Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:16

wendyenbram schreef:
VACCINS
Het losse tetanusvaccin van het NVI bevat:
- 40 IE tetanustoxoid
- 1,5 mg Aluminiumfosfaat
- 0,05 mg Thiomersal (kwikverbinding)

Het losse tetanusvaccin: Tetanol Pur, dit bevat géén kwik, wel:
- 40 IE tetanustoxoid,
- Aluminiumhydroxid (Adjuvans)
- Formaldehyd O0,001 mg

Dit Tetanol Pur is alleen via de huisarts te verkrijgen, die een recept dient uit te schrijven
en een artsenverklaring in te vullen (zie einde van dit document). Deze worden beide naar
de eigen apotheek gezonden. De verklaring wordt in de administratie van de apotheek
bewaard voor de Inspectie. De eigen apotheek dient vervolgens het monovaccin te
bestellen bij International Pharmacy te Nettetal-Kaldenkirchen. Dat kan via de website
http://www.ip-pharmacy.com. Het vaccin wordt geleverd aan de eigen apotheek.

Een kwikverbinding is geen kwik en kan geen kwaad.

Een verbinding van Natrium en Chloor is ook onschuldig; zout.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:22

pmarena schreef:
Sizzle schreef:
Dat ben ik wel met je eens :j
Echter was voor mij dan de overweging dat de oude dktp prik eigenlijk als heel veillig te boek staat en aangezien daar echt wel heel veel over bekend is heb ik gewoon voor de coctail gekozen.
Ik ben huiveriger voor de nieuwere dktp-hebB.

Ja die lijkt wel mee te vallen inderdaad, maar ik weet er te weinig vanaf en andere zaken hebben me inmiddels zoveel alarmbellen gegeven dat ik het toch een beetje eng vind...

En qua info die ik ben tegengekomen ben ik op het punt dat ik de hep B belachelijk vind, de T ook voor zo'n jong kindje, de K die toch pas voldoende zou werken (en dan nog maar de vraag of dat daadwerkelijk zo is :roll: ) tegen de leeftijd dat kinkhoest al niet meer zo gevaarlijk is... dan blijft de Difterie en Polio over.

Punt is wel dat als alle kinderen op de leeftijd zijn dat kinkhoest niet meer zo gevaarlijk is, wél gevaccineerd zijn, jouw kind op een leeftijd waarop het wél gevaarlijk is, veel minder risico loopt :) We kunnen met een strak vaccinatieplan de ziekte uit de samenleving weren of zelfs uitroeien.

Citaat:
En mja hoe groot is de kans dat je zuigeling daarmee in aanraking komt...wil ik daarvoor het risico nemen van de aanwijzingen dat entingen toch wel eens te maken zouden kunnen hebben met een grotere kans op wiegendood, hersenschade, een ondermijnd afweersysteem, vaker ziek zijn, allergieën... ik vind dat soort dingen toch ook bepaald geen kattenpies hoor -O-

Vooral die hele, HELE jonge leeftijd waarop dat lijfje zo belast wordt met die zooi van buitenaf terwijl het al hartstikke druk bezig is met ontwikkelen en allerlei belangrijke processen staat me heel erg tegen.

;( Die aanwijzingen zijn er niet. Echt niet. Er zijn een paar paniekmakers die dat rond bazuinen, maar er is geen enkele aanwijzing dat je aan vaccinaties dood gaat, er autisme van krijgt, er allergieën van krijgt, hersenschade oploopt, etc. Dat is echt compleet onzin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 11:29

Zover ik begrijp is kinkhoest uitroeien een utopie en beschermen de vaccins ook niet zo best, dus tja.
Zoals gezegd ik heb ook gewoon kinkhoest gekregen vroeger, ondanks enten.... of wie weet misschien wel dankzij enten als je het echt goed uit gaat zoeken.

