Sorro schreef:Als roker vind ik het heerlijk om bij een kopje koffie een sigaretje te doen of tussen 2 gangen door als het er meer dan 4 zijn. Dat mag nu niet meer binnen dus ga ik braaf naar buiten.
Ik wil niemand hinderen, maar hoe je je als roker ook wend of keert, er schijnen altijd mensen last van je te hebben (althans volgens dit topic), of dat daadwerkelijk zo is, vraag ik mij ten zeerste af.
Je zegt het zelf, volgens het topic hebben mensen er op een terras ook last van, maar jij vraagt het je nog steeds af...
Een zweetgeur is hinderlijk, maar niet dodelijk...
Roken los je niet samen op, jij moet het oplossen, ik als niet roker toch niet... Dat jij je longen vernaggelt moet jij weten en wil ik niet mee lastig gevallen worden dat jij verslaafd bent. Dat er mensen van A naar B moeten in een auto die fijnstof produceert is ook vervelend maar dan heb je het niet over een verslaving waar jij last van hebt.
Daarnaast kost het de gezondheidszorg klauwen met geld om die verstokte rokers een beetje op menselijke wijze op te lappen of op de been te houden.
Mijn kleding en haar stinkt naar de rook als iemand naast mij een sigaret op steekt en de wind mijn kant opkomt. Ik vind dat smerig, zowel voor mijn longen als voor mijn geur als ik thuiskom vraagt mijn vriend of ik in een rokersruimte heb gestaan! Ik ben zelfs voor een rookpaal op een terras, ga lekker met z'n allen daar staan paffen...
Hoe meer het wordt aangepakt hoe minder er wordt gerookt omdat het een gewoonte gaat worden waarbij je echt handelingen moet verrichten en het niet meer een "knusse peuk met een kop koffie" is.