Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 11:31

Oooh kijk uit toch Brechje!

Veulen wat een enorme ellende als je zoveel pijn hebt, het kleintje gewoon echt niet goed. Lijkt me dat je beter of een andere fysio zoekt of wacht? Klinkt heel naar iig, sterkte.

Ik heb net eindelijk weer kunnen sporten! Zonder daarna plat te liggen. Niet veel springen en niet alles kan maar het voelt goed om weer wat aan mijn lijf te doen.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:42

Ik ken je gevoel, Brechje! :+ Ik heb nog aardig wat pijn, maar ik kan nu al niet wachten tot ik eindelijk weer mag rijden.. _/-\o_

Fijn dat je weer kan sporten, Pauline! :)

Ik had dinsdag de eerste keer fysio, nou dat heb ik geweten.. :') Ik kan max. tot 90 graden buigen, verder gaat echt niet want dan verga ik van de pijn.. Mijn fysio wilde even uittesten of ik inderdaad niet verder kom, oef dat heb ik gevoeld.. :n
Kan gewoon normaal lopen etc. dit gaat allemaal prima, maar traplopen gaat nog niet erg goed, en mag ook nog niet fietsen helaas.
Gistermiddag was ik bij een vriendin, en toen we even naar de supermarkt gingen struikelde ik over een stoeprandje.. :') Omdat ik rechts ben, vang ik snel op met rechts, maar dit is dus mijn 'verkeerde' been, dus ik heb heel wat scheldwoorden uit mijn mond horen komen, want wat deed dat verschrikkelijk zeer..

Al met al valt het dus aardig tegen helaas. :( Vanavond weer naar de fysio, benieuwd wat ik dan weer moet doen.. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:50

Pauline schreef:
Veulen wat een enorme ellende als je zoveel pijn hebt, het kleintje gewoon echt niet goed. Lijkt me dat je beter of een andere fysio zoekt of wacht? Klinkt heel naar iig, sterkte.

Ik heb net eindelijk weer kunnen sporten! Zonder daarna plat te liggen. Niet veel springen en niet alles kan maar het voelt goed om weer wat aan mijn lijf te doen.

*\o/* *\o/* Dat is toch wel goed nieuws :) Beetje beweging kan zo veel helpen.

Nog 1,5 week dan is mijn eigen fysio weer terug. Deze zal heus weten wat ie doet, maar 1x in de week schiet niet op. Volgens mij is wat ik aan pijn en reactie heb niet vreemd, het duurt allen zo lang.

Heb vanmorgen van een groepje vriendinnen een set gpg veer beugels gekregen. Gaaf kadootje toch :)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:55

Vandaag ook weer bij de traumachirurg geweest voor controle. Mijn knie is prima en zolang de plaat en pinnen geen probleem geven laten we die lekker zitten.
Hij blijft verbaasd dat ik ( zoals hij het noemde "zwaar trauma" ) zo snel weer op de been ben.
Gelukkig besteedde hij ook aandacht aan mijn moeizame lopen vanuit mijn artrose enkel, hij vond de podoloog een goed idee alvast, maar over 3 maanden terug voor foto van mijn knie EN enkel om te zien hoeveel schade daar zit en wat er eventueel aan te doen is.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:47

Pauline: Fijn dat je weer kon sporten. Doe je dat in de sportschool of thuis oefeningen?

Isa: Balen van dat stoepje! :( Het doet inderdaad ontzettend zeer als je op je verkeerde been terecht komt. Waarom mag je eigelijk niet fietsen als je gewoon kan lopen? Ik kan namelijk ook lopen, ( het ziet er nog niet zo soepel uit maargoed :') ) maar ik mag ook fietsen. Al hoewel ik wel een elektrische fiets heb.

Veulen84: Fijn dat je fysio bijna terug is. Hoevaak had je normaal fysio? Hopelijk gaat het beter als die terug is.

Proudmama: Gelukkig dat je snel weer te been bent! En ook fijn dat de platen mogen blijven zitten.

Hier heerlijk aan het zonnen in de tuin! :) Even het kleurverschil wegzonnen :+ . Veel geoefend gister met lopen. Misschien iets teveel aangezien m'n enkel heel dik werd. Maar het gaat zó goed dat ik zó graag wil oefenen...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 17:34

Rustig aan Brechje ;)
Nou mijn geluk was van korte duur := Ik was op controle en de ontsteking is verbeterd maar zeker niet weg en ik heb een sportverbod gekregen voor 6 weken en nieuwe ontstekingsremmers. Zucht.
Wat ik doe aan sport is van Jillian Michaels, 6 weeks 6 pack. Ik heb die illusie niet meer op een sixpack maar er mag wel wat aan gedaan worden :o

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:46

Pauline: Kun je daar geen oefeningen van doen waarbij je je been niet gebruikt?
Ik ken het gevoel, hoewel het me erg verbaasde dat ik niet super veel was aangekomen. Maar me spieren zijn wel slappe hap aan het worden.

Proudmama: Wel lekker dat hij je zou serieus neemt. Misschien is er voor die artrose iets te doen van zooltjes ofzo?