Die aanwijzingen voor allerlei vervelende reacties op enten zijn er natuurlijk wel degelijk, anders was de hele discussie erover ook nooit op gang gekomen. Dat jij ze niet wil zien of per direct maar even besluit dat het niet kan, dat is iets anders :P

Ik vind het trouwens ook hondsbrutaal om te beweren dat het niet kan, erg sociaal ook tegenover de mensen die een kind in de problemen hebben zien raken na het enten +:)+

Jij beweert ook dat MSG / E621 geen vervelende effecten kan hebben zag ik elders volgens mij? :)
Terwijl ik daar de laatste jaren toch echt zelf hele slechte nachten van heb gehad en als ik dan verpakkingen na ging kijken dan had die zooi weer ergens in verstopt gezeten -O-

Je lijkt heel makkelijk te overtuigen te zijn dat zaken veilig en onschuldig zijn.
Dat is op zich prima, maar dat blinde vertrouwen is niet realistisch.

Je beseft toch ook wel dat er anno 2015 net als voorheen, nog steeds wel zaken zijn waarvan "hogerhand" of wij met zijn allen denken dat het veilig is terwijl dan later blijkt dat het best wel troep was?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:34

Coloured schreef:
TS:
[...]
Áls het RVP al gezorgd heeft voor een afname in het voorkomen van bepaalde ziekten, volgens mij is de grootste afname gekomen door betere hygiene, en daarna heeft het RVP misschien gezorgd dat het resterende deel nog wat verminderd is, dan ben ik van mening dat ik het vervelend vind dat mijn kinderen geen natuurlijke weerstand kunnen opbouwen tegen deze ziekten door ze zelf één voor één door te maken. Helaas wordt het van die kant nooit bekeken. Als je besluit niet of minder te enten, wordt je echter wel verweten dat je de groepsimmunisatie zou ondermijnen.

Ik zou zeggen, begin met polio. Dat maakt de kans dat je kinderen de overige ziektes moet doorlopen al een stuk kleiner }:0

Echt, meen je die opmerking serieus? Heb je enig idee waar je het over hebt, wat je je kinderen nu toewenst? In het beste geval de dood, als het even tegen zit levenslange verlamming, blindheid, doofheid, etc. Mazelen en polio zijn echt niet een verkoudheid van een weekje. -O-

Citaat:
Als die entingen zo super werken zoals door de overheid verondersteld wordt, dan hoeft men zich daar toch helemaal niet druk om te maken? Dan werken ze bij ieder individu toch prima?
Al met al vind ik het een moeilijke materie, ook gezien de (financiele) belangen die er bij overheid en farmaceutische industrie zeker in meespelen (kijk maar bij Klink en de mexicaanse griep)

Er zijn met groepsimmuniteit een paar dingen waar je nu aan voorbij gaat:

De ziektes die op jonge leeftijd schadelijk zijn en waar we pas op latere leeftijd tegen kunnen vaccineren
- Door iedereen te enten, voorkom je dat de gene die kwetsbaar zijn ziek worden.

De groepen die door ziekte, leeftijd (zuigelingen of ongeboren kinderen) niet gevaccineerd kunnen worden.
- Eigenlijk hetzelfde als voorgaande.

Een vaccinatie maakt de kans op besmetting veel kleiner, maar neemt deze niet volledig weg
- Dus als iemand in een volledig gevaccineerde samenleving toch besmet raakt, kan die besmetting zich vervolgens niet verder verspreiden. Dus geen epidemie.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:45

pmarena schreef:
Zover ik begrijp is kinkhoest uitroeien een utopie en beschermen de vaccins ook niet zo best, dus tja.
Zoals gezegd ik heb ook gewoon kinkhoest gekregen vroeger, ondanks enten.... of wie weet misschien wel dankzij enten als je het echt goed uit gaat zoeken.

Juist bij vaccins die geen 100% bescherming bieden, is het van belang een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te halen. Hoe 'immuner' de samenleving, hoe kleiner de kans op verspreiding. :)

Citaat:
Die aanwijzingen voor allerlei vervelende reacties op enten zijn er natuurlijk wel degelijk, anders was de hele discussie erover ook nooit op gang gekomen. Dat jij ze niet wil zien of per direct maar even besluit dat het niet kan, dat is iets anders :P

Er is geen enkele wetenschappelijke aanwijzing dat de dingen die jij net opnoemde, door vaccinaties zouden komen. Er is zelfs een continue afname van bijvoorbeeld wiegendood, en geen stijging zoals je zou verwachten als je argumentatie klopt.

