In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:27

Ik dacht vandaag laat ik mijn pa is helpen met de vijver. Mooi hele dag met water aan de gang. Maar ook dat was geen succes.

Krijg altijd zeer snel hoofdpijn en word zeer duizelig. Dus ik ga straks voor de waaier afkoelen. En aankomende dagen hele tijd siësta houden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:06

Berdien schreef:
Hoe doen jullie dat dan met werken? Ik werk gewoon 40 uur in de week en kan niet tegen m'n werk zeggen 'sorry, tis warm. Tot in de winter :evaw: '.

Ik geef autorijles. Lang leve de airco. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:37

Faline schreef:
Berdien schreef:
Hoe doen jullie dat dan met werken? Ik werk gewoon 40 uur in de week en kan niet tegen m'n werk zeggen 'sorry, tis warm. Tot in de winter :evaw: '.

Ik geef autorijles. Lang leve de airco. :D

hier auto zonder airco, welkom in de oven :+

Gelukkig hebben wij sinds gister een hele mooie grote dubbele vriezer staan, nieuwe woonplek denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:57

Herkenning, wat fijn! Ik meld me hier ook maar, eindelijk mensen die me begrijpen. ;)

Ik weet nooit hoe ik dit soort dagen door moet komen. Mijn hoofd ontploft en alles is te veel!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:12

Ik heb net nog een buitenrit gemaakt {:} Het was wárm maar nog wel te doen. Ik had wel een hatelijk warmteresistent stalgenootje mee, terwijl ik heftig zwetend te paard zat (en over het erf scharrelde) was er bij haar niet één drupje zweet te bekennen. Vreselijk dat soort mensen :))

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:45

Ben net naar de les geweest (kijken), met een handdoek in mijn hand waarmee ik elke 10 seconden mijn hoofd moest afvegen.
Je hebt inderdaad van die mensen die met 33 graden nog steeds niet zweten. Die hebben misschien een diepvrieselement in hun hoofd geimplanteerd zitten....

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:53

Scum schreef:
Ben net naar de les geweest (kijken), met een handdoek in mijn hand waarmee ik elke 10 seconden mijn hoofd moest afvegen.
Je hebt inderdaad van die mensen die met 33 graden nog steeds niet zweten. Die hebben misschien een diepvrieselement in hun hoofd geimplanteerd zitten....

Een capvormig koelelement in de rijhelm lijkt me heel prettig. Of een koelbodywarmer, Belgische helicopter piloten schijnen zo'n soort bodywarmer te hebben. Welke kledingfabrikant duikt in dit gat in de markt? Ik woon trouwens in het midden van het land waar het afgelopen dagen best uit te houden was, beter dan bij jou Zwerte :)
Wie heeft er last van een "kort lontje" als hij/zij het heel warm heeft?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:54

Niet een heel kort lontje, maar je moet niet aan m'n hoofd gaan zeuren.

Overigens is helemaal niet zweten met dit weer ook niet altijd een zegen, mijn moeder heeft het wel heel warm maar kan niet zweten. Dan ga je op een gegeven moment om. Ik drijf dan wel uit m'n kleren, maar raak niet bevangen door de hitte.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:57

Koelbodywarmers bestaan al hoor. Ik heb hier een hoofddoek en polsbandjes met korreltjes die water opnemen en langzaam verdampen. Is niet zo koud als een ijszak, maar trekt wel de meest erge hitte weg. Er zijn ook bodywarmers met dit systeem.

Ik heb een vriendin die bijna niet zweet en die heeft daardoor idd last van dit soort weer. Zo rood als een kreeft wordt ze dan en niet omdat ze verbrand is. Maar alsnog kan ze het vele malen beter aan dan ik... Ik zweet me kapot en raak alsnog beroerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:59

Mijn man krijgt een kort lontje met dit weer en als het nog warmer wordt dan wordt hij ook echt onredelijk en opvliegend, ookal doe of zeg ik niets :+

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:12

Ik heb ook een licht ontvlambaar lontje met dit weer hoor :P

Ik ben ook een niet zweter zeg maar, of iig niet genoeg om mijn lichaam te koelen. Daarom vind ik dit weer ook niet fijn, krijg het benauwd in m'n eigen lichaam.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:36

Cil_ schreef:
Wie heeft er last van een "kort lontje" als hij/zij het heel warm heeft?

