Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:50

Ik had even een klein yoga challenge dipte, maar heb vandaag weer twee lessen gedaan (dag 9 en 10) en heb de smaak weer te pakken! Afgelopen maandag ook weer een heerlijke groepsles gedaan: 12 minuten achter elkaar bezig geweest (vinyasa - zittende oefening - vinyasa - zittende oefening - enzovoorts), was erg fijn :)

Iolanthe, ik heb er geen goede kijk op, maar het feit dat je je voeten van de grond krijgt en niet omvalt vind ik al een geweldige prestatie. Hoe lang heb je hierop geoefend?

Wat day 8 betreft, de stoort bij mij ook de eerste 20 seconden (flikkerend roze scherm er doorheen). Maar zodra ze serieus begint is de storing weg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:54

Hallo! :wave: ik kom ook kijken!

Ik heb een paar jaar terug een jaar lang fanatiek geyoga'd (hoe schrijf je dat? :') ). Een wereld ging voor me open :oo mijn rugklachten waren binnen 2 maanden volledig verdwenen en ik zat veel lekkerder in mijn vel. Helaas heb ik moeten stoppen omdat het wat prijzig werd. Rugklachten kwamen weer terug... Nu probeer ik eens per week te gaan. Ik had ook bedacht thuis dagelijks een paar vinyasa's te doen of sun salutations maar ik vergeet het gewoon heel vaak. Ik heb op het moment ook veel last van mijn rechterpols (bezeerd bij het uit het zwembad klimmen :') ) en regelmatig ook mijn linkerknie (oude blessure). Dingen als down dog gaan echt niet lekker daarmee, ik kan slecht op mijn rechterhand steunen. Maar ik kom er wel, hopelijk :)

Lijkt me leuk om mee te kletsen :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:55

Pff, niet zo heel lang hoor. De eerste keer mee met Erin, en met een blok. Maar hier op kot heb ik geen blok dus moest het maar vanaf de grond. Eergisteren en gisteren heb ik wat geoefend en vandaag dan gefilmd. Maar ik blijf gemiddeld maar 5 seconden in de goede houding ;)

Edit: en Magrathea (of hoe je het schrijft :+ ): welkom :)

Edit: je naam was dus toch anders. Ik zeg het al altijd verkeerd in mijn hoofd :')

11AFotograaf

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:47

Gisteren nog een keer les 8 opgestart en idd, de storing zit alleen in de eerste paar seconden. Dus die les toch kunnen volgen. En de les van de split geprobeerd... Dat duurt nog even voordat me dat gaat lukken haha. Wel fijn om aan mijn hamstrings te werken!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:59

Je bent niet de eerste Iolanthe... het is afkomstig uit een film/boek :)

Ik dacht dus morgen veel tijd te hebben maar ik moet naar België :+ yoga in de trein!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:33

Wow, vandaag heel sterk het effect van een fijne yogales ondervonden.
Had vanavond mijn reguliere yoga les en was de hele dag al gespannen en een beetje gestrest door wat problemen en communicatiefouten en zo. Zat ook erg in mijn maag met wat ik moest doen met een bepaald project.
Maar toch lekker naar de yoga gegaan en ik voelde me stukje bij beetje ontspannen. Mijn lichaam voelde fijn en aan het einde lukte de ploeg ook zonder hulp van de muur achter mij. "Gewoon vertrouwen op je lichaam" zoals mijn docent zijn.
In de eindontspanning vielen alle stukjes op zijn plek voor het project waar ik mee zat en ging er echt een zucht van verlichting door mijn lichaam.
HEERLIJK!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:49

Wat leuk, 11AFotograaf! :)

Ik heb daarnet de eerste sessie van de 10 days challenge samen met mijn broertje gedaan (die totaal géén conditie of spieren heeft), dat was redelijk hilarisch :')

De 11de les van de 30 days challenge was inderdaad heel ontspannend. Ik heb die gisterenavond voor ik ging slapen gedaan en ik weet niet of er een verband is, maar ik heb heel diep geslapen en was ook meteen heel wakker 's morgens :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:13

Wat fijn 11Afotograaf!
Ik wil misschien toch gaan kijken om hier ook eens yoga les te gaan volgen, volgens mij doe ik niet alles zoals het hoort namelijk... en het lijkt me ook wel fijn om een stok achter de deur te hebben.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:15

Heerlijk hé 11AFotograaf. Ik heb soms ook dat mijn hoofd er totaal niet naar staat, maar eenmaal daar begin ik al te geeuwen voor de les begint.

