(kleine) kinderen en roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: (kleine) kinderen en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:42

Annelies, ok het is nu wel duidelijk dat je me gewoon niet wilt geloven. Ik zeg toch duidelijk 50 tot 100 m. Zo een sproeier die de hoogte inspuit voel je op een beste afstand nog wel. Op 100m natuurlijk net iets minder dan op 50 m, maar voelen doe je het.

Waarom zou het straks om het oogsten gaan? Dit is geen anti-boer topic, dit is een topic tegen roken. En pesticide werd maar terloops aangehaald om de vergelijking tussen schadelijke stoffen te maken. Die discussie had ik trouwens al even geleden afgesloten, maar je blijft me tot verantwoording roepen. Waarom is het zo moeilijk te aanvaarden dat de boer in dit geval echt wel een verkeerde inschatting had gemaakt en dus fout bezig was? Gewoon zeggen dat je me niet gelooft, tja, dan niet he. Het is toch echt gebeurd. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:21

Waarom ben je dan niet op die boer afgestapt om hem ernaar te vragen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:11

Pfff, ik weet niet, geen tijd, geen zin, geen nood eraan, geen zin in een kwade boer. :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 01:29

Gini schreef:
Pfff, ik weet niet, geen tijd, geen zin, geen nood eraan, geen zin in een kwade boer. :')

Nou zo belangrijk is het dus voor je. Klaar dus.

Kunnen we nu allemaal afkappen zoals al eerder is geprobeerd. Weer terug op t asfalteren :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:32

Nee, het is inderdaad niet zo belangrijk dat ik dat veld helemaal oploop (door de pesticide heen := ), vraag of de boer de motor wil stilleggen om dan te zeggen "meneer de boer, wat bent u aan het doen?". :')

Met de rest ben ik met je eens.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:30

Zo helemaal mee eens...
Fred_Kroket schreef:
Ik vind het zo smerig, en ben zo blij dat je nu kunt eten in een restaurant zonder dat je eten verpest wordt door mensen die zo'n peuk opsteken....

In mijn huis geen rokers, je gaat maar lekker naar buiten...

Ken iemand die ook kinderen heeft en gewoon in bijzijn van der kinderen staat te roken, zelfs als der kinderen staan te jengelen aan der zijde. En tijdens het communiceren met der kinderen gewoon vrolijk door blijven roken.
Ach ik vind ik vooral sneu voor die kinderen, maar zeg zelf het zijn godszijdank niet mijn kinderen. Heb er ook geen behoefte aan om langs te gaan, alleen al dat het huis zo naar rook stinkt en ik dat mijn kinderen gewoon weg niet aan doe.

Dit doe ik en voor mijn kinderen maar ook voor mijzelf, ik merk aan mezelf al zodra ik bij rokers iets in de buurt kom het benauwder begin te krijgen. Toen ik klein was had ik zware astma dit heeft nog aangehouden tot mijn 22e, daarvoor had ik altijd zo' n inhalerings geval bij me. Nu ik altijd een andere weg neem om zo ver uit de buurt van rokers en dus op voldoende afstand blijf heb ik nergens geen last meer van.
Maar ook al zou ik zelf geen hinder ervan hebben dan zou ik het sowieso ook al doen puur en alleen voor mijn kinderen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:00

Mijn man en ik roken zelf dan wel, maar ik heb ook een hekel aan mensen die gewoon in huis roken terwijl ze kinderen hebben.
Ik vind zowieso in huis roken smerig, hebben wij nooit gedaan. Nu 2 kleine kids en we gaan altijd naar buiten en/of uit het zicht, ookals lukt dat niet altijd.
Kinderen weten ook prima dat roken niet goed voor je is en dat horen we dan ook met regelmaat, we gaan binnenkort dan ook stoppen, hopelijk lukt het.

Edit; ik ben weleens bij een zwangere in huis geweest die zelf niet rookte maar aangaf dat dat geen probleem was, was tenslotte een feestje. Ze drong er opaan en een van de andere rokers wilde binnen roken, die heb ik toen in zijn kraag gevat en mee naar buiten gesleept.
Vind dat echt niet kunnen.
Zo vertik ik ook in huis te roken bij iemand die kids heeft, ookal roken ze zelf wel in huis.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:34

Top!
Raar van die zwangere. Wsl ook nooit een miskraam gehad. Ik was iig erg voorzichtig met "ons goud" in mijn buik ;-)

Dan ben jij/jullie er dus wel heel bewust mee bezig. Hoop ook voor jullie dat het stoppen gaat lukken.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:31

Ik heb zoiets van mensen die roken moeten het allemaal maar zelf weten, en ik heb dit niet alleen over het roken maar ook over het gebruiken van drugs en alcohol, maar goed daarover gaat dit topic niet.