En dat een aantal mensen iets roepen, maakt het niet een 'aanwijzing die ik niet wil zien'. Wij mensen zijn erg goed in het maken van verbanden die niets met elkaar te maken hebben. Daarnaast zijn er mensen die een economisch belang hebben bij niet vaccineren (homeopathen, bijvoorbeeld).

Citaat:
Ik vind het trouwens ook hondsbrutaal om te beweren dat het niet kan, erg sociaal ook tegenover de mensen die een kind in de problemen hebben zien raken na het enten +:)+

Bron, van mensen die niet ná maar dóór het enten een kind in de problemen hebben zien raken? Ná het enten zegt niets. Er zijn ook mensen die na een toiletbezoek een autoongeluk krijgen.

Citaat:
Jij beweert ook dat MSG / E621 geen vervelende effecten kan hebben zag ik elders volgens mij? :)
Terwijl ik daar de laatste jaren toch echt zelf hele slechte nachten van heb gehad en als ik dan verpakkingen na ging kijken dan had die zooi weer ergens in verstopt gezeten -O-

Dat klopt. Heb je ook last van producten waar het niet op de ingredientendeclaratie staat? Waarschijnlijk niet? :)

E621 ontstaat in veel producten bij natuurlijke rijping. Het wordt als smaakversterker toegevoegd bij producten waar we die rijping overslaan (dus waar je genept wordt, zoals nepkaas op pizza). Maar échte kaas bevat van nature E621. Tomaten ook. Zongedroogde tomaten al helemaal. Roodvlees ook. Champignons en andere paddestoelen zitten bom en bomvol met 'E621'. Ooit slapeloze nachten gehad na het eten van tomaat of champignons? :)

Dat het een nummertje heeft, maakt het niet meteen eng. Een citroen zit bomvol E300 en E330.

Citaat:
Je lijkt heel makkelijk te overtuigen te zijn dat zaken veilig en onschuldig zijn.
Dat is op zich prima, maar dat blinde vertrouwen is niet realistisch.

Je beseft toch ook wel dat er anno 2015 net als voorheen, nog steeds wel zaken zijn waarvan "hogerhand" of wij met zijn allen denken dat het veilig is terwijl dan later blijkt dat het best wel troep was?

Nee hoor, ik baseer mij alleen op wat we weten. Jij baseert je op dingen die we mogelijk eventueel misschien niet weten. En dat is gevaarlijk, als het gaat om dingen als vaccinaties :)

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:46

Lho; ik word een beetje moe van je opmerking van verkoudheid voor een weekje! Alsof dat het enige wat wat je er van krijgen kan.

Ik ga nu te ontstippen. Geen energie voor nu.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:54

LHO: wat knap dat jij weet wat ik mijn kinderen toewens. Als je net zoveel weet over vaccineren dan wat je weet over wat ik mijn kinderen toewens dan loop ik met een grote boog om je geen. Valt weinig van je te leren dan. :(:)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:55

Pietnhoes schreef:
Lho; ik word een beetje moe van je opmerking van verkoudheid voor een weekje! Alsof dat het enige wat wat je er van krijgen kan.

Ik ga nu te ontstippen. Geen energie voor nu.

Dan heb je mijn reactie niet goed gelezen. Ik geef aan bij diegene die van mening is dat ze haar kinderen mazelen en polio wilt laten doorlopen, die ziektes niet zoiets zijn als een verkoudheid van een weekje.

Dat zijn geen ziektes die je je kinderen wilt laten doorlopen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:57

Coloured schreef:
LHO: wat knap dat jij weet wat ik mijn kinderen toewens. Als je net zoveel weet over vaccineren dan wat je weet over wat ik mijn kinderen toewens dan loop ik met een grote boog om je geen. Valt weinig van je te leren dan. :(:)

Dat zeg je zelf:

"[...] ben ik van mening dat ik het vervelend vind dat mijn kinderen geen natuurlijke weerstand kunnen opbouwen tegen deze ziekten door ze zelf één voor één door te maken. "

Alsof Polio en de Mazelen ziektes zijn die je even hebt, en dan na een dag of drie op bed weer naar school gaat.

Pietnhoes

Re: Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:58

Je hebt al veel vaker gezegd dat je vindt dat je maar moet vaccineren omdat je van die vaccins hooguit een weekje niet lekker bent. Dat is gewoon niet waar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:59

LHO schreef:
;( Die aanwijzingen zijn er niet. Echt niet. Er zijn een paar paniekmakers die dat rond bazuinen, maar er is geen enkele aanwijzing dat je aan vaccinaties dood gaat, er autisme van krijgt, er allergieën van krijgt, hersenschade oploopt, etc. Dat is echt compleet onzin.

