Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:23

Binnen heeft hij inderdaad maar weinig ruimte. Maar zolang hij buiten voldoende ruimte heeft, is dat geen probleem. En het gaat over relatief kleine kippen, niet over volwassen kippen. 84 dagen is 12 weken. Dan wegen ze ruim 2kg. Maar die eerste 6-8 weken hebben ze zat ruimte, ook binnen en daarna lopen ze steeds meer buiten.

Edit: incl. buitenruimte zitten er in dezelfde box (9m2) dus 2-3 kippen. Dat lijkt me heel schappelijk.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:52

JandeRegelaa schreef:
Cassidy schreef:
Helemaal mee eens. En vervolgens met dergelijk ongezond eetgedrag ook nog eens meehelpen om de zorgpremies de lucht in te helpen. Of mogen jullie die vitaminespuiten zelf betalen?

Ik betaal idd mijn supplementen zelf en dat terwijl ik een zeer uitgebreide zorgverzekering heb.
Sinds ik bij de mesoloog loop, ben ik voordeliger voor de zorgverzekering.
Alle reguliere onderzoeken die ik heb gehad, kosten ook heel veel geld.
Het B12 tekort was er al, ook toen ik nog volop vlees at, en dan vooral dat kipfiletje en ook graag een biefstukje.
Ik ben nu fitter als in de afgelopen 20 jaar en eet ook heel bewust.
Laat iedereen zijn eigen keuzes maken en laat iedereen in zijn waarde.
Iedereen heeft zijn eigen motivatie om wel of geen vlees te eten en wat voor de een een goede reden is,hoeft dat voor de ander niet te zijn.
Vleeseters hoeven zich niet te verantwoorden voor het feit dat ze wel vlees eten, waarom zou een vegetariër dat dan wel moeten doen voor het feit dat ze geen vlees eten?

Geloof je het zelf!? Waarom zou je uitgebreid verzekeren om vervolgens niet te declareren want de meeste verzekeraars vergoeden het in de aanvullende verzekering. http://www.zorgverzekeringwijzer.nl/zor ... erzekering[/quote]

Dat geloof ik idd zelf, als je goed leest wordt er wel een deel van het consult betaald, maar dat is Max. €250,- per jaar. Daar zit ik sowieso boven.
De vraag ging verder over supplementen, die worden dus niet vergoed!

Reageer verder ook eens, als iemand een welgebouwd weerwoord heeft, en probeer niet alleen met modder te gooien.
Alle bloedonderzoeken, röntgenfoto's, echo's, scans en spieronderzoeken die ik in mijn leven heb gehad, kostten heel wat meer als die €250,-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:54

@mizora, Dat is inderdaad netjes.
Maar is het dan niet zo dat kippen in het najaar en in de winter op stal worden gehouden? Ik heb nl wel eens zo'n boerderij gezien, maar de kippen zaten toch echt binnen. Ergens wel logisch, anders wordt het een grote modderboel, maar aangezien de kippen maar een aantal maanden leven zijn er dus nog steeds een hoop kippen die hun hele leven binnen zitten.

Ladyson

Re: Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:59

Dames, dit topic gaat niet over de behandeling van dieren en hun vlees toch.. Dat kan besproken worden in een ander topic.

@vegetariers ik heb respect voor jullie en overweeg de stap ook ooit te nemen.

Ik heb gezocht naar mesologie en dat sprak mij wel aan. Alleen ik ben ook op de website Skepsis gekomen en daardoor heb ik toch wel een hoop twijfels nu. Ik kan ook weinig ervaringen vinden van mensen helaas.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:13