In het openbaar zal ik rokers niet erop aanspreken maar loop ik zelf wel met een grote boog er om heen, maar bijv. in een restaurant en/of terras of iets en een roker naast ons die zonder kijkend zo zijn of haar peuk op steekt zeg ik er zeker wel wat van. Prima dat ze zichzelf het zwarte roet in willen werken, maar doe dat dan ook niet bij de niet-rokers in hun buurt.

Anneliesj. In huis roken is ook zo smerig, net als dat ik het in de auto ook zo smerig vind. Mijn SM rookte altijd binnen en ook in de auto, ondanks dat het een schat van een lieve vrouw is. Vond ik het echt te ranzig voor woorden.

Echt goed dat jullie gaan proberen te stoppen, hopelijk helpt en lukt het.

Bij ons thuis wordt er niet binnen gerookt, als men wil roken prima maar dan ook helemaal achterin de tuin.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 25-06-14 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:47

XFiemoX schreef:
Ik heb zoiets van mensen die roken en dit bij kinderen, zonder pardon vrolijk hun peuk staan op te steken. Dan heb ik zoiets van je hebt geen gevoel en al helemaal geen besef, en ik heb dit niet alleen over het roken maar ook over het gebruiken van drugs en alcohol, maar goed daarover gaat dit topic niet.

Ik vind dit nogal wat om te zeggen hoor...
Alsof je niet van je kinderen houdt als je rookt waar ze bij zijn.

De ouders van een ex van me rookten ook in huis, zij waren de meest hartelijke mensen waar ik indertijd over de vloer kwam. Heel lief maar ook eerlijk (als je iets zei wat niet kon kreeg je zonder pardon een preek van ze) en iedereen was altijd welkom. Ze hadden vier kinderen en elke avond aten er wel vrienden, aanhang, neven, nichten etc mee. Erg gezellig :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:56

Geen gevoel? :')

Grootste schik hier. Wat een onzin!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:07

Excuses had het even verkeerd neergezet, heb mijn post al aangepast.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:43

XFiemoX schreef:
In het openbaar zal ik rokers niet erop aanspreken maar loop ik zelf wel met een grote boog er om heen, maar bijv. in een restaurant en/of terras of iets en een roker naast ons die zonder kijkend zo zijn of haar peuk op steekt zeg ik er zeker wel wat van. Prima dat ze zichzelf het zwarte roet in willen werken, maar doe dat dan ook niet bij de niet-rokers in hun buurt.

In een restaurant mag niet meer gerookt worden, op een terras wel.
Dat is de uitkomst van het anti-rookbeleid. Ga je toch lekker binnen zitten? Want dat is wat jullie graag wilden [/ sarcasme modus uit]

Als roker vind ik het heerlijk om bij een kopje koffie een sigaretje te doen of tussen 2 gangen door als het er meer dan 4 zijn. Dat mag nu niet meer binnen dus ga ik braaf naar buiten.

Ik wil niemand hinderen, maar hoe je je als roker ook wend of keert, er schijnen altijd mensen last van je te hebben (althans volgens dit topic), of dat daadwerkelijk zo is, vraag ik mij ten zeerste af.

Goede vrienden van onze familie hebben inderdaad iemand die niet tegen rook kan, prima rook ik buiten, maar heb deze meneer nog nooit wat horen zeggen over roken als wij buiten zaten. Rook gaat met de wind naar boven en is weg.
Ander voorbeeld is met niet rokende zus in een rokersgedeelte vliegtuig zitten, nou van haar mocht ik er wel 10 tegelijk op paffen, want dan had zij tenminste niet last van de overmatige zweetgeur van de passagier naast ons.
( eigen belang?)

Ik zou denken dat jullie je drukker maken om fijnstof, autogassen en dergelijke, daar is meer dan genoeg van, maar hoor ik niemand over miepen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20120422_078 ooit stond er een soort gelijk artikel in het NRC, maar dat kan ik even niet vinden.

Ooit was de slogan " Roken, dat lossen we samen wel op" en daar hou ik mij nog steeds aan.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:16

Daar hebben we ook hinder van Sorro. Maar daar gaat dit topic niet over.
Plus dat is een nog veel groter probleem dat ik niet opgelost zie worden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 16:44

Sorro, waarom Denk jij dat het wel mee valt dat er mensen last van de rook hebben?
Omdat niemand het heeft gezegd?
Hier in dit topic dus wel en ik moet zeggen dat ik mij meestal aanpas door weg te gaan. Dan hoor je idd niks van mensen die er last van hebben.
Ik vind het best naïef gedacht eigenlijk. Het is niet voor niets dat er een rookverbod is op Veel plekken. (Gelukkig)

Zweetlucht en fijnstof is idd ook vies en slecht, maar daar gaat het niet over in dit topic.