Het is wel op te merken dat de medische wetenschap nog wel enigzins in het duister tast waarom autisme, auto-immuunziekten en allergieen toenemen. Ik bedoel niet dat het door de vaccinaties komt, maar wel dat de medische wetenschap nog wel wat raadsels heeft op te lossen, en soms best wat terughoudend mag zijn voor ze 'we weten zeker dat' kunnen claimen.

Ik denk trouwens dat je daar ook een deel van de reden vindt waarom de verhalen rondgaan. Veel ouders van kinderen kregen, zeker een aantal jaren eerder, heel veel argwaan en onbegrip te verduren. Ze klopten bij de artsen en hulpverleners aan met 'er is iets.' Dat werd meestal weggehoond: kan niet, niets aan de hand, overbezorgd, niet elk kind gaat even snel, etc.
Als er dan na een tijd ook zorgen komen uit andere hoek (bv kinderdagverblijf), dan werden er allerlei verklaringen verzonnen, waarvan een heel deel neerkwam op eigen schuld van de ouders (teveel verwend, te streng, te kil, te snel gepusht, te overbeschermd.)
Daarna volgt dan regelmatig een veelheid aan strategieen die niet per se werken, maar ouders gaan op dat moment ook zelf aan de gang, en ontdekken dingen die niet per se medisch verklaarbaar zijn, maar in individuele gevallen wel verbetering kunnen geven. De reactie van de artsen daarop is meestal: kan niet, verbeelding, toeval, was ook gebeurd als je niks had gedaan etc.

Op het moment dat je als ouders zovaak onbetrouwbare info van de medische sector hebt gekregen, en ook zovaak niet gehoord bent in je eigen ervaringen, kan ik me goed voorstellen dat je je eigen conclusies gaat trekken over dingen die voorkomen. Leuk dat artsen zeggen dat het niet van vaccins kan komen, maar voor die ouders is de geloofwaardigheid teveel geschaad.

(Opmerking: de diagnose autisme wordt inmiddels veel makkelijker gesteld en ook nog wel eens als daar misschien niet genoeg aanleiding toe is.)

Een vergelijkbaar verhaal geldt ook voor veel ziekten en aandoeningen die als 'vaag' worden afgedaan. Artsen zeggen dan vaak niet dat ze niet weten hoe iets precies werkt, of dat ze nog niet kunnen meten wat er gebeurt, ze zeggen dat ze zeker weten dat het niet iets lichamelijks is. (En ook nog wel eens met stelligheid dat er beslist niets aan te doen is.)
Maar met enige regelmaat wordt later toch gewoon een lichamelijke afwijking gevonden, soms zelfs een eenvoudig behandelbare, bv doordat er nieuwe doorbraken zijn in het onderzoek, of doordat er simpelweg een diagnose gemist was. Maar het punt is dat die mensen heel rechtstreeks hebben ervaren dat de stelligheid waarmee medici bepaalde dingen zeggen, gewoon simpelweg niet terecht is. En dat kleurt dan ook je kijk op de stelligheid waarmee men beweert dat dit of dat is echt veilig is.

Ik denk ook dat het dan een groot gemis is dat de medische sector dit niet wat meer onderkent. Door je als sector meer te verdiepen in waarom mensen zich afwenden van sommige conclusies, kun je denk ik ook beter het gesprek aangaan en misverstanden uit de weg ruimen. Het beroepen op je deskundigheid helpt gewoon niet als mensen ervaringen hebben opgedaan waarin die deskundigheid niet bleek te kloppen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:00

Pietnhoes schreef:
Je hebt al veel vaker gezegd dat je vindt dat je maar moet vaccineren omdat je van die vaccins hooguit een weekje niet lekker bent. Dat is gewoon niet waar.