Helaas is scepsis over heel veel dingen negatief, ook over homeopathie, dat zijn sporen toch wel heeft verdient.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in het begin ook wat terughoudend was.
Maar na ruim 20 jaar vermoeidheidsklachten en pijnklachten probeer je veel.
Mijn paard was onder behandeling van een osteopaat (is scepsis volgens mij ook niet positief over) en daar knapte ze zo van op, dat ik ook ben gegaan.
Zij werkte nauw samen met de mesoloog en adviseerde mij om bij hem langs te gaan.
Het is absoluut vaag, maar ik voel me zo veel beter.
Er was binnen 2 weken een enorm verschil, daarna heb ik nog een terugval gehad toen ik tarwe en lactose uit mijn voedingspatroon moest laten. dat heeft 3 weken geduurd en vanaf daar ben ik verder aan het opknappen.
En nee, het is nog geen 100%, ik heb nog steeds momenten dat ik moe ben of pijn heb.
Maar ik kan weer functioneren, zelfs mijn instructrice ziet dat ik losser ben in mijn lichaam en mijn paard minder in de weg zit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:06

romyloverrr schreef:
Inderdaad. Weten jullie trouwens hoeveel insecten jullie vermoorden door met de auto te rijden?
Ongeveer 2 per 10 kilometer, alleen al op je nummerbord!

Dus ik zou zeggen: Koop bij een boer een stuk koe of varken waarvan je weet dat ze een goed leven hebben gehad. En neem 2 keer per jaar minder de auto.
Minder dieren dood, en de koe of varken heeft MOGEN leven, en een goed leven gehad. Als jij dat diertje niet opeet had dat dier nooit kunnen leven.
Zelf beweeg je meer dus dat is lekker gezond en je zit niet met al die tekorten ed.

Dit zijn de varkens die ik dadelijk op mijn bord heb liggen, ik ken ze al van dat ze een biggetje waren en heb ze iedere dag gezien, en lekker zien opgroeien.
[ Afbeelding ]

Wat ben jij kortzichtig zeg. Niet elke vegetariër heeft gezondheidsproblemen hoor. En sinds wanneer gaat elke vegetariër met de auto?
Sjonge jonge wat n verstand :O

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:09

Romyloverr heeft het topic al verlaten, nikass.
En ik heb pas B12 problemen sinds ik veganistisch eet. (vanwege lactose intolerantie) Dus dat hoeft als vega helemaal niet, ben 10 jaar vega geweest en geen B12 problemen.
Dus nu zoek ik naar alternatieven voor B12.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:27

Ja gelukkig maar ;)
Ik heb nog nooit supplementen gebruikt, ben sinds mijn derde vegetariër, ben heel actief en heb weinig gezondheidsklachten (alleen wat last van vastzittende spieren door een verkeerde houding, daarvoor doe ik nu yoga en pilates).
Veganistisch lijkt me idd lastig. Daar heb ik me nooit zo in verdiept.
Wat voor mij wel lastig is, is dat ik voor veel noten en rauwe groenten allergisch ben.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 14:55

Vanaf je 3e al vegetariër?
Ook vanwege allergie dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:59

Ik ben al mijn hele leven vegetariër, als je ouders vegetariër zijn zijn de kinderen dat vaak ook. Misschien ook bij Nikass het geval? (Ik kreeg later overigens wel gewoon de keus of ik vlees wilde eten of niet, en heb gekozen vega te zijn. Mijn broertje eet wel vlees)

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 15:01

Wel super van je ouders dat ze je de keuze hebben gegeven!
Is tegen mij ook wel eens gezegd "als je later kinderen krijgt worden die ook vegetariër zeker"?
Uh... why? Mijn vriend eet ook gewoon vlees hoor, heel mijn familie eet vlees.
Dus als ik ooit kinderen krijg mogen ook zij dat zelf bepalen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:06

Wij zijn eigenlijk allemaal niet echt 'principe-vegetariërs' (tegen het eten van vlees) dus misschien dat dat scheelt. Natuurlijk kun je de eerste jaren zelf niet kiezen, maar mijn ouders hebben ons op latere leeftijd nooit gedwongen vegetariër te zijn. Ik at ook een heel enkele keer wel eens vlees bij familie toen ik nog klein was maar dat is al snel over gegaan. Ik krijg regelmatig de vraag of ik het eten van vlees niet mis, maar wat je niet kent kun je ook niet missen.
Ik moet zeggen dat ik wel redelijk wat dingen uit heb geprobeerd, al was het maar een klein hapje. Vind niet dat je kunt zeggen dat iets niet lekker is als je het nog nooit hebt geproefd. :D