Rook gaat idd met de wind mee, daarom is er best een grote ruimte om de roker heen waar een niet roker last van heeft- behalve tegen wind, maar in Veel gevallen op een terras dwarrelt de wind en heb je er dus altijd last van.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:54

sneeuwpop schreef:
Rook gaat idd met de wind mee, daarom is er best een grote ruimte om de roker heen waar een niet roker last van heeft- behalve tegen wind, maar in Veel gevallen op een terras dwarrelt de wind en heb je er dus altijd last van.

Dan ga je dus heerlijk rookvrij binnen zitten *D

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:57

Hier helaas het levende bewijs op de bank van wat er gebeurt zelfs in de buitenlucht op het schoolplein -O- ..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:19

Sorro schreef:
Als roker vind ik het heerlijk om bij een kopje koffie een sigaretje te doen of tussen 2 gangen door als het er meer dan 4 zijn. Dat mag nu niet meer binnen dus ga ik braaf naar buiten.

Ik wil niemand hinderen, maar hoe je je als roker ook wend of keert, er schijnen altijd mensen last van je te hebben (althans volgens dit topic), of dat daadwerkelijk zo is, vraag ik mij ten zeerste af.

Je zegt het zelf, volgens het topic hebben mensen er op een terras ook last van, maar jij vraagt het je nog steeds af...

Een zweetgeur is hinderlijk, maar niet dodelijk...

Roken los je niet samen op, jij moet het oplossen, ik als niet roker toch niet... Dat jij je longen vernaggelt moet jij weten en wil ik niet mee lastig gevallen worden dat jij verslaafd bent. Dat er mensen van A naar B moeten in een auto die fijnstof produceert is ook vervelend maar dan heb je het niet over een verslaving waar jij last van hebt.

Daarnaast kost het de gezondheidszorg klauwen met geld om die verstokte rokers een beetje op menselijke wijze op te lappen of op de been te houden.

Mijn kleding en haar stinkt naar de rook als iemand naast mij een sigaret op steekt en de wind mijn kant opkomt. Ik vind dat smerig, zowel voor mijn longen als voor mijn geur als ik thuiskom vraagt mijn vriend of ik in een rokersruimte heb gestaan! Ik ben zelfs voor een rookpaal op een terras, ga lekker met z'n allen daar staan paffen...

Hoe meer het wordt aangepakt hoe minder er wordt gerookt omdat het een gewoonte gaat worden waarbij je echt handelingen moet verrichten en het niet meer een "knusse peuk met een kop koffie" is.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:49

Sorro . Uhu over auto gassen enz. tsja daar wordt ook al wel aan gewerkt, doordat er steeds meer elektrische auto' s op de weg komen. En zelfs auto bezitters die oldtimers rijden en eerst belastingvrij konden rond tuffen erin worden weer verplicht door wegen belasting te gaan betalen ook.

En wat betreft dat ik dan maar binnen moet gaan zitten als ik op terras wil gaan zitten i.v.m. de rokers. Tsja dacht het toch ff niet want als ik er al eerder zou zitten en er komen rokers naast/voor/achter me zitten dan vraag ik gewoon of ze een ander plekje kunnen gaan uitzoeken om daar dan plaats te gaan nemen.
Of zoals Fred_Kroket zo mooi geschreven heeft ook op terrassen een vaste rookpaal neer te gaan zetten.

Fred_Kroket. Als je het niet erg vind sluit ik me verder even aan bij jou mooie schrijfwijze, je hebt het precies zo verwoord als hoe ik het precies zo hetzelfde vind.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:58

XFiemoX schreef:
Sorro . Uhu over auto gassen enz. tsja daar wordt ook al wel aan gewerkt, doordat er steeds meer elektrische auto' s op de weg komen. En zelfs auto bezitters die oldtimers rijden en eerst belastingvrij konden rond tuffen erin worden weer verplicht door wegen belasting te gaan betalen ook.

Fred_Kroket. Als je het niet erg vind sluit ik me verder even aan bij jou mooie schrijfwijze, je hebt het precies zo verwoord als hoe ik het precies zo hetzelfde vind.

