Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JandeRegelaa schreef:Cassidy schreef:Helemaal mee eens. En vervolgens met dergelijk ongezond eetgedrag ook nog eens meehelpen om de zorgpremies de lucht in te helpen. Of mogen jullie die vitaminespuiten zelf betalen?
Ik betaal idd mijn supplementen zelf en dat terwijl ik een zeer uitgebreide zorgverzekering heb.
Sinds ik bij de mesoloog loop, ben ik voordeliger voor de zorgverzekering.
Alle reguliere onderzoeken die ik heb gehad, kosten ook heel veel geld.
Het B12 tekort was er al, ook toen ik nog volop vlees at, en dan vooral dat kipfiletje en ook graag een biefstukje.
Ik ben nu fitter als in de afgelopen 20 jaar en eet ook heel bewust.
Laat iedereen zijn eigen keuzes maken en laat iedereen in zijn waarde.
Iedereen heeft zijn eigen motivatie om wel of geen vlees te eten en wat voor de een een goede reden is,hoeft dat voor de ander niet te zijn.
Vleeseters hoeven zich niet te verantwoorden voor het feit dat ze wel vlees eten, waarom zou een vegetariër dat dan wel moeten doen voor het feit dat ze geen vlees eten?
romyloverrr schreef:Inderdaad. Weten jullie trouwens hoeveel insecten jullie vermoorden door met de auto te rijden?
Ongeveer 2 per 10 kilometer, alleen al op je nummerbord!
Dus ik zou zeggen: Koop bij een boer een stuk koe of varken waarvan je weet dat ze een goed leven hebben gehad. En neem 2 keer per jaar minder de auto.
Minder dieren dood, en de koe of varken heeft MOGEN leven, en een goed leven gehad. Als jij dat diertje niet opeet had dat dier nooit kunnen leven.
Zelf beweeg je meer dus dat is lekker gezond en je zit niet met al die tekorten ed.
Dit zijn de varkens die ik dadelijk op mijn bord heb liggen, ik ken ze al van dat ze een biggetje waren en heb ze iedere dag gezien, en lekker zien opgroeien.
[ Afbeelding ]
NatasjavE schreef:Ik ben wel een principiële flexitarier. Ik eet bewust minder vlees. 3 a 4 keer in de week is meer dan zat. Wil eigenliijk terug naar 2 x in de week.
onkeltje schreef:Vanaf je 3e al vegetariër?
Ook vanwege allergie dan?
onkeltje schreef:Nou, afgelopen vrijdag was het dan zo ver. De afspraak bij de mesoloog en daar zijn we toch wel een klein beetje van geschrokken.
* veels te veel suiker, zo erg dat het over een paar jaar tot diabetes kan leiden
* mijn bijnieren werken nog maar heel minimaal
* mijn schildklier maakt flinke pieken en dalen door de suiker en dat terwijl hij eigenlijk een heel gelijkwaardig patroon moet hebben, dat verklaard dus de ontzettende dippen
* vitamines en mineralen kan ik zoveel nemen als ik wil maar mijn lichaam is al zo ver "afgetakeld" dat het dat niet eens meer op neemt en dus een flink te kort heeft
Aan alle metingen kon ze merken dat ik op ben, dat mijn lichaam op is.
Heb nu voor de aankomende 7 weken 4 verschillende pillen moeten bestellen.
Is even een hele uitgave maar mijn lichaam heeft even een flinke boost nodig om weer goed te functioneren en het ook allemaal weer op te kunnen nemen.
11 pillen per dag... pfffffff
Over 7 weken moet ik weer terug en dan meten we alles weer opnieuw en kijken we weer verder.
De pillen zijn echt voor tijdelijk, want het is de bedoeling dat mijn lichaam straks in staat is het zelf allemaal weer op te nemen uit GOEDE voeding.
Dus ook mijn voedingspatroon is helemaal omgegooid, en dat is ook echt moeilijk.
Maar mijn ogen zijn wel geopend, want zoals het nu ging kon het dus echt niet meer.
Zoals de mesoloog zelf al zei, mijn lichaam is echt helemaal op, mijn organen werken nog maar minimaal en het neemt niks op. Moe, futloos, energieloos. En dat gaan we proberen te veranderen.
In eerste instantie klinkt mesologie nogal een beetje zweverig maar dat is het totaal beslist niet. Echt alles wat ze gezegd heeft kon ik niks anders dan beamen.
Alles klopte.
Heel apart maar heb er een goed gevoel over.
Hopelijk van de week de pillen binnen en dan heel erg benieuwd hoe ik me over 7 weken voel.
8nnemiek schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat! Heb je nu wel een aangepast dieet waar je je aan moet blijven houden?
Nikass schreef:Ja nog steeds bij elkaaren mijn vriend eet nog steeds veel vlees
![]()
Ik hoop dat je verbetering gaat ervaren! Succes!
Ps: het is "vertering"
Citaat:Dus het lijkt me heel lastig om daar met je partner niet op 1 lijn te liggen. Hoe doe jij dat in het dagelijks leven? (Sorry beetje off topic)