ik had terwijl ik weinig mag volg raak ik meer negatief. In de zin van tjee wat heb ik vandaag gedaan, weer hele dag op de computer en stukje gewandeld... wereldje word dan even klein.
Aan andere kant houd het me weer bezig

Super Suzanne dat je het toch gedaan hebt de hometrainer. gogo

@dreamybol; Ik heb gelukkig geen stress voor afspraken in het ziekenhuis. Ben ze inmiddels wel zat.. Jammer dat jij er zo tege op ziet eigenlijk Mij raken ze niet altijd aan maar soms willen ze toch net even wat testen doen...

Nou vanmorgen teveel gedaan. Wist het al dat ik het niet moest doen maar ja mijn pa vond het nog niet nodig en heb geen zin in discussie morgen. Dus heb de stal uitgemest. Nu is mijn arm tja wat zal ik zeggen... dood. Ook nog kattnluikje vervangen. Alleen miskoop... maar laat het maar zo. Kijk rustig aan wel naar een andere en verkoop ik deze of .... Vanmiddag lekker lopend naar de paarden en ze binnen zetten en vanavond uit eten. Het is heerlijk weer hier. Zonnetje schijnt en temperatuur is prima

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:40

Tegen verveling kan je ook zoeken naar luisterboeken kwam net in me hoofd op :)

Ik ben nu ook een erg leuk maar best kinderlijk boek aan het lezen :o

Sneeuw ligt er hier "helaas" ook niet wilde het wel graag vind het leuk om er naar te kijken enz

Hoe is t hier verder met iedereen ?

Met mij gaat het aardig heb het de laatste tijd erg koud wat voor mij heel raar is want heb het normaal alltijd warm ook met -2
Ik ga vaarschijnlijk maandag mijn school maar is bellen en beetje boos worden ze zouden werk langs brengen maar dat is niet gedaan en ben sws beetje klaar met school tis een ongeregelde bende daaro dit jaar :(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:49

Hier ligt wel sneeuw, vreselijk :brr:

Balen dat je het zo koud hebt en dat je school niet meewerkt! :(:) Wat voor school doe je?

Hier gaat t even helemaal niet goed, deze week sowieso niet echt maar nu begin ik ook weer griep ofzo te krijgen, stik van de buikpijn...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:54

Ik zit op een praktijks school vanwege me autisme ik moet sws volgend jaar het vijfde jaar ook nog doen
Maar baal der wel beetje van dat school moeilijk doet

Griep heerst heel erg vooral het noro virus
Daar moet je heel erg mee op passen ook goed alles ontsmetten enz zij mijn arts vandeweek

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:16

Noor heerst helaas al een hele tijd. Maar in ziekenhuis is een afdeling dicht geweest ervoor...
En gewone griep met verkoudheid....

Lijkt of het niet weg gaat en tegenwoordig het hele jaar door

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:17

Ja klopt er zweeft het hele jaar door vanalles rond, ik wordt overal ziek van dus nu merk ik het pas echt goed :')

Ik denk niet dat ik noro heb, ik houd tot nu toe gewoon alles binnen dan zou dan niet kunnen denk ik?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:18

Kan een staartje zijn. Maar kans is klein.
Ik pak gelukkig weinig echt mee.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:23

Ik hoop maar dat het gewoon normale griep is :+

Ohh ik letterlijk alles, als iemand in mijn klas verkouden is weet ik al dat ik de volgende ben := Heb helemaal geen weerstand meer door die Lyme..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:30

Dat is frustrerend...
Mijn schoonzus pakt ook alles mee...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:33

Hier ook sneeuw, hoewel het al bijna weg is, maar alles word zo koud. Ik moet zo in de auto, das 5 m naar buiten en weer 5 m naar binnen, ben mezelf vast aan t inpakken :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:36

Koud is het zeker! Ik zit hier ook helemaal ingepakt op bed. Brrrr.

Sterkte met naar buiten gaan Murthul!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:34

Pff net een aardig stuk getypt valt de stroom uit.. Dus nu maar een korte versie. Ik ben weer bijgelezen.. iedereen welkom en sterkte- beterschap. Ik ben een paar dagen weer echt uit de running geweest. Was van de week even met een vriendin mee naar stal gegaan hooguit 3 uur weggeweest. Heb 2 dagen niet kunnen lopen dat was dus echt een handige actie van me.. Moet rust houden maar man man wat is dat moeilijk.. Heb deze hele week al moeite om (stil) te blijven zitten..