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:01

Dat zeg ik ook altijd ja, wat je niet kent kun je niet missen ;)
Maar hoe ziet jullie eetpatroon eruit als ik vragen mag.
Misschien dat we daarmee ook ideeën op kunnen doen wat af te wisselen met eten / tussendoortjes.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:36

Ik ben wel een principiële flexitarier. Ik eet bewust minder vlees. 3 a 4 keer in de week is meer dan zat. Wil eigenliijk terug naar 2 x in de week.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:56

NatasjavE schreef:
Ik ben wel een principiële flexitarier. Ik eet bewust minder vlees. 3 a 4 keer in de week is meer dan zat. Wil eigenliijk terug naar 2 x in de week.

Ik kan er zowiezo niet bij dat er mensen zijn die iedere dag vlees eten. Echt niet te geloven vind ik dat.
Als je bedenkt dat daarvoor iets anders levends gedood moet worden, dan vind ik het iig belangrijk dat men daarvan geniet en met mate.
Super Natasja dat jullie al minderen met vlees eten. Vlees eten is ook vaak de gewoonte, terwijl er tegenwoordig heel lekker vega gegeten kan worden.

Persoonlijk ben ik helemaal niet iedere dag bezig met vega zijn, dat is zo normaal dat ik gewoon schrik van het idee dat er mensen zijn die iedere dag vlees eten. En ook nog op brood etc. Terwijl ik me dat wel voor kan stellen hoor, want deed dat vroeger ook en vond het vlees het lekkerste van de maaltijd. Dus als je er niet bij stilstaat is voor veel mensen vlees eten net zo gewoon als voor de vega om vegetarisch te eten.
Voor beide partijen goed om er zo nu en dan eens bij stil te staan. Daarom vind ik dit topic heel goed.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 13:06

Daar heb ik dan nog geen problemen mee.
Mijn vriend eet ook gewoon elke dag vlees.
Hij vind het heerlijk.
Tja, hij moest accepteren dat ik het niet eet, en ik net zo goed andersom dat hij het wel eet.
Heb ik verder ook geen probleem mee. Maar ik ga geen gehaktballen staan draaien voor hem en er wordt geen vis gegeten in mijn huis... brrrrr wat vind ik dat toch stinken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:01

onkeltje schreef:
Vanaf je 3e al vegetariër?
Ook vanwege allergie dan?

Nee toen besloten mijn ouders biologisch dynamisch te gaan eten. Dus ik weet in principe niet beter :)
22 jaar geleden ben ik het huis uit gegaan en sindsdien kon ik dus kiezen wat ik wilde eten (ik mocht van mijn ouders wel vlees eten maar zij gingen het niet voor me in huis halen - en ik wilde het toen ook niet) Op mijn achttiende (net op kamers) heb ik wel het één en ander geprobeerd en ook toen ik zestien jaar geleden een relatie kreeg met een slager ;) Ik was wel nieuwsgierig en vond sommige dingen lekker ruiken. Maar dat zijn gewoon de kruiden... _O- ik vind niet alles vies, maar loop ook niet te watertanden. Een aantal vleeswaren lust ik in principe wel, maar het meeste hoef ik niet. Vroeger vond ik een broodje kroket ook lekker, maar ik geef er allemaal niets meer om. En met een stuk vlees op mijn bord heeft nooit iemand me een plezier kunnen doen. Ik ben ook niet heel gek op vis en eet het eigenlijk nooit, behalve af en toe sushi.
Ik vind geen vlees eten:
-beter voor het milieu
-beter voor het verkleinen van je ecologische voetafdruk
-beter voor mijn gezondheid
-lekkerder