*steekt hand op* :o Ik. Je moet me echt niet in de weg staan nu want ik vreet je op. 'Gelukkig' schijn ik dan ook wel zó allemachtig kwaad te kunnen kijken dat mensen vanzelf wel opzij gaan en hun mond houden. :=
Sowieso ook geen geduld. En dat is nog een reden om met dit weer niets met de paardjes te gaan doen. Behalve dingen met koeling en water. Maar dat is gewoon hilarisch. Die kop die paardlief altijd trekt als ik met een spuit of emmer aan kom zetten...alsof ik haar een wel héél erg oneerbaar voorstel doe. :') Die keer dat ik vier paarden tegelijk de enige boom in kreeg door simpelweg met een emmertje water en een spons de wei in te lopen vergeet ik ook niet meer. Dat was letterlijk rofl. Vooral omdat er een kennis bij het hek stond, dat zo eens bekeek en heel droog opmerkte dat ze er waarschijnlijk niet echt zin in hadden. _O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:38

Pffff, kom kwa eten nu niet verder dan sla, komkommer, tomaat en een stukje koude kip. Wat eten jullie zoal 's avonds?

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:40

Eigenlijk ook continue sla, komkommer en kip. Een echte warme maaltijd heb ik geen trek in en wordt ik zelfs misselijk van

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:56

Ideaal weer om te gaan lijnen nu, ik doe een poging! Wie weet waar de koelbodywarmers te koop zijn?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:09

Als ik zelf moet koken idd ook salade en brood. Vandaag bij mijn ouders gegeten en mijn moeder had lasagna gemaakt. Smaakte erg goed, maar was blij dat ik niet zelf in de keuken (met een werkende oven) heb moeten staan. Op mijn werk hebben we plafondkoeling en daardoor is het goed uit te houden, scheelt nu ook dat ik een verdieping lager zit niet meer direct onder het platte dak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:12

Ik eet pas 's avonds laat. En overdag alleen op ranja. Omdat ik van alleen water slap word.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:28

phormicola schreef:
Pffff, kom kwa eten nu niet verder dan sla, komkommer, tomaat en een stukje koude kip. Wat eten jullie zoal 's avonds?

Ik heb vandaag op een paar ijsjes en ijsblokjes geleefd, 'gewoon voer' krijg ik niet weg, ben al de hele dag misselijk :\

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:30

Ik begin een beetje geïrriteerd te raken door die advertentie "Nooit meer okselzweet" telkens hier in m'n scherm! >;)
Kort lontje misschien?! -:(-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:47

Ik heb echt een heel kort lontje met dit weer haha! Oh en wij gaan altijd in november naar Vegas en zelfs dan kan het echt te warm zijn! Eerder is echt een nogo voor mij! Ik heb vandaag mijn instructrice laten rijden, ging super en die kan er veel beter tegen! !!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:50

eten en warm weer.. ik krijg 2 boterhammen net binnen en s avond eet ik de fruitmand leeg verder eigenlijk niks.. (peren mandarijnen appels en bananen..druifje) en ijs een heleboel ijs :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:57

Mallorka schreef:
phormicola schreef:

Ik heb vandaag op een paar ijsjes en ijsblokjes geleefd, 'gewoon voer' krijg ik niet weg, ben al de hele dag misselijk :\

Check m'n post over electrolyten. Echt het verschil tussen rottige, misselijke dagen en te warme dagen maar je wel OK voelen :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:02

Ik leef op kokoswater (coco vita) en gewoon water. Fris en sapjes ben ik niet zo weg van. Ben ook niet echt een ijs eter. Gewoon warm eten krijg ik wel weg, maar ben ook veganist en plantaardig ligt niet zo zwaar op de maag :D verder inderdaad vnl fruit en dan wel lekker koud uit de koelkast :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:05

Ik drijf zowat mn bed uit, denk niet dat dit de meest succesvolle nacht ooit wordt -O-
Ik leef ook vooral op fruit en waterijsjes, bakje yoghurt lukt ook nog.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:29

phormicola schreef:
Check m'n post over electrolyten. Echt het verschil tussen rottige, misselijke dagen en te warme dagen maar je wel OK voelen :)

Dus....
Dextro, gewoon zeezout, Losalt (zit kalium in) en een tablet calcium/magnesium/zink en dan 1.5-2tl in een flesje water

Losalt ken ik alleen niet, ff googlen...

Pfff ik lig in bed, maar kan de slaap niet vatten bahbah