Love: als je veel gelopen hebt daarna je been goed hoog leggen en eventueel ijs er op. Dat helpt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 17:53

Ja ik sla nu de spring stukken over zeg maar.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:48

Inderdaad, misschien met een zooltje op te lossen...
Zodra ik kwam te zitten heb ik mijn eten, zowel lunch als avondeten gehalveerd en totaal niet gesnoept.
Daardoor ben ik keurig op het zelfde gewicht gebleven *\o/*

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:08

Pauline: Dat is goed, beweging is heerlijk. Daarom ben ik zo fanatiek met dat elastiek. En me opa heeft vandaag een trapfiets gebracht. Kan ik daar ook wat mee.

Proudmama: Het is ook weer niet zo dramatisch. 2 kg maar. Ben vorig jaar 10 kg afgevallen (van 85 naar 75) en wilde dit jaar nog 10 (al 2 gedaan). Dat ga ik niet halen. Ik zit nu op 75. Volgend jaar dan maar :o

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:38

Mijn gewicht is inderdaad ook wel wat toegenomen, maar zodra ik alles weer kan dan ga ik weer hard sporten om alles eraf te krijgen! :j

Net weer bij de fysio geweest, knieholte was wel weer wat opgezet door vocht, door dat ongelukje van gister :+ Weer wat oefeningen gedaan, ging beter als ik had verwacht! :D Kon al aardig wat gewicht omhoog tillen zonder pijn, fysio stond er zelfs versteld van! :o

Helaas was daarna al m'n enthousiasme weer weg, want ik mocht proberen te fietsen, maar kwam niet verder dan opstappen.. _/-\o_ Kan mn been nog niet goed naar achter krijgen om de 'draaibeweging' te maken zegmaar, omdat er dan te veel rek op m'n kniebanden komt te staan.

Dinsdag een nieuwe poging, we zullen zien! :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 08:51

Wat voor elastiek Veulen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:25

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:28

*\o/* *\o/* *\o/* ik kan weer autorijden *\o/* *\o/*
Heerlijk wat een vrijheid opeens weer. Vanmorgen gewoon geprobeerd, het is mijn linkerbeen dus voor de koppeling.
Drie weken geleden kon ik hem 4 X intrappen en liep daarna vast, maar vanmorgen zonder problemen de 20 min naar stal gereden.!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:34

Handig, zo'n elastiek! :j Lijkt me ook best leuk om te hebben! :)

Super goed, proudmama! *D Heerlijk dat je gewoon weer wat kan doen! :D

Ik ben vanochtend voor het eerst opgestaan zonder pijn, heel vreemd na 8 weken :o
Ik wandelde zo de trap af, wat ik afgelopen weken ook niet kon, ik weet niet wat er gebeurd is, maar het gaat helemaal top! *\o/*
Nog wel wat gevoelig, maar zeker geen pijn! :D

Vanmiddag kwamen wat vriendinnen langs met hun E-pony, en jawel.. Ik heb ook eventjes gereden :')
Zelfs kunnen lichtrijden zonder pijn, wat een geweldig gevoel! :D <3

Nu heb ik mijn fysio wel heel wat uit te leggen dinsdag, aangezien ik van hem een verbod had om te paardrijden, en zelfs nog niet mag fietsen.. :')
Maar wat een heerlijk gevoel na 8 weken niet gereden te hebben.. <3

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:53

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:19

Ik ben blij te lezen dat er fijn vooruitgang zit bij de meesten. Bizar toch dat je op kan staan en dan opeens dingen wel kan :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 21:01

Wat een goede berichten! En waar vind je die oefeningen? Ik ga eens googelen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:28

Er staan oefeningen op de eerste site die ik noemde. Ik probeer alles wat je zittend kan doen of stabiel staand.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:49

Heel fijn om te lezen dat er bij iedereen wel iets van vooruitgang inzit, top +:)+

Hier gaat het ook erg goed. Gisteren naar Duitsland geweest, oa even boodschappen gedaan. Ik met het winkelkarretje lopen, zonder krukken. Ging heel goed, en is ook een fijne manier om te oefenen. Verder gaat lopen hier een stuk beter :j. Kon zelfs m'n paard uit de wei halen, oh wat was ik blij *\o/* .

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:49

Gaat goed met iedereen lees ik zo.

Xxlsaa: zou gewoon niets tegen de fysio zeggen. Wat niet weet wat niet deert denk ik zo.

Ik trainde met een oude binnenband van een fiets

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:02

IK HEB VANDAAG WEER GEREDEN *\o/*

Ik ben zooooo blij, vorige week nooit gedacht dat ik nu al zo ver zou zijn!! :)

Stap, draf (doorzitten), en gallop gedaan. Eerst in de bak een rondje stappen en daarna heerlijk een uur het bos in geweest. Het ging ook nog erg goed, ze liep heerlijk ontspannen. Ik ben zó blij!

Morgen weer fysio! :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:38

Woehoeeeeee

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:25

Fijn voor je hoor, heerlijk weer rijden !!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:22

Sinds vandaag loop ik echt met 1 kruk *\o/*

Wel beetje rot gevoel na fysio. Volgende week is mijn eigen fysio terug. Maar z'n vervanger heeft volgende week 2 afspraken bij hem zelf nog gemaakt voor mij... Drong op weg naar huis eigenlijk pas tot me door. Daar hou ik nou weer net een beetje een rare smaak aan over.