Mag hoor ;)

Over elektrische auto's gesproken, wij hebben een 100% elektrische auto, dus rokers jullie hoeven niet bang te zijn dat je mijn fijnstof moet inademen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:05

Thnx. ;)

En naast dat er al aardig wat elektrische auto' s op de weg al zijn, zijn ze (wel in Amerika dat wel) bezig met zelf rijdende auto' s. En ook elektrisch. Let maar op over een x aantal jaar rijd Nederland elektrisch, en wat ik tegen m' n man zei dat zodra wij ongeveer misschien met pensioen gaan die zelf rijdende auto' s ook volop in trek zijn hier in Nederland.

Maar goed, wat maakt het uit rokers zijn ook lang niet zo snel met het stoppen. Dus waarom zouden ze qua beter milieu (auto gassen) sneller op moeten lossen? :o.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:28

Kennelijk snapt niemand wat sarcasme is?

Tuurlijk hoeven jullie niet binnen te gaan zitten, en zijn er inderdaad mensen die er echt medisch last van hebben.

Citaat:
Daarnaast kost het de gezondheidszorg klauwen met geld om die verstokte rokers een beetje op menselijke wijze op te lappen of op de been te houden.

en brengen wij de schatkist miljarden op met de acijns en gaan we ook nog iets eerder dood dus minder sociale lasten.

De vergelijking over fijnstoffen en dergelijke vind ik veel verontrustender, want voor degene die het artikel wel lezen, ookal woon jij in een rookvrij huis, als dat huis in een stad staat, rookt je kind in principe gewoon ook.
Electrische auto`s.. is heel mooi, iemand al nagedacht over de chemicalien die gebruikt worden voor het produceren van deze accu`s voor deze auto`s? Waar alle stroom vandaan komt om deze auto`s te laten rijden? Valt genoeg over na te denken of dit wel zo goed is.

Het kopje eigen belang kwam meer op naar aanleiding van het zoeken naar krantenartikel. Vond namelijk ook een artikel over een hele buurt in rep en roer over de plaatsing van Zendmasten.. niemand wil ze, ze zijn schadedlijk maar we willen wel allemaal een goede 4g dekking. Wat ik dan wel grappig vond ten opzichte van de niet rokende zus die mij verplichte flink door te stoken om de geur van naastzittend persoon te maskeren, tot aan de wij willen binnen geen rokers, maar als het mooi weer is dan moeten jullie ook niet buiten zijn.

Roken lossen wij samen op geldt voor mij nog steeds, heb je er last van, grote kans dat als je die roker aanspreekt zij helemaal er geen probleem van maken en gewoon verkassen, maar vraag het dan en ga niet overdreven zitten kuchen, kreunen en moeilijk doen. Daar bereik je het tegenovergestelde mee.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:46

Sorro. Maar dat vragen doe ik ook zeker, of ben zelf dan een eindje verderop gaan zitten.
Ik ga niet kinderachtig lopen doen door heel overdreven aan te geven dat ik last heb van de rokers, nee daar begin ik niet aan we hebben allemaal een mond gekregen en kunnen gewoon als normaal volwassenen communiceren op een normale manier.

Enige waar ik nog het meeste een hekel aan heb is om achter een oud barrel te rijden die flink rookt en ook nog eens flink stinkt, gadverredamme dat vind ik pas smerig. Op snelweg enz. ga ik er niet eens achter rijden, maar op N-wegen heb je niet altijd een keus maar dan zet ik de roosters wel allemaal dicht.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 22:22

Sorro,
Ik vind overdreven kuchen ook stom. Zou het idd ook eerder vragen.
Maar wat ik ook stom vind is dat iemand een peuk op steekt terwijl we er naast zitten met een kind en dan ook nog te eten.
Dit zijn geen uitzonderingen dat je moet vragen of ze ergens anders willen roken.
Ik vind dat dus aso - zonder rekening te houden met een ander die peuk aansteken. En ja dan krijg je ook wel eens wat kinderachtige gezichten of gebrabbel. Komt dus van beide kanten. Gelukkig dat de meeste hem nog wel uit doen of ergens anders gaan roken, maar toch...

En ik kan ook een boel verzinnen dat erger is, maar waarom kunnen we niet bij dit onderwerp blijven?
Vind het erg zat.

Toen we het theater uit liepen, moesten we buiten (! ) Door een rookgordijn. Mensen die net buiten de deur stonden onder een hoog en groot luifel roken. Eenmaal in ons hotel rook onze kleding er zelfs nog naar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 06:16

sneeuwpop schreef:
Toen we het theater uit liepen, moesten we buiten (! ) Door een rookgordijn. Mensen die net buiten de deur stonden onder een hoog en groot luifel roken. Eenmaal in ons hotel rook onze kleding er zelfs nog naar.

Ik denk dat dat wel mee valt.