Kom dan eens met een bron (en nee, een boekverkoper van antivaxboeken is geen bron) van wat voor gruwelijke dingen je allemaal kunt krijgen van een vaccinatie. Wijs mij een ziekenhuis aan vol met vaccinatieslachtoffers. Waar zijn die kerkhoven vol met vaccinatiewiegendoodbaby's? Waar rijden de bussen vol kwijlende kinderen die hersenschade hebben opgelopen van hun vaccin?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:02

In de meeste (bijna alle) gevallen reageren kinderen slechts een paar uur op de vaccinatie. Dat is zo als het is.
In uitzonderingen reageerd het kind heftiger.
Een weekje ziek is al heftig.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:03

LHO schreef:
Echt, meen je die opmerking serieus? Heb je enig idee waar je het over hebt, wat je je kinderen nu toewenst? In het beste geval de dood, als het even tegen zit levenslange verlamming, blindheid, doofheid, etc. Mazelen en polio zijn echt niet een verkoudheid van een weekje. -O-

.

Dit is wat jíj zegt, en niet wat ik zeg. Dat jij mijn woorden zo interpreteert is nog tot daaraan toe maar leg ze niet in míjn mond. :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:04

LHO schreef:
Alsof Polio en de Mazelen ziektes zijn die je even hebt, en dan na een dag of drie op bed weer naar school gaat.

Bij polio gaat dat niet op, maar mazelen is natuurlijk in de meeste gevallen wel degelijk slechts een ziekte die je 'even' hebt.
"Er is geen behandeling tegen mazelen. Na 1 week verdwijnen de symptomen van mazelen meestal weer spontaan. Als er complicaties optreden zijn medicijnen en/of ziekenhuisopname nodig."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen

Complicaties treden op bij 10-20%, en dat is natuurlijk best veel, maar dat betekent toch dat voor 80-90% de ziekte toch echt niet heel veel anders is dan een stevige griep.

De voorstelling dat mazelen hoe dan ook een ernstige ziekte is, klopt in elk geval niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 12:05

Precies wat Shadow zegt dus +:)+

Ik ben ook best wel een beetje LHO moe dus ik ga even verder met puin ruimen van dingen die zijn blijven liggen door dit topic Y;(

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:06

Ik heb hier helaas het bewijs zelf meegemaakt met mijn zoontje. Zegt me meer dan de idioterie die jij nu opnoemt.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:06

Wat ik bij jou mis LHO is het in de waarde laten van anderen en hun visies. Jammer, want op deze manier is het moeilijk om een goede discussie te voeren waarbij je openstaat voor elkaars visies en meningen. Zeker als je kijkt naar de openingspost van TS vraag ik me weleens af wat je hier met jouw tunnelvisie als bijdrage denkt toe te voegen. Jouw reacties passen meer in een wel of niet vaccineren-topic. Niet in een topic waarbij men open staat voor mogelijke alternatieven (of dit nu in de vorm is van homeopathie of alleen al anders naar het vaccinatieprogramma kijken en daar alternatieven in vinden (dit kan bv ook door later vaccineren en mogelijk niet alle vaccinaties geven) en dus naar ervaringen vraagt.

Hoe interessant ik mogelijke andere zienswijzen en visies ook vind (en ook met veel plezier de posts van anderen waaronder Shadow gelezen heb) pas ik er voor elke keer weer respectloze en denigrerende reacties (nitwits, aluhoedjes... etc) te lezen richting mensen met een andere zienswijze, wat een open discussie en uitwisseling van visies m.i. onmogelijk maakt. Helaas concludeer ik a.h.v. de woordkeuze dat dit ook echt zo bedoeld is en ontstip ook ik dit topic.

Ik wens iedereen veel succes bij zijn/haar eigen overweging. We willen uiteindelijk allemaal het beste voor onze kinderen. :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:08

Shadow0 schreef:
LHO schreef:

Bij polio gaat dat niet op, maar mazelen is natuurlijk in de meeste gevallen wel degelijk slechts een ziekte die je 'even' hebt.
"Er is geen behandeling tegen mazelen. Na 1 week verdwijnen de symptomen van mazelen meestal weer spontaan. Als er complicaties optreden zijn medicijnen en/of ziekenhuisopname nodig."

Complicaties treden op bij 10-20%, en dat is natuurlijk best veel, maar dat betekent toch dat voor 80-90% de ziekte toch echt niet heel veel anders is dan een stevige griep.

De voorstelling dat mazelen hoe dan ook een ernstige ziekte is, klopt in elk geval niet.

