Shennalover schreef:Een soort zelfde discusie als wel een deken op geen deken op.. neem je voor elk pijntje een paracetamol vind ik dat persoonlijk overdreven. Neem je chemopillen om te blijven leven moet je die dan niet nemen..
juist
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dani schreef:Ik begrijp werkelijk niet waarom het nodig is om mensen keihard te bekritiseren omdat ze anders in het leven staan. Er zijn tig valide redenen te verzinnen waarom iemand sneller naar pijnstilling grijpt, naar de huisarts gaat, of bang is iets te mankeren. En de mensen die echt overdrijven, of die het om aandacht te doen is, kan je gerust eerlijk tegen zeggen dat het je stoort en dat je er liever niet teveel over hoort. Of je verbreekt het contact. Of gooit ze van je Facebook.
Maar is het nu zo verschrikkelijk moeilijk om simpelweg te accepteren dat mensen soms anders zijn dan jij zónder daar direct een waardeoordeel aan op te hangen? Om het gewoon bij jezelf te houden, bij jouw irritaties, zonder die mensen af te doen als zwak, dom, irritant, en aanstellerig? Je kan ook een mening hebben zonder een ander te beledigen.
Resistance schreef:Ik ken ook iemand die beweert dat hij een glutenallergie heeft. Er komen dan weer 10 pillen per maaltijd uit de kast, terwijl wij hem een keer gewoon iets met gluten hebben zien eten, zonder dat hij het doorhad. Hij had nergens last van. Vervolgens moest er wel de hele tijd apart voor hem gekookt worden. Hij eet echt verschrikkelijk veel, ongezond veel. Het is inderdaad begrijpelijk dat je last krijgt als je in één maaltijd eet wat vier mensen op één dag eten (niet overdreven).
leestmee schreef:Door de meningen van sommigen hier en dus ook in de buitenwereld kijk ik dus wel uit om iets te zeggen over mijn aandoening (wow zwaar woord ) en handicap (wow nog een zwaar woord)
Omdat mijn ervaring is dat ik er genadeloos op afgestraft en op aangekeken word.
Je ziet zo 1 2 3 aan mij niets wat niet betekent dat er met mij niets aan de hand is.
(Verpleegkundigen en verzorgenden zullen de grap alleen snappen) Maar dat heeft helemaal te maken met je eigen instelling. Maar je kan een mens niet vormen naar jou ideën. Dani schreef:Het gaat wel over die mensen. Want TS heeft 't over mensen die 'onnodig' medicatie slikken, of die 'zeuren' over vage klachten, of die de ene dag iets 'mankeren' en de volgende dag niet meer. Wat al die 'ik-jes' in dit topic proberen te zeggen is dat het vaak helemaal zo makkelijk niet is om onderscheid te maken tussen iemand die zich echt aanstelt, of iemand die misschien toch wél iets mankeert. En dat je dus heel voorzichtig moet zijn met dergelijke oordelen, omdat je het heel gemakkelijk bij 't verkeerde eind kan hebben. En daarom halen ze allerlei voorbeelden aan om te illustreren hoe sommige aandoeningen werken, om te laten zien dat het soms net aanstellerij kan lijken maar dat echt niet is.
Daar dien je gewoon voorzichtig mee te zijn. Ook ik heb er in mijn vak wel eens naast gezeten, een mens inschatten is het moeilijkste wat er is zoalang je niet voelt wat de persoon voelt/ ervaart.. Ik zie het misschien wat te nuchter in, en lees wat meer onschuld in de openingspost dan dat de ik-jes doen misschien een tikkeltje hoogdravend van ts, en op basis daar van vind ik dat velen zich snel aangesproken voelen en daarbij verplicht voelen zich te verklaren, terwijl de post niet berust is op al die personen. Dani schreef:Het gaat wel over die mensen. Want TS heeft 't over mensen die 'onnodig' medicatie slikken, of die 'zeuren' over vage klachten, of die de ene dag iets 'mankeren' en de volgende dag niet meer. Wat al die 'ik-jes' in dit topic proberen te zeggen is dat het vaak helemaal zo makkelijk niet is om onderscheid te maken tussen iemand die zich echt aanstelt, of iemand die misschien toch wél iets mankeert. En dat je dus heel voorzichtig moet zijn met dergelijke oordelen, omdat je het heel gemakkelijk bij 't verkeerde eind kan hebben. En daarom halen ze allerlei voorbeelden aan om te illustreren hoe sommige aandoeningen werken, om te laten zien dat het soms net aanstellerij kan lijken maar dat echt niet is.