Hier ligt ook aardig wat sneeuw ik denk bijna 10 cm.. vind er niks aan.. Ik moet af en toe naar buiten voor mijn honden..
Maar koud vind ik het niet. (komt misschien ook dat ik een aantal uren per dag normaal gesproken buiten werk)
Dat jullie het (Murthel en Tazzey) zo koud hebben komt dat door jullie medicatie?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:50

Ik heb het altijd al koud gehad. Mijn moeder vertelde dat ik als klein kind al met sokken sliep. Bij mij staat het los van de medicatie.

Balen dat je nu zo'n last hebt Flitz!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:11

Ben wel aan het werk met die angst voor ziekenhuis/dokters, want in mijn hoofd weet ik wel dat het niet redelijk is, maar ja. Kom er maar af. En hoe meer stress, hoe meer uitval in mijn lijf en als een arts of verpleegkundige daar dan niet mee om kan gaan en druk op me gaat leggen dat ik normaal moet doen, voel ik me weer de sukkel en kom ik er helemaal niet meer uit.
Van de laatste 4 ziekenhuisbezoeken waren er 2 echt positieve ervaringen, 1 neutraal en 1 weer één waar ik me heel slecht bij voelde, maar da's op zich al een goede score. Nadeel is dat de laatste de slechtste was en dat dan weer in mijn hoofd blijft hangen. :\

Ik ben ook zo'n koukleum, ook al van jongs af aan. Loop op zonne-energie, zeg ik altijd. Met heel veel laagjes houd ik het redelijk vol buiten en op de manege naast de bak ligt er vaak wel een fleecedeken van iemand die aan het rijden die ik over me heen kan trekken. En als het te koud wordt hobbel ik de kantine in, kan ik ook naar de les kijken, maar hoor ik het niet en van kijken leer ik ook, zeg ik nu maar tegen mezelf. Kan niet wachten tot ik zelf weer op een paard mag. Al is het maar omdat man en ik gisteren besloten hebben om een manege paard over te nemen en we dus vrij ineens een eigen paard hebben. :)

Weerstand heb ik gelukkig wel redelijk. Mijn zus heeft ziekte van Crohn en haar medicatie legt haar immuunsysteem plat, die vangt dus echt elk virusje op en is de hele winter al verkouden. Lijkt me vreselijk.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:15

Wat leuk dat je een paard hebt gekocht! Wat voor iets is het?

Haha op zonne energie, die moet ik ook maar eens invoeren want zo werkt het bij mij ook :')

Wat klote dat je je zo naar voelt bij ziekenhuizen :(:)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:24

Dreamy, ik vind het echt heel fijn voor jullie dat jullie hem nu eindelijk in het gezinnetje erbij hebben. Geniet lekker van hem! Het is een mooi dier!

Op zonne-energie lopen, die zou voor mij ook op kunnen gaan.
Ik moet zeggen dat ik heel goed ben in het koppelen van mijn gevoel aan de minst prettige ervaringen.

Ik wil al een tijdje een afspraak maken met de pijnpoli om naar een Tens apparaat te kijken. Ik heb er via het revalidatiecentrum goede ervaringen mee. Ik durf alleen niet. Ik ben niet bang maar ik heb afgelopen jaar voldoende ziekenhuizen gezien.
Heeft iemand van jullie er ervaring mee?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:38

Melody, een KWPN ruin van 5 (per 1 januari dan, hij wordt 5 in mei) van dik 1,70. Nadeel van een lange man hebben, ik moet met mijn 1,68 op een huge paard zien te klauteren. := Paard heeft een goed karakter en is super lief op stal en we kunnen een boel van elkaar gaan leren met z'n allen en ik heb er ontzettend veel zin in. Voorlopig heeft mijn man hem nog alleen, maar zodra ik weer mag gaan we er naartoe werken dat ik hem ook lekker kan gaan rijden. En tot het zover is kan ik lekker met hem poetsen en knuffelen, hij is net zo knuffelig als hij hoog is. :)

Geen ervaring met Tens, Tazzey, wel met de pijnpoli en op zich waren ze daar echt wel vriendelijk enzo. Moet je voor de pijnpolie nog een doorverwijzing van je huisarts oid? Of heb je die vanuit de revalidatie?