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 11:03

Wel erg grappig Nikass, dat je een relatie kreeg met een slager.. brrrrrr ;)
Nog steeds bij hem? :)

Ondertussen zit ik nu 2 weken aan de pillen en ik merk wel wat dingen.
Ten eerste dat mijn lijf het vrij zwaar heeft, moeheid is erger, maar mijn lichaam moet op gang komen en dat kost energie, energie die ik eigenlijk niet heb. Dus dat is even dubbel.
Maar als het goed is gaat we straks alleen maar beetje bij beetje de goede kant op.
Verder merk ik dat mijn fetering goed op gang aan het komen is, dat is positief.
In de loop van de middag ook geen zwaar gevoel meer in mijn buik, kan ook door de voeding komen maar ook door de betere fetering, dat het allemaal niet te lang meer blijft zitten.
Door het anders eten totaal geen behoefte meer aan suiker (vooral s'middags had ik hier last van).
Het is nog maar een begin maar het kan weken duren voordat je er iets van gaat merken dus moeten nog even.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:34

Ja nog steeds bij elkaar :D en mijn vriend eet nog steeds veel vlees :r

Ik hoop dat je verbetering gaat ervaren! Succes!

Ps: het is "vertering" ;)

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:23

onkeltje schreef:
Nou, afgelopen vrijdag was het dan zo ver. De afspraak bij de mesoloog en daar zijn we toch wel een klein beetje van geschrokken.

* veels te veel suiker, zo erg dat het over een paar jaar tot diabetes kan leiden
* mijn bijnieren werken nog maar heel minimaal
* mijn schildklier maakt flinke pieken en dalen door de suiker en dat terwijl hij eigenlijk een heel gelijkwaardig patroon moet hebben, dat verklaard dus de ontzettende dippen
* vitamines en mineralen kan ik zoveel nemen als ik wil maar mijn lichaam is al zo ver "afgetakeld" dat het dat niet eens meer op neemt en dus een flink te kort heeft

Aan alle metingen kon ze merken dat ik op ben, dat mijn lichaam op is.
Heb nu voor de aankomende 7 weken 4 verschillende pillen moeten bestellen.
Is even een hele uitgave maar mijn lichaam heeft even een flinke boost nodig om weer goed te functioneren en het ook allemaal weer op te kunnen nemen.
11 pillen per dag... pfffffff ;)
Over 7 weken moet ik weer terug en dan meten we alles weer opnieuw en kijken we weer verder.
De pillen zijn echt voor tijdelijk, want het is de bedoeling dat mijn lichaam straks in staat is het zelf allemaal weer op te nemen uit GOEDE voeding.
Dus ook mijn voedingspatroon is helemaal omgegooid, en dat is ook echt moeilijk.
Maar mijn ogen zijn wel geopend, want zoals het nu ging kon het dus echt niet meer.
Zoals de mesoloog zelf al zei, mijn lichaam is echt helemaal op, mijn organen werken nog maar minimaal en het neemt niks op. Moe, futloos, energieloos. En dat gaan we proberen te veranderen.

In eerste instantie klinkt mesologie nogal een beetje zweverig maar dat is het totaal beslist niet. Echt alles wat ze gezegd heeft kon ik niks anders dan beamen.
Alles klopte.
Heel apart maar heb er een goed gevoel over.
Hopelijk van de week de pillen binnen en dan heel erg benieuwd hoe ik me over 7 weken voel.

