Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 09:14

Dank jullie :)

De gyn wil dus morgen (en ev zondag) een echo maken om te kijken naar de eigroei en dan maandag de 26ste weer bloed prikken op progesteron. Die uitslag was de enige die niet helemaal duidelijk was, ze vermoedde dat er te vroeg geprikt was. Dus nog even spannend. Wil daarna toch het onderzoek naar mn eileiders laten doen als blijkt dat ik geen eisprong heb.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:51

Dat is heel fijn nieuws! Hihi met de echo ben jij dan weer sneller, daar moest ik weer 2 weken op wachten. Die staat voor mij voor aanstaande woensdag op stapel!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 08:31

Net echo gehad, eitjes waren nog te klein, dus moet maandag weer

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 08:01

Vanochtend een positieve ovutest in handen gehad... *\o/* Ben heel benieuwd wat er op de echo te zien is vanmiddag... (en of we gelijk actie moeten ondernemen). Vanochtend kreeg mn man het niet voor elkaar :(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:52

Dat is dan ook niet fijn... Maar voor hem lijkt het me ook moeilijk, zeker als hij al wat moeite heeft om te presteren, en dan weten dat je NU moet. Maakt het zeker niet makkelijker :n

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 08:56

Is ook heel moeilijk. Daar komt nog bij dat hij echt geen ochtendmens is... Dus we gaan vanmiddag kijken of het lukt.

Heb besloten dat we nu nog 1 poging doen en de uitslagen afwachten en dat we het dan misschien maar even moeten laten voor wat het is. Als alles goed is, kan het met loslaten wel gewoon gebeuren, maar op deze manier is het gewoon heel lastig. Denk dat het voor ons beide goed is om er even 2 of 3 maandjes niet mee bezig te zijn... (moet dit wel nog even overleggen thuis :') )

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:59

Spannend, Spullen!
Veel succes ook met de echo vanmiddag.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 15:19

Eitje is nu 11,2mm. Ze springen meestal pas rond de 18mm. Moet donderdag weer voor echo, maar ze vindt wel dat we nu actie moeten ondernemen obv die positieve ovu test. Al denkt ze niet dat ie nu al gaat springen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:24

Gewoon paar dagen lekker sporten in de slaapkamer. Hebben wij ook gedaan. Deedook ovu testen, maar pas op de 5e dag zag ik wat ze bedoelden met een positieve test. De dagen ervoor wel 2 strepen, maar blijkbaar was het test streepje nog niet donker genoeg. De 5e dag knalde hij eraf, dus tja toen nog een keer. En toen was het raak.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:18

Hahaha gogogo, telefoons en bokt uit. Ik verwacht de komende dagen niks van je te horen Spullen ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:31

Hier ook een gevalletje. Nu bijna 5.5 jaar bezig om zwanger te worden.
Ben nu 4 jaar in ziekenhuizen. Heb Pco wat ontdekt is 2 jaar geleden.
Vandaag spoeling gehad. Hoop nu toch echt dat we wat verder komen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 07:45

@Rockwitch: ik gebruik ClearBlue, daar kan geen misverstand over bestaan of het positief is of niet. Je krijgt een smiley of niet. Dus kan niet verkeerd geinterpreteerd worden ;)

@Enjoy: Er moet tussendoor ook nog gewerkt worden hoor :P Maar voor zover jullie het willen weten, ronde 1 is gelukt ;)

Jeetje Kani_ejj, wat heftig! Wat doen ze precies met een spoeling? Sterkte ook en hoop ook dat jij snel een positieve zwangerschapstest in je handen hebt! +:)+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:47

Neej idd Spullen met die Smiley is het dan wel duidelijk.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 09:49

Maar volgens de echo dus geen eisprong, terwijl de test zegt van wel... Is toch raar?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:55

Gewoon klussen, he weet maar nooit. Heb vaak positieve test gehad maar echo was niks.

Met de spoeling lig je in z'n stoel met alleen bovenkleding. Er zijn dan ong 5 personen aanwezig onder wie je arts.
Dan krijg je eerst een eendenbek, daarna komt er een kapje die ze op de baarmoeder mond zetten wat je niet voelt. Dit alles voel je amper.
Daarna wordt je baarmoeder mond vacuüm gezogen dat voel je heeeeeel erg alsof iemand behoorlijke trap heeft gegeven. Maar gwn rustig blijven ademen en thats it. Dan wordt er jodium vloeistof gespoten in je baarmoeder, je kijkt dan mee op het scherm dan zie je je baarmoeder vullen, en daarna als t goed is je eierstokken.
Dat voelt je ook als menstruatie pijn.

Bij mij zag ik wel dat t even duurde voordat de eierstokken zich vulde heb zelf t idee dat ze niet open waren.

En thats it. Vandaag kijken ze of m'n baarmoeder niet te ver naar achter ligt, omdat die behoorlijk ver lag en ik zovaak pijn in m'n rug heb

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 16:03

Dat klussen komt wel goed ;)

En wat is precies het doel van zo'n spoeling?

