[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:02

judith370 schreef:
Heimdallr schreef:
Hey, ik wil graag oorbellen, had ze al gehad maar ben dus echt bang dat dat schieten weer pijn gaat doen. Nare herinneringen aan. Maar daarna wil ik ze dus gaan stretchen naar een 4 of 2g. Iemand ervaring?

Ik heb zelf m'n oren op 8mm gestretched (jij hebt 't over gauche neem ik aan?). Vriendlief zit op 10mm en verder in onze vriendengroep twee met 30, maar dat is me iets te gek haha.
Mijn tip is luister naar je oren, rustig aan doen en niet teveel aan friemelen, oh en goed schoonhouden en oliën! Jojoba is een aanrader :j

Ja gauche idd. :)
Ik denk dat een 8g lokaal goed is, wil namelijk niet mega groot. Ik moet eerst gaatjes laten schieten, het minpunt is alleen dat ik voorheen altijd rode oren kreeg en dat ze pijn gingen doen. :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:14

Ik zag iets over een traguspiercing met een draaiballetje achterop? Die heb ik nu ook in, besteld bij alloverpiercing maar nooit bij nagedacht dat de achterkant een balletje is :D En ik wilde dat hij perfect aansloot dus ook nog eens op 5 mm lengte gekocht.

Ik ben welgeteld drie dagen ( :') ) bezig geweest om dat kreng erop te draaien, maar het is me gelukt. Ik had al met een pincet geprobeerd (gaat natuurlijk nooit lukken :P ) en toen zag ik ineens mijn latex handschoentjes liggen (ik werk in de zorg) dus die eens geprobeerd :D Nou met een kwartiertje zat hij erop. Ik vind de piercing eigenlijk niet zo mooi bij de rest passen, maar ik doe hem nu eerst echt niet uit :D

Hij sluit wel perfect aan, dat vind ik erg mooi! :j

Afbeelding

Het moet trouwens een rood hartje voorstellen :D
Afbeelding

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:16

Hallo allemaal,

Wat zijn de nadelen van een traguspiercing? Mijn zus zegt dat ze niet meer kon slapen op dat ene oor, is dat bij jullie ook zo?

Kwal

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:21

Ik heb echt 0,0 last gehad. Ik hoor hier veel mensen over een bitchende kraakbeenpiercing maar ik ben goede vriendjes met die van mij :D

Het is even een gemene steek met zetten, maar ik laat liever drie tragussen zetten dan een navel :D Ik kon er ook direct op slapen. Ik heb het misschien een week volgehouden om schoon te maken met zoutwater oplossing, maar daarna nog maar sporadisch.

Nadeel is dat ik geen gewone oortjes meer in kan, maar mijn in-ear oortjes blijven nu zelfs beter hangen :j Ligt er wel een beetje aan wat voor sieraad je er in hebt!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:25

OneAndOnlyx schreef:
Hallo allemaal,

Wat zijn de nadelen van een traguspiercing? Mijn zus zegt dat ze niet meer kon slapen op dat ene oor, is dat bij jullie ook zo?

Ik heb hem twee weken geleden laten zetten, zag er erg tegenop maar het viel super mee. Het deed niet eens echt pijn, het was even vervelend maar meer niet, ik vond m'n oorbellengaatjes schieten meer pijn doen :')
Ik kon er gelijk op slapen en kan ook gewoon oortjes in!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:27

Ruby1995 schreef:
OneAndOnlyx schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb hem twee weken geleden laten zetten, zag er erg tegenop maar het viel super mee. Het deed niet eens echt pijn, het was even vervelend maar meer niet, ik vond m'n oorbellengaatjes schieten meer pijn doen :')
Ik kon er gelijk op slapen en kan ook gewoon oortjes in!

Ja inderdaad, heb een jaar na het zetten van mijn tragus derde oorbelgaatjes laten schieten en men, daar heb ik wel 10x zo veel last van gehad :=

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:29

Ik heb ook van die derde gaatjes een dik ontstoken oor gehad omdat hij snachts te strak was gaan zitten waardoor we hem bijna niet uit kregen...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:32

Precies, bij was er bij eentje in één nacht het 'diamantje' bijna helemaal in mijn oor verdwenen...

