Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:58

_suus19_ schreef:
Werkt dat je verzekering omzetten? Ik heb er een paar jaar geleden naar gekeken maar toen kwam ik tot de conclusie dat veel verzekeringen een beugel niet meer vergoeden na je 18e?

Wel leuk om te horen dat jullie vooral pistieve reacties krijgen en het zelf ook geen onwijze ramp vinden :)

Veel verzekeringen vergoeden inderdaad niet meer. Bij andere verzekeringen moet je vaak al minimaal 1 jaar bij hun verzekerd zijn voordat ze er iets van vergoeden.

Dyphusion

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:52

Wauw, vandaag zit mijn beugel er precies 1 jaar in. :D En ik heb het idee dat hij er nog heel lang in gaat zitten. :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:58

Vandaag terug geweest, want het was dus niet goed met mijn tand: draad zat onder het slotje ipv erdoor. Wel even tegen de tandarts gezegd dat als ik de volgende keer op de stoep niet omdat ik denk dat er iets niet goed zit, hij wel komt kijken. Ik was best pissig. >;) Inmiddels zit ie weer goed, maar doet wel pijn.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:01

Ik heb vrijdag een nieuwe draad onder gekregen. Ook een dikkere. Heb een paar dagen wat moeite met kauwen gehad en nu heb ik last van de draad die prikt. Is vaak zo. Krijg ik een nieuwe draad, dan voelt het op dat moment goed en al vrij vlot gaat het dan toch weer bewegen, waardoor de draad begint te prikken. Vanmiddag maar even terug.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:07

Pff snap dat je daar pissig van wordt Ceetje!

Moska, dat is niet fijn idd. Denk je voor een maand ofzo weer klaar te zijn bij de ortho, kan je weer terug. :')

Een van m'n achterste brackets was er vrijdag af gebroken waardoor er een heel stuk draad in m'n wang stak, en aan de andere kant was ie alweer uit de bracket ontsnapt, dus dat stak ook in mn wang. Vrijdag kon ik niet langs omdat ik moest werken en het weekend zijn ze gesloten. En vandaag moest er toch een nieuwe dikkere draad in, dus ik heb de uiteinden zelf maar afgeknipt met een tangetje. :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:47

Heb je last van je dikkere draad Loes? Ik hoop dat het meevalt. Het is wel een hoop gedoe hoor zo'n beugel, Pfff heb me dat nooit zo gerealiseerd. Misschien maar hoe ook, anders was ik er misschien niet aan begonnen. Maar het staat al zo'n stuk rechteren naar achter dat ik wel blij ben met het resultaat.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:42

Nee.. ik heb er helemaal geen last van. Niet meer dan ik al had iig. Broodjes afbijten of andere harde dingen doe ik nog steeds niet met plezier. :')
Beugel is inderdaad een hoop gedoe. Ik wist het wel, door mijn vorige 2 beugels, en ik was er hoe dan ook aan begonnen. Twee jaartjes volhouden en dan kan ik er nog heel wat jaren (50? 60? Geen idee wanneer je tanden er uit vallen :')) tegenaan met een mooi gebit.. Is mij veel waard. Het doet mijn zelfvertrouwen nu al zo veel goed. :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:22

Ik ben ook heel blij met het resultaat tot nu toe. Hier foto's van het begin in maart/april en van eind oktober

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt al een heel verschil!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:08

Wow wat een verschil zeg! En wat snel al!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:50

WoW Moska, wat een verschil zeg!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:50

Ik ben toch voor linguaal gegaan! Hierbij wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Hij is er ondertussen alweer uit! Nog elke dag zo ontzettend gelukkig met mijn keuze. En niemand is het eigenlijk opgevallen!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:24

Ik heb maandag avond gesprek met ortho en kaakchirurg gehad.
Bovenkaak moet sowieso gebroken worden. Onderkaak waarschijnlijk ook.
Ik baal alleen dat ik dan 6 weken lang niet mag basketballen en waarschijnlijk ook niet mag paardrijden. Ik kan mijn energie dus niet kwijt. Ik ben na 1 week niet sporten als een stuiterbal en niet te genieten. Worden lange 6 weeken.
Binnen kort een afspraak maken bij de kaakchirurg om mijn verstands kiezen er uit telaten halen. Die moeten minimaal een half jaar er uit zijn voor de operatie
Waarschijnlijk is de operaties pas in zomer van 2016. Dan pas kan ik 6 weken achter elkaar er uit.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:53

Hoe gaat het met alle beugelaars? Mooie vooruitgang al Moska!
Ik ben mijn beugel best wel zat. Hoewel het in het begin allemaal heel snel veranderde gaat het voor mijn gevoel nu maar traag. Het is wachten tot de gaten waar mijn getrokken kiezen zich bevonden dicht zijn (in juni getrokken)...Ik heb hem nu 1,5jr en al de gaten dicht zijn ga ik denk ik zeggen dat ik het zo wel best vind.

Wisten jullie trouwens dat je orthodontiekosten ook aftrekbaar zijn bij de belastingaangifte? Kan mooi wat schelen!

