Hier geen blauwe plekken gelukkig. Al zie je nog steeds een klein littekentje van de vorige donatie.
Weet je waar je pas blauwe plekken van krijgt? Als ze bloed prikken uit je slagader. Drukken ze zo hard dicht dat ik een paar weken blauwe plekken heb gehad. Prikken zelf was niet erg maar dat dichtdrukken vond ik erger. Toen heb ik trouwens besloten om te gaan doneren. Ik dacht als ik het aankan dat ze in m'n pols bloed prikken dan kan ik ook wel gaan doneren.
Sem_
Geplaatst: 06-08-14 21:35
Hmm de vingerprik vind ik echt appeltje eitje, maar ik moet zeggen dat ik het bloedprikken zelf ook geen probleem vind.. Denk dat de een gevoeligere vingertoppen heeft dan de ander.
Heb nou ook een blauwe plek zitten waar ze gisteren geprikt hebben, maar gelukkig niet zo groot zeg !
Selka
Geplaatst: 07-08-14 09:05
Een blauwe plek krijg je als je te snel te veel doet met de arm waarin je geprikt bent. Dan scheurt de ader onderhuids waarin ze geprikt hebben en loopt het bloed je arm in = blauw plek.
Ze adviseren om na het prikken niet meer te sporten, geen zware dingen te tillen etc. tenminste tot 3 uur na het prikken. Ik laat mij altijd 's avonds prikken en mij wordt dan geadviseerd niets meer te doen 's avonds. Ook geen handtas aan de arm dragen bijvoorbeeld.
Tot nu toe ben ik nog nooit blauw geweest
Sem_
Geplaatst: 07-08-14 09:21
Ik heb volgens mij niks bijzonders gedaan daarna! De blauwe plek kwam ook pas na een paar dagen. Ik moet zeggen dat ik sowieso wel snel blauw ben!
Maar ik dacht dat je van een normale prik, want ik heb afgelopen dinsdag alleen de test gehad dus niet een zakje, dat je daar toch alles mee mocht doen doe ik normaal ook.
Zit echt te wachten op een oproepkaart haha. Had gevraagd hoelang het kon duren dat ik voor het eerst bloed moet gaan geven en zou ongeveer 6 weken zijn, dus ben heel benieuwd!
Ergens heb ik der super zin in! Maar ergens ook weer zenuwachtig haha!
Anoniem
Geplaatst: 16-08-14 19:08
Ik wou vandaag bloed doneren maar ik mocht niet. Omdat ik in Europa heb gewoond na de jaren 80, ivm mad cow disease. Mag hier dus nooit never bloed doneren. Mijn hartslag was ook niet goed, veel te snel.
Heb wel mijn pin gekregen, al heb ik dus niks gedoneerd en mag ik ook nooit iets doneren.