Hoe was je onderzoek vandaag?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:09

Hebben alleen foto genomen 5 juni krijg ik telefonisch uitslag.

Dan kijken ze of alles open is en in contact staat met elkaar.
Ff op Google gezocht en heb nu 6 mdn 70 procent meer kans.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:16

Beste Ts,

ik heb niet alles gelezen, maar wil je wel even een hart onder de riem steken. In mijn directe omgeving heb ik 4 verschillende koppels zien vechten om hun kinderwens waarheid te zien worden en uiteindelijk is het na jaren en jaren bij alle 4 gelukt. 1 van de 4 koppels heeft zelfs zonder enige problemen een 2de gekregen 3 maanden terug! Zij gaven allemaal de moed niet op en zijn er goed doorgekomen.

Hopelijk pakt het voor jou ook zo uit!
Succes.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:12

Bedoel je een HSG kani_ejj? Ik heb vandaag de inwendige echo gehad, zat een follikel van 11,5 mm en verder geen bijzonderheden. Ik moet dus als ik ongesteld wordt bellen voor een hysterosalpingogram (HSG) en dan spuiten ze contrastvloeistof in mijn baarmoeder, klemmen de baarmoedermond dicht en kijken of de contrastvloeistof door mijn eileiders gaat om te zien of de weg vrij is voor eitjes na de eisprong.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet naar uit kijk...gynaecoloog zei ook dat het een pijnlijk onderzoek is.
Nou ja het is voor het goede doel en ik heb een donkerbruin vermoeden dat een bevalling nog ellendiger zal zijn dan zo'n onderzoek hahaha. Verder zijn tot nu toe dus alle uitslagen goed! Gewoon goed veel klussen de komende week en dan hopen dat, dat onderzoek niet nodig is ;) :D!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 18:32

@Leonie: dank je :o lief!

@Lennox: op hoeveel dagen zit je nu? Dat onderzoek klinkt idd niet prettig, maar idd voor t goede doel ;) ga enorm voor je duimen!

Ik moet morgen weer! Hopen dat ie flink gegroeid is :o maandag was ie nog 11,2

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:40

Ik zit nu op 12 dagen. Over het algemeen heb ik een nette cyclus van 30 dagen. Een enkele keer 28 dagen en één keer is het 40 dagen geweest het afgelopen jaar. Maar als ik uitga van 22 mm groei van een follikel zal het nog zeker 4 dagen duren voor een eisprong en zou ik dus een wat langere cyclus hebben deze maand. Ik vond de inwendige echo echt 100% meevallen dat had ik ellendiger verwacht, dat was een meevaller :).

Succes morgen! Ik ben benieuwd en ik duim uiteraard ook flink voor jou!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:21

Lennox schreef:
Bedoel je een HSG kani_ejj? Ik heb vandaag de inwendige echo gehad, zat een follikel van 11,5 mm en verder geen bijzonderheden. Ik moet dus als ik ongesteld wordt bellen voor een hysterosalpingogram (HSG) en dan spuiten ze contrastvloeistof in mijn baarmoeder, klemmen de baarmoedermond dicht en kijken of de contrastvloeistof door mijn eileiders gaat om te zien of de weg vrij is voor eitjes na de eisprong.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet naar uit kijk...gynaecoloog zei ook dat het een pijnlijk onderzoek is.
Nou ja het is voor het goede doel en ik heb een donkerbruin vermoeden dat een bevalling nog ellendiger zal zijn dan zo'n onderzoek hahaha. Verder zijn tot nu toe dus alle uitslagen goed! Gewoon goed veel klussen de komende week en dan hopen dat, dat onderzoek niet nodig is ;) :D!

Ja hsg idd. 5 juni uitslag. Ti's echt een pijnlijke behandeling, maar handen boven je hoofd en rustig blijven ademen vooral en mee kijken op t scherm.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:04

Ik en mijn ex zijn 9 jaar bezig geweest om natuurlijk zwanger te worden. eerst een miskraam zonder dat ik wist dat ik zwanger was. en een maand later zwanger van mijn dochter.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:12

Lennox, dat onderzoek heb ik ook gehad en mij werd aangeraden om een pijnstiller van te voren te nemen, en dan geen paracetamolletje van 200 mg.

Qua eitjes heb ik het toen helemaal bijgehouden. Heb altijd een regelmatige cyclus maar m'n ei was de ene keer 16 mm en een andere keer 23,5 mm.

Ze zeggen ook vaak dat je 14 dagen na je Eisprong ongesteld word, dat was bij mij dus weer niet. De ene keer 11 dagen en dan de andere eer 16 dagen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:37

Ik heb en ibrupofen 600 en 2 paracetamol genomen. Anderhalf uur van te voren.
Ik weet niet hoe groot m'n eitjes nu zijn, kom eerste half jaar niet meer bij gyno.