Voor degenen die willen overstappen van verzekering: ik weet dat je bij VGZ een gedeelte van je kosten vergoed kunt krijgen en bij Menzis ook.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:02

Pas bij veel verzekeringen op dat je vaak pas na een jaar mag gaan declareren, ik Ha het nog even navragen bij de fbto, maar volgens mij mag het direct. Ok, het is ook maar €350 in totaal, maar in dezelfde module zit een vergoeding voor een bril, dan is het voor 1 jaar aanvullen wel het overwegen waard.
Bij mij gaat het gestaag, maar langzaam. Ik hoop dat mijn gaten snel dicht gaan, want dan mag mijn gehemte-stang eruit.... En hemel, dat zal al een feest zijn *\o/*

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:39

Ben vorige week weer bij de tandarts geweest. Heb nu voor boven een kettingelastiek gekregen. Ze was erg tevreden over de stand van de tanden. Mocht het kettingelastiek nu snel genoeg zijn werk doen (er zit nu een spleetje tussen de voortand en de tand rechts ervan) en de tanden zijn de komende paar maanden stabiel, dan mag de beugel er misschien in mei al uit! :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:41

Ik moet van die elastiekjes van boven naar onder dragen, maar vind dit zo n ondingen. Ik vergeet ze altijd, haal ze eruit met eten vergeet ze terug te doen etc. Ik draag ze misschien 10% van de tijd. Ben benieuwd wat ik daarover te horen krijg volgende week :D

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:44

Spleetjes dichten met kettingelastieken ging bij mij altijd heel snel! Fijn vooruitzicht van in mei eruit Moska! Ik heb ook in mijn hoofd dat ik nog een halfjaartje moet beugelen. Hoop dat dit beeld wat klopt!

@Moos99: ik vond dat ook echt ondingen, probeer ze echter wel altijd in te houden, ook met eten. Mijn ervaring is dat het vanzelf went :) Kan er nu prima mee eten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:10

Vooruit ik meld me :D

Ik begin hopelijk binnen 6 weken aan mijn beugel. Ik ben nu dertig en dit wordt mijn eerste, helaas. Ik heb gekozen voor invisalign, dit zijn doorzichtige bitjes waarvan je elke twee weken een nieuwe in doet. Een gewone beugel zie ik niet zitten. De prijs is een pak hoger, 6000 euro, voor 1 tot anderhalf jaar. Niettemin zie ik dit zitten. Ik overwoog ook facetten maar door de stand van mijn tanden werd dit voorlopig niet aangeraden.

Vandaag eerste consult gehad en het was best hard: mijn tanden staan scheef door te lang duimzuigen :') wel erg jammer dat er in al die jaren door niemand gereageerd is.

Intussen ben ik mijn eigen obstakels (geen geld, onzichtbare beugel, gevoel er niks aan te kunnen doen) voorbij en ben ik erg gemotiveerd om ermee te beginnen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:25

Jeetje, prachtige vooruitgangen!
Ik ben dan wel niet 18+, maar vind het super om dit allemaal te zien!
Zelf bijna 16 en mijn beugel laat ook al mooie resultaten zien, als stond het nooit heel erg scheef, en had ik alleen een overbeetje. Maar die resultaten hier zijn echt, wauw... verbijsterend!
Go go go! :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:02

poes schreef:
Vooruit ik meld me :D

Ik begin hopelijk binnen 6 weken aan mijn beugel. Ik ben nu dertig en dit wordt mijn eerste, helaas. Ik heb gekozen voor invisalign, dit zijn doorzichtige bitjes waarvan je elke twee weken een nieuwe in doet. Een gewone beugel zie ik niet zitten. De prijs is een pak hoger, 6000 euro, voor 1 tot anderhalf jaar. Niettemin zie ik dit zitten. Ik overwoog ook facetten maar door de stand van mijn tanden werd dit voorlopig niet aangeraden.

Vandaag eerste consult gehad en het was best hard: mijn tanden staan scheef door te lang duimzuigen :') wel erg jammer dat er in al die jaren door niemand gereageerd is.

Intussen ben ik mijn eigen obstakels (geen geld, onzichtbare beugel, gevoel er niks aan te kunnen doen) voorbij en ben ik erg gemotiveerd om ermee te beginnen.

Spannend! :D
Waarom gekozen voor invisalign en niet voor een linguale beugel? Dus de brackets achter je tanden. Dit bespaart een paar duizend euro.. Is nog steeds duurder dan een gewone plaatjesbeugel, maar veel minder duur dan een invisalign.
Heb ook nog gekeken naar invisalign en een linguale beugel, maar de kosten vond ik daar te hoog voor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:06

Omdat ik dat comfortabeler vind lijken. Hetis eigenlijk ook niet echt besproken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:15

Ik heb een ouderwetse slotjesbeugel, zilver met grijze stiekjes en afgezien van de last die er toch wel regelmatig van ervaar, heb ik geen moment spijt van deze keuze. Reacties op mijn beugel zijn allemaal positief of nieuwsgierig. En ik ben echt de jongste niet meer :D Veel succes met de beugel poes. Heftige prijs wel voor een beugel, maar ach... Als je het kan betalen en je voelt je er prettiger mee, doen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:15

Dank je :D Ik heb veel respect hoor voor mensen met een gewone beugel. Zelf durf ik dat echt niet gewoon. Dus flink gespaard en moed verzameld :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:31

Poes, van zo een soort beugel/plaatje heb ik nog nooit gehoord. Doet mij denken aan een soort van die hockybitjes, klopt dat idee?

Ik ga ook voor een normale beugel. of misschien voor z'n witte, maar dat is te duur denk ik (ben maar een student).
Op zich maakt het mij niet zo veel uit. Loop er maar anderhalf jaar mee.
Vind alleen zo vaak dat je er jonger uit gaat zien door een beugel, word nu al vaak jonger geschat....
Ik krijg hem als de verzekering het goed keurt dus binnen maandje of 2 (aanvraag is al even weg).

Ben nog niet zo oud, dus zou er dan van mijn 19-21 mee lopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:35

Ik ben nu dertig en dit heeft me erg veel moed gekost en ik wil dit jaar ook trouwen dus daarom liever iets onzichtbaar. Als je googelt op beautygloss invisalign filmpje vind je veel info!