Amandelen knippen, morgen is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:05

Toch maar even gezocht op ervaringen en er is gewoon een topic. Afgelopen maanden (en als ik terugkijk eigenlijk wel langer) veel te vaak keelpijn, moeite bij slikken etc.

Nu bijna twee weken geleden de keelpijn weer. Donderdag erna toch maar huisarts gebeld, kon haast niet meer slikken, eten wilde al niet meer. Linker amandel was ontstoken, thuis uitzieken met maximale dosis ibuprofen en paracetamol. Als ik helemaal niet meer mijn mond open kreeg of het erger werd moest ik het terugbellen. Zaterdag, nu bijna een week geleden, wilde het gewoon echt niet meer. Huisartsenpost gebeld, die wilde me zien en kon direct blijven. Had voorgevoel dus had gelukkig tas gepakt in de auto staan. Op dat moment had ik al drie dagen niks gegeten en twee dagen nauwelijks gedronken. Alles zat zo dicht dat zelfs slokje water er niet meer door wilde.
Dus KNO arts erbij en werd opgenomen. Heb drie dagen en nachten in het ziekenhuis gelegen, aan het infuus met anti biotica. Direct operatie kon niet, want snijden bij zo'n zware infectie doen ze liever niet, logisch ook. Echter dat de amandelen eruit moesten is duidelijk.

Vanmiddag afspraken bij oa anesthesist en dinsdag wordt ik weer opgenomen en gaan ze er eindelijk uit. Weet dat het vrij pijnlijk kan zijn, en ergens ben ik blij dat ik net drie dagen in ziekenhuis heb gelegen. Weet ik alvast hoe dat was. En echt, dat was ook absoluut zeer pijnlijk.

Fijn dus om alvast wat ervaringen te lezen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:11

Ben enorm opgelucht dat ze eruit zijn.. het is echt even doorbijten maar je hebt er alleen maar profijt van!

Succes met je operatie en het herstel

Iris82

Re: Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:27

Heftig Risje.... :(:)
Veel beterschap. Hoop dat het je mee zal vallen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:28

Toch ook even hier laten weten.

Mijn operatie is nu bijna een week geleden (morgen). Vervelendste vindt ik dat ik nog zo enorm snel moe ben, soms van de kleinste dingen. En merk dat mijn smaak zo goed als foetsie is. Bepaalde dingen proef ik gewoon echt niet meer. Komt hopelijk wel weer, hadden jullie dat ook?

Wat pijn betreft, tsja dat is idd niet fijn maar moet zeggen valt me alles mee. Denk vooral doordat ik nu (hoewel pijnlijk) tenminste kan slikken. Dat kan ik niet toen ik vorige opname had. En tsja dat je niet alles kan eten, lastig maar daar wordt je creatief van.

Gisteravond nog nabloeding gehad, leek er iets op (voelde ik bij slikken) dat er een korstje wat losliet. Dat bloed natuurlijk...... ff doorbijten nog

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:52

Korstje kan bloeden inderdaad.. ik heb sinds een maandje echt mn smaak weer. Proefde wel smaken maar wel heel vaag. Sterkte nog even en komt helemaal goed! :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 14:24

Even dit topic terug bovenhalen!
Hoe is het met jullie? Blij van de ingreep? :)

Ik in ieder geval wel! Heb al vaak gedacht, nu zou ik een amandel ontsteking gehad hebben, maar dan had ik enkel beetje lichte keelpijn.

Tot een paar dagen geleden :') ik keelpijn, koorts, beetje grieperig leek het. Dus thuis wat gerust en afgewacht, maar het werd erger dus vandaag naar de dokter. Nu heb ik blijkbaar een 'amandelontsteking' maar dan op de achterwand van mijn keel, dus wel waar de amandelen hoorde te zitten, maar dan daar en op de rest van de keelwand :')

Ben eens benieuwd of nog iemand dat ooit heeft meegemaakt? Een amandel ontsteking, zonder amandelen :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:44

Nergens last meer van hier *afkloppen* amper verkouden of iets geweest de afgelopen tijd. Geen griep gehad... Ik voel me eigenlijk super!

Beterschap jij!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:42

Mijn amandelen zijn er zo´n anderhalf jaar geleden uitgehaald. Ik heb er echt totaal geen spijt van. Af en toe nog wel een geïrriteerde keel maar dat is wel te overleven :)

Ook al was de ingreep pijnlijk, en heb ik het daarna echt niet breed gehad (ik had het misschien een beetje onderschat) ben ik echt blij dat het gebeurd is :)

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:29

Die van mij zijn er in oktober uit gegaan. En ik ben helaas alweer een paar keer ziek geweest, met de gebruikelijke vreselijke zere keel.
Het heeft dus voor mij ook niet veel geholpen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:52

Dat is dan wel heel erg vervelend moonday :(:)