Nou is mazelen wel wat heftiger dan een gewone griep, en van die 10 a 20% zijn de complicaties ook echt niet mis. Doofheid, longontsteking, en 0,1% van de patienten met mazelen krijgt acute hersenontsteking met vaak blijvende hersenschade. 0,1 tot 0,2 procent van de patienten overlijdt.

10 a 20 procent fórse complicaties is imho toch echt een ernstige ziekte...
Laatst bijgewerkt door LHO op 03-02-15 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:08

pmarena schreef:
Precies wat Shadow zegt dus +:)+

Ik ben ook best wel een beetje LHO moe dus ik ga even verder met puin ruimen van dingen die zijn blijven liggen door dit topic Y;(

Volgens mij ontkracht Shadow nergens wat ik zeg, Shadow geeft alleen aan hoe mensen tot hun anti-vaccinatiestandpunt gekomen zijn.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:10

Coloured schreef:
LHO schreef:

.

Dit is wat jíj zegt, en niet wat ik zeg. Dat jij mijn woorden zo interpreteert is nog tot daaraan toe maar leg ze niet in míjn mond. :n

Zie de quote die je eerder neerzette. Het 'gewoon doorlopen van de ziektes'. Mazelen en polio 'doorloop' je niet gewoon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 12:12

Recent vroeger was mazelen gewoon een griepje voor de normale mensen, niemand maakte zich daar bijzonder druk over.... maargoed volgens de grote LHO show ben je nu zowat ten dode opgeschreven en het hele dorp er omheen ook :P

Ik ben er wel een beetje klaar mee als het zo moet, jammer LHO.

Dat er mensen dit topic links laten liggen is niet omdat ze niet op kunnen tegen jouw "wijsheid" maar omdat je zo enorm loopt te blazen en snoeven vanuit een extreme tunnelvisie en neerbuigendheid dat er geen aardigheid meer aan is om daar serieus op in te gaan.

Goed, ik ga nu echt nuttiger dingen doen, iedereen bedankt voor de serieuze, interessante en respectvolle bijdrages zover +:)+

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:12

Shadow0 schreef:
LHO schreef:

Polio kan je oplopen en doormaken zonder dat je er ook maar iets van merkt aan de buitenkant :)
Je bent dan op een natuurlijke manier immuun geworden.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 03-02-15 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:13

En wanneer wordt mazelen gevaarlijk? Als je paracetamol gaat geven om de hoge koorts te onderdrukken wat tegenwoordig bijna bij alle vormen van koorts wordt gedaan helaas. Gisteren werd al gezegd dat mensen met paracetamol strooien alsof het snoepjes zijn. Vind ik ook echt heel erg.

Verder sluit ik me aan bij polivy. Succes met je keuze allemaal.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:13

Polivy schreef:
Wat ik bij jou mis LHO is het in de waarde laten van anderen en hun visies. Jammer, want op deze manier is het moeilijk om een goede discussie te voeren waarbij je openstaat voor elkaars visies en meningen. Zeker als je kijkt naar de openingspost van TS vraag ik me weleens af wat je hier met jouw tunnelvisie als bijdrage denkt toe te voegen. Jouw reacties passen meer in een wel of niet vaccineren-topic. Niet in een topic waarbij men open staat voor mogelijke alternatieven (of dit nu in de vorm is van homeopathie of alleen al anders naar het vaccinatieprogramma kijken en daar alternatieven in vinden (dit kan bv ook door later vaccineren en mogelijk niet alle vaccinaties geven) en dus naar ervaringen vraagt.

Hoe interessant ik mogelijke andere zienswijzen en visies ook vind (en ook met veel plezier de posts van anderen waaronder Shadow gelezen heb) pas ik er voor elke keer weer respectloze en denigrerende reacties (nitwits, aluhoedjes... etc) te lezen richting mensen met een andere zienswijze, wat een open discussie en uitwisseling van visies m.i. onmogelijk maakt. Helaas concludeer ik a.h.v. de woordkeuze dat dit ook echt zo bedoeld is en ontstip ook ik dit topic.

Ik wens iedereen veel succes bij zijn/haar eigen overweging. We willen uiteindelijk allemaal het beste voor onze kinderen. :)

Precies. Mooi omschreven.