Zo, even een update :)
We zijn 7 maanden verder en ik ben ondertussen ook een keer of 5 bij de mesoloog geweest.
Elke meting gingen we in kleine stapjes vooruit.
Mijn lichaam heeft van binnen een hele metamorfose moeten ondergaan, niet zonder slag of stoot, maar wel voor een goed doel.
Nu in juli nog een afspraak voor een laatste meting en dat is waarschijnlijk de laatste.
De waardes zijn nu zoals ze horen te zijn, het heeft even geduurd maar ben er echt door opgeknapt.
Ik ben een stuk minder moe, heb meer energie, veel minder last van me buik en zit lekkerder in me vel.
Zelfs het hardlopen heb ik weer opgepikt terwijl ik voorheen al moe werd bij de gedachte.
Met de eerste afspraak ging het al over het slikken van de pil, dat de pil zo slecht is voor je lichaam.
Uiteindelijk door dat gesprek en door een topic hier op bokt ("pil verpest het seksleven") besloten om ook daar mee te stoppen.
Nu is het afwachten hoe mijn lichaam zich verder gaat ontwikkelen daardoor maar heb er een goed gevoel bij.
Het kan alleen maar beter worden :j

Ben blij dat ik dit topic gestart ben, anders was ik nooit met een mesoloog in contact gekomen.
Dus bedankt voor de tip!! :)

En owja... ik ben nog steeds vegetariër :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:04

Wat fijn dat het zo goed gaat! Heb je nu wel een aangepast dieet waar je je aan moet blijven houden?

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:44

8nnemiek schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat! Heb je nu wel een aangepast dieet waar je je aan moet blijven houden?

Niet zozeer een aangepast dieet maar we hebben gekeken naar wat ik at en van daaruit gekeken wat ik beter weg kon laten en wat ik daarvoor in de plaats kon pakken.
In het begin wennen maar dat gaat nu goed :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:51

Nikass schreef:
Ja nog steeds bij elkaar :D en mijn vriend eet nog steeds veel vlees :r

Ik hoop dat je verbetering gaat ervaren! Succes!

Ps: het is "vertering" ;)

Dat lijkt me echt heel lastig, een vriendje die veel vlees eet. Maak je wel vlees klaar?

Mijn ex-vriendje vond het idee van geen vlees eten heel vervelend maar als ik dan gewoon een lekkere maaltijd kookte zonder vlees dan miste hij er niks aan. Hij heeft nooit geklaagd maar wel 3x per week vega gegeten. (Ik werkte 4x p/w horeca dus dan mocht hij zelf koken.)

Mijn huidige vriend eet ook alleen nog biologisch vlees, kiest ook buiten de deur steeds vaker voor het vegetarische alternatief, geeft voor de vliegtuigmaaltijden en werketentjes op dat hij liever vega eet etc. Hoeft hij natuurlijk niet te doen maar ik waardeer het wel. Hij doet het ook niet voor mij maar echt voor zichzelf. Hij staat steeds meer achter het idee van geen vlees of alleen biologisch vlees eten.

Dus het lijkt me heel lastig om daar met je partner niet op 1 lijn te liggen. Hoe doe jij dat in het dagelijks leven? (Sorry beetje off topic)

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:56

Citaat:
Dus het lijkt me heel lastig om daar met je partner niet op 1 lijn te liggen. Hoe doe jij dat in het dagelijks leven? (Sorry beetje off topic)

Deze vraag is denk ik niet voor mij bedoeld maar waarom zou het lastig zijn? Mijn vriend eet wel gewoon elke dag vlees en daar heb ik echt geen moeite mee. Hij moet accepteren dat ik geen vlees eet en ik moet accepteren dat hij het wel eet. Wij eten doordeweeks gewoon aardappelen met groente en dus vlees voor hem. In het weekend meestal iets van pasta, ovenschotel, gewoon wat anders, en daar gaat 9 van de 10 keer gewoon vlees doorheen, maar dan wel normale stukken die ik er goed uit kan vissen. Is het een schotel met gehakt of heel fijn vlees dan gaat er vegetarisch in.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:01

Ja maar ik vind elkaar accepteren wel anders dan elkaar respecteren.

Ik at in mijn vega-periode ook echt geen maaltijden waar ik het vlees uit moest vissen. Nu doe ik dat overigens ook niet.