Alleen mijn thuislessen deze week schoten er weer bij in.. zucht. Soms trekt iets anders (gezin en dat soort gedoe :P ) toch net even harder.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:47

Ik heb ook vaak dat ik ergens mee zit en mezelf met veel moeite toch tot een halfuurtje yoga kan overhalen en dan daarna voel ik me prima en denk je, waar maakte ik me nou zo druk om? Heb nog nooit spijt van een yoga sessie gehad. Heb even 2 dagen overgeslagen, met dit mooie weer fysiek buiten actief geweest en 's avonds alleen mijn pijnlijke spieren wat gerekt. Ach, dat is ook yoga :) Net als diep in je buik ademhalen. Daar word ik rustig van.

Lolanthe, mooie crow pose! Mij lukt het nog niet, polsen zijn nog te zwak. Maar ik kom er wel ooit.
Buiten yoga lijkt me in de zomer ook wel leuk

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:14

Hm, ik zit net te bedenken dat ik volgende week op reis geen Internet ga hebben... Zou ik zelf wat verder proberen, of een paar filmpjes downloaden op mijn laptop?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:09

Downloaden :j

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:45

Ik zou dan ook gaan downloaden, heb je ze gewoon op je laptop staan:)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:44

Goeie reis! Ik zou ook downloaden.
wat zijn er veel met een tombola prijs hier :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:48

Bootsiebob schreef:
Goeie reis! Ik zou ook downloaden.

Dankje :) Ik heb er net een paar gedownload, dan kan ik wel voor een weekje weg :)
Citaat:
wat zijn er veel met een tombola prijs hier :D

-O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:33

Jaaa ik heb er ook :D

Vanavond is het weer yogatijd! Ik heb er zin in, gisteren een zwemtraining gehad waar je u tegen zegt dus vandaag even een relaxdagje (qua fysieke inspanning dan :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:34

Vanavond mag ik weer *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:49

Offtopic: Jans, ken je ook "auw auw auw auw er zit een glas in m'n sterretje :)ddd " al? :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:16

Iolanthe, waar ga je heen op vakantie? Slim om te downloaden, veel plezier alvast :)

Ik heb vandaag voor het eerst in het park yogales gehad. Heerlijk zo met dit weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:20

Ja _O-

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:51

xIrlijn schreef:
Iolanthe, waar ga je heen op vakantie? Slim om te downloaden, veel plezier alvast :)

Ik heb vandaag voor het eerst in het park yogales gehad. Heerlijk zo met dit weer!

Frankrijk, gaan skieën, maar ik ga sowieso ook moeten studeren want er is geen blok meer vlak voor de examens -O-

Yoga buiten lijkt me heeeeeerlijk! Zeker nu ik nauwelijks plaats heb om mijn armen uit te strekken op de grond :') Ik ben daarnet gaan kijken op een andere kamer en het eerste wat ik dacht was: Nou, hier is veel plaats om yoga te doen, en bij de tuin: Oh, dan kan ik buiten yoga doen! :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:03

Zijn er onder jullie die tips hebben voor oefeningen om je nek los te maken?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:07

Iolanthe schreef:
Zijn er onder jullie die tips hebben voor oefeningen om je nek los te maken?

Wij doen altijd in het begin van de les hoofd laten hangen en dan langzaam rondjes "rollen" (van je schouder richting je rug, dan weer je schouder en weer terug naar je borst).

Pfft het was wel een zware les vandaag! Ik heb nog steeds last van mijn hand waardoor veel oefeningen simpelweg niet gaan omdat ik niet kan steunen op die hand. En dingen als de plank op één hand gaat me een beetje ver :+

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:20

Je kan ook in kleermakerszit/lotushouding (whatever meer comfotabel is), en dan je palman naar de grond onder je zitbeen knobbels. een voor een, en dan je hoofd in de tegengestelde richting laten hangen.
Als je dus op je rechterhand zit, je hoofd naar links laten vallen.

Ik was de afgelopen weken zo druk, dat ik zeker 10 dagen geen yoga heb gedaan (telkens diep in de nacht thuis, en in de ochtend weer weg). Vandaag voor het eerst weer, jeeeeetje wat heb ik het gemist zeg!
Ik merkte dat ik overdag steeds begon uit te rekken omdat m'n spieren niet lekker zaten. Tot ik opeens bedacht dat dat wel eens door een gebrek aan yoga kon komen :+.
Uurtje yoga gedaan, en ben nu zo heerlijk relaxed en los!

Mijn sessies met Erin zijn op, heb ze alle 30 gedaan. Misschien dat ik binnenkort nog een keer ga, maar eigenlijk vind ik ze net een beetje te kort... Ik doe zelf zo'n 30-40 minuten en Erins filmpjes zijn maar 15-20 minuten.
Misschien haar filmpje kijken, en zelf aanvullen tot een completere sessie ofzo...

Nu een heeeeeeele lange Savasana op bed :+.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:23

Dat rekken tijdens de dag merk ik ook :j

Ik hoop dat mijn yoga-matje meekan in de auto morgen!