Coloured schreef:TS:
[...]
Áls het RVP al gezorgd heeft voor een afname in het voorkomen van bepaalde ziekten, volgens mij is de grootste afname gekomen door betere hygiene, en daarna heeft het RVP misschien gezorgd dat het resterende deel nog wat verminderd is, dan ben ik van mening dat ik het vervelend vind dat mijn kinderen geen natuurlijke weerstand kunnen opbouwen tegen deze ziekten door ze zelf één voor één door te maken. Helaas wordt het van die kant nooit bekeken. Als je besluit niet of minder te enten, wordt je echter wel verweten dat je de groepsimmunisatie zou ondermijnen.
Ik zou zeggen, begin met polio. Dat maakt de kans dat je kinderen de overige ziektes moet doorlopen al een stuk kleiner
Echt, meen je die opmerking serieus? Heb je enig idee waar je het over hebt, wat je je kinderen nu toewenst? In het beste geval de dood, als het even tegen zit levenslange verlamming, blindheid, doofheid, etc. Mazelen en polio zijn echt niet een verkoudheid van een weekje.
Citaat:
Als die entingen zo super werken zoals door de overheid verondersteld wordt, dan hoeft men zich daar toch helemaal niet druk om te maken? Dan werken ze bij ieder individu toch prima?
Al met al vind ik het een moeilijke materie, ook gezien de (financiele) belangen die er bij overheid en farmaceutische industrie zeker in meespelen (kijk maar bij Klink en de mexicaanse griep)
Er zijn met groepsimmuniteit een paar dingen waar je nu aan voorbij gaat:
De ziektes die op jonge leeftijd schadelijk zijn en waar we pas op latere leeftijd tegen kunnen vaccineren
- Door iedereen te enten, voorkom je dat de gene die kwetsbaar zijn ziek worden.
De groepen die door ziekte, leeftijd (zuigelingen of ongeboren kinderen) niet gevaccineerd kunnen worden.
- Eigenlijk hetzelfde als voorgaande.
Een vaccinatie maakt de kans op besmetting veel kleiner, maar neemt deze niet volledig weg
- Dus als iemand in een volledig gevaccineerde samenleving toch besmet raakt, kan die besmetting zich vervolgens niet verder verspreiden. Dus geen epidemie.