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:33

OneAndOnlyx schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb er een jaar niet op kunnen slapen :')
Maar ik ben dan ook echt een enorme muts, maar ik zou het zo weer doen hoor is wel de moeite waard :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:49

Colien schreef:
Cindeeh schreef:
Oh ik wil zo graag nieuwe piercings en dit topic maakt het alleen maar erger hahaha

Maar de helft gaat niet voorlopig door mn stomme scooterhelm. :(

Tijdje niet scooteren haha?

Ja denk dat ik wacht tot ik nr school ga. Nu de winter eraan komt, is het onhandig namelijk. Ik heb die scooter gewoon hard nodig. En na de winter als t goed is mn rijbewijs en kan ik eerder de auto pakken.

En dat zo min mogelijk aanraken? Tja infectie tegen gaan? Ik geef eerlijk toe ik er ook aan zou friemelen omdat ik die korstjes irritant vjnd hehe.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:15

Ik ga waarschijnlijk in de eerste week van de kerstvakantie met een vriendin naar de piercing/tattooshop in een zijstraatje in de Kalverstraat in Amsterdam. Ik voor een miezerig tweede gaatje en zij wil een conch. Ben eventjes de naam kwijt van die zaak, maar ben er al eerder geweest ( 1 keer om m'n vochtbultje te laten checken en 1 keer om mn neuspiercing te vervangen). Nog meer goede ervaringen met deze?

Edit: Oei, als ik zo foto's opzoek wil ik eigenlijk ook een conch piercing :+

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:41

Cindeeh schreef:
Colien schreef:

Tijdje niet scooteren haha?

Ja denk dat ik wacht tot ik nr school ga. Nu de winter eraan komt, is het onhandig namelijk. Ik heb die scooter gewoon hard nodig. En na de winter als t goed is mn rijbewijs en kan ik eerder de auto pakken.

En dat zo min mogelijk aanraken? Tja infectie tegen gaan? Ik geef eerlijk toe ik er ook aan zou friemelen omdat ik die korstjes irritant vjnd hehe.

Afblijven lukt bij mijn TFH beter dan bij mijn gewone helix moet ik zeggen, als ik nu wil frutten ga ik wel aan mijn helix frutten die is toch al genezen :')

Blacky94 schreef:
Het verschilt per piercer maar wat ik zelf aanhou is dat zolang mijn piercing niet loopt te klooien ik er ook niks op ga stoppen (behalve bijv water onder de douche en schoonspoelen na het haren wassen).
Je lichaam heeft een zelfhelend vermogen en zolang dat niet nodig is ga ik dat zelf liever niet verstoren.
Doet ie vervelend dan behandel ik het wel een paar keer met zeezout oplossing of nu ik hem al wat langer heb soms sterilon met mijn conch omdat het voornamelijk lijkt alsof er momenteel een soort van vochtbultje aan de achterkant zit en sterilon wat dat betreft meer uitdroogt. Moet je daar wel weer mee uitkijken dat je het niet te lang gebruikt en daardoor dus niet ook alle goede bacteriën doodt, maar met een kraakbeen piercing die er al wat langer in zit vind ik sterilon in geval van vochtbultjes ed wel fijn.

Sterilon mocht ik absoluut niet. Water, zeezout of tea three olie, dat laatste werkte tegen de vochtbultjes werd me vertelt

[***] schreef:
Colien schreef:
Wat ik trouwens raar vind, bij mijn helix moest ik geregeld eraan draaien zei de piercer maar bij mijn TFH mag ik er helemaal niet aankomen, schoonmaken moet ook heel minimaal. Mag er water over laten lopen, met zeezout of tea tree olie. Maar hij benadrukte dat dit zeker niet dagelijks mocht (water erover lopen natuurlijk wel ivm douchen). Gisteren direct tea tree olie gehaald en gezien 1 van de 3 wat prikte heb ik er dus tea tree olie op gedaan waarna het prikken weg was. Iemand die weet waarom dat niet zo vaak mag?

Ik denk omdat je lijf het zelf op moet lossen en er dus niette veel op moet gaan doen.

Het was dezelfde piercer als bij mijn Helix :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:49

Oei tea tree olie is wel heel erg agressief en het wordt afgeraden om dat onverdund op je huid te gebruiken, dus dat zou ik zéker niet bij een genezende piercing in de buurt laten komen :n

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:59

Klopt, ''officieel mag het ook niet'' maar voor mij persoonlijk heb ik wel het idee dat het werkt zolang ik het niet overmatig gebruik en er dus alleen opsmeer bij een (al meer) genezen piercing die wat gevoelig aan het worden is of waar een vochtbultje zich op aan het creëren is. Volgens mij was het Loes in dit topic die iets dergelijks ook al in het vorige topic had gezet maar wat dat betreft moet je je ook niet door mij over laten halen hoor en vooral doen wat zelf goed voelt :)

Nu wist ik bij mijn neuspiercing en 2 helixen ook niet beter aangezien die alle 3 geschoten zijn en ik dus die nazorg nooit fatsoenlijk te horen heb gekregen, maar in de laatste 2 jaar heb ik ook geen problemen meer gehad met vochtbultjes achter mijn helixen oid :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:50

Corelli schreef:
Oei tea tree olie is wel heel erg agressief en het wordt afgeraden om dat onverdund op je huid te gebruiken, dus dat zou ik zéker niet bij een genezende piercing in de buurt laten komen :n

Hmm heb hem bij de kruidvat gehaald en stond juist op dat deze juist was voor de verzorging van de huid

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:07

Edit; dubbel. :')
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 24-10-14 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:08

Blacky94 schreef:
Klopt, ''officieel mag het ook niet'' maar voor mij persoonlijk heb ik wel het idee dat het werkt zolang ik het niet overmatig gebruik en er dus alleen opsmeer bij een (al meer) genezen piercing die wat gevoelig aan het worden is of waar een vochtbultje zich op aan het creëren is. Volgens mij was het Loes in dit topic die iets dergelijks ook al in het vorige topic had gezet maar wat dat betreft moet je je ook niet door mij over laten halen hoor en vooral doen wat zelf goed voelt :)

:j
Ik zweer er bij. :D

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:10

Arhg! Twijfels... Ik heb nu zat tijd voor een tongpiercing, maar ik zie zo op tegen de zwelling.. :( Misschien wil ik nog wel een nieuwe helix onder mijn "oude", ook leuk :')

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:37

Is het toevallig mogelijk een (neus) piercing te plaatsen met zo'n doorzichtig opzet dingetje? Ik heb namelijk werk in de horeca en gok dat het niet gewaardeerd word...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:26

Helaas zetten doen ze er niet mee. Afplakken van een versie piercing is niet helemaal goed,maar in jouw geval dan even de enige oplossing.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:28

Hmm ja idd.

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:37

Mocht dat allemaal al van jullie ouders dan, zo jong? Ben wel een beetje jaloers hoor haha, ik heb 1 jaar moeten zeuren voordat ik op mijn 14e een 2de oorbel gaatje mocht :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:53

Nah mijn moeder vond het 3x niks :')
Meeste van mijn vriendinnen waren al wel minstens een jaar ouders dus 1 was er al 14 en wilde een neuspiercing. Dat mocht ik absoluut niet maar ik mocht er dan wel een boven in mn oor. Naja prima..

Niet veel later mocht het ineens wel en was ze compleet omgeslagen :') zijn we nog samen naar Utrecht geweest :')

Mn navel mocht eerst ook niet maar ik had natuurlijk de openingstijden enzo allemaal wel al uitgezocht en de shop zit vlakbij de winkels dus eerst liepen ze enigszins boos weg en toen draaide ze om en mocht het ineens. Dus een half uur na het vragen zat ik daar :')

Andere helix was toen geen probleem meer want ik had er toch al 1.

Tong was ze eerst ook niet zo'n fan van maar ik was toen ook al 17 ofzo dus wat dat betreft had ze er niet zoveel meer over te zeggen. Ze is mee geweest en ook die vond ze daarna eigenlijk best wel leuk :')

VCH weet ze als het goed is niet en mn conch had eigenlijk een industrial "moeten worden" maar waar ik al bang voor was lukte het niet met mn oor dus heb ik zelfs nog met haar lopen appen over wat ik dan moest doen :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:53

Ik heb echt te vroeg gejuicht dat ik geen last had van mn tragus.

Hij begint nu ineens pijn te doen sinds vanmiddag en toen net gloeide hij ook een beetje, ben bang dat het gay ontsteken, heeft iemand tips als dit er aan zit te komen en als ik het zometeen daadwerkelijk zo is...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 00:31

Gewoon lekker afblijven, goed schoonmaken onder de douche. Goed droog houden is ook erg belangrijk.. En dan